
Ρεπορτάζ: Μ. Τσινκίδου, Χ. Στεφανής, Κ. Σαρικάς
«Βροχή» πέφτουν και πάλι οι καταγγελίες καταναλωτών για φουσκωμένους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Οικογενειάρχες κλείνουν πλέον τις τηλεοράσεις από την συσκευή, βγάζουν από την πρίζα ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές και αλλάζουν λάμπες στα φωτιστικά βλέποντας πλέον τον λογαριασμό της ΔΕΗ να ξεπερνά τα 200 ευρώ το δίμηνο. Σε δεινή θέση βρίσκονται και πολλοί επαγγελματίες, οι οποίοι αδυνατούν πλέον να πληρώσουν τις οφειλές τους.
Η κ. Τασούλα Μελετλίδου είναι ιδιοκτήτρια βενζινάδικου στην Θεσσαλονίκη και δεν πιστεύει, ότι πρέπει να πληρώσει λογαριασμό 1.000 ευρώ στην ΔΕΗ, για κατανάλωση ρεύματος που μέχρι πριν από λίγους μήνες όπως λέει, τις κόστιζε έως 700 ευρώ. Και μπορεί στις επιχειρήσεις η οικονομία στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος να γίνεται πιο δύσκολα, ο κάθε επαγγελματίας όμως κόβει ό,τι μπορεί, καθώς οι λογαριασμοί όπως λένε, το τελευταίο διάστημα έχουν εκτιναχθεί. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές πλέον αφήνουν απλήρωτους τους λογαριασμούς τους, ενώ μία στις τρεις καταγγελίες για ΔΕΚΟ που δέχεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή αφορούν σε φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος, όπως είπε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιώργος Βλάχος.
Ο κ. Βλάχος μάλιστα ζήτησε από τη διοίκηση της ΔΕΗ, να αποζημιώνει άμεσα τους καταναλωτές, των οποίων η περιουσία καταστρέφεται από τις αυξομειώσεις της τάσης του ηλεκτρικού ρεύματος. Ο πρόεδρος της ΔΕΗ πάντως δεν άφησε περιθώρια στους καταναλωτές να ελπίζουν σε μείωση των τιμολογίων, ενώ από το φθινόπωρο οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνουν οι ίδιοι τη ΔΕΗ ηλεκτρονικά ή μέσω τηλεφώνου, για τις ενδείξεις στους μετρητές των ρολογιών του ρεύματος. Πιλοτικά η αυτομέτρηση θα ξεκινήσει από τον Μάιο σε Λέσβο και Μαγνησία.
Πηγή: ALPHA
Επιμέλεια: Π. Γραμμέλης
==========================================
Φιλικός… διακανονισμός από ΔΕΗ
Πηγή: Express.gr 15/03/09-08:40
THN εφαρμογή συστήματος «φιλικού διακανονισμού» για τη διευθέτηση οικονομικών διαφορών που προκύπτουν μεταξύ της ΔΕΗ και των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας, εξετάζει η διοίκηση της επιχείρησης, στο πλαίσιο της εφαρμογής πελατοκεντρικής πολιτικής εν όψει και της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρισμού.
Eνα από τα πλέον συχνά σημεία τριβής μεταξύ των δύο πλευρών είναι οι ζημίες που προκαλούνται σε ηλεκτρικές συσκευές εξαιτίας των αυξομειώσεων τάσης. Η ΔΕΗ δεν αναλαμβάνει την αποζημίωση των συγκεκριμένων ζημιών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν καταβάλλει αποζημιώσεις που της έχουν επιβληθεί με δικαστικές αποφάσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα αιτήματα αποζημιώσεων μέσω δικαστικών προσφυγών τη διετία 2006-2008 ανέρχονται στο συνολικό ύψος του 1,38 ετατ. ευρώ, εκ των οποίων έχουν επιδικαστεί αποζημιώσεις ύψους 283 χιλ. ευρώ και η ΔΕΗ έχει καταβάλει μέχρι στιγμής μόλις 80 χιλ. ευρώ.
Κατά την πρόσφατη συνάντηση της διοίκησης της επιχείρησης με τους εκπροσώπους των καταναλωτικών οργανώσεων, το ζήτημα ετέθη από το σύνολο των καταναλωτικών οργανώσεων και ο πρόεδρος της ΔΕΗ Τάκης Αθανασόπουλος δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο εφαρμογής ενός συστήματος συμβιβασμού μεταξύ της επιχείρησης και των καταναλωτών κατά τα πρότυπα του «φιλικού διακανονισμού» που εφαρμόζουν με πολύ θετικά αποτελέσματα οι ασφαλιστικές εταιρίες. Από τα πλέον συνηθισμένα προβλήματα στην ηλεκτροδότηση είναι διακύμανση τάσης, οι βυθίσεις και οι διακοπές. Η ΔΕΗ, εφαρμόζοντας το Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 50160, το οποίο έχει εκδοθεί και ως ελληνικό πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 50160/25-05,2000, καθορίζει ορισμένα όρια μέσα στα οποία είναι αποδεκτή η ποιότητα της παρεχόμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα το πρότυπο αυτό αποδέχεται ότι μικρές ή μεγάλες μεταβολές της τάσης τροφοδότησης, όπως π.χ. περιστασιακές βυθίσεις ή διακοπές της τάσης, είναι αναπόφευκτες. Με βάση αυτό το δεδομένο, η ΔΕΗ, αντί να αποζημιώνει τους καταναλωτές, συστήνει για την προστασία των εσωτερικών ηλεκτρικών εγκαταστάσεων έναντι αυξομειώσεων της τάσης στο σύστημα τροφοδότησης, να προβαίνουν στην προμήθεια και εγκατάσταση ειδικών διατάξεων προστασίας, αν ο εξοπλισμός δεν διαθέτει επαρκή ενσωματωμένη προστασία έναντι διαταραχών της τάσης. Μέχρι σήμερα η ΔΕΗ αποδέχεται την ευθύνη μόνο για τις περιπτώσεις ζημιών σε εξοπλισμό καταναλωτών από πολύ μεγάλη διακύμανση της τάσης (εκτός Προτύπου) που οφείλεται σε πράξη ή παράλειψη υπαλλήλων της. Στις περιπτώσεις αυτές, οι καταναλωτές καλούνται να προσκομίσουν αποδεικτικά της ζημιάς και αποζημιώνονται.
Πηνελόπη Μητρούλια
==========================================

Ανησυχία εξακολουθεί να προκαλεί η διαρροή πετρελαίου στον ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου
Ανησυχία εξακολουθεί να προκαλεί η διαρροή τουλάχιστον 200 τόνων πετρελαίου, από τον ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου, την Παρασκεύη το βράδυ. Χθες κλιμάκιο της Νομαρχίας με επικεφαλής τον Νομάρχη Κοζάνης Γιώργο Δακή μετέβη στον ΑΗΣ και είχε σύσκεψη με τον Δ/ντη του σταθμού Θεόδωρο Παπαδέλη, με υπηρεσιακά στελέχη της ΔΕΗ αλλά και την εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο της απορρύπανσης. Να θυμίσουμε εδώ πως η διαρροή διαπιστώθηκε από το προσωπικό της απογευματινής βάρδιας, σε συνδετήριο εξάρτημα αγωγού πλήρωσης δεξαμενής πετρελαίου και έγιναν προσπάθειες να αποφευχθεί η διαρροή πετρελαίου προς το κανάλι απορροής των επεξεργασμένων αποβλήτων του Σταθμού.
Τη Δευτέρα μάλιστα, έγιναν 3 δειγματοληψίες από υπηρεσίες της Νομαρχίας και σύντομα αναμένονται τα αποτελέσματα ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες σε 3 μέρες θα τελείωσει η διαδικασίας της απορρύπανσης.
Μετά τη σύσκεψη ο Δ/ντης του ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου σε δηλώσεις του φάνηκε καθησυχαστικός, αφού όπως τόνισε οι επιπτώσεις στο περιβάλλον θα είναι ελάχιστες ως μηδενικές. Περιγράφοντας τα γεγονότα υποστήριξε πως “το συμβάν έγινε την Παρασκευή και υπήρχε άμεση δέσμευση των ποσοτήτων που διέρρευσαν από τη δεξαμενή μας στις εγκαταστάσεις του σταθμού και περιορίστηκαν κατά 100%, αφού η χωρητικότητα των δεξαμενών είναι περίπου 5000 τόνοι. Επομένως δεν έφυγε τίποτα έξω. Στη συνέχεια άμεσα εγκαταστάθηκαν πλωτά φράγματα στην έξοδο του σταθμού ώστε αν κάτι θα διέφευγε να το συγκρατήσουν. Βλέποντας την εικόνα στην έξοδο του σταθμού που το νερό που ρέει είναι πεντακάθαρο πιστεύω πως δεν έχουμε δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα στο περιβάλλον”.
Εφημερίδα Ο Χρόνος
Ο κ.Παπαδέλης δεν θέλησε να τοποθετηθεί για το αν υπήρξε καθυστέρηση στην ανακοίνωση του συμβάντος από πλευράς ΔΕΗ αλλά τόνισε πως δεν τίθεται θέμα απόκρυψης, διότι όλος ο κόσμος του σταθμού, περίπου 1000 άτομα, γνώριζαν για αυτό και δούλευαν για την αποκατάσταση του.
Ο Δ/ντης της ΔΕΗ τέλος τόνισε πως “ θέλω να πιστεύω πως οι επιπτώσεις θα είναι ελάχιστες μέχρι μηδενικές. Ευτυχώς περιορίστηκε στις εγκαταστάσεις του σταθμου, συμπλήρωσε όμως πως “δεν μπορεί κανείς να είναι κατηγορηματικός για κάποια πράγματα που δεν μπορεί να επαληθεύσει άμεσα. Η πληροφόρηση που έχω είναι ότι η προσπάθεια που έγινε από την πλευρά τη δική μας ήταν να μη διαφύγει σχεδόν τίποτα έξω από τις εγκαταστάσεις. Κάποια ίχνη δεν αποκλείεται να έχουν φύγει από τα φράγματα που βγάλαμε αλλά αυτές οι ποσότητες είναι ελάχιστες κατά τη γνώμη μου».
Από την πλευρά του ο Νομάρχης Κοζάνης Γ.Δακής εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τις εξηγήσεις που έλαβε από τους ανθρώπους του σταθμού και επισήμανε πως στη σύσκεψη “εξετάσαμε όλα τα θέματα και συσκεφθήκαμε με τους αρμόδιους της εταιρίας που είναι υπεύθυνοι για την απορρύπανση, που έχουν κληθεί με ευθύνη και δαπάνες της ΔΕΗ. Το συμβάν είναι κάτω από έλεγχο και ελπίζω, με καλές καιρικές συνθήκες, εντός 3 ημερών, να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες απορρύπανσης. Με τον κ.Παπαδέλη είχαμε άψογη συνεργασία”.
==========================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου