
Ο κ. Αθανασόπουλος δίνει τα «ρέστα» του και στέλνει τον λογαριασμό στον Έλληνα Καταναλωτή.
΄Έχει αποδειχθεί επανειλημμένα ότι ο κ. Αθανασόπουλος δεν μπορεί να αντιληφθεί την πολιτική πραγματικότητα είτε ηθελημένα περιφρονεί τους θεσμούς.
Ο πραγματικός καθρέπτης του βαρύγδουπου manager του στερεί την δυνατότητα να καταλάβει ακόμα και σήμερα ότι έχουμε εκλογές και ότι δεν μπορεί να διασπαθίζει το δημόσιο χρήμα, όπως αυτός νομίζει, σαν να είναι από την τσέπη του.
΄Έτσι με ημερομηνία 10/9/2009, δηλαδή μέσα στην προεκλογική περίοδο, με απόφασή του μοιράζει σκανδαλωδώς λεφτά, άκουσον - άκουσον , σε στελέχη που έχουν μετακινηθεί εδώ και δύο χρόνια , κάτω από τον τίτλο «κίνητρο μετακινησιμότητας» ενώ η σχετική απόφαση ΔΣ/178/27.8.2009 αφορά μετακινήσεις στελεχών μετά την 27/8/2009.
Και αναρωτιέται κάθε καλόπιστος. Δεν υπάρχει κάποιος να τραβήξει το αφτί αυτού του κυρίου που χαράτσωσε τον Έλληνα καταναλωτή με τεράστιες αυξήσεις ρεύματος (24% αύξηση σε δύο χρόνια) και τον αφήνουν να αυθαιρετεί με σκανδαλώδεις αποφάσεις ;
Ο κ. Αθανασόπουλος ένα βήμα από την πόρτα εξόδου δίνει «τα ρέστα του» .
Δίνει τα ρέστα του όμως όχι από την τσέπη του, αλλά πληρώνοντας το λογαριασμό με δημόσιο χρήμα.
Αυτό εκθέτει την Κυβέρνηση που τον διόρισε, προκαλεί το δημόσιο αίσθημα, ενοχοποιεί την Δημόσια Επιχείρηση και στέλνει τον λογαριασμό στον Έλληνα καταναλωτή.
Εμείς που γνωρίζουμε τον κ. Αθανασόπουλο από κοντά ξέρουμε ότι αυτή η σκανδαλώδης συμπεριφορά είναι η συμπεριφορά ενός golden boy που ήρθε να σώσει την Δημόσια Επιχείρηση .
Και αυτό πρέπει να κοπεί πλέον «μαχαίρι».
Γραφείο Τύπου
=========================================
Σχετικά με την Ανακοίνωση Τύπου της ΓΕΝΟΠ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ Α.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με την Ανακοίνωση Τύπου της ΓΕΝΟΠ, με ημερομηνία 15/9/2009, από την ΔΕΗ επισημαίνονται τα ακόλουθα:
Η ΔΕΗ, μέσω των οργάνων διοίκησης, όπως κάθε εταιρεία και μάλιστα εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, παίρνει αποφάσεις με μοναδικό κριτήριο τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της Επιχείρησης και είναι υπόλογη για τις αποφάσεις αυτές στους μετόχους.
Η Επιχείρηση σέβεται τους θεσμούς και σε κάθε διαδικασία λήψης αποφάσεων εμπλέκονται όσα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν δικαιοδοσία και αρμοδιότητα με βάση αυτούς τους θεσμούς.
Σε καμία περίπτωση οι διοικητικές αποφάσεις δεν "καθοδηγούνται" από άλλα κριτήρια.
Υπογραμμίζεται ότι:
Η εκδοθείσα Ανακοίνωση στοχεύει στην εξυπηρέτηση συγκυριακών σκοπιμοτήτων της ΓΕΝΟΠ, με κύριο σκοπό την παραπλάνηση της κοινής γνώμης και τη δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων για διοικητικά θέματα που αφορούν λειτουργικές δραστηριότητες και εσωτερικές διαδικασίες της Επιχείρησης.
Η ΔΕΗ δεν σκοπεύει να συνεχίσει δημόσιο διάλογο για καθαρά διοικητικά θέματα και μάλιστα όταν αυτά έχουν εγκριθεί από το Διοικητικό της Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.
Σε ότι αφορά τους παντελώς ανακριβείς ισχυρισμούς της ΓΕΝΟΠ για "τεράστιες αυξήσεις ρεύματος (24% αύξηση σε δύο χρόνια)", πρέπει να γίνουν ξεκάθαρα τα εξής:
1. Τα τελευταία δυόμισι χρόνια έχουν εγκριθεί, ως γνωστό, οι παρακάτω μεσοσταθμικές αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ.
- 1/4/2007 και 1/8/2007 αύξηση 3,57%
- 1/12/2007 αύξηση 6,41%
- 1/7/2008 αύξηση 7,24%
Σύνολο 17,22% και σωρευτικά 18,2%.
2. Από την αύξηση αυτή ποσοστό της τάξεως του 9% αφορούσε, ως γνωστό, την καταβολή ανταλλάγματος προς τη ΔΕΗ, για το έτος 2007,έναντι της παροχής Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) ύψους 450,6εκατ. ευρώ. Η σχετική ετήσια υποχρέωση είχε αναγνωρισθεί από την Πολιτεία ήδη από το 2001, αλλά την ενεργοποίησε για πρώτη φορά το έτος 2007.
3. Η δαπάνη για ΥΚΩ αναφέρεται πλέον διακριτά στα νέα έντυπα των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ στα τελευταία 2,5 χρόνια για την παραγωγή και προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος στον μέσο καταναλωτή ήταν σωρευτικά της τάξεως του 8,4% και όχι 24% όπως ανακριβώς και παραπλανητικά αναφέρεται στην Ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ.
Σε σχέση με το πρόγραμμα μετακίνησης των στελεχών της ΔΕΗ, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Προκειμένου η ΔΕΗ να είναι σε θέση να προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης καριέρας για τα στελέχη της και λόγω των διαφορών στις αποδοχές των στελεχών, σε συνάρτηση με τον τόπο αλλά και τον κλάδο παροχής των υπηρεσιών τους (περιφέρεια, σταθμοί παραγωγής, ορυχεία, κλπ.), σχεδίασε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης στελεχών που προβλέπει ορισμένες παροχές και αμοιβές προκειμένου τα στελέχη να ενθαρρύνονται και να επιθυμούν την μετακίνησή τους, χωρίς να ζημιώνονται οικονομικά από αυτήν.
Η απόφαση αυτή στοχεύει στην ενίσχυση της κινητικότητας των στελεχών της ΔΕΗ προκειμένου όχι μόνο να αναπτυχθούν τα ίδια ως επαγγελματίες αλλά και η Επιχείρηση να είναι σε θέση να προετοιμάζει τους αυριανούς ηγέτες της.
Η απόφαση αυτή δεν έχει ως στόχο να γίνουν κάποια στελέχη πλουσιότερα, καθώς, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν αυξάνονται οι αποδοχές τους και προβλέπεται η σταδιακή προσαρμογή τους σε αυτές των στελεχών του τόπου προορισμού τους. Στόχος είναι η ενεργοποίηση της μετακίνησης των στελεχών που πραγματικά το επιθυμούν, χωρίς να επιβαρυνθούν άμεσα από αυτήν.
Η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου ελήφθη στις 27/08/2009, κατόπιν τροποποιημένης εισήγησης, η οποία είχε συζητηθεί για πρώτη φορά στις 18/06/2009.
Η απόφαση να υπαχθούν στις σχετικές ρυθμίσεις στελέχη που συμμετέχουν ήδη στο πρόγραμμα ανάπτυξης από την ημερομηνία εφαρμογής της - και όχι αναδρομικά από μετακίνησής τους - όχι μόνο είναι επιτακτική αλλά και δίκαιη.
Συγκεκριμένα, υπάγονται στη ρύθμιση αυτή επτά περιπτώσεις, που είτε αφορούν την κάλυψη άμεσων και επιτακτικών αναγκών σε στελέχωση διευθυντικών θέσεων είτε στην ενίσχυση της μονάδας προορισμού με νέες εργασιακές πρακτικές και αντιλήψεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ζητήθηκε η μετακίνηση του στελέχους (που περιλάμβανε αλλαγή κατοικίας), ενώ σε άλλες περιπτώσεις ο τόπος ή/και κλάδος προέλευσής του παρείχε μεγαλύτερα επιδόματα με αποτέλεσμα το στέλεχος να ζημιώνεται οικονομικά από την μετακίνησή του.
Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα διευθυντικά στελέχη της Επιχείρησης σε πολλές περιπτώσεις δεν αμείβονται σύμφωνα με τη συνεισφορά τους στην Επιχείρηση, ούτε με βάση τις ευθύνες τους σε αναφορά με τη διοίκηση μεγάλου αριθμού εργαζομένων και τη διαχείριση πολύ μεγάλων προϋπολογισμών, και υπάρχουν φαινόμενα όπου απλοί εργαζόμενοι αμείβονται υψηλότερα από διευθυντικά στελέχη.
Τέλος, σημειώνεται ότι η υπαγωγή εργαζομένων σε ρυθμίσεις από την ημερομηνία ισχύος τους είναι διοικητική πρακτική της Επιχείρησης.
Αθήνα, 15 Σεπτεμβρίου 2009 ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
=====================================
Πρωτοστατεί στην πάλη ενάντια στην εργοδοτική αυθαιρεσίαΣτάση εργασίας έκαναν χτες εργάτες που δουλεύουν στον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας της ΔΕΗ μέσω εργολάβου και με το κλαδικό τους συνδικάτο διεκδικούν λεφτά που τους χρωστάνε από το 2008
Προειδοποιητική στάση εργασίας από τις 7 π.μ. μέχρι τις 11 π.μ. και απεργιακή συγκέντρωση έξω από τον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας της ΔΕΗ πραγματοποίησαν χτες, με πρωτοβουλία του Σωματείου Εργαζομένων και Εργατοτεχνιτών στην Ενέργεια (ΣΕΕΕΝ), οι 40 εργαζόμενοι που δουλεύουν για τη ΔΕΗ μέσω του εργολάβου «Γ. Αποστολίδη», διεκδικώντας την καταβολή επιδομάτων και αποζημιώσεων άδειας για τα έτη 2008 και 2009.
Απέναντι στην αγωνιστική κινητοποίηση και προσπαθώντας να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους, ο εργολάβος απείλησε ότι θα προχωρήσει σε 7 απολύσεις. Οι εργαζόμενοι έδωσαν το δικό τους τελεσίγραφο απέναντι στην εργοδοτική τρομοκρατία και αυθαιρεσία δηλώνοντας: «'Η όλοι στη δουλειά ή όλοι στον αγώνα».
Με ανακοίνωσή του το ΣΕΕΕΝ καταγγέλλει πως «όσο συνεχίζονται οι πολιτικές ιδιωτικοποίησης, απελευθέρωσης της ενέργειας και ανταγωνισμού, τα αποτελέσματα θα είναι η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία. Αυτά συναντάμε στην καθημερινότητά μας στην επαφή με τους εργαζόμενους στους χώρους δουλειάς. Μέσα στα πλαίσια αυτής της πολιτικής οι εργολάβοι που δραστηριοποιούνται στα ορυχεία και σταθμούς του Λεκανοπεδίου, έχουν αποθρασυνθεί. Καταστρατηγούν την εργατική νομοθεσία και στο όνομα των κερδών τους αφήνουν απλήρωτους για μήνες τους εργαζόμενους χωρίς να τους ενδιαφέρει πώς θα ζήσουν αυτοί και οι οικογένειές τους. Αυτό γίνεται σε συνεργασία κυβέρνησης - ΔΕΗ και με την ενεργό συμμετοχή των Εργατικών Κέντρων Κοζάνης και Πτολεμαΐδας, αλλά και της πλειοψηφίας του συνδικαλιστικού κινήματος (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ)».
======================================

=====================================
Λάρισα: Προχωρά ο αγροτικός εξηλεκτρισμός
Με ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωρά το Πρόγραμμα Αγροτικού εξηλεκτρισμού από τη Νομαρχία Λάρισας. Σήμερα συνεδρίασε η Τοπική Επιτροπή Αγροτικού Εξηλεκτρισμού (Τ.Ε.Α.Ε) και ενέκρινε το Α' Συμπληρωματικό Πρόγραμμα Αγροτικού Εξηλεκτρισμού 2009, το οποίο καταρτίστηκε απο την Δνση Πολιτικής Γης, Εγγείων Βελτιώσεων και Υδ. Πόρων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την ηλεκτροδότηση ενός αρδευτικού έργου 16 κτηνοτροφικών μονάδων με συνολική δαπάνη ηλεκτροδότησης 195.381,21 και εντός των ημερών θα γίνει η ανακοίνωση του προγράμματος από την ΔΕΗ Λάρισας με ατομικές προσκλήσεις για την πληρωμή της συμμετοχής των ενδιαφερομένων παραγωγών.
Συγκεκριμένα, θα ηλεκτροδοτηθούν μια αρδευτική εγκατάσταση και 16 ποιμνιοστάσια. Η συμμετοχή της ΔΕΗ ανέρχεται σε 86.062,44 , η συμμετοχή των καταναλωτών σε 40.017,71 και η συμμετοχή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σε 69.301,06 . Με το πρόγραμμα αυτό καλύπτονται αιτήσεις παραγωγών που έχουν υποβληθεί μεχρι 12/6/2009 για ηλεκτροδότηση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και ενός αρδευτικού έργου έτους 2007.
Επίσης αποφασίσθηκε η κατάρτιση 2ου συμπληρωματικού προγράμματος που θα αφορά ηλεκτροδότηση αρδευτικών εγκαταστάσεων αιτήσεων έτους 2008 και κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων για αιτήσεις που θα υποβληθούν μέχρι 16 Οκτωβρίου 2009.
=====================================
Ενδιαφέρον της ΔΕΗ για έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων
Μετά από επίσκεψη του υποψήφιου βουλευτή Εύβοιας της ΝΔ, Σίμου Κεδίκογλου στον πρόεδρο της ΔΕΗ κ. Αθανασόπουλο, δόθηκε εντολή στη Διεύθυνση Υδροηλεκτρικής Παραγωγής (ΔΥΗΠ) για την υποστήριξη της προσπάθειας έγκρισης χρηματοδότησης κατασκευής φραγμάτων στο Νομό.
Η ΔΕΗ επιδεικνύει σοβαρό ενδιαφέρον για κατασκευή παρόμοιων έργων αφενός γιατί υποστηρίζει έργα διαχείρισης υδατικών πόρων και αφετέρου γιατί έχει και πρόκειται να δαπανήσει σημαντικά ποσά για τη κατασκευή μεγάλων Θερμ. Σταθμών στην περιοχή Αλιβερίου.
Η ΔΥΗΠ ασχολήθηκε με την αποπεράτωση του Φράγματος Σέτα-Μανίκια για την υδροδότηση των οικισμών της Κεντρικής Εύβοιας και την εκπόνηση προκαταρκτικών μελετών για τα Φράγματα Ιστιαίας και Μαντουδίου για την άρδευση και υδροδότηση οικισμών της βόρειας και κεντρικής Εύβοιας.
Επίσης, στελέχη της ΔΥΗΠ επισκέφθηκαν την περιοχή της Κάτω Στενής με σκοπό την επισκόποηση του ρέματος Καμπιών και του Στενιώτικου ρέματος για την εξεύρεση πιθανής θέσης Φράγματος.
Από την επιτόπου επίσκεψη και την αναγνώριση της ευρύτερης περιοχής, την προκαταρκτική γεωλογική εκτίμηση από χάρτες του ΙΓΜΕ και προκαταρκτικό σχεδιασμό σε χάρτες Γ.Υ.Σ σε κλιμακα 1:5.000, προκύπτει καταρχήν δυνατότητα κατασκευής Φράγματος στο Καμπιώτικο ρέμα με τα εξής χαρακτηριστικά:
Θέση Φράγματος: σε απόσταση 1.600 m από τον οικισμό Πούρνου.
Ύψος Φράγματος: 60,0 m.
Στέψη Φράγματος: +200,00
Μήκος Στέψης Φράγματος: 480,0 m
Όγκος Φράγματος: 2.3000.000m³
Συνολική χωρητικότητα ταμιευτήρα: 35.000.000 m³
Μέση ετήσια εισροή: από 30 έως και 40.000.000 m³
Ανώτατη στάθμη ταμιευτήρα: +194,00
Επιφάνεια ταμιευτήρα: 1,64Km.
Πρέπει να σημειωθεί ότι είναι δυνατόν να κατασκευαστεί υψηλότερο Φράγμα (περίπου 80,0 m) με συνολική χωρητικότητα 80.000.000 m³ που θα επιτρέψει τη συνολική διαχείριση των διατιθέμενων νερών για πολλαπλές χρήσεις (ύδρευση- άρδευση, αντιπλημμυρική προστασία και ενίσχυση του υδροφόρου ορίζοντα).
Για την κατασκευή του υψηλότερου Φράγματος απαιτείται η εκτροπή του γειτονικού Στενιώτικου ρέματος , στο Καμπιώτικο ρέμα, μέσω Διώρυγας Εκτροπής και Ρυθμιστικού αναβαθμού επί του Στενιώτικου ρέματος, περίπου 300,0 m κατάντη της γέφυρας στην Κάτω Στενή.
Απαιτείται η εκπόνηση Υδρολογικής και Υδρογεωλογικής μελέτης για τον ασφαλή προσδιορισμό της απορροής και των πηγαίων νερών στη θέση του Φράγματος και τη λήψη τελικής απόφασης για τη χωρητικότητα του ταμιευτήρα.
Τα πρόσφατα γεγονότα και οι καταστροφές σοβαρών έργων υποδομής της περιοχής του έργου, οι ανάγκες ύδρευσης του πολεοδομικού συγκροτήματος της Χαλκίδας και η αποφυγή υφαλμύρινσης του Ληλάντιου Πεδίου, επιβάλλουν την σε πρώτη προτεραιότητα, διερεύνηση της δυνατότητας κατασκευής του Φράγματος Πούρνου σε επόμενο στάδιο και τη λήψη απόφασης κατασκευής του έργου, το οποίο προϋπολογίζεται, αρχικό, σε 25.000.000 ευρώ περίπου.
==============================
Προβληματική η νέα μονάδα ΔΕΗ
Ζήτημα ασφάλειας θέτει η Ελπίδα Τσουρή
Κι ενώ στα αυτιά των χιωτών ακόμα ηχούν οι τυμπανοκρουσίες από την πολυδάπανη εκδήλωση εγκαινίων της καινούριας μονάδας παραγωγής της ΔΕΗ στη Χίο, ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στον ίδιο τομέα ανακοινώνουν ότι η μηχανή παρουσίασε αδικαιολόγητες φθορές. Κατόπιν τούτου η υποψήφια βουλευτής Ελπίδα Τσουρή, η οποία σημειωτέον ήταν η μόνη που δεν παραβρέθηκε στη φιέστα των εγκαινίων, ζητά την διερεύνηση των προβλημάτων που καταγγέλλουν οι τεχνικοί της ΔΕΗ και για μια ακόμα φορά θέτει το ζήτημα ενεργειακής πολιτικής στα νησιά. Η δήλωση της κ. Τσουρή επι λέξει αναφέρει:
«Η υποψήφια βουλευτής Χίου Ελπίδα Τσουρή, με αφορμή την ανακοίνωση του Σωματείου Τεχνικών της ΔΕΗ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Με δραματικό τρόπο, μέσα από την ανακοίνωση του Σωματείου Τεχνικών της ΔΕΗ, έρχονται στο προσκήνιο τα ουσιαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η νέα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που πρόσφατα λειτούργησε στο νησί μας.
Είναι προφανές ότι τα πρόσφατα εσπευσμένα «εγκαίνια» στόχευαν μόνο στον εντυπωσιασμό, χωρίς να εξυπηρετούν στο ελάχιστο τις ανάγκες του παραμεθόριου Νομού μας. Γι’ αυτό, άλλωστε, είχα αρνηθεί προσωπικά να συμμετάσχω σ’ εκείνην τη δίχως νόημα φιέστα.
Απαιτείται άμεση διερεύνηση των προβλημάτων που καταγγέλλουν οι τεχνικοί της ΔΕΗ, με γνώμονα την ασφάλεια του προσωπικού, αφ’ ενός, και την εξυπηρέτηση των αναγκών του Νομού αφ’ ετέρου.
Παράλληλα, επιβεβαιώνεται η ανάγκη για το συνολικό επανασχεδιασμό της ενεργειακής πολιτικής, με έμφαση στην αυτονομία των νησιών και στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, πράγμα για το οποίο έχει δεσμευθεί το ΠΑΣΟΚ».
===============================
Δήλωση Ελπ. Τσουρή για τα θέματα της μονάδας ΔΕΗ
Με δραματικό τρόπο, μέσα από την ανακοίνωση του Σωματείου Τεχνικών της ΔΕΗ, έρχονται στο προσκήνιο τα ουσιαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η νέα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που πρόσφατα λειτούργησε στο νησί μας, τονίζει σε δήλωσή της η υποψήφια βουλευτής Χίου Ελπίδα Τσουρή, με αφορμή την ανακοίνωση του Σωματείου Τεχνικών της ΔΕΗκαι συνεχίζει:
Είναι προφανές ότι τα πρόσφατα εσπευσμένα «εγκαίνια» στόχευαν μόνο στον εντυπωσιασμό, χωρίς να εξυπηρετούν στο ελάχιστο τις ανάγκες του παραμεθόριου Νομού μας. Γι’ αυτό, άλλωστε, είχα αρνηθεί προσωπικά να συμμετάσχω σ’ εκείνην τη δίχως νόημα φιέστα.
Απαιτείται άμεση διερεύνηση των προβλημάτων που καταγγέλλουν οι τεχνικοί της ΔΕΗ, με γνώμονα την ασφάλεια του προσωπικού, αφ’ ενός, και την εξυπηρέτηση των αναγκών του Νομού αφ’ ετέρου.
Παράλληλα, επιβεβαιώνεται η ανάγκη για το συνολικό επανασχεδιασμό της ενεργειακής πολιτικής, με έμφαση στην αυτονομία των νησιών και στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, πράγμα για το οποίο έχει δεσμευθεί το ΠΑΣΟΚ».
Από το γραφείο τύπου
======================================
Ανακοίνωση Κωστή Μουσουρούλη υποψηφίου βουλευτού ΝΔ στην Χιο για την ΔΕΗ
Για την απόκτηση της απόλυτης αλήθειας σχετικά με τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του Αυτόνομου Σταθμού Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Χίου, αλλά και τη χάραξη ολοκληρωμένης εθνικής στρατηγικής για την ενέργεια, αισθάνομαι την υποχρέωση να διευκρινίσω τα ακόλουθα :
Ο Αυτόνομος Σταθμός Παραγωγής (ΑΣΠ) Χίου που λειτουργεί στο νησί από το 1967, έχει αναπτυχθεί σταδιακά σε πέντε Μηχανοστάσια εντός των οποίων είναι εγκατεστημένα εννέα (9) Ηλεκτροπαραγωγά Ζεύγη συνολικής ονομαστικής ισχύος 78,80 MW και αποδιδόμενης 71 MW . Ταυτόχρονα ο ΑΣΠ Χίου τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια, μέσω υποβρυχίων διασυνδέσεων και τα παρακείμενα νησιά Ψαρά και Οινούσες.
Κατά την τελευταία τριετία εκτελέστηκαν έργα αύξησης της εγκατεστημένης ισχύος του Σταθμού προϋπολογισμού είκοσι επτά (27) εκατομμυρίων Ευρώ.
Η αιχμή ζήτησης του νησιού ανέρχεται σε εξήντα ένα (61) MW . Επομένως ο Σταθμός διαθέτει ικανοποιητική ισχύ προκειμένου να αντιμετωπισθεί αξιόπιστα και χωρίς προβλήματα η ζήτηση, υπερκαλύπτοντας και την ανάγκη για ύπαρξη τουλάχιστον 10% ισχύος εφεδρείας.
Από περιβαλλοντικής άποψης ο Σταθμός, ιδιαίτερα μετά την εγκατάσταση των δύο νέων Η/Ζ που προαναφέρθηκαν και την κατασκευή δεύτερης καμινάδας, μέσω της οποίας τα καυσαέρια διοχετεύονται σε ύψος πενήντα (50) μέτρων, λειτουργεί σύμφωνα με τα εγκεκριμένα όρια που έχουν ορισθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Επίσης βελτιώθηκε το υφιστάμενο Σύστημα κατεργασίας υγρών βιομηχανικών αποβλήτων, με την προσθήκη ενδιάμεσου Συστήματος μηχανικού διαχωρισμού αυτών.
Σχετικά με την βλάβη που αναφέρεται στο έγγραφο του Σωματείου Τεχνικών της ΔΕΗ, κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής λειτουργίας των νέων μηχανών όντως παρατηρήθηκε μια τεχνική αστοχία (πρόωρη φθορά σε χιτώνια κυλίνδρων) στις 16/8, η οποία θεωρείται συνηθισμένη σε περιπτώσεις νέων εγκαταστάσεων. Η αστοχία επισημάνθηκε στον κατασκευαστή των μηχανών άμεσα, ο οποίος στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεών του και της εγγύησης των μηχανών προέβη σε άμεση πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας τους. Οι μηχανές επιδιορθώθηκαν και τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία στις 26/8, και πλέον τελούν σε πλήρη διαθεσιμότητα, με δυνατότητα να λειτουργήσουν σε 100% φορτίο και με απόλυτη ασφάλεια.
Σε σχέση με τον Ενεργειακό Σχεδιασμό, είναι τουλάχιστον παράδοξο να επικρίνει ο οποιοσδήποτε τον ενεργειακό σχεδιασμό του Υπουργείου Ανάπτυξης και της χώρας, γιατί συγκρίνοντας την εποχή πριν και μετά το 2004 προκύπτει αβίαστα ότι απλά δεν υπήρχε καν ενεργειακόςσχεδιασμός. Πλέον η χώρα μας όχι μόνο έχει θέσει δεσμευτικούς στόχους για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), την Εξοικονόμηση, την Συμπαραγωγή κλπ αλλά και έχει κάνει τα απαραίτητα βήματα προς την επίτευξη τους, με ορατά και ξεκάθαρα αποτελέσματα.
Για τα θέματα ΑΠΕ, πραγματικά εκπλήσσει το γεγονός ότι κάποιοι προσπαθούν να κάνουν το άσπρο μαύρο.
Η αλήθεια είναι ότι :
Η χώρα μας έχει για πρώτη φορά ενιαίο, προοδευτικό και αποδοτικό θεσμικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ.
Ο ρυθμός ετήσιας αύξησης της εγκατεστημένης ισχύος ΑΠΕ έχει αυξηθεί από 22% (προ του 2004) σε 36% (μετά το 2004).
Έχουμε υπερτριπλασιάσει την εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ μέσα σε 5 μόλις χρόνια.
Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον τόσο από Έλληνες όσο και από ξένους επενδυτές για τις ΑΠΕ στην Ελλάδα λόγω ακριβώς αυτού του νέου θεσμικού πλαισίου που η ΝΔ έφερε στο κοινοβούλιο και έθεσε σε ισχύ.
Κάνουμε πράξη πρωτοβουλίες όπως τα "Φωτοβολταϊκά στις Στέγες" για τον κάθε έλληνα πολίτη.
Αυτό είναι το απτό έργο μας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας .
Τέλος, σχετικά με τα υπόλοιπα θέματα (Εξοικονόμησης Ενέργειας, Συμπαραγωγής, Διεθνών Συμφωνιών κλπ), εδώ προφανώς η παντελής έλλειψη σχεδιασμού ή και θέλησης για την προώθηση των σχετικών θεμάτων στο παρελθόν δεν ευνοούν αντιπολιτευτικούς αυτοσχεδιασμούς, με δεδομένο ότι τα βήματα προόδου που έχουν σημειωθεί τα τελευταία 5 χρόνια είναι γιγαντιαία σε σχέση με όσα συνέβαιναν μέχρι το 2004.
Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2009
================================
«Φωτοβολταικοί» κατά ΥΠΕΧΩΔΕ
Βαρύ κατηγορών του Συνδέσμου Επιχειρήσεων του κλάδου κατά του υπουργείου για την έως τώρα στάση του.
Βαρύ το «κατηγορώ» που εκφράζει ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ)κατά του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και του επικεφαλής υπουργού, για τα τεκταινόμενα στο χώρο. Η ανακοίνωση που εξέδωσε, για το σκοπό αυτό, είναι χαρακτηριστική. Το πλήρες κείμενο της έχει ως εξής:
"Στην Ελλάδα μέχρι σήμερα, μετά από πάρα πολύ κόπο και αγώνα, έχουν συνδεθεί ελάχιστα Φ/Β έργα με το δίκτυο της Δ.Ε.Η. Οι πρώτοι παραγωγοί μάλιστα σύστησαν τον Σύνδεσμο Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ), με σκοπό σύσσωμοι να πολεμήσουν την αδιαφάνεια και την προκλητική κωλυσιεργία μιας μικρής αλλά πολιτικά ισχυρής συντεχνίας.
Η παρούσα επιστολή του ΣΠΕΦ, η οποία υποστηρίζεται από τις 80 εταιρείες-μέλη του, θέλει να παραθέσει ντοκουμέντα για τα (μη) δρώμενα του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, μέσω της ηγεσίας του μέχρι και σήμερα εν ενεργεία Υπουργού.
Το Ιούνιο του 2006, η σημερινή Κυβέρνηση ψήφισε το Ν.3468 ακολουθώντας την παγκόσμια τάση σχετικά με τις επενδύσεις στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Η Ελλάδα, ως χώρα που πρώτη στον κόσμο εγκατέστησε φωτοβολταϊκή (Φ/Β) μονάδα στην Κύθνο το έτος 1982, εντυπωσιάζοντας τότε την κοινή γνώμη, εξήγγειλε ένα πολλά υποσχόμενο πρόγραμμα ανάπτυξης Φ/Β επενδύσεων, καθιστώντας την χώρα στο παγκόσμιο επίκεντρο της αντίστοιχης αγοράς.
Τρία χρόνια μετά από αυτή την δέσμευση της χώρας, της Κυβέρνησης και του ιδίου του Πρωθυπουργού, αυτό που αποδείχθηκε ήταν και εξακολουθεί να είναι η συνεχής άρνηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος (ή καλύτερα Δημοσίων Έργων) στην υγιή ανάπτυξη μιας τέτοιας επιχειρηματικότητας. Η άρνηση αυτή μάλιστα υποστηρίζεται θερμώς από τον επίσημο Σύμβουλο της Κυβέρνησης σε θέματα ενέργειας, την ηγεσία του Συμβουλίου Εθνικής & Ενεργειακής Στρατηγικής (ΣΕΕΣ).
Για όλους εμάς τους απλούς σκεπτόμενους Έλληνες, η εξήγηση αυτής της συμπεριφοράς δεν είναι άλλη παρά η καθυστέρηση των επενδύσεων αυτών προκειμένου να «περάσουν» οι έξι νέες λιγνιτικές μονάδες των 400MW έκαστη που έχει σκοπό να εγκαταστήσει αυτή η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, το να γίνει περισσότερο δελεαστική η εγκατάσταση πυρηνικών εργοστασίων στην χώρα μας και ίσως για να συνεχιστούν οι εισαγωγές ρεύματος από τις γείτονες χώρες. Και όλα αυτά σε μια περίοδο που η Ε.Ε. μας βάζει τεράστια πρόστιμα για το γεγονός ότι ξεπερνάμε τα δικαιώματα ρύπων που μας αντιστοιχούν ως χώρα.
Μόνο πέρυσι η ΔΕΗ ζητήθηκε να πληρώσει περίπου €180 εκατομμύρια για το λόγο αυτό. Το σκανδαλώδες της υπόθεσης είναι ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης, η ανάπτυξη Φ/Β επενδύσεων θεωρείται ίσως η πιο δημοφιλής παγκοσμίως και θα μπορούσε να προσελκύσει τεράστια κεφάλαια στη χώρα μας, ενισχύοντας την τοπική αγορά και δημιουργώντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Χρησιμοποιώντας τις εμπλεκόμενες στη διαδικασία Υπηρεσίες του, το ΥΠΕΧΩΔΕ για τρία έτη και πλέον, δημιουργεί πρωτοφανή εμπόδια στις Φ/Β επενδύσεις, με γνώμονα πάντα απόψεις μη επιστημονικά και ουσιαστικά βάσιμες. Οι Υπηρεσίες αυτές ήταν μέχρι πρόσφατα οι Πολεοδομίες (δίνουν την έγκριση για την τελική σύνδεση των Φ/Β μονάδων με το δίκτυο της ΔΕΗ) και σήμερα οι Περιφέρειες (γνωμοδοτούν για τους περιβαλλοντικούς όρους όπου απαιτούνται).
Πρόσφατα μάλιστα, το ΥΠΕΧΩΔΕ προσπάθησε να χρησιμοποιήσει στην προσπάθεια αυτή και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προκειμένου να απορριφθούν χιλιάδες επιχειρηματικά σχέδια Φ/Β μονάδων που εκκρεμεί η αδειοδότησή τους και έχουν κατατεθεί σε μη άρτια και μη οικοδομήσιμα οικόπεδα.
Τα επιχειρηματικά αυτά σχέδια έχουν κατατεθεί πριν από τουλάχιστον δύο έτη, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ εξέδωσε πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) στην οποία υποχρεώνει (αναδρομικά) τα οικόπεδα εγκατάστασης να είναι άρτια και οικοδομήσιμα.
Η ΚΥΑ αυτή είναι μια δισέλιδη (!!) απόφαση, την οποία ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε πάνω από τρία (!!) χρόνια για να υπογράψει. Και αυτό συνέβη αμέσως μετά από τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου, όταν ο Πρωθυπουργός πήρε το αρνητικό μήνυμα από τις κάλπες, παρόλο που ο ΣΠΕΦ (όπως και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φωτοβολταϊκών) είχε επανειλημμένως προσπαθήσει να ενημερώσει το Μέγαρο Μαξίμου στο παρελθόν για τις προκλητικές αυτές ενέργειες.
Για πλέον των τριών ετών, το μόνιμο εμπόδιο των Φ/Β εγκαταστάσεων ήταν οι Πολεοδομίες.
Με πρόσχημα τα «νομικά κενά» που υπήρχαν στη διαδικασία (δεν υπήρχαν σαφείς όροι δόμησης με τους οποίους ο επενδυτής μπορούσε να θεωρήσει στην Πολεοδομία κάποια μορφής άδεια, ώστε βάσει του Ν.1512/85 να ηλεκτροδοτήσει το έργο), όλο αυτό τον καιρό καθυστέρησε σκοπίμως η εγκατάσταση των Φ/Β επενδύσεων. Αυτό φάνηκε προς στιγμή να ξεπερνιέται με την πρόσφατη υπογραφή της ΚΥΑ με αριθμό ΦΕΚ 344/20-07-2009 από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ύστερα από εντονότατη πολιτική πίεση μέσω του Μεγάρου Μαξίμου.
Για όλα αυτά συνυποβάλλεται σχετική αλληλογραφία που τεκμηριώνει τόσο τη γνώση του ΥΠΕΧΩΔΕ και του Μεγάρου Μαξίμου για το θέμα, αποδεικνύοντας την προφανή και σκόπιμη κωλυσιεργία της υπογραφής της πρόσφατης ΚΥΑ. Ακόμη και αν δεχθούμε ότι η Ελλάδα είναι μια γραφειοκρατική χώρα, το να υπογραφεί μια δισέλιδη απόφαση από έναν Υπουργό σε τρία χρόνια, σίγουρα δεν είναι τέτοιο θέμα.
Για μια ακόμη φορά όμως, το ΥΠΕΧΩΔΕ βάζει νέες σκόπιμες καθυστερήσεις στις διαδικασίες, μετά την υπογραφή της πρόσφατης ΚΥΑ με ΦΕΚ 334/20-07-2009. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 5 αναφέρεται ότι για τη χωροθέτηση των φωτοβολταϊκών συστημάτων ανεξαρτήτως ισχύος εφαρμόζονται τα κριτήρια των παρ. 2 του άρθρου 17 της υπ' αριθμ. 49828/12.11.2008 κοινής υπουργικής απόφασης (έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Α.Π.Ε. και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού, ΦΕΚ 2464/τ.Β΄/2008).
Ανατρέχοντας στην παράγραφο αυτή του ΦΕΚ 2464/2008, ορίζονται ζώνες αποκλεισμού για τη χωροθέτηση εγκαταστάσεων εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας, δηλαδή ζώνες στις οποίες πρέπει να αποκλείεται η εγκατάστασή τους. Το σκανδαλώδες είναι όμως ότι στο άρθρο 3 της ίδιας ΚΥΑ ορίζεται η έκταση εφαρμογής της, όπου σαφώς ορίζεται ότι δεν υπάγονται οι εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. που χαρακτηρίζονται ως μη οχλούσες εγκαταστάσεις, σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ' αριθμ.19500/2004 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1671 Β΄/11.11.2004). Οι εγκαταστάσεις αυτές είναι και οι Σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκά συστήματα με αποδιδόμενη ηλεκτρική ισχύ μικρότερη ή ίση του 0,5 MW (άρθρο 2 παρ. δ).
Με απλά λόγια, χιλιάδες Φ/Β επενδύσεις ισχύος μικρότερης του 0,5 MW είναι υποχρεωμένες πλέον να λάβουν μια επιπλέον κρίσιμη γνωμοδότηση (σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ) που αφορά το οικόπεδο εγκατάστασης και που πρέπει να είναι εκτός γης υψηλής παραγωγικότητας, όταν ξεκάθαρα η ρύθμιση αυτή αφορά τις Φ/Β μονάδες άνω των 0,5 MW. Καταγγελίες που έχουν γίνει στο ΣΠΕΦ από υποψήφιους παραγωγούς οι οποίοι είχαν προνοήσει και είχαν γνωμάτευση από τις Υπηρεσίες ΝΕΧΩΠ των κατά τόπων Περιφερειών, οι οποίες έδιναν ομόφωνα την άδεια για να υλοποιηθεί σε συγκεκριμένα οικόπεδα Φ/Β μονάδες ακόμη και πάνω από 0,5 MW, έχουν σήμερα κολλήσει εκ νέου με πρόσχημα ότι «δεν αναγράφεται ξεκάθαρα ότι το οικόπεδο είναι εκτός ζώνης υψηλής παραγωγικότητας» στις εν λόγω γνωμοδοτήσεις.
Όσο για τους υπόλοιπους άτυχους παραγωγούς που θα ζητήσουν τώρα τις βεβαιώσεις αυτές, ακόμη και σε περιπτώσεις μονάδων που δεν υπάγονται στη διαδικασία έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ισχύος κάτω των 20kW), αυτό που μάθαμε είναι ότι δεν υπάρχει σαφής μηχανισμός για τη γνωμοδότηση γαιών υψηλής παραγωγικότητας παρά μόνο σε περιπτώσεις που τα οικόπεδα βρίσκονται εκατέρωθεν των 600 μέτρων από το Εθνικό Δίκτυο! Με απλά λόγια, ήδη δημιουργήθηκε ένα νέο εμπόδιο για σχεδόν το σύνολο των Φ/Β επενδύσεων που εκκρεμούν.
Αυτά τα πρωτοφανή και προκλητικά γεγονότα συμβαίνουν σήμερα, δύο μήνες μετά την υπογραφή της ΚΥΑ με ΦΕΚ 334/20-07-2009. Ο ΣΠΕΦ καταγγέλλει ανοιχτά την ηγεσία του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ για έναν άνευ λόγου και προηγουμένου πόλεμου που έχει προκηρύξει εναντίον του κλάδου μας. Κανείς δεν υποστηρίζει ότι οι Α.Π.Ε. από μόνες τους είναι η λύση στο πρόβλημα της ενέργειας. Έχουμε όμως δεσμευτεί ως χώρα έναντι του πρωτοκόλλου του Κυότο αλλά και έναντι των Ευρωπαίων εταίρων μας για τη μείωση των ρύπων που εκπέμπουμε.
Η συγκεκριμένη ηγεσία του ΠΕΧΩΔΕ και του ΣΕΕΣ, έχοντας το ατιμώρητο που τους δίνει το πολιτικό μας σύστημα, παίρνουν αποφάσεις οι οποίες μας ζημιώνουν ανεπανόρθωτα ως χώρα, με σκοπό προφανώς να εξυπηρετηθούν κάποια άλλα μεγάλα συμφέροντα.
Αυτό που ζητάει ο ΣΠΕΦ είναι να σταματήσει τώρα η αδιαφάνεια και να δεσμευτεί η επόμενη Κυβέρνηση της χώρας, όποια και αν είναι αυτή, ότι αφενός θα δώσει στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία που αφορούν το θέμα, αφετέρου θα άρει όλα αυτά τα εμπόδια που σκοπίμως έχουν μπει στη διαδικασία.
Το προσωρινό Δ.Σ. του ΣΠΕΦ
Δρ. Κώστας Δανιηλίδης
Δημήτρης Μαλαμούλης
Μιχάλης Δερπανόπουλος
Νίκος Σαβούρης
Πάνος Κιλίμης
Αντώνης Ρισάφης"
=================================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου