Άρειος Πάγος: H θερινή άδεια δεν μεταφέρεται το επόμενο έτος Ο Άρειος Πάγος με την υπ’ αριθμ. 455/2010 απόφασή του έκρινε ότι η θερινή άδεια (αναψυχής) δεν μεταφέρεται το επόμενο έτος, αλλά και σε περίπτωση που άδεια δεν χορηγηθεί με υπαιτιότητα του εργοδότη, θα προσαυξάνονται οι αποδοχές αδείας.
Ειδικότερα, τον Άρειο Πάγο απασχόλησε περίπτωση εργαζόμενου στη ΔΕΗ, που κρίθηκε ότι η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού «υποχρεούται να καταβάλει στον μισθωτό τις αποδοχές αδείας προσαυξημένες, κατά 100%, αφού, η μη χορήγησή τους οφείλεται σε υπαιτιότητα (ελαφρά αμέλεια), των οργάνων της ΔΕΗ, τα οποία, ήταν υποχρεωμένα, πριν από τη λήξη κάθε ημερολογιακού έτους, να του χορηγήσουν την ετήσια άδειά του, έστω και αν ο εργαζόμενος δεν υπέβαλε την προβλεπόμενη από το άρθρο 4 του Α.Ν. 539/1945 αίτηση».
Ακόμη, σύμφωνα με την αρεοπαγιτική απόφαση «δεν επιτρέπεται, ούτε με συμφωνία μεταξύ του εργαζομένου και του εργοδότη, η μεταφορά των ημερών της ετήσιας άδειας του τελευταίου, που δεν του χορηγήθηκαν από τον εργοδότη στο επόμενο ή στα μεθεπόμενα έτη, με συνέπεια να είναι ανίσχυρη τέτοια συμφωνία και ο εργοδότης ο οποίος δεν χορήγησε πλήρη την κανονική άδεια στο μισθωτό του, κατά τη διάρκεια του έτους που αυτή αφορά, να είναι υποχρεωμένος, από το τέλος του αντίστοιχου έτους να καταβάλει σε αυτόν τις αντίστοιχες προς τις ημέρες αυτές αποδοχές αδείας με προσαύξηση κατά 100%».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
=================================
Διπλάσιο το επίδομα αδείας που δίνεται με καθυστέρηση
Εκτύπωση Αποστολή Μικρότερη γραμματοσειρά Μεγαλύτερη γραμματοσειρά Αρχικό μέγεθος γραμματοσειράς Επιλέξτε τόπο κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε την είδηση .
http://img.protothema.gr/31594A8F36C13F2DFAF0323A291BBEA9.jpg Την ώρα που χιλιάδες εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα βλέπουν τις αποδοχές τους να «ψαλιδίζονται»... ελέω Μνημονίου, ο Άρειος Πάγος, με απόφασή του, δικαιώνει και «αποζημιώνει» εργαζόμενο που έχασε την άδειά του με ευθύνη των εργοδοτών του.
Με αφορμή υπόθεση υπαλλήλου στη ΔΕΗ, το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι δεν επιτρέπεται η μεταφορά στο επόμενο έτος της θερινής άδειας εργαζομένου, ενώ, στην περίπτωση που η άδεια δεν του χορηγήθηκε με ευθύνη του εργοδότη του, τότε θα πρέπει να του καταβληθούν αποδοχές αδείας προσαυξημένες κατά 100%.
Μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου (455/2010), η ΔΕΗ θα πρέπει να καταβάλει στο συγκεκριμένο εργαζόμενο τις αποδοχές αδείας του, προσαυξημένες κατά 100%. Και αυτό, διότι διαπιστώθηκε πως τα αρμόδια όργανα της δημόσιας επιχείρησης δεν χορήγησαν -με δική τους υπαιτιότητα- την άδεια στο εν λόγω εργαζόμενο, όπως ήταν υποχρεωμένα, πριν από τη λήξη του ημερολογιακού έτους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την απόφαση του Αρείου Πάγου, ο εργαζόμενος δικαιούται την προσαύξηση, ακόμη και αν δεν υπέβαλε την προβλεπόμενη από το άρθρο 4 του Α.Ν. 539/1945 αίτηση, δηλαδή έγγραφο ή προφορικό αίτημα για τη χορήγηση της άδειας.
Ειδικότερα, ο Άρειος Πάγος, ερμηνεύοντας την εργατική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία που ρυθμίζει το καθεστώς χορήγησης άδειων, έκρινε ότι: «Δεν επιτρέπεται, ούτε με συμφωνία μεταξύ του εργαζομένου και του εργοδότη, η μεταφορά των ημερών της ετήσιας άδειας του τελευταίου, που δεν του χορηγήθηκαν από τον εργοδότη στο επόμενο ή στα μεθεπόμενα έτη, με συνέπεια να είναι ανίσχυρη τέτοια συμφωνία και ο εργοδότης ο οποίος δεν χορήγησε πλήρη την κανονική άδεια στο μισθωτό του, κατά τη διάρκεια του έτους που αυτή αφορά, να είναι υποχρεωμένος, από το τέλος του αντίστοιχου έτους, να καταβάλει σε αυτόν τις αντίστοιχες προς τις ημέρες αυτές αποδοχές αδείας με προσαύξηση κατά 100%».
Μάλιστα, κρίθηκε ότι «για τη θεμελίωση του δικαιώματος αδείας του μισθωτού δεν απαιτείται η υποβολή σχετικής αιτήσεως (έγγραφης ή προφορικής), όμως, για τη θεμελίωση της αξιώσεως του προς λήψη της ανωτέρω κατά 100% προσαυξήσεως, που έχει το χαρακτήρα ποινής, απαιτείται υπαιτιότητα του εργοδότη, έστω και σε βαθμό ελαφράς αμέλειας, η οποία υπάρχει όταν ο μισθωτός ζήτησε την άδεια και ο εργοδότης δεν τη χορήγησε».
===========================
ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ
«Μαθήματα» ιδιωτικοποίησης
«Μαθήματα»... έμμεσης ιδιωτικοποίησης δίνει η κυβέρνηση μέσω της διοίκησης της ΔΕΗ, εφαρμόζοντας τις παλαιότερες συνταγές της κυβέρνησης της ΝΔ. Η 100% θυγατρική εταιρεία της ΔΕΗ, η «ΔΕΗ Ανανεώσιμες», που ασχολείται με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, επισημαίνει με χτεσινή ανακοίνωσή της, σχετικά με την πρόσφατη εξαγορά έργων ΑΠΕ, ότι «παράλληλα με την ανάπτυξη του σημερινού χαρτοφυλακίου της, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες εξετάζει και άλλες επιχειρηματικές ευκαιρίες σε όλους τους κλάδους των ΑΠΕ, με μοναδικό γνώμονα τη βέλτιστη απόδοση του μετοχικού κεφαλαίου της».
Η συγκεκριμένη στόχευση συνάδει με τις μέχρι τώρα επιχειρηματικές κινήσεις της «ΔΕΗ Ανανεώσιμες», η οποία αναπτύσσει έργα ΑΠΕ «με στρατηγικές συμμαχίες» σε συνεργασία και με άλλες, πολυεθνικές και μη, εταιρείες. Αναπτύσσεται έτσι ένα χαρτοφυλάκιο έργων που δεν ανήκουν 100% στη ΔΕΗ, έστω και αν αναπτύσσονται από τη θυγατρική της εταιρείας. Εξάλλου, τέτοιες κινήσεις έχουν γίνει και σε επίπεδο ΔΕΗ ΑΕ.
Σε σχέση με την τελευταία σημαντική εξαγορά (τριών εν λειτουργία αιολικών πάρκων ισχύος 24,65 MW και τριών υπό ανάπτυξη αιολικών πάρκων ισχύος 48 MW), η «ΔΕΗ Ανανεώσιμες» σημειώνει ότι θα οδηγήσουν την εταιρεία σε: «Αύξηση κατά 134% της εγκατεστημένης ισχύος αιολικής ενέργειας. Ενίσχυση κατά 60% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος ΑΠΕ, και άνοδο πάνω από 85% του κύκλου εργασιών της».
======================================
Καθηλωμένες και σβηστές οι ιδιωτικές μονάδες ηλεκτρισμού, περιμένουν την 5η ημέρα αναφοράς
Για ορατό κίνδυνο απαξίωσης ολοκληρωμένων επενδύσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ κάνουν λόγο οι επενδυτές που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή ηλεκτρισμού, με δεδομένα τα καυτά προβλήματα της αγοράς χονδρικής που παραμένουν σε εκκρεμότητα. Ο λόγος για τις μονάδες φυσικού αερίου των ανεξάρτητων ηλεκτροπαραγωγών παλιές και νέες, οι οποίες ουσιαστικά παραμένουν καθηλωμένες και δεν μπορούν να λειτουργήσουν, τόσο εξαιτίας αντικειμενικών συνθηκών (μειωμένη ζήτηση) όσο και εξαιτίας των στρεβλώσεων της αγοράς που ως γνωστόν θα πρέπει να απελευθερωθεί στο πλαίσιο των υποχρεώσεων του μνημονίου που έχει υπογράψει η χώρα με το ΔΝΤ και την Ε.Ε.
Τις προηγούμενες ημέρες όλα τα θέματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα γνωστοποιήθηκαν – για πολλοστή φορά – στην κυβέρνηση, ενόψει και της έναρξης εφαρμογής της λεγόμενης 5ης μέρας αναφοράς. Κοινή θέση των ανεξάρτητων ηλεκτροπαραγωγών είναι ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για να μην απαξιωθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις.
Πρόκειται για μια σειρά από θέματα που έχουν τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων από πλευράς των ανεξάρτητων παραγωγών και αφορούν στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αγορά. Το βασικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στη διαμόρφωση της οριακής τιμής του συστήματος καθώς δεν λαμβάνονται υπόψη παράμετροι που θα έπρεπε να συνυπολογίζονται στο κόστος της (ρύποι, replacement fee λιγνίτη κλπ). Την ίδια στιγμή υπάρχουν διάφορες «τεχνικές» που κρατούν καθηλωμένη τη χονδρική τιμή: η ΟΤΣ δεν διαμορφώνεται από την τελευταία μεγαβατώρα που μπαίνει στο σύστημα αλλά από την τελευταία μονάδα που εντάσσεται στο σύστημα με πλήρες φορτίο. Έτσι ενώ πριν λίγα χρόνια ήταν η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ που είχε χρησιμοποιήσει την συγκεκριμένη φράση, πλέον οι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγοί μιλούν για «αλχημείες» στην ΟΤΣ.
Ο αντίκτυπος του τρόπου διαμόρφωσης της ΟΤΣ, είναι ορατός στη λειτουργία των μονάδων των ανεξάρτητων ηλεκτροπαραγωγών, που δεν καταφέρνουν να μπουν στην ημερήσια αγορά ή μπαίνουν για λίγες ώρες. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί μια από τις μονάδες που κατασκευάστηκαν πρόσφατα και η οποία παραμένει καθηλωμένη ολόκληρο το Σεπτέμβριο.
Αποδεικτικά
Εκτός όμως από τη διαμόρφωση του τοπίου στην χονδρική αγορά, υπάρχουν και άλλα προβλήματα που έχουν τεθεί εκ μέρους των ανεξάρτητων ηλεκτροπαραγωγών, όπως η αναπροσαρμογή των Αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος που παραμένουν στις 35 χιλιάδες ευρώ, δηλαδή στην ίδια τιμή από το 2005. Προβλήματα υπάρχουν και σε σχέση με το φυσικό αέριο, όπως για παράδειγμα η υποχρέωση καταβολής των τελών χρήσης του συστήματος ανεξάρτητα από το εάν περνά φυσικό αέριο ή όχι, για λογαριασμό των ηλεκτροπαραγωγών. Εάν προστεθεί και ο … «πέλεκυς» του take or pay στις συμβάσεις αερίου με τη ΔΕΠΑ, τότε γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχει ένας στενός κλοιός που οδηγεί σε απαξίωση τις ιδιωτικές επενδύσεις στην αγορά ηλεκτρισμού, που με τις τελευταίες προσθήκες φτάνουν το 1,5 δις ευρώ.
Εάν δεν ληφθούν μέτρα, οι επενδύσεις που αποφασίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια (με τη διαχρονική παρότρυνση των κυβερνήσεων που ήθελαν να εμφανίσουν πρόοδο στο κομμάτι της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρισμού) κινδυνεύουν να βρεθούν ενώπιον αδιεξόδου, σημειώνουν πηγές της αγοράς. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι αναμένουν τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και της ΡΑΕ το περιεχόμενο των οποίων θα καθορίσει πολλά σε σχέση με το μέλλον των συγκεκριμένων επενδύσεων…
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/f646f550-64f3-4d74-b992-3b5a045699e8
===============================================
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς: Τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ
Ημερ.: 17-09-2010
Αριθ. Πρωτ.: 4293
Θέμα : Θέσεις – προτάσεις για την νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΣΣΕ )
Συνάδελφοι
Το Σωματείο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας ΔΕΗ ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ¨ θέλοντας να συμβάλλει στη διαμόρφωση του εξωδίκου της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ για την υπογραφή της νέας ΕΣΣΕ, σας καταθέτει τις δικές του προτάσεις, όπως άλλωστε μας έχει ζητηθεί, για διαπραγμάτευση με τη διοίκηση της ΔΕΗ Α.Ε., προκειμένου να επιλυθούν τα χρόνια οικονομικά, εργασιακά, ασφαλιστικά και θεσμικά προβλήματα.
Έτσι, μετά την ψήφιση από την κυβέρνηση των αντεργατικών νόμων 3833/10 και 3845/10, που στην ουσία καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τα κεκτημένα δεκαετιών του Εργατικού κινήματος, είναι όσο ποτέ άλλοτε επιβεβλημένη η υπογραφή νέας ΕΣΣΕ.
ΘΕΣΜΙΚΑ
- Στα πλαίσια της νέας παγκόσμιας πραγματικότητας για το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, τη διαρκή επιβεβαίωση του Δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ με το 51% των μετοχών στην κυριότητα του κράτους.
- ΑΜΕΣΗ απόσυρση όλων των σχεδίων και πολιτικών, που θα οδηγήσουν στην συρρίκνωση, στον διαμελισμό και στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ.
- Την περαιτέρω ισχυροποίηση και ανάπτυξη της ΔΕΗ Α.Ε. στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη.
- Την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της Οριακής Τιμής του Συστήματος (ΟΤΣ), από την οποία η ΔΕΗ ζημιώνεται με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
- Την αξιοποίηση των εγχώριων πηγών ενέργειας και την στήριξη του λιγνίτη ως εθνικό καύσιμο, καθώς και της λιγνιτικής Kwh.
- Την επίσπευση των διαδικασιών για την κατασκευή της μονάδας ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ V.
- Την ΑΜΕΣΗ έκδοση των ΦΕΚ για την μετεγκατάσταση των οικισμών Ποντοκώμης και Μαυροπηγής.
- Την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την επαναπροκήρυξη της νέας λιγνιτικής μονάδας στη Φλώρινα ΜΕΛΙΤΗ II, ως νέα ισχύ.
- Σε αντιστάθμισμα της απόσυρσης 10 λιγνιτικών μονάδων της περιοχής μετά το 2019 που επιβάλλει η οδηγία 2008/1/ΕΚ για τους βιομηχανικούς ρύπους, είναι απαραίτητο η ΔΕΗ Α.Ε. να προχωρήσει στον σχεδιασμό για την κατασκευή δύο νέων λιγνιτικών μονάδων, του ΑΗΣ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ VIκαι του ΑΗΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ ΙΙΙ, συνολικής ισχύος 1000 mwπερίπου.
- Την άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων από τους Διαγωνισμούς που εκκρεμούν, για να αντιμετωπιστούν οι στοιχειώδεις ανάγκες της Επιχείρησης.
- Την προκήρυξη νέου διαγωνισμού για πρόσληψη 2000 νέων θέσεων εργασίας τεχνικού προσωπικού μόνο για το Ενεργειακό Λεκανοπέδιο.
- Τον περιορισμό των εργολαβιών στις απόλυτα αναγκαίες με ¨πρότυπα δεσμευτικά συμβόλαια¨ και τον συνεχή έλεγχο για να αποφεύγονται προβλήματα με τους εργαζόμενους των εργολάβων (αναδόχων).
- Την αυστηρή τήρηση όλων των περιβαλλοντικών δεσμεύσεων σε σχέση με την απονομή ISO14001 στα Ορυχεία και στους Σταθμούς του ΛΚΔΜ και από τους εργολάβους.
- Την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής κουλτούρας σε όλες τις εργασίες συντήρησης και λειτουργίας, με σαφείς οδηγίες.
- Την βελτίωση των όρων Υγιεινής και Ασφάλειας, καθώς και των συνθηκών εργασίας.
- Την κατοχύρωση επαγγελματικής ασθένειας και την εξίσωσή της με το εργατικό ατύχημα.
- Την μείωση των ωρών εργασίας κατά μία ώρα την ημέρα στους εργαζόμενους των Ορυχείων ή τη χορήγηση αντίστοιχης άδειας με αποδοχές, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων (2007), ότι η χώρα μας παραβιάζει καταρχήν το άρθρο 11 (Δικαίωμα για προστασία της Υγείας) και το άρθρο 2§4 (Δικαίωμα για Δίκαιες Συνθήκες Εργασίας) του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, που υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο των Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης (2008).
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
• Κατάργηση των αντιασφαλιστικών Νόμων 3655/08 και 3863/10 που διαλύουν τον Ασφαλιστικό μας φορέα, ΟΑΠ/ΔΕΗ.
• Ένταξη στον κανονισμό ΥΒΑΕ των εργαζομένων στα δίκτυα διανομής, καθώς και των χώρων του προσωπικού της ΔΕΗ που εργάζεται στους Σταθμούς και στα Ορυχεία, ανεξάρτητα από ειδικότητα (π.χ. νοσηλεύτριες-ες φύλακες, διοικητικοί, καθαρίστριες κ.ά.) ή να δοθεί Bonus αναγνώρισης ειδικών συνθηκών εργασίας με προσαύξηση του χρόνου εργασίας.
• Απόδοση μέρους του εφάπαξ στους μισθωτούς, μετά τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
• Απρόσκοπτη και πλήρης λειτουργία των Πολυιατρείων Πτολεμαΐδας – Κοζάνης. Λειτουργία Πολυιατρείων στη Φλώρινα.
• Λειτουργία Παιδικών Σταθμών σε Κοζάνη, Φλώρινα, Θεσσαλονίκη κλπ. Είναι απαράδεκτο το γεγονός να αναγκάζονται οι εργαζόμενοι να πληρώνουν 350 ευρώ το μήνα για τους ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς Σταθμούς και η ΔΕΗ ΑΕ να τους χορηγεί επίδομα 90 ευρώ, όταν το κόστος για την λειτουργία των βρεφονηπιακών Σταθμών σε Αθήνα και Πτολεμαΐδα ξεπερνά τα 6.000.000 ευρώ τον χρόνο. (Άνιση μεταχείριση). • Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της σύνταξης. Οι μισθωτοί που συνταξιοδοτήθηκαν μετά τη 1.1.2010, υπολείπονται κατά 140 ευρώ μηνιαίως στη σύνταξη και κατά 4.500 ευρώ στο εφάπαξ από αυτούς που συνταξιοδοτήθηκαν στις 31.12.09, αφού εκτός από την επιβολή του ΛΑΦΚΑ σε αμφότερους, οι πρώτοι υπέστησαν και μειώσεις στις αποδοχές, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν μικρότερη σύνταξη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
- Άμεση κατάργηση των αντεργατικών νόμων 3833/10 και 3845/10 που επέβαλλαν περικοπές μισθών, δώρων, επιδομάτων αδείας, παρακράτηση δεδουλευμένων υπερωριών (πλαφόν).
Επιπρόσθετα η νέα ΕΣΣΕ πρέπει να είναι συνέχεια της προηγούμενης και να υπηρετεί τις ανάγκες και την προοπτική του νέου μισθολογίου. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η καταβολή των υπόλοιπων 2 δόσεων από την ΕΣΣΕ του 2003. Άλλωστε η τεράστια κερδοφορία της Επιχείρησης, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα χρήσης του 2009 και Α εξαμήνου 2010, αυτό επιβάλλουν.
Με βάση την παρ.2 της ΕΣΣΕ 2006 και την ΕΣΣΕ 2008-2009 για την καταβολή 25εκ. ευρώ για τον ορθολογισμό-διαμόρφωση των ειδικών επιδομάτων, ανάλογα με τις συνθήκες εργασίας και τη βαρύτητα της θέσης, προτείνουμε και διεκδικούμε:
- Τον διαχωρισμό του επιδόματος που χορηγείται στο προσωπικό ΚΣΠ – ΑΣΠ και Λιγ/χείων, που ανέρχεται σε ποσοστό 40% σε:
Α) Επίδομα επικίνδυνης εργασίας σε ποσοστό 15%, το οποίο θα περιλαμβάνεται στις πάγιες αποδοχές, όπως αυτές ορίζονται στο εδ.2 της παρ.4 του άρθρου 8 του Νόμου 4491/66 για τον υπολογισμό της σύνταξης στο παραπάνω προσωπικό. Είναι άδικο το παραπάνω προσωπικό να καταβάλλει μεγαλύτερες ασφαλιστικές εισφορές και να υπολείπεται στην σύνταξη κατά 15%.
Β) Επίδομα ΚΣΠ – ΑΣΠ και Λιγ/χείων σε ποσοστό 25% και την επέκτασή του σε όλο το προσωπικό των Σταθμών και των Ορυχείων (εργάτες – φύλακες – καθαρίστριες κ.ά)
Υπολογισμός του επιδόματος Ανθυγιεινής εργασίας στη βάση του Μ.Κ. 1Α.
- Επέκταση του επιδόματος παραμεθορίου της ΕΣΣΕ 1985, αναπροσαρμοσμένο και σε όλους τους μισθωτούς του Ν. Φλώρινας.
- Επέκταση του επιδόματος επικινδύνου εργασίας από μέση και υψηλή τάση 15% στους μισθωτούς των Σταθμών και των Ορυχείων της κατηγορίας Τ4/Α, Τ4/Β, Τ4/Γ και στους Τ3 ΚΑΙ Τ1, οι οποίοι εργάζονται από κοινού με τους παραπάνω τεχνίτες σε συνεργεία επί τόπου των έργων.
- Αναπροσαρμογή του επιδόματος στάθμης σπουδών και μείωση της διαφοράς μεταξύ της βασικής, μέσης, ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης.
- Επέκταση του επιδόματος ευθύνης μέχρι τη στάθμη του αρχιτεχνίτη.
- Άνοιγμα των τερματικών κλιμακίων όλων των μισθωτών, όλων των κατηγοριών. Η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης επιβάλλει την παραμονή των μισθωτών στην επιχείρηση για επιπλέον 5 χρόνια. Κατά συνέπεια, η διεύρυνση των μισθολογικών κλιμακίων είναι απαραίτητη. Ειδικότερα στους μισθωτούς της κατηγορίας ΓΥ3, στους Φύλακες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θα είναι αναγκασμένοι να παραμείνουν στην εργασία για 40 χρόνια, καθηλωμένοι στο 3 μισθολογικό κλιμάκιο. Ομοίως αναπροσαρμογή και για το χρονοεπίδομα.
- Καταβολή και επέκταση του επιδόματος Η/Υ σε όλους τους εργαζόμενους, κατ’ αποκλειστικότητα μπροστά σε οθόνες οπτικής καταγραφής.
- Αύξηση του επιδόματος νυχτερινής εργασίας από 40% σε 50%.
- Επέκταση του επιδόματος χειριστών 20% και στους χειριστές των κοντρόλ των ΑΗΣ ΚΑΙ ΥΗΣ, καθώς και στους χειριστές της κατηγορίας Τ4 μηχ/των τεχνικών έργων στους Σταθμούς Παραγωγής (ΕΣΣΕ 1998, παρ.4Α ).
Συνάδελφοι
Το Σωματείο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας ΔΕΗ ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ¨ καταθέτει τα προβλήματα και τις απαιτήσεις των εργαζομένων – μελών του, τα οποία θα υπερασπίσει σε κάθε δημόσιο και θεσμικό διάλογο και εκτιμά πως υπάρχει κάθε δυνατότητα υλοποίησης των προαναφερθέντων.
Για το Δ.Σ. του ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Δ.Ε.Η. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γιώργος Αδαμίδης Κων/νος Βασιλειάδης
===============================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου