Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Στην κρίση χωρίς εφάπαξ και συντάξεις…



Περιμένουν μάταια εδώ και 10 μήνες στο ΤΑΥΤΕΚΩΣτην κρίση χωρίς εφάπαξ και συντάξεις… Μετά το Tαμείο Πρόνοιας των δημοσίων υπαλλήλων και το ενοποιημένο ταμείο ΤΑΥΤΕΚΟ που ασφαλίζει εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ και τις τράπεζες έφτασε σε οικονομικό αδιέξοδο με αποτέλεσμα να καθυστερεί τουλάχιστον 10 μήνες την καταβολή του εφάπαξ. Οι αιτήσεις 500 υπαλλήλων της ΔΕΗ βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ενώ η διοίκηση του ταμείου έχει ζητήσει έξτρα 55 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Οικονομικών για να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του. Το ενοποιημένο ταμείο ΤΑΥΤΕΚΟ οφείλει ήδη 115 εκατ. για εφάπαξ, παροχές και χρέη σε φαρμακοποιούς, διαγνωστικά κέντρα και προμηθευτές αφού εισέπραξε ψαλιδισμένη επιχορήγηση για το 2010. Η ΔΕΗ θα καταβάλλει 20 εκατ. ευρώ έως το τέλος του χρόνου αλλά η κατάσταση δεν θα ομαλοποιηθεί, αν δε συνεισφέρει και το κράτος παρακάμπτοντας τον προϋπολογισμό του μνημονίου. Το επόμενο καμπανάκι θα κτυπήσει για 3.500 συνταξιούχους της ΕΥΔΑΠ, οι οποίοι δε θα πάρουν από το ίδιο ταμείο επικουρική σύνταξη ύψους - κατά μέσο όρο- 500 ευρώ το μήνα Δεκέμβριο, αφού τα χρήματα φτάνουν μόνο για την καταβολή του δώρου. Η διοίκηση του ταμείου εξετάζει από τώρα τη λύση του δανεισμού ή της ρευστοποίησης κρατικού ομολόγου αξίας 5,5 εκατ. ευρώ. Αλλά και ο ΟΑΕΕ, που είναι ο πιο... ευάλωτος από τα μεγάλα ταμεία, βλέπει δυσοίωνο το μέλλον, καθώς η ρύθμιση οφειλών δεν απέφερε τα προσδοκώμενα και το μεγαλύτερο ποσοστό των οφειλετών έχει χρέη πάνω από 5 έτη. Μάλιστα 40.000 έως 50.000 δεν έχουν πληρώσει ποτέ τις εισφορές τους! Ο διοικητής του Ταμείου κ. Γεράσιμος Βουδούρης, μιλώντας την Τρίτη σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ πρότεινε ως κίνητρο για τους συνεπείς επαγγελματίες να «παγώσουν» οι εισφορές για τα επόμενα 3 χρόνια.

==================================

Ξήλωσαν στην Εθνική Οδό καλώδια μήκους 3 χιλιομέτρων! Τα καλώδια του δικτύου ηλεκτροφωτισμού στην εθνική οδό, στο ύψος του κόμβου Αγ. Θεοδώρων, έκλεψαν άγνωστοι δράστες. Σε μήκος τριών περίπου χιλιομέτρων ξήλωσαν τα καλώδια της ΔΕΗ, βυθίζοντας στο σκοτάδι τον κόμβο στη διασταύρωση με την Εθνική Οδό. Η κλοπή των καλωδίων σημειώθηκε τόσο πάνω στον κόμβο, που ανήκει στην παραχωρησιούχο εταιρία Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου ΑΕ, όσο και στο τμήμα προς τους Αγίους Θεοδώρους που ανήκει στη Νομαρχία. Μάλιστα, όπως ενημέρωνε ο αντινομάρχης Υποδομών Ηλ. Ξηρακιάς, εδώ και μία βδομάδα η Νομαρχία είχε προχωρήσει, στο δικό της τμήμα, στην αποκατάσταση του ηλεκτροφωτισμού μετά από ζημιές που είχαν προκληθεί πριν καιρό από κλοπές καλωδίων. Με τις κλοπές που έγιναν τις προηγούμενες ημέρες αποξηλώθηκαν όχι μόνο τα καλώδια στο τμήμα που αποκατέστησε η Νομαρχία, μήκους περίπου 1,2 χιλιομέτρων, αλλά επεκτάθηκε σε μήκος άλλων δύο χιλιομέτρων πάνω στην ΠΑΘΕ. «Η Τεχνική Υπηρεσία της Νομαρχίας πρέπει τώρα να παραλάβει ένα έργο που ήδη να λειτουργεί, αλλά δεν πρόλαβε να κάνει το πρωτόκολλο παραλαβής του έργου», πρόσθεσε ο κ. Ξηρακιάς. Στην υπηρεσία ευελπιστούν ότι η κάμερα ασφαλείας που είναι εγκατεστημένη πάνω στον κόμβο επί της εθνικής οδού θα έχει καταγράψει τους δράστες, τους οποίους αναζητούν οι αστυνομικές αρχές. Το περιστατικό έχει καταγγελθεί στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής και ο αρμόδιος αντινομάρχης κ. Ηλίας Ξηρακιάς που ενημερώθηκε για το θέμα, εξέφρασε την αγανάκτησή του για το περιστατικό και δήλωσε ότι θα κινηθεί με μηνυτήρια αναφορά κατ’ αγνώστων για το σοβαρό αυτό περιστατικό κλοπής δημόσιας υποδομής.
=====================================

Πράσινο σχολείο με έσοδα 183.000 ευρώΤης ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ «Χαρτζιλίκι» από τον... ήλιο -και μάλιστα όχι ευκαταφρόνητο- εξασφαλίζουν ήδη τρία σχολεία στην Αττική και ώς το τέλος του χρόνου θα αυξηθούν κατά 25, με προοπτική να φθάσουν τα 100 ώς τα μέσα του 2012. Πρόκειται για νέες σχολικές μονάδες στην Αθήνα, τον Πειραιά και το Φάληρο, όπου έχουν τεθεί σε λειτουργία φωτοβολταϊκά συστήματα. Η εγκατεστημένη ισχύς ξεπερνά τα 900 κιλοβάτ τον χρόνο και τα έσοδα από την πώληση του ρεύματος στη ΔΕΗ φθάνουν τα 550.000 ευρώ, που διατίθενται για τη συντήρηση των σχολείων και άλλες δράσεις που βελτιώνουν τη σχολική ζωή. Το πιο σημαντικό όφελος όμως αφορά το περιβάλλον, αφού αποφεύγεται η εκπομπή 1.068 τόνων διοξειδίου του άνθρακα, του πιο σημαντικού από τα αέρια που συμβάλλουν στο φαινόμενο θερμοκηπίου. Είναι η ποσότητα που θα απορροφούσαν πάνω από 3.000 μεγάλα δένδρα. Με την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος, που ξεκίνησε το 2008, η εγκατεστημένη ισχύς στα 100 σχολεία θα φθάσει τα 8.000 κιλοβάτ και τα έσοδα θα αγγίξουν τα 5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Οι «πράσινες» επιδόσεις του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) παρουσιάστηκαν κατά τη χθεσινή υπογραφή της δανειακής σύμβασης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 200 εκατ. ευρώ. Η πρώτη δόση των 100 εκατ. θα εκταμιευθεί άμεσα και θα διατεθεί για κατασκευή ή ανακαίνιση 84 σχολείων, 31 αιθουσών πολλαπλών χρήσεων και αθλητικών εγκαταστάσεων, όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος της τράπεζας, Πλ. Σακελλάρης. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΚ, Ηρακλής Δρούλιας, διαβεβαίωσε ότι σε τρία χρόνια θα έχει καταργηθεί η διπλοβάρδια. Σήμερα σε σύνολο 15.000 σχολείων συστεγάζονται 285, από τα οποία τα 120 βρίσκονται στην Αττική. Υπό κατασκευή βρίσκονται 87 σχολικά συγκροτήματα, ενώ υπό μελέτη άλλα 185, από τα οποία τα 68 θα γίνουν με προκατασκευή. Ο Οργανισμός έχει ξεμπλοκάρει τις διαδικασίες για την κατασκευή 22 σχολείων στην Αττική, 16 στη Θεσσαλονίκη και 12 στην Κρήτη, που θα κατασκευαστούν με σύμπραξη του Δημοσίου με ιδιώτες. Εχει επίσης ξεκινήσει τις διαδικασίες για την απόκτηση 301 οικοπέδων στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ενώ εκκρεμούν αιτήματα για άλλες 200 περιπτώσεις. Παράλληλα προχωρά το πρόγραμμα αξιοποίησης ακινήτων που ανήκουν στην περιουσία του ΟΣΚ, προερχόμενα κυρίως από κληροδοτήματα, που δεν είναι κατάλληλα για ανέγερση σχολείων. Στις αρχές του 2011 θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα αξιοποίησης του κτιρίου στον Αγιο Μηνά Θεσσαλονίκης, που παρουσιάζει ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον. Μέσα στο πρώτο εννιάμηνο του 2010 ο ΟΣΚ πέτυχε περιορισμό των λειτουργικών δαπανών του κατά 31,5%. Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση εξασφαλίστηκε με τη μείωση των ενοικίων για τη στέγαση των υπηρεσιών του, ύστερα από επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων. Απελευθερώθηκε ένα από τα κτίρια που χρησιμοποιούσε ο Οργανισμός, για το οποίο κατέβαλε για ενοίκιο 3.335 ευρώ το μήνα. * ================================================

Vestas: Κλείνει πέντε εργοστάσια - Μειωμένη η ζήτηση για ανεμογεννήτριες Το κλείσιμο πέντε εργοστασίων σε Δανία και Σουηδία, που θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν 3.000 θέσεις εργασίας, ανακοίνωσε η δανική Vestas, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής ανεμογεννητριών. Η Vestas θα επικεντρωθεί στις επιχειρήσεις της στην Ισπανία και σύμφωνα με όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της εταιρείας Ντίτλεφ Ένγκελ, προχώρησε στην εν λόγω κίνηση «ώστε να μη μας αναγκάσουν άλλοι να την κάνουμε». Η εταιρεία ανέφερε ότι παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αιολική ενέργεια παγκοσμίως, η ζήτηση για ανεμογεννήτριες στην Ευρώπη ήταν χαμηλότερη από την αναμενόμενη, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα μείωση των κερδών του το γʼ τρίμηνο κατά 24% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Απέδωσε την τάση αυτή στην επιφυλακτικότητα «χρεωμένων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων» να επενδύσουν σε νέα αιολικά πάρκα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ισπανίας, που καταλαμβάνει την τέταρτη θέση παγκοσμίως στην παραγωγή αιολικής ενέργειας, αλλά πρόσφατα ανακοίνωσε τη δραστική περικοπή στη χρηματοδότηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης του δημοσιονομικού ελλείμματος.

===========================================
Στη ΡΑΕ σήμερα τα αιολικά Κοπελούζου και η σύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου

Με θετική γνωμοδότηση εισάγεται σήμερα προς αδειοδότηση στην ολομέλεια της ΡΑΕ η μεγάλη επένδυση του ομίλου Κοπελούζου για τη διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο και τη δημιουργία ενός συμπλέγματος αιολικών πάρκων στο νησί, ισχύος 1.100 MW. Το έργο συνολικού κόστους 2-2,5 δισ. ευρώ, έχει κατατεθεί από το 2009 στη ΡΑΕ, ωστόσο τώρα, στο πλαίσιο της επιτάχυνσης που έχει «βάλει μπροστά» η διοίκηση της ΡΑΕ, παίρνει άδεια παραγωγής. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής κ. Νίκος Βασιλάκος, μέσα στους τελευταίους μήνες «ξεμπλόκαραν» και πήραν άδεια έργα ΑΠΕ συνολικής ισχύος 3.400 MW. Το επίτευγμα αυτό είναι αποτέλεσμα της βούλησης της Αρχής, η οποία για να έχει αποτελεσματικότητα προχώρησε στη δημιουργία ειδικού γραφείου ΑΠΕ με επικεφαλής τον κ. Ραχιώτη. Επιπλέον, για να προχωρήσουν οι επενδύσεις, η ΡΑΕ ήρε γεωγραφικές επικαλύψεις, αλλά και ανταγωνισμούς και συγκρούσεις ανάμεσα σε επενδυτές που δραστηριοποιούνταν στις ίδιες περιοχές. «Διαφάνεια, εξωστρέφεια και αποτελεσματικότητα ήταν οι αρχές που έθεσα εξ αρχής για τη λειτουργία της ΡΑΕ» υποστηρίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρός της κ. Βασιλάκος Στο πλαίσιο αυτό έχει τεθεί ως προϋπόθεση, να επιδιώκεται η προσέγγιση και η σύμφωνη γνώμη των τοπικών αρχών για τις «πράσινες» επενδύσεις. Για παράδειγμα, στην περίπτωση της επένδυσης Κοπελούζου στην Κρήτη εκλήθησαν για διαβούλευση και ενημέρωση οι Δήμαρχοι 12 Δήμων της περιοχής, οι οποίοι έχουν πλέον πάρει θετικές αποφάσεις για το έργο. Πρέπει να σημειωθεί ότι στην ίδια κατηγορία ανήκει και το αίτημα για διασύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης με δημιουργία μεγάλου αριθμού αιολικών πάρκων, έργο αξίας 2-2,5 δισ. ευρώ, που έχει καταθέσει πρόσφατα στη ΡΑΕ, η ΤΕΡΝΑ του Ομίλου Περιστέρη. Η επένδυση αυτή θα «περάσει» αργότερα από τη ΡΑΕ ωστόσο, όπως ανέφερε μιλώντας στους δημοσιογράφους η Τίνα Μπιρμπίλη, θα επιδιωχθούν συνέργειες ανάμεσα στα δύο έργα (Κοπελούζου και ΤΕΡΝΑ) κατά τρόπο που να διευκολύνει την υλοποίηση και των δύο, πιθανότατα με την πόντιση ενιαίου καλωδίου. Το μοντέλο της συνέργειας θα εφαρμοστεί και σε άλλες περιπτώσεις «συμπληρωματικών» επενδύσεων σε νησιά http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/0052170c-7219-46cb-9a0f-4038815e8f2a

=========================================
Ποντίκι » ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ “Π” ΣΤΙΣ 14-10-10)
---------------------------------------------------

Σπορ για λίγους η ενέργεια

Σε σπορ για πολύ λίγους και πολύ ισχυρούς εξελίσσεται η παραγωγή ενέργειας στην εγχώρια αγορά, με τον κλάδο να είναι ο μόνος που συνεχίζει τις επενδύσεις παρά την κρίση. Παράλληλα, η πολιτική ηγεσία φροντίζει να «στρώνει τον δρόμο» για να περάσουν οι ιδιώτες, ακριβώς με τον τρόπο που περιγράψαμε την προηγούμενη εβδομάδα και με τις σχετικές αποφάσεις να έχουν δρομολογηθεί. Γράφαμε στο προηγούμενο φύλλο για την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, με βάση την οποία οι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού «μνηστήρες» της αγοράς αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη ισχύ, εις βάρος της ΔΕΗ, η οποία πέφτει θύμα της «αντικρατικής» («αντιμονοπωλιακή» την ονομάζουν τα νεοφιλελεύθερα σαΐνια σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση) πρακτικής που επικρατεί σε όλη την ενωμένη Ευρώπη. Όπως παραδέχονται οι ίδιες οι διοικήσεις των μεγάλων ενεργειακών ομίλων, ακόμη κι αν επιλυθούν όλα τα θεσμικά προβλήματα που διαπιστώνονται σήμερα, είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν θα προχωρήσουν σε κατασκευή νέων μονάδων. Κι αυτό διότι η μεγαλύτερη αβεβαιότητα δεν έχει να κάνει με τα… ξένα κόλλυβα, αλλά με εξωγενείς παράγοντες, στους οποίους κανείς δεν μπορεί να παρέμβει. Κι αυτό που τους προβληματίζει είναι το πώς θα εφαρμοστούν και πόσο θα επιβαρύνουν τις υπάρχουσες και τις μελλοντικές μονάδες τα λεγόμενα «δικαιώματα ρύπων», δηλαδή τα ποσά που θα πρέπει να καταβάλει η κάθε επιχείρηση, για να μπορέσει να συνεχίσει να παράγει, τη στιγμή κατά την οποία θα συνεχίσει να εκλύει ρύπους. Από την άλλη πλευρά, όπως αναλύσαμε και στο άρθρο της προηγούμενης εβδομάδας, τα «Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας Ισχύος» αποτελούν το μάννα εξ ουρανού για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Κι αυτό, διότι με χρήματα των καταναλωτών οι ιδιωτικές μονάδες θα εισπράξουν ένα ποσό, κάτι σαν επιδότηση, για τα μεγαβάτ που θα έχουν διαθέσιμα να «ρίξουν» στο δίκτυο, με πρόσχημα την κάλυψη ενός μέρους του κεφαλαιουχικού κόστους που απαιτήθηκε για την κατασκευή της μονάδας. Το θέμα εξετάζεται στο υπουργείο ΠΕΚΑ, όχι ως προς την ορθότητά του (όλοι όσοι εμπλέκονται στην αγορά θεωρούν αυτό το μέτρο σωστό), αλλά ως προς το ύψος της «αποζημίωσης» που θα λάβει ο ιδιοκτήτης μονάδας για κάθε διαθέσιμο μεγαβάτ. Πριν από 5 χρόνια (επί υπουργίας Σιούφα) το ποσό αυτό ορίσθηκε στις 35.000 ευρώ ανά μεγαβάτ, ενώ τώρα οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το υπουργείο θα το ανεβάσει στα 50.000 ευρώ, χωρίς να αποκλείεται ακόμη και ο διπλασιασμός του τιμήματος! Με άλλα λόγια, η μονάδα των ΕΛ.ΠΕ. στη Θεσσαλονίκη θα πάρει περί τα 20 εκατ. ευρώ, ενώ στον Μυτιληναίο το ποσό τριπλασιάζεται εάν συνυπολογισθούν οι δύο μονάδες στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας (μία έτοιμη να λειτουργήσει και μία υπό κατασκευή) και η μονάδα στους Αγίους Θεοδώρους, που κατασκευάζεται σε συνεργασία με τον όμιλο Βαρδινογιάννη. Ίσως τα ποσά να μην προκαλούν εντύπωση, αλλά προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι όλοι εκείνοι που ζητούν να απελευθερωθεί η αγορά και να λειτουργήσει με κανόνες ανταγωνισμού, επιδιώκουν να καλύψουν (έστω) ένα μέρος του κόστους της επένδυσής τους με χρήματα άλλων. Και είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν έχει το δικαίωμα να κάνει χρήση αυτού του «πακέτου». Στα τρία η ΔΕΗ Εν τω μεταξύ, για να αποφευχθούν άλλες πιο… βίαιες λύσεις (π.χ. πώληση μονάδων, που αποτελεί το «κόκκινο πανί» για τους… συνδικαλιστικούς ταύρους), η ΔΕΗ οδηγείται σε τριχοτόμηση. Θα δημιουργηθούν ξεχωριστές θυγατρικές για τη διανομή και τη μεταφορά ηλεκτρισμού, που θα έχουν ξεχωριστή εταιρική υπόσταση και δεν θα εμφανίζονται ως εξαρτημένες από τη «μαμά» εταιρεία, στην οποία θα παραμείνει η παραγωγή.Επιπλέον, θα πάρουν οριστικό… διαζύγιο η εταιρεία ηλεκτρισμού και ο Διαχειριστής Συστήματος (ΔΕΣΜΗΕ), ο οποίος ούτως ή άλλως λειτουργεί ως χωριστή επιχείρηση, αλλά έχει στενούς δεσμούς με τη ΔΕΗ, από τα σπλάχνα της οποίας δημιουργήθηκε. Όλα αυτά, λένε, τα επιβάλλει η Κοινοτική Οδηγία, ώστε να υπάρξει περισσότερη διαφάνεια στην αγορά. Ωστόσο, υπήρξε η δυνατότητα να διεκδικήσουμε τη διαφοροποίηση του μοντέλου που θα λειτουργήσει στη χώρα μας, προβάλλοντας τις ειδικές συνθήκες (πολλά νησιά, συγκεντρωμένη παραγωγή κοντά σε λιγνιτικά πεδία, άνιση κατανομή παραγωγής και κατανάλωσης κ.λπ.), υπό τις οποίες το ενεργειακό σύστημα καλείται να καλύψει τις ανάγκες της χώρας. Φρένο στις επενδύσεις λόγω ρύπων… Όπως αναφέρουν υψηλόβαθμα στελέχη των ιδιωτικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην ηλεκτρική ενέργεια, ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των επενδύσεων με τη δημιουργία μονάδων. Στην παρούσα φάση και με δεδομένο ότι κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα γίνει μετά το 2013, όταν θα επιβάλλεται κάθε μονάδα να έχει δικαιώματα ρύπων, δεν αναμένεται να προχωρήσουν επενδυτικά σχέδια για νέες μονάδες. Ήδη, όσοι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής βρίσκονται σε λειτουργία, αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες, καθώς υπάρχει θέμα βιωσιμότητάς τους, με βάση το μοντέλο λειτουργίας της αγοράς, που ισχύει σήμερα, ένα μοντέλο που ταιριάζει απόλυτα στη ΔΕΗ, η οποία διαθέτει μεγάλη γκάμα καυσίμων και μπορεί να ελέγχει το κόστος παραγωγής της. Με άλλα λόγια, οι ιδιώτες επιδιώκουν να αυξηθεί η Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ), που σημαίνει να δίνεται η δυνατότητα στις μονάδες τους να συνδέονται περισσότερες ώρες (κάποιοι ζητούν και κατά προτεραιότητα) στο σύστημα. Το κλειδί στην υπόθεση αυτήν είναι το στοιχείο που έχει αποκαλύψει το «Π» εδώ κι αρκετές εβδομάδες, αλλά κανείς δεν το έχει (ή δεν θέλει να το…) αναδείξει. Οι ιδιώτες διαθέτουν πλέον μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 22%, με τις μονάδες που ήδη λειτουργούν ή πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία το αμέσως επόμενο διάστημα. Υπενθυμίζουμε ότι η κοινοπραξία των ΕΛ.ΠΕ. και της Edison διαθέτει δύο μονάδες (Θεσσαλονίκη και Θίσβη), ο Μυτιληναίος έχει έτοιμη την πρώτη μονάδα του Αγίου Νικολάου και κατασκευάζει άλλες δύο (δεύτερη στον Άγιο Νικόλαο και στους Αγ. Θεοδώρους με τον όμιλο Βαρδινογιάννη), άλλες δύο μονάδες διαθέτει η ΤΕΡΝΑ από κοινού με την EdF (Ήρων I και Ήρων II, στη Βοιωτία), με συνολική ιδιωτική εγκατεστημένη ισχύ που ξεπερνά τα 2.200 MW.Όλες αυτές οι μονάδες συνδέονται περιστασιακά με το σύστημα, καθώς οι χαμηλές ΟΤΣ δεν καλύπτουν το κόστος παραγωγής. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛ.ΠΕ. Γιάννη Κωστόπουλο, εάν εφαρμοστούν οι αλλαγές στη χονδρεμπορική αγορά, οι μονάδες των ιδιωτών απλώς θα καλύπτουν το κόστος τους. Αυτό είναι που ζητούν οι ιδιώτες και μη νομίζετε ότι δεν θα είναι ικανοποιημένοι. Άλλωστε οι επενδύσεις αυτού του τύπου έχουν προοπτική δεκαετιών και σε βάθος χρόνου τα κέρδη είναι ασύλληπτα… Να γιατί όλοι θέλουν ένα (μικρό ή μεγάλο) κομμάτι από την ηλεκτρική πίτα.


=====================================================

Δεν υπάρχουν σχόλια: