Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

γι’ αυτό πρέπει να ΑΚΥΡΩΘΕΙ πάραυτα.


Αντίθετες στην ευρωπαϊκή κοινωνική πολιτική οι αυξήσεις σε ρεύμα - καύσιμαΕνδυνάμωση του πλέγματος προστασίας των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και διασφάλιση της πρόσβασής τους σε βασικά κοινωνικά αγαθά, όπως τα καύσιμα και το ηλεκτρικό ρεύμα, προβλέπουν σαφώς οι σχετικές ευρωπαϊκές Οδηγίες. Αυτό επιβεβαιώνουν και οι απαντήσεις των αρμόδιων Επιτρόπων στα ερωτήματα του ευρωβουλευτή Κώστα Πουπάκη αναφορικά με τις συνεχείς ανατιμήσεις στην τιμή των υγρών καυσίμων, τις αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος και την δραματική επιβάρυνση των χαμηλών και μεσαίων εισοδηματικά στρωμάτων.
Όπως επισημαίνει ο Επίτροπος G. Oettinger αρμόδιος για θέματα Ενέργειας «απαιτείται από τα κράτη μέλη να λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα για την προστασία των τελικών πελατών και των ευάλωτων καταναλωτών ειδικότερα, ανάλογα με την ιδιαίτερη κατάστασή τους». Παράλληλα, στην απάντησή του τονίζει ότι «Τα μέτρα κοινωνικής πολιτικής ίσως είναι τα καταλληλότερα προς αντιμετώπιση των άμεσων και έμμεσων συνεπειών (π.χ. λόγω των υψηλότερων τιμών γεωργικών προϊόντων και τροφίμων) των υψηλότερων τιμών ηλεκτρικής ενέργειας για σαφώς προσδιοριζόμενες ομάδες ευάλωτων πελατών. Εναλλακτική λύση για ομάδες ευάλωτων καταναλωτών αποτελούν και τα ειδικά τιμολόγια, υπό την προϋπόθεση ότι θα εφαρμόζονται με σαφώς καθορισμένο, διαφανή, μη εισάγοντα διακρίσεις και επαληθεύσιμο τρόπο και δεν θα προκαλούν στρεβλώσεις στην αγορά».
«Η Κυβέρνηση κλιμακώνει την επίθεση της στα χαμηλά και μεσαία εισοδηματικά στρώματα, στα εργατικά και αγροτικά νοικοκυριά της χώρας, με νέες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ και αναπροσαρμογή του ΦΠΑ για το ηλεκτρικό ρεύμα από το 11 στο 13%. Οι αυξήσεις και η επινόηση νέων χρεώσεων αποτελούν την «πρώτη δόση» ενός γενικότερου σχεδίου ανατιμήσεων για την επόμενη τριετία, που αναμένεται να «απογειώσει» το κόστος ηλεκτροδότησης των σπιτιών κατά 20-30%. Ο περιβόητος «εξορθολογισμός» των τιμολογίων πλήττει σημαντικά φτωχούς και μικρομεσαίους, επιδοτεί μόνο τους έχοντες και την υψηλή κατανάλωση, την ώρα που 100.000 νοικοκυριά αυτή τη στιγμή βρίσκονται χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, και 200.000 κινδυνεύουν με διακοπή της παροχής. Το ηλεκτρικό ρεύμα από κοινωνικό αγαθό μετατρέπεται σε πολυτέλεια και η τιμολογιακή πολιτική από μέσο προστασίας των ευπαθών κοινωνικών ομάδων εξελίσσεται σε εργαλείο οικονομικής τους εξόντωσης, με την Κυβέρνηση των μεγάλων «ανατροπών», να ανατρέπει για μια ακόμη φορά τον προϋπολογισμό εκατοντάδων χιλιάδων ελληνικών οικογενειών», δήλωσε σχετικά ο Κ. Πουπάκης.
«Με τον ερχομό της νέας χρονιάς, η κυβέρνηση βάζει και πάλι βαθιά το χέρι στο πορτοφόλι του Έλληνα πολίτη. Με την αύξηση του ΦΠΑ από το 9% στο 13%, που μάλιστα ισχύει αναδρομικά για καταναλώσεις του 2010, το ηλεκτρικό ρεύμα μετατρέπεται από κοινωνικό αγαθό σε είδος πολυτελείας», δήλωσε ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας & Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Βοιωτίας, κ. Μιχάλης Γιαννάκης, με αφορμή τις αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας.

===============================
Τα swaps φέρνουν νέα … θυγατρική;

Όπως παρατηρεί παράγοντας της αγοράς, τα περίφημα swaps που προωθούνται από τη ΔΕΗ και την κυβέρνηση, αναγκαστικά θα οδηγήσουν και στη δημιουργία νέας θυγατρικής. Και εξηγούμαστε: σε ώριμες αγορές όπου η δευτερογενής αγορά δεν είναι … παίξε γέλασε, η διαχείριση της ενέργειας και η πώλησή της απαιτεί εξειδικευμένους χειρισμούς και τεχνογνωσία. Με απλά λόγια, η ΔΕΗ θα πρέπει να δημιουργήσει μια εταιρεία, εάν πχ ανταλλάξει ενέργεια στην Ιταλία, καθώς κινδυνεύει να μείνει με τα swaps στο «χέρι»…
===================================
Με... χρονοκαθυστέρηση τα μέτρα προσαρμογής της ΔΕΗ στο "φιρμάνι" Παπακωνσταντίνου

Προς τα «πίσω» μεταφέρεται η διαδικασία προσαρμογής των δαπανών μισθοδοσίας της ΔΕΗ προς την κυβερνητική κατεύθυνση, όπως αυτή εκφράστηκε με την «περίφημη» επιστολή Παπακωνσταντίνου προς τη διοίκηση της επιχείρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ανεξάρτητα από το τι θα γίνει με τις υπόλοιπες εισηγμένες ΔΕΚΟ, η «φόρμουλα» προσαρμογής, δηλαδή το σχετικό πακέτο μέτρων, που θα προτείνει η ΔΕΗ στο υπουργείο Οικονομικών, δεν θα αποσταλεί πριν το τέλος Φεβρουαρίου. Με βάση τα όσα θα συζητηθούν τότε με το οικονομικό επιτελείο, θα οριστεί Γενική Συνέλευση (για να ληφθούν αποφάσεις) που προβλέπεται για μετά το Μάϊο. Με την παρούσα μάλιστα πολιτική ρευστότητα θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζει κανείς ποιες θα είναι τότε οι συνθήκες υπό τις οποίες θα κληθεί να αποφασίσει η Συνέλευση των μετόχων.
Τι θα περιλαμβάνει όμως το «πακέτο προσαρμογής;». Σίγουρα όχι ένα νέο μαχαίρι στους μισθούς της επιχείρησης καθώς και η κυβέρνηση δεν θέλει να ανοίξει ένα νέο μέτωπο, στο βαθμό μάλιστα που έχουν ήδη γίνει σημαντικές περικοπές. Υπάρχουν όμως στη ΔΕΗ πολλά περιθώρια ήπιων προσαρμογών, δηλαδή μείωσης της σπατάλης και αυτά θα είναι τα βασικά μέτρα που θα προβάλει η ΔΕΗ ως κινήσεις μείωσης του συνολικού μισθολογικού κόστους. Κάποιες από τις κινήσεις αυτές έχουν ήδη δρομολογηθεί ενώ την περίοδο αυτή η διοίκηση σε συνεργασία με τους εργαζόμενους αναζητά όλες τις πιθανές πηγές εξοικονόμησης, δηλαδή όπως λέγεται χαρακτηριστικά, «όλες τις τρύπες από τις οποίες υπάρχουν διαρροές πόρων».
Τέτοιες τρύπες είναι οπωσδήποτε οι «ψευδείς» ή μη απαραίτητες υπερωρίες, τα αδικαιολόγητα εκτός έδρας, οι ανεξέλεγκτες εργολαβίες, οι συμβάσεις απασχόλησης κ.λπ.
«Ήδη, η επιχείρηση είναι πλέον πολύ φειδωλή σε υπερωρίες και σε εκτός έδρας, ενώ η προσπάθεια που γίνεται εσωτερικά είναι να υπάρξει ένα γενικό νοικοκύρεμα, ώστε να μην ξεπερνά κανείς το πλαφόν των 5.800 ευρώ μεικτών αποδοχών», λέει κορυφαίο στέλεχος. Αρκετές ημέρες μάλιστα πριν φτάσει η επιστολή Παπακωνσταντίνου, στις επαφές που μεσολάβησαν μεταξύ της διοίκησης και του εποπτεύοντος υπουργείου Περιβάλλοντος-Ενέργειας με το υπ. Οικονομικών, το τελευταίο ενημερώθηκε τόσο για τις περικοπές που έχουν ήδη γίνει, (αλλά και τις επιπτώσεις που θα έχει ένα νέο «μαχαίρι» στη ΔΕΗ), όσο και για το πρόγραμμα εξορθολογισμού των υπερωριών που εφαρμόζει η διοίκηση Ζερβού.
Το πρόγραμμα προσαρμογής φαίνεται ότι έχει την υποστήριξη της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ οι επικεφαλής της οποίας έχουν κατανοήσει ότι πρέπει να γίνουν οι κινήσεις εξυγίανσης προκειμένου να «γλιτώσουν» μια νέα καθίζηση των τακτικών απολαβών των εργαζομένων της επιχείρησης. "Οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ μέσα στο 2010 έχουμε ήδη απωλέσει 220 εκατ. ευρώ, με το 49% μάλιστα από αυτό να πηγαίνει στις τσέπες των μετόχων, αφού το Δημόσιο ελέγχει μόνο το 51% της εισηγμένης επιχείρησης. Πλέον εμείς δεν πρόκειται να πληρώσουμε από τις τακτικές μας αποδοχές ούτε σέντ παραπάνω, και καλό είναι η κυβέρνηση να το λάβει αυτό σοβαρά υπόψιν, γιατί διαφορετικά είμαστε έτοιμοι για όλα", λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ Νίκος Φωτόπουλος.
http://www.energypress.gr/
=====================================
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
- “Κλειδί” η 25ετια ως 31/12/10
- Θίγονται και ασφαλισμένοι πριν το '83. Μόνο οι μητέρες που είχαν 5.500 ένσημα και ανήλικο παιδί και όσοι υπηρετούσαν σε ΔΕΚΟ και Τράπεζες και συμπλήρωσαν 25 χρόνια ως την τελευταία μέρα του περασμένου χρόνου δεν θίγονται.
Οι παλιοί εργαζόμενοι σε ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΗΣΑΠ, Εθνική, Αγροτική, Τράπεζα Ελλάδος, όσοι προέρχονται από την ΕΤΒΑ και την Ιονική, οι εργαζομένοι στους αγροτικούς Συνεταιρισμούς ΤΣΕΑΠΓΣΟ και την Εθνική Ασφαλιστική είναι οι ευνοημένοι.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο “η συντριπτική πλειονότητα των ασφαλισμένων αυτής της κατηγορίας στα (πρώην) Ειδικά Ταμεία είχαν συμπληρώσει μέχρι 31/12/2010 τα απαιτούμενα για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος 25 έτη ασφάλισης και δεν θίγονται ούτε ως προς τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, ούτε ως προς τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης”.
Οι “χαμένοι” του νέου ασφαλιστικού
Οι ασφαλισμένοι από 1/1/1983 μέχρι 31/12/1992, που με το προηγούμενο καθεστώς συνταξιοδοτούνταν με 35ετία σε ηλικία 58 ετών, οι ασφαλισμένοι πριν από το 1983 που δεν θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31η/12/2010, οι γυναίκες με 15 έτη ασφάλισης και ηλικία μικρότερη των 60 ετών, όπως επίσης και οι ασφαλισμένες - μητέρες ανηλίκων που δεν έχουν συμπληρώσει το 2010 25 έτη ασφάλισης και ηλικία 50 ετών ή 5.500 ένσημα και τα 55 (για πλήρη) ή τα 50 (για μειωμένη σύνταξη) συμπεριλαμβάνονται στους “χαμένους” του νέου ασφαλιστικού.
Οι ασφαλισμένοι στα πρώην Ειδικά Ταμεία υπολογίζονται σε περισσότεροι από 70.000, εκ των οποίων περίπου οι μισοί υπάγονται στις ευνοϊκές διατάξεις συνταξιοδότησης, που διατηρούνται και μετά την ψήφιση του νέου νόμου.
Οι ασφαλισμένοι από 1/1/1983 έως 31/12/1992 θεμελίωναν δικαίωμα συνταξιοδότησης με 37 έτη υποχρεωτικής ασφάλισης, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Με τον νέο νόμο η δυνατότητα αυτή καταργείται, αν και το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να παρατείνει το σχετικό δικαίωμα για ακόμη 2 χρόνια.
Με την εγκύκλιο το υπουργείο ακυρώνει επίσης τη δυνατότητα αναγνώρισης πλασματικών χρόνων ασφάλισης για να λάβουν δεύτερη σύνταξη όσοι έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί. Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να ισχύσει και σε όλα τα άλλα Ταμεία.
Ποιοι μπορούν να αναγνωρίσουν πλασματικά έτη ασφάλισης
Ασφαλισμένοι πριν από το 1983 που δεν θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2010 μπορούν να αναγνωρίσουν πλασματικά χρόνια ασφάλισης εφόσον έχουν τουλάχιστον 12 έτη ασφάλισης και να αντιμετωπίσουν την αύξηση των ορίων που ξεκίνησε από 1/1/2011.
Σύνταξη στα 65 με 40 χρόνια εργασία
“Oι ασφαλισμένοι των Ειδικών Ταμείων, που υπήχθησαν από 1.1.1983 - 31.12.1992 στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης, θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης με τη συμπλήρωση 35 ετών ασφάλισης και του 58ου έτους της ηλικίας τους”.
Με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 10 του ν.3863/2010 αυξάνεται από 1.1.2011 ο ανωτέρω απαιτούμενος για συνταξιοδότηση χρόνος ασφάλισης των ασφαλισμένων των (πρώην) Ειδικών Ταμείων που υπήχθησαν στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης από 1.1.1983 - 31.12.1992 κατά 1 έτος και μέχρι τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης. Επιπλέον, αυξάνεται σταδιακά από 1.1.2012 και το όριο ηλικίας μέχρι τη συμπλήρωση του 60ού έτους.
Από τον συνδυασμό των διατάξεων προκύπτει ότι η θεμελίωση δικαιώματος αυτής της κατηγορίας ασφαλισμένων μέχρι 31.12.2010 υπάρχει εφόσον πληρούνται και το όριο ηλικίας (58 έτη) και ο χρόνος ασφάλισης (35 έτη). Στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να υπάρξει δυνατότητα συνταξιοδότησής τους με αναστολή καταβολής της σύνταξης, αφού η συνταξιοδότηση με χρόνο ασφάλισης 35 ετών δεν προβλεπόταν από τις καταστατικές διατάξεις των Ειδικών Ταμείων.
Στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αυτές μέχρι 31.12.2010, τότε οι ασφαλισμένοι της κατηγορίας αυτής υποχρεούνται σε σταδιακή αύξηση του ορίου ηλικίας στο 60ό ή 65ο (κατά περίπτωση) και του χρόνου ασφάλισης (40 έτη ή 35 αντίστοιχα). Στην περίπτωση αυτή ισχύει και η δυνατότητα αναγνώρισης των νέων πλασματικών χρόνων (4 φέτος και έως 7 το 2014).
Η αύξηση του ορίου ηλικίας
Ασφαλισμένες με 15 έτη ασφάλισης και ηλικία μικρότερη των 60 ετών. Ειδικά για τις γυναίκες ασφαλισμένες προβλέπεται και η σταδιακή αύξηση του ορίου ηλικίας από το 60ό στο 65ο. Και κατά το μεταβατικό διάστημα σταδιακής αύξησης ως το 2014 οι ασφαλισμένες δικαιούνται σύνταξη στο όριο ηλικίας όπως διαμορφώνεται κατά το έτος συμπλήρωσης του προβλεπόμενου, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, ορίου ηλικίας για πλήρη.
ΠΗΓΗ: www.newsit.gr
=========================================
ΟΧΙ στον Ν 3899/10, ΣΤΟΥΣ Εργοδοτικούς Εκβιασμούς και στην Απαράδεκτη «Συμφωνία» στην ΝΕΟΓΑΛ ΑΕ


-----------------------------------------------------------------
Η ΓΣΕΕ καταδικάζει απερίφραστα την δήθεν ειδική επιχειρησιακή ΣΣΕ στην ΝΕΟΓΑΛ ΑΕ Δράμας, στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας».
Είναι ξεκάθαρο και δεν υπάρχει καμιά απολύτως δικαιολογία και αιτιολογική βάση, ώστε η «συμφωνία» αυτή, του επιχειρησιακού σωματείου και της εργοδοσίας της ΝΕΟΓΑΛ ΑΕ να γίνει αποδεκτή, γι’ αυτό πρέπει να ΑΚΥΡΩΘΕΙ πάραυτα.
Κανένα συνδικάτο (Ομοσπονδία, Εργ. Κέντρο & Σωματείο) δεν μπορεί και δεν πρέπει να λειτουργήσει ως «λαγός» νομιμοποίησης των εργοδοτικών εκβιαστικών απαιτήσεων και να προσυπογράψει τέτοιου είδους συμφωνίες, ανοίγοντας την «πόρτα της κολάσεως». Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν στην συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται επίκληση των συνθηκών ανταγωνισμού της αγοράς ως δικαιολογία για τη μείωση μισθών!
Η θέση μας εξαρχής ήταν σαφής και παραμένει, σχετικά με το Ν 3899/10 και τις ευρύτερες, απαράδεκτες και αντεργατικές προβλέψεις του. Ιδιαίτερα όταν ουδεμία πρόνοια ή περιορισμός περιλαμβάνεται ώστε να είναι σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν αποτελεί πλαίσιο γενικού δικαίου συλλογικής διαπραγμάτευσης, αλλά έσχατο μέτρο όταν η επιχείρηση απειλείται με κλείσιμο ώστε να διασωθούν όλες οι θέσεις εργασίας.
Η ΓΣΕΕ εκφράζοντας για μια ακόμη φορά την κατηγορηματική αντίθεσή της στο Ν.3899/10 καλεί όλα τα συνδικάτα να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να ΑΡΝΗΘΟΥΝ να προσυπογράψουν τέτοιου είδους «συμφωνίες» που υπονομεύουν συνολικά τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Καλούμε επίσης την Ομοσπονδία και το ΕΚ Δράμας να παρέμβουν προς το επιχειρησιακό σωματείο, ώστε να ΑΚΥΡΩΘΕΙ άμεσα αυτή η «συμφωνία» για να προστατευθούν τα συμφέροντα των εργαζομένων στην επιχείρηση αλλά και γενικότερα να προστατευθούν οι εργαζόμενοι απ’ τις εργοδοτικές αυθαιρεσίες.
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
==================================================
Πουλάμε ρύπανση αλλά θα την πληρώσουμε ακριβά από το 2013
Του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ


Δικαιώματα... ρύπανσης του περιβάλλοντος στα διεθνή χρηματιστήρια θα πουλήσει μέσα στο 2011 η Ελλάδα, για να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ).
Πρόκειται για συνολικά 10 εκατ. τόνους δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, τα οποία «περίσσεψαν» από την εθνική κατανομή της περιόδου 2008-2012 με αποδέκτες 140 ρυπογόνες βιομηχανίες της χώρας και κυρίως τις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες της ΔΕΗ.
Με βάση τις τρέχουσες τιμές στο χρηματιστήριο δικαιωμάτων ρύπων (14 ευρώ ο τόνος), το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται ότι θα μπορούσε να εισπράξει περίπου 140 εκατ. ευρώ.
Στη σχετική κοινή υπουργική απόφαση που υπέγραψαν τα υπουργεία Περιβάλλοντος-Ενέργειας, Οικονομικών και Ανάπτυξης προβλέπεται αόριστα ότι τα έσοδα θα αποδοθούν στο «Πράσινο Ταμείο», ωστόσο είναι πολύ πιθανό το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων να κατευθυνθεί για να κλείσει η «μαύρη τρύπα» του ΔΕΣΜΗΕ, που προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.
Το έλλειμμα του ΔΕΣΜΗΕ δημιουργήθηκε επειδή είναι υποχρεωμένος να αγοράζει την ενέργεια που παράγεται από «πράσινες» πηγές σε υψηλή εγγυημένη τιμή, η οποία είναι μέχρι και διπλάσια έναντι της χονδρικής τιμής (Οριακή Τιμή Συστήματος), με αποτέλεσμα να μπαίνει μέσα.
Στο νόμο για το «Πράσινο Ταμείο» υπάρχει σχετική πρόβλεψη που αναφέρει ότι ποσοστό έως και 50% του ποσού που καταβάλλεται για τα δικαιώματα ρύπων μπορεί να χρηματοδοτεί απ' ευθείας τις ΑΠΕ και έτσι έμμεσα να χρηματοδοτηθεί ο διαχειριστής του εθνικού συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Πάρε, κόσμε, ρύπανση
Για την πενταετία 2008-2012 η Ελλάδα έχει προβλέψει τη δωρεάν διανομή στις ρυπογόνες βιομηχανικές μονάδες (ηλεκτροπαραγωγή, διυλιστήρια, χαλυβουργίες, τσιμεντοβιομηχανίες, χαρτοβιομηχανίες κ.ά.) συνολικά 315 εκατ. τόνων δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, πολλά από τα οποία έμειναν αδιάθετα.
Το κόστος αυτών των δικαιωμάτων σε τρέχουσες τιμές υπερβαίνει τα 4,4 δισ. ευρώ και από το 2013 θα επιβαρύνει ολοσχερώς τις βιομηχανίες ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, καθώς η επιδότηση θα καταργηθεί και δεν θα υπάρχουν πλέον Εθνικά Σχέδια Κατανομής.
Μόνο για τη ΔΕΗ, που στηρίζει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της στο λιγνίτη, υπολογίζεται ότι από το 2013 και μετά το ετήσιο κόστος για την αγορά δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα θα ξεπερνά τα 1 δισ. ευρώ. *
============================================================
Ποια είναι η αλήθεια:

Το 1990, οι μισθοί και οι συντάξεις που πλήρωνε το Δημόσιο αποτελούσαν το 14,1% του ΑΕΠ. Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ μετά το 1994 «κατέβασαν» το ποσοστό αυτό στο 11% και η κυβέρνηση Καραμανλή το σταθεροποίησε στο 9% του ΑΕΠ. Αρα, στους εργαζόμενους στο Δημόσιο και τους συνταξιούχους του Δημοσίου αναλογεί όλο και μικρότερο ποσοστό του ΑΕΠ. («Ριζοσπάστης», 22/11/2009). Αυτοί είναι οι «προνομιούχοι» Ελληνες δημόσιοι υπάλληλοι.
Οσο για την «Εκθεση Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» αποδεικνύει ότι στην Ελλάδα, το ποσοστό των δημοσίων υπαλλήλων επί του συνόλου των εργαζομένων είναι 11,4% και ότι αυτό το ποσοστό είναι ένα από τα 4 χαμηλότερα σε όλη την Ευρώπη. Η Ελλάδα έχει, αναλογικά με το σύνολο των εργαζομένων, το 1/3 των δημοσίων υπαλλήλων σε σύγκριση με τη Σουηδία και τη Δανία και περίπου το 1/2 σε σύγκριση με τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία και αυτά τα ποσοστά παραμένουν σταθερά εδώ και τριάντα χρόνια.
Η δαπάνη μισθοδοσίας των δημοσίων υπαλλήλων στην Ελλάδα (που σε ποσοστό 80% έχουν καθαρές αποδοχές από 880 έως 1.500 ευρώ και που το 50% των οποίων διαθέτουν πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ή ανώτερο τίτλο σπουδών) είναι μικρότερη ως ποσοστό του ΑΕΠ από εκείνη των δημόσιων υπαλλήλων της Δανίας με 16,9%, της Γαλλίας με 12,8%, της Φινλανδίας με 13%, της Σουηδίας με 15,1% («Αντίχτυπος» 17/12/2010).
============================================================
Κατάληψη - άνοιγμα διοδίων Πολυμύλου Κοζάνης
Κυριακή 09/01/2011 και ωρα 16:00
Την Κυριακή στις 09/01/2011 και ώρα 16:00, η Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων Δυτικής Μακεδονίας ενάντια στα διόδια, σε συνεργασία με το πανελλαδικό συντονιστικό, τα συνεργαζόμενα σωματεία ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης Δυτικής Μακεδονίας και το Συνδικάτο Εργαζομένων στην Ενέργεια «Εργατική Αλληλεγγύη» θα προχωρήσουμε σε κατάληψη-άνοιγμα του σταθμού των διοδίων Πολυμύλου Κοζάνης, με απαίτηση μας την κατάργηση όλων των διοδίων.
Η Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων Δυτικής Μακεδονίας ενάντια στα διόδια καλεί όλους τους πολίτες της Περιοχής το Σάββατο 22/1/20011 και ώρα 5.00μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εργατικού Κέντρου Κοζάνης σε Γενική Συνέλευση όπου θα αποφασιστεί η παραπέρα δράση της Επιτροπής και θα εκλεγεί Συντονιστικό όργανο.



ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΤΩΡΑ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ


Κοζάνη 05/01/2011
Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων Δυτικής Μακεδονίας ενάντια στα διόδια.
Συνεργαζόμενα σωματεία ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης Δυτικής Μακεδονίας.
Συνδικάτο Εργαζομένων στην Ενέργεια «Εργατική Αλληλεγγύη».

Δεν υπάρχουν σχόλια: