Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Συνεχίζουμε τον αγώνα.


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΚΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΗ.Αντιστεκόμαστε....
Γιατί μάθαμε να μη λυγίζουμε στις δυσκολίες.
ΒΑΖΟΥΝ ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΔΕΗ.
Αντιστεκόμαστε,
γιατί μια κερδοφόρα Δημόσια Επιχείρηση δεν μπορεί να χαριστεί στους κερδοσκόπους….
Δεν πωλείται, ούτε ενοικιάζεται στα τρωκτικά της αγοράς.
Η ΔΕΗ ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΑΙ.
Προσπαθούν να μας λυγίσουν.
Τίποτε, όμως, δεν πρόκειται να μας σταματήσει.
Συνεχίζουμε τον αγώνα.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΤΕ/ΔΕΗ.


===================================
ΓΕΝΟΠ: Εισπράττει από τη ΔΕΗ πάνω από… 3 εκατ. ευρώ το χρόνο!ΔΕΗ - ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ
Ποσά πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο εισπράττει από το 2004 μέχρι και σήμερα από τη ΔΕΗ, το συνδικάτο της ΓΕΝΟΠ.
Η αιτιολογία είναι ότι τα ποσά αυτά δίνονται για «μετακινήσεις μελών της ΓΕΝΟΠ στο εξωτερικό», «ανάπτυξη σχέσεων εργαζομένων & συμμετοχή τους σε ομοειδείς οργανώσεις», «ανάπτυξη κοινωνικών προγραμμάτων» και για «προγράμματα κοινωνικού & αγροτικού τουρισμού».
Τα παραπάνω προκύπτουν από επίσημο έγγραφο που διέρρευσε χθες και το οποίο είχε αποστείλει τον περασμένο Νοέμβριο η διοίκηση της ΔΕΗ προς την υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, έπειτα από δικό της αίτημα. Την παρέμβαση της είχε προκαλέσει ο θόρυβος για το έντοκο δάνειο που ενέκρινε πέρυσι το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΗ προς τη ΓΕΝΟΠ, ύψους 500.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το έγγραφο, από το 1999 έως σήμερα, το συνδικάτο έχει εισπράξει είτε μέσω θεσμοθετημένων συλλογικών συμβάσεων εργασίας (του 1999 και του 2001), είτε με αποφάσεις των εκάστοτε διοικήσεων της ΔΕΗ, αθροιστικά 25,2 εκατ. ευρώ.

Πως το 1 εκ. ευρώ έγινε ξαφνικά… 3 ,6 εκ. ευρώ
Το ενδιαφέρον είναι πως ενώ τα ετήσια κονδύλια που έπαιρνε μέχρι και το 2004, κυμαίνονταν στα επίπεδα του 1 εκατ. ευρώ, από το 2005 και μετά, επί κυβερνήσεως ΝΔ, τα ποσά αυτά σχεδόν τετραπλασιάστηκαν . Και εκτινάχθηκαν... στα 3,6 εκατ. ευρώ ! Τι συνέβη;
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την ίδια τη ΓΕΝΟΠ, την εποχή εκείνη ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας, χορήγησε εν είδει bonus, μια ειδική ανταμοιβή προς το συνδικάτο για την άψογη ανταπόκριση του προσωπικού της ΔΕΗ στις αυξημένες ανάγκες ηλεκτροδότησης της χώρας το 2004 κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Δόθηκε λοιπόν εντολή στη τότε διοίκηση της ΔΕΗ (Ι. Παλαιοκρασσάς), να εκχωρήσει από τα κέρδη της επιχείρησης ένα κονδύλι της τάξης των 2,5 εκ. ευρώ προς τη ΓΕΝΟΠ για την κάλυψη των αναγκών της (δραστηριότητες σε θέματα ΔΕΗ, μετακινήσεις μελών της στο εξωτερικό, κοινωνικά προγράμματα, κλπ). Το «έξτρα» αυτό κονδύλι όμως παρέμεινε στα έσοδα της ΓΕΝΟΠ και το 2006 επί διοίκησης Μανιατάκη (κι ας είχε περάσει... μια διετία από το τέλος των Αγώνων). Το 2006 μάλιστα, τα συνολικά ποσά επιχορηγήσεων προς το συνδικάτο εκτοξεύθηκαν στα 4,7 εκατ. ευρώ!



Παρέμεινε το κονδύλι επί εποχής Αθανασόπουλου

Την ίδια πολιτική προς τη ΓΕΝΟΠ ακολούθησε και ο Τάκης Αθανασόπουλος, διάδοχος του κ. Μανιατάκη, κι ας ήταν η σχέση διοίκησης - συνδικάτου η χειρότερη που είχε υπάρξει ποτέ στη ΔΕΗ. Θυμίζουμε ότι το Δ.Σ. της επιχείρησης είχε φτάσει να συνεδριάζει κρυφά, σε ξενοδοχεία, για να μην εισέλθουν οι συνδικαλιστές στο γραφείο των συνεδριάσεων και διακοπεί το συμβούλιο, κάτι που είχε ήδη γίνει αρκετές φορές. Από το 2007 μάλιστα τα κονδύλια που εισπράττει η ΓΕΝΟΠ "έσπασαν" στα δύο. Και ένα σημαντικό τους μέρος κατευθύνθηκε στον Οργανισμό Κοινωνικών Δραστηριοτήτων Εργαζομένων (ΟΚΔΕ), ένα φορέα που ιδρύθηκε από τη ΓΕΝΟΠ το 2006 για την κάλυψη δαπανών σχετικά με κοινωνικά προγράμματα (τουρισμού, κ.ά.). Το 2007 λοιπόν το συνδικάτο εισέπραξε αθροιστικά 3,09 εκ. ευρώ (εκ των οποίων τα 2,3 εκ. πήγαν στο ταμείο του νέου φορέα), 3,2 εκατ. ευρώ το 2008 (2,4 εκ. ευρώ είναι το αντίστοιχο ποσό) και 3,26 εκ. ευρώ το 2009 (2,5 εκ. ευρώ).


Τι συνέβη πέρυσι…


Ερωτηθείς πέρυσι το Νοέμβριο για το θέμα του έντοκου δανείου των 500.000 ευρώ, ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ είχε δηλώσει: "Πήραμε δάνειο για να μπορούμε να λειτουργούμε, και να κάνουμε συγκεντρώσεις- συλλαλητήρια, έπειτα από την απώλεια μιας από τις βασικές πηγές χρηματοδότησης του συνδικάτου". Διότι εκτός από τα ποσά που εισπράττει για κάλυψη δαπανών (προϋπολογισμού, κ.ά.) μέσω των συλλογικών συμβάσεων του 1999 και του 2001, το συνδικάτο, έχει έναν ακόμη πόρο: Κάθε φορά που υπογράφει νέα συλλογική σύμβαση, με τη διοίκηση παίρνει ως επιχορήγηση το 4 τοις χιλίοις από την αύξηση που λαμβάνει κάθε ένας από τους χιλιάδες εργαζόμενους της επιχείρησης (22.000 σήμερα). Ακριβώς επειδή πέρυσι δεν υπεγράφη συλλογική σύμβαση, ο πόρος αυτός εξέλιπε.
Τι εισέπραξε αλήθεια πέρυσι η ΓΕΝΟΠ; Το έγγραφο δείχνει ότι έλαβε από τη ΔΕΗ επιχορήγηση 534.000 ευρώ, ως "κάλυψη ετησίων δαπανών προϋπολογισμού ΓΕΝΟΠ" και ως "κάλυψη δαπανών για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα της ΔΕΗ" (ημερίδες, σεμινάρια, κλπ). Και επιπλέον 72.000 ευρώ με την αιτιολογία "κάλυψη δαπανών για μετακινήσεις μελών της στο εξωτερικό". Το σύνολο είναι 606.478 ευρώ, στα οποία αν προσθέσουμε τα 2,49 εκ. ευρώ με τα οποία ενισχύθηκε ο Οργανισμός Κοινωνικών Δραστηριοτήτων, το άθροισμα είναι 3,1 εκ. ευρώ, (όσα περίπου και επί διοίκησης Αθανασόπουλου). Αλλά αν σ' αυτά προσθέσουμε και το δάνειο των 500.000 ευρώ, έχουμε 3,6 εκ. ευρώ. Είναι το δεύτερο υψηλότερο ποσό, μετά τα 4,7 εκ. ευρώ της διοίκησης Μανιατάκη, του 2007.

Φωτόπουλος: «Επιχειρούν να σπιλώσουν το συνδικάτο»
Κύκλοι του υπουργείου Περιβάλλοντος επισημαίνουν ότι η υπουργός αμέσως μόλις παρέλαβε τα στοιχεία το Νοέμβριο, τα έστειλε στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρο Ρακιντζή, για να τα ελέγξει. Όσο για τον επικεφαλής της ΓΕΝΟΠ Νίκο Φωτόπουλο, οι επιχορηγήσεις αυτές είναι χρήματα που δίνονται θεσμοθετημένα μέσα από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Ο ίδιος εκτιμά πως η επίθεση που δέχεται το συνδικάτο αποσκοπεί στο να το σπιλώσει, σε μια περίοδο που διακυβεύονται πολλά γύρω από το μέλλον της ΔΕΗ. Κατά τον ίδιο δεν είναι τυχαίο που το έγγραφο διέρρευσε σε μια στιγμή που η ΓΕΝΟΠ είχε καταλάβει το κτίριο της ΔΕΗ, αντιδρώντας στα σενάρια ιδιωτικοποιησής της που εξυφαίνονται, και τα οποία έχουν τη σύμφωνη γνώμη των ιδιωτών ανταγωνιστών της. Και επισημαίνει πως όταν μια επιχείρηση έχει τα μεγέθη και τη κερδοφορία της ΔΕΗ, τα ποσά των επιχορηγήσεων αυτών δεν είναι τεράστια, αφού χωρίς χρήματα το συνδικάτο μιας επιχείρησης 22.000 ατόμων δεν μπορεί να λειτουργήσει. Οφείλουμε- λέει- να έχουμε άποψη για τις εξελίξεις, όπως π.χ. αυτές που σχετίζονται με την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού, να δαπανούμε χρήματα για την ανάθεση μελετών σε επιστήμονες, τη διοργάνωση εκδηλώσεων, και σεμιναρίων στα στελέχη μας, κλπ.
Γιώργος Φιντικάκης
==============================================
Χαριστικές επιχορηγήσεις πάνω από 25 εκατ. στη ΓΕΝΟΠ από τη ΔΕΗ
Σάλος από τα «δωράκια» της ΔΕΗ προς τη ΓΕΝΟΠ, συνολικού ύψους 25,242 εκατ. ευρώ από το 1999, με τη μορφή «χορηγιών»


Τάσεις σταθεροποίησης, σε χαμηλά βέβαια επίπεδα, παρουσίασε η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας τον Ιανουάριο, αφού η συνολική μείωση της κατανάλωσης περιορίστηκε στο 0,92% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου χρόνου. Οι μεγάλες βιομηχανίες όμως αύξησαν σημαντικά την κατανάλωση ρεύματος για ένατο συνεχή μήνα και μάλιστα με διψήφιο ποσοστό. Αντίθετα, σε όλους τους υπόλοιπους καταναλωτές, επαγγελματικούς και μη, η κάμψη συνεχίζεται, αν και με μειωμένο ρυθμό σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες ο ΔΕΣΜΗΕ για τη ζήτηση ηλεκτρισμού στο διασυνδεδεμένο σύστημα τον Ιανουάριο η συνολική ζήτηση έφθασε στις 4, 512 εκατ. μεγαβατώρες (-0,92%). Οι 31 μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας, που συγκαταλέγονται στους πελάτες υψηλής τάσης, αύξησαν την κατανάλωσή τους κατά 12,81% σε συνέχεια ανάλογης μεγάλης αύξησης της τάξης του 11,61% του Δεκεμβρίου. Στους πελάτες του δικτύου διανομής όμως, που περιλαμβάνει όλους τους υπόλοιπους καταναλωτές, ο περιορισμός της ζήτησης συνεχίζεται, αφού η κατανάλωση μειώθηκε κατά 2,84%.

Φυσικό αέριο
Στο μέτωπο της παραγωγής, το κύριο χαρακτηριστικό ήταν η δραστηριοποίηση των μονάδων φυσικού αερίου, των οποίων η ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε κατά 48,30% σε σχέση με τον Ιανουάριο 2010. Από όλα τα άλλα καύσιμα η παραγωγή μειώθηκε, του λιγνίτη κατά 1,29%, του πετρελαίου κατά 99,67% και από τα μεγάλα υδροηλεκτρικά κατά 38,34%. Εντυπωσιακή ήταν και η μείωση της παραγωγής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), κατά 36,01%, προφανώς λόγω κλιματολογικών συνθηκών.

Το έλλειμμα του ισοζυγίου εισαγωγών-εξαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας πάντως αυξήθηκε κατά 19,52% στις 229.725 μεγαβατώρες. Εν τω μεταξύ, από έγγραφα που κατέθεσε η ΔΕΗ στη Βουλή προκύπτει ότι από το 1999 ως σήμερα η ΔΕΗ έχει καταβάλει σε «χορηγίες» προς τη ΓΕΝΟΠ συνολικό ποσο της τάξης των 25,242 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τμηματικές καταβολές για την κάλυψη διαφόρων δαπανών της ΓΕΝΟΠ, από δημόσιες σχέσεις και επιμορφωτικά ταξίδια ως μελέτες κ.λπ.

Διαστάσεις
Το ζήτημα των χορηγιών της ΔΕΗ προς τη ΓΕΝΟΠ έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις από τότε που ανέκυψε το τελευταίο δάνειο των 500 χιλιάδων ευρώ που έδωσε η διοίκηση της επιχείρησης στο συνδικάτο, θέμα που αποκάλυψε με ανακοίνωσή της στον Τύπο η ίδια η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη. Η κίνησή της τότε από πολλούς ερμηνεύτηκε σαν προσπάθεια «αδρανοποίησης» της σκληρής ΓΕΝΟΠ, εν όψει των διαβουλεύσεων με την Κομισιόν για το μέλλον της ΔΕΗ και των ενδεχόμενων ακραίων αντιδράσεων από τους συνδικαλιστές. Μάλιστα τα έγγραφα με τα αναλυτικά στοιχεία για τις χορηγίες προς τη ΓΕΝΟΠ, η ΔΕΗ αναγκάστηκε να τα καταθέσει στο πλαίσιο σχετικής ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή προς την υπουργό.
Τέλος, έληξε χθες το μεσημέρι στις 03.00 η κατάληψη των κεντρικών της γραφείων της ΔΕΗ από τη ΓΕΝΟΠ, η οποία αντιδρά στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης. Το σωματείο επιφυλάσσεται για νέες κινητοποιήσεις το επόμενο χρονικό διάστημα.
======================================
ΔΕΗ: Βελτιώθηκε στην εξυπηρέτηση πελατών, σύμφωνα με τη ΡΑΕ

Παρόλα αυτά η Ανεξάρτητη Αρχή διατυπώνει σειρά παρατηρήσεων όσον αφορά υστερήσεις και παραλείψεις της ΔΕΗ που έχουν συνέπειες, είτε στην ακριβή αποτύπωση της κατάστασης, είτε στις υπηρεσίες που τελικά απολαμβάνει ο καταναλωτής
Βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν παρουσιάζει η εικόνα της ΔΕΗ ως Εταιρείας Διανομής, όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών της, με βάση τους σχετικούς δείκτες, όπως αναφέρεται στην έκθεση που συνέταξε η ΡΑΕ για το έτος 2009. Παρόλα αυτά η Ανεξάρτητη Αρχή διατυπώνει σειρά παρατηρήσεων όσον αφορά υστερήσεις και παραλείψεις της ΔΕΗ που έχουν συνέπειες, είτε στην ακριβή αποτύπωση της κατάστασης, είτε στις υπηρεσίες που τελικά απολαμβάνει ο καταναλωτής.
Η ΡΑΕ εκπόνησε και δημοσιοποίησε το Μάρτιο του 2010 την πρώτη έκθεση για την ποιότητα υπηρεσιών της ΔΕΗ ως Εταιρείας Διανομής. Η έκθεση αυτή αφορούσε την περίοδο 2004-2008 και βασίστηκε στα στοιχεία που παρείχε η Εταιρεία για το χρονικό διάστημα αυτό. Η τωρινή έκθεση αφορά το έτος 2009 και βασίζεται στα στοιχεία που υποβλήθηκαν για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα και συνιστούν προϊόν του υφιστάμενου συστήματος καταγραφής και αξιολόγησης των υπηρεσιών της ΔΕΗ.
Στην προηγούμενη έκθεση, η ΡΑΕ είχε περιγράψει μια σειρά απαιτούμενων αλλαγών– βελτιώσεων σχετικά με τις μεθόδους και τις διαδικασίες που εφαρμόζει η ΔΕΗ για την παρακολούθησή της ποιότητας υπηρεσιών. Σύμφωνα με την ενημέρωση της ΔΕΗ προς τη ΡΑΕ, σημαντικές αλλαγές στον τρόπο επεξεργασίας, κατηγοριοποίησης και ανάλυσης των πρωτογενών στοιχείων εφαρμόζονται πλέον από το 2010. Οι αλλαγές αυτές θα παρουσιασθούν και θα αξιολογηθούν στην επόμενη έκθεση της ΡΑΕ για την ποιότητα υπηρεσιών.
Τα βασικά συμπεράσματα της τωρινής έκθεσης της ΡΑΕ είναι τα εξής:

Συνέχεια τροφοδότησης
Για το έτος 2009, η ΔΕΗ αναφέρει αισθητή βελτίωση των δεικτών που αφορούν τη συνέχεια τροφοδότησης λόγω μη προγραμματισμένων διακοπών. Πιο συγκεκριμένα, η διάρκεια διακοπής τροφοδότησης ετησίως ανά χρήστη (δείκτης SAIDI) το 2009 ήταν 134 λεπτά, εμφανίζεται δηλαδή μειωμένη κατά 22%. Σημαντική βελτίωση παρουσιάστηκε και για το πλήθος διακοπών ετησίως ανά χρήστη (δείκτης SAIFI): 2.1 διακοπές τροφοδότησης ανά έτος ανά χρήστη, μείωση δηλαδή σε σχέση με το 2008, της τάξης του 9%. Η ΔΕΗ υπέβαλε για πρώτη φορά στοιχεία για την επίδραση των προγραμματισμένων διακοπών τροφοδότησης στους καταναλωτές, με τη χρήση των δεικτών SAIDI (219 λεπτά) και SAIFI (1.1). Από τα στοιχεία αυτά, και σε σύγκριση με τα αντίστοιχα των μη προγραμματισμένων διακοπών, προκύπτει ότι το μεγαλύτερο μέρος της διάρκειας των διακοπών τροφοδότησης που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές του δικτύου διανομής οφείλεται σε προγραμματισμένες διακοπές. Αντίθετα, η συχνότητα των προγραμματισμένων διακοπών τροφοδότησης είναι ιδιαίτερη χαμηλή σε σύγκριση με την αντίστοιχη συχνότητα των μη προγραμματισμένων. Η αποτύπωση αυτή υποδηλώνει σημαντικό όγκο εργασιών, είτε για νέα έργα είτε για συντήρηση είτε για αποκατάσταση βλαβών, αλλά και υποδομές δικτύου που δεν επιτρέπουν εναλλακτικές τροφοδοτήσεις. Για το επόμενο έτος, αναμένεται η υποβολή επιπλέον δεικτών και αναλυτικότερου σχολιασμού των στοιχείων, οπότε η ΡΑΕ θα είναι σε θέση να αξιολογήσει αποτελεσματικά την εξέλιξη των δεικτών συνέχειας τροφοδότησης και τα σχετικά θέματα.
Ποιότητα τάσης
Σχετικά με την ποιότητα τάσης, η ΔΕΗ δεν υπέβαλε στοιχεία ή άλλη πληροφορία σχετικά με τη δραστηριότητά της στο πλαίσιο της συλλογής στοιχείων για την έκθεση. Η ΔΕΗ, στο πλαίσιο παράλληλων δράσεων, υπέβαλε συγκεντρωτικά στοιχεία μετρήσεων ποιότητας τάσης που διενεργήθηκαν το έτος 2009 από τις κατά τόπους μονάδες της Διανομής, μετά από αναγγελία καταναλωτή. Βασική παρατήρηση αποτελεί ότι η ΔΕΗ δεν αξιοποιεί με συστηματικό τρόπο τα αποτελέσματα των μετρήσεων που πραγματοποιούνται κατόπιν διαμαρτυριών καταναλωτών. Η ΡΑΕ θεωρεί ότι η Εταιρεία Διανομής πρέπει να παρουσιάσει άμεσα αποτελέσματα αναφορικά με τη συστηματική παρακολούθηση της ποιότητας τάσης. Για το σκοπό αυτό, έχουν σχεδιασθεί από τη ΡΑΕ δράσεις που περιγράφονται λεπτομερώς στην έκθεση και έχουν ήδη κοινοποιηθεί στη ΔΕΗ. Επιπροσθέτως, κρίνεται απαραίτητο να βελτιωθεί και η ανταπόκριση της ΔΕΗ στα προβλήματα που αναφέρουν οι χρήστες του δικτύου διανομής.
Εξυπηρέτηση νέων συνδέσεων
Από τα στοιχεία που υποβλήθηκαν σχετικά με την εξυπηρέτηση νέων συνδέσεων, παρατηρείται σημαντική μείωση, σε σχέση με το 2008, στο πλήθος υποθέσεων που εξυπηρετήθηκαν εκπρόθεσμα (σε σχέση με τους μέγιστους προβλεπόμενους χρόνους), καθώς και στους αντίστοιχους μέσους χρόνους εξυπηρέτησης που πέτυχε η ΔΕΗ. Σε κάθε περίπτωση, αξιοσημείωτη είναι η σημαντική μείωση στο πλήθος αιτημάτων για σύνδεση νέων χρηστών που δέχθηκε η ΔΕΗ το 2009. Συγκεκριμένα, το 2009 η Εταιρεία Διανομής παρέλαβε 59,709 αιτήσεις για νέα σύνδεση στο Δίκτυο Διανομής (10,905 λιγότερες σε σχέση με το 2008, ποσοστιαία μείωση 15.44%) και απέτυχε να αποστείλει εμπρόθεσμα 2,007 προσφορές σύνδεσης (5,759 λιγότερες σε σχέση με το 2008, ποσοστιαία μείωση 74.16%). Όσον αφορά στην κατασκευή νέων συνδέσεων, η Εταιρεία Διανομής σύναψε 53,300 συμβάσεις σύνδεσης (12,346 λιγότερες σε σχέση με το 2008, ποσοστιαία μείωση 18.81%) και απέτυχε να ολοκληρώσει εμπρόθεσμα την κατασκευή 1,368 νέων συνδέσεων (5,634 λιγότερες σε σχέση με το 2008, ποσοστιαία μείωση 80.46%).

Εγγυημένες υπηρεσίες
Σχετικά με το πρόγραμμα «ΕΓΓΥΗΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ», βασική παρατήρηση αποτελεί το γεγονός ότι συνεχίζει να υφίσταται το ζήτημα που είχε τεθεί από τη ΡΑΕ στην προηγούμενη έκθεση, όσον αφορά στην αδυναμία του εν λόγω μηχανισμού να λειτουργήσει ως κίνητρο για την ΔΕΗ, προκειμένου να διατηρεί ένα ελάχιστο επίπεδο ποιότητας για τις υπηρεσίες που αυτό αφορά. Για το λόγο αυτό, η ΡΑΕ κρίνει απαραίτητο να επανεξετασθεί συνολικά το πλαίσιο των εγγυημένων υπηρεσιών, έτσι ώστε αυτό να μπορέσει να λειτουργήσει ουσιαστικά ως μηχανισμός ρύθμισης για το ελάχιστο ατομικό επίπεδο ποιότητας εξυπηρέτησης. Η ΡΑΕ, σε συνεργασία με την ΔΕΗ, θα προσεγγίσει το θέμα αυτό διακριτά, με ξεχωριστή έκθεση, εκτός του πλαισίου των εκθέσεων για την ποιότητα υπηρεσιών.
Εξυπηρέτηση στα γραφεία της Διανομής
Σχετικά με την εξυπηρέτηση στα γραφεία της Διανομής, η ΡΑΕ θεωρεί σημαντική τη χρήση συστημάτων διαχείρισης προτεραιότητας στα 34 μεγαλύτερα από άποψη πλήθους πελατών γραφεία, μέσω των οποίων η ΔΕΗ έχει τη δυνατότητα καταγραφής αναλυτικών στοιχείων για τη λειτουργία των γραφείων αυτών και την ποιότητα εξυπηρέτησης που παρέχουν στους επισκέπτες τους. Η ΡΑΕ θεωρεί αυτονόητο ότι η ΔΕΗ θα πρέπει να επιδιώξει σταδιακά την αξιοποίηση του συνόλου των δυνατοτήτων που παρέχουν τα συστήματα διαχείρισης προτεραιότητας, με στόχο τη διερεύνηση των δυνατοτήτων μείωσης του κόστους ή καλύτερης αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού των γραφείων, διατηρώντας ή βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα εξυπηρέτησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που υποβλήθηκαν για το 2009, τα 31 γραφεία Περιοχών του Διασυνδεδεμένου Δικτύου επισκέφθηκαν συνολικά 268,799 πελάτες, από τους οποίους 44,995 (ποσοστό 16.74%) αποχώρησαν πριν κληθούν σε θυρίδα εξυπηρέτησης. Οι υπόλοιποι πελάτες ήρθαν σε επαφή με εκπρόσωπο της εταιρείας κατά μέσο όρο εντός 15 λεπτών από την προσέλευσή τους στα γραφεία και η αρχική τους εξυπηρέτηση ολοκληρώθηκε εντός 33 λεπτών συνολικά, από την προσέλευσή τους (μέσος χρόνος αναμονής και εξυπηρέτησης). Σε κάθε 1,000 πελάτες που εξυπηρετήθηκαν στο σύνολο των παραπάνω γραφείων, 742 πελάτες χρειάσθηκε να αναμείνουν σε σειρά προτεραιότητας το πολύ έως 20 λεπτά, ενώ 92 πελάτες ανέμειναν περισσότερο από 40 λεπτά. Οι μισοί από τους πελάτες που εξυπηρετήθηκαν στο γραφείο με τη χειρότερη επίδοση από άποψη χρόνου αναμονής, ανέμειναν σε σειρά προτεραιότητας περισσότερο από 40 λεπτά. Αντιστοίχως, στο γραφείο με την καλύτερη επίδοση, 17 στους 1,000 πελάτες που εξυπηρετήθηκαν ανέμειναν σε σειρά προτεραιότητας περισσότερο από 40 λεπτά ενώ 895 πελάτες ανέμειναν λιγότερο από 20 λεπτά.
Γενικές παρατηρήσεις
Πρέπει να τονιστεί η σημασία του αναλυτικού σχολιασμού των στοιχείων που υποβάλει η ΔΕΗ για την ποιότητα υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια από την πλευρά της ΔΕΗ για περαιτέρω σχολιασμό, έτσι ώστε οι στόχοι και η απόδοσή της να συσχετίζονται με συγκεκριμένες δράσεις, αποσκοπώντας στην οικονομική αξιολόγηση των δράσεων αυτών και στην κατανόηση των σχέσεων μεταξύ των μεγεθών που αποτυπώνονται στους δείκτες ποιότητας και στις δράσεις της ΔΕΗ.
Σε σχέση με τα παραπάνω, είναι απαραίτητο να δίνονται στοιχεία, αναλυτικά για κάθε γεωγραφική περιοχή και συνολικά, τα οποία θα αφορούν την κατανομή των πόρων (επενδύσεις, μόνιμο προσωπικό, έκτακτο προσωπικό, εργολαβίες) στις διαφορετικές δραστηριότητες (νέα έργα, συντήρηση, αναβαθμίσεις–αντικαταστάσεις εξοπλισμού, μελέτη-κατασκευή νέων συνδέσεων κλπ). Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να συνδυάζονται τόσο με το πρόγραμμα ανάπτυξης, όσο και με τα στοιχεία παγίων του δικτύου διανομής (θέματα για τα οποία έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία της ΡΑΕ με την ΔΕΗ).
Η ΡΑΕ θεωρεί ότι τόσο με την παρούσα όσο και με την προηγούμενη έκθεση, δημιουργείται σταδιακά η απαραίτητη βάση αναφοράς για τη συστηματική ανάλυση και αξιολόγηση των θεμάτων ποιότητας υπηρεσιών, με στόχο το σχεδιασμό και την άσκηση κατάλληλων ρυθμιστικών πολιτικών. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι να σχεδιασθούν διαδικασίες οι οποίες θα εξασφαλίζουν την αξιοπιστία των μηχανισμών συλλογής, επεξεργασίας, ανάλυσης και αναφοράς στοιχείων για την ποιότητα υπηρεσιών.
Όπως και για την προηγούμενη έκθεση, έτσι και για την παρούσα, η ΡΑΕ σημειώνει την άμεση ανταπόκριση της Διεύθυνσης Σχεδιασμού & Απόδοσης Διανομής της ΔΕΗ ΑΕ και την αποτελεσματική της συνεργασία με τη ΡΑΕ.

Πηγή:www.energypress.gr
=========================
"Γκάζι" στις ΔΕΚΟ για περικοπές μισθών...

Νομοθετική ρύθμιση η οποία θα επιταχύνει την εφαρμογή των μισθολογικών περικοπών σε ΔΕΚΟ μαζί με σχέδιο απολύσεων - μετατάξεων επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Στόχος είναι να εφαρμοσθεί ο νόμος που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο και ορίζει μεταξύ άλλων την περικοπή των αποδοχών κατά 10%.
Η προθεσμία του Μνημονίου λήγει στο... τέλος Φεβρουαρίου και σύμφωνα με πληροφορίες η Τρόικα επιθυμεί άμεσα αποτελέσματα.
Κυβερνητικά στελέχη συμμερίζονται την επιθυμία των επιτηρητών σε μία προσπάθεια να δείξουν έργο. Επιθυμούν να κερδίσουν χρόνο σε άλλες παρεμβάσεις, όπως η περικοπή επιδομάτων και η επιβολή νέων φόρων.
Το ζήτημα είναι όμως ότι εκτός από τις 52 ΔΕΚΟ οι οποίες τελούν υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών υπάρχουν άλλες τόσες οι οποίες εξαιρούταν. Ετσι, πρέπει πρώτα να «ενταχθούν» και μετά να υπάρχει η νομική ισχύς για την επιβολή του μέτρου.
Η ένταξη θεωρητικά έγινε τον Δεκέμβριο αλλά χωρίς ονομαστική αναφορά σε εταιρείες. Στη συνέχεια εκφράστηκαν πολλές αντιρρήσεις από ΔΕΚΟ που θεωρούν ότι επιτελούν κοινωνικό, ερευνητικό ή τεχνοκρατικό έργο.
Για να καμφθούν οι αντιδράσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, προωθείται νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα καθορίζονται ποιες είναι αυτές ώστε αυτομάτως να τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος στις υπόλοιπες. Προς το παρόν ασκούνται πιέσεις στις διοικήσεις βάσει σχετικής εγκυκλίου που εστάλη τον Ιανουάριο να προχωρήσουν αυτοβούλως σε περικοπές.
Σε εκκρεμότητα παραμένει και το ζήτημα των εισηγμένων εταιρειών στις οποίες υπάρχει μειοψηφική ή πλειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου (ΔΕΗ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΠΑ, ΟΤΕ, ΕΛΠΕ, ΟΠΑΠ και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο). Στο ζήτημα έγινε αναφορά πριν από δύο ημέρες στη Βουλή κατά την συζήτηση του απολογισμού του 2009 και ο αρμόδιος υφυπουργός Φίλιππος Σαχινίδης παρέπεμψε στις γενικές συνελεύσεις που αναμένονται και εκεί θα ληφθούν οι αποφάσεις.
Από το μισθολογικό «haircut» αναμένεται να εξοικονομηθούν 400 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ άλλα τόσα θα πρέπει να προέλθουν από τα σχέδια εξυγίανσης των μεταφορικών κυρίως εταιρειών, αλλά και από απολύσεις - μετατάξεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη σε κάποιες ΔΕΚΟ διακόπτονται συμβάσεις έργου.
Σύμφωνα με το νέο νομικό καθεστώς τίθεται ανώτατο όριο αποδοχών στις 48.000 ευρώ αλλά και πλαφόν υπερωριών και άλλων παροχών στο 10% του ετήσιου μισθολογικού κόστους ανά εταιρεία. Επίσης απαιτεί την περικοπή (με μέγιστο όριο το 25%) των αποδοχών που ξεπερνούν τα 1.800 ευρώ μηνιαίως (από τον υπολογισμό αυτόν εξαιρούνται οικογενειακά επιδόματα υπολογιζόμενα σε δωδεκάμηνη βάση). Εξαιρούνται το οικογενειακό και το επίδομα ανθυγιεινής ή επικίνδυνης εργασίας και τα επιδόματα εορτών, Χριστουγέννων και Πάσχα.
Πηγή: http://www.capital.gr/
=====================================
ΔΕΣΜΗΕ: Κάμψη στη Ζήτηση Ηλεκτρισμού τον Ιανουάριο

Κάμψη 1,5% παρουσίασε η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια στο διασυνδεδεμένο σύστημα τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία του ΔΕΣΜΗΕ, αναφέρει στο πρωινό της report η Marfin Analysis.
Η ζήτηση για τους βιομηχανικούς πελάτες αυξήθηκε σημαντικά κατά 12,81%τον ίδιο μήνα, ενώ η ζήτηση από τους υπόλοιπους πελάτες µειώθηκε κατά περίπου 2,8%.
Όσον αφορά το µείγµα παραγωγής, υπήρξε µείωση των υδροηλεκτρικών (-38%), ανανεώσιµων (-36%) και λιγνιτικών (-1,3%), ενώ αύξηση σηµείωσε το φυσικό αέριο (+48%) και οι εισαγωγές (+11%).
Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, τα στοιχεία για τον πρώτο µήνα του έτους δείχνουν µείωση στην ζήτηση, λόγω αρνητικής οικονοµικής συγκυρίας, αλλά και χειρότερο µείγµα πελατών λόγω µεγαλύτερης συµµετοχής της βιοµηχανίας που μεταφράζεται σε μικρότερο περιθώριο κέρδους. Στις παρούσες εκτιµήσεις της η Marfin Analysis προβλέπει σταθερή ζήτηση για το 2011.
=======================================
Κινητικότητα στην αγορά ηλεκτρισμού από την είσοδο νέων παικτώνΧρύσα Λιάγγου
Δυναμικό «τέμπο» αναμένεται να δώσει στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού η είσοδος της Elpedison. H κοινοπραξία των εταιρειών Eλληνικά Πετρέλαια, Edison και Eλλάκτωρ, που δραστηριοποιείται στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με δύο εργοστάσια (Θεσσαλονίκη και Θίσβη) συνολικής ισχύος 820 MW, προχωράει σε δυναμική διείσδυση στη λιανική αγορά, αξιοποιώντας το δίκτυο πρατηρίων του Oμίλου των EΛΠE. H στρατηγική της θυγατρικής Elpedison Trading, μέσω της οποίας η Elpedison δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, θα στηριχθεί στην τροφοδότηση των ιδιόκτητων κατ’ αρχήν πρατηρίων των EΛΠE με ηλεκτρικό ρεύμα από την ίδια και στην παράλληλη αξιοποίησή τους ως αντιπροσώπων για την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας σε τρίτους.
H εταιρεία ανακοίνωσε χθες την πρώτη συνάντηση με 80 συνεργάτες της EKO και της Eλληνικά Kαύσιμα που πραγματοποιήθηκε σ’ αυτό το πλαίσιο στις 10 Φεβρουαρίου, καθώς και την προγραμματισμένη για τις 9 Mαρτίου νέα συνάντηση με υποψήφιους αντιπροσώπους της B. Eλλάδας. Στη συνάντηση ο πρόεδρος της Elpedison Trading, κ. Α. Τζούρος, και ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Μ. Piguet, παρουσίασαν τη στρατηγική της εταιρείας. Επίσης, ο κ. Α. Μουρελάτος, διευθυντής πωλήσεων, και ο κ. Η. Σκουλίδας, διευθυντής μεγάλων πελατών, ανέλυσαν τα προϊόντα της εταιρείας και το σχήμα αντιπροσώπευσης. Τα οφέλη των πρατηριούχων και των τεχνικών γραφείων αλλά και την υποστήριξη των εταιρειών ΕΚΟ και Ελληνικά Καύσιμα τόνισαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι κ. Ι. Ψυχογυιός και Σ. Χριστογιάννης καθώς και ο τεχνικός διευθυντής Πρατηρίων, κ. Κ. Θεοφανίδης.
H δραστηριότητα της Elpedison στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού είχε περιοριστεί μέχρι σήμερα σε επίπεδο εταιρικών πελατών. H αναδιάρθρωση των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος από την 1η Iανουρίου 2010 αλλά και οι προσδοκίες για τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές στη χονδρική αγορά ηλεκτρισμού, στην οποία η Elpedison έχει επενδύσει πάνω από 500 εκατ. ευρώ, είναι οι δύο βασικοί λόγοι που φαίνεται να ώθησαν την εταιρεία στο άνοιγμα στη λιανική.
Σε κάθε περίπτωση, η είσοδος της Elpedison αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τον ανταγωνισμό που από τις αρχές του έτους γνωρίζει νέα δυναμική.
Oι δύο μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου, η Aegean Power του Ομίλου Μελισσανίδη και η ENERGA, η εταιρεία της οικογενείας Φλώρου, στρέφονται στη μεγάλη δεξαμενή των οικιακών καταναλωτών με στόχο να αποσπάσουν μέσα στο 2011 από τη ΔEH περί τα 150.000 νοικοκυριά έκαστη. Στη μάχη αυτή μπαίνουν με «πακέτα» προϊόντων που προσφέρουν στον καταναλωτή εκπτώσεις μέχρι και 20%. Πρόκειται για «πακέτα» αντίστοιχα μ’ αυτά της αγοράς τηλεπικοινωνιών που βασίζονται στην προαγορά ενέργειας σε ελκυστική τιμή. Aπό την πλευρά της η ΔEH αναδιοργανώνει τη Γενική Διεύθυνση Eμπορίας κατά τα πρότυπα μιας καθαρά εμπορικής ανταγωνιστικής εταιρείας με στρατηγικό στόχο την ανακοπή του ρεύματος πελατών προς τρίτους και την επιστροφή μεγάλων πελατών της. Tη μάχη θα τη δώσει με «πακέτα ενεργειακών προϊόντων» που θα περιλαμβάνουν από συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας μέχρι και χρηματοδότηση πελατών για ενεργειακή αναβάθμιση. H νέα εμπορική πολιτική της ΔEH επικεντρώνεται στους εμπορικούς καταναλωτές, που αποτελούν το πιο κερδοφόρο πελατολόγιο και εξ αυτού το πιο ευάλωτο στον ανταγωνισμό.
Για τους καταναλωτές η νέα αγορά που ανοίγει δημιουργεί ευκαιρίες αλλά και κινδύνους. Θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις προτάσεις που δέχονται από τους διάφορους παρόχους πριν υπογράψουν συμβόλαιο. Mια καλή συμβουλή που δίνουν παράγοντες της αγοράς στους καταναλωτές είναι να περιμένουν να πάρουν από τη ΔEH τον πρώτο λογαριασμό ρεύματος που θα στηρίζεται στα νέα τιμολόγια και με βάση αυτόν να αναζητήσουν πάροχο προκειμένου να μπορούν να κάνουν τις βασικές συγκρίσεις.
Καθημερινή

===========================================

Δεν υπάρχουν σχόλια: