Επέλαση γερμανών
Στο τραπέζι η πώληση 4 μονάδων του ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου
Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τη βαρβαρότητα ,να ανατρέψουμε την λεηλασία του εθνικού πλούτου που η κυβέρνηση και τα εξαπτέρυγα της εκτελούν.
=====================================================
ΔΕΗ: Στο τραπέζι η πώληση 4 μονάδων
του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Με το πωλητήριο στα... σαπάκια του ΑΗΣ Αμυνταίου, δεν πείθονται ούτε οι εν δυνάμει αγοραστές ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι τροϊκανοί ότι μπορούν να ανοίξουν οι αγορές ηλεκτρισμού και λιγνίτη.
Έτσι, στο τραπέζι τίθεται, σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, η πώληση των 4 μονάδων του ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου, που βγάζουν εκτός ΔΕΗ μεγαλύτερη ισχύ, έχουν μεγαλύτερο χρόνο ζωής από το Αμύνταιο και, κυρίως, καλύτερες αποδόσεις.
Το μήνυμα αυτό παίρνει, με βάση όλες τις πηγές, το επιτελείο του υπουργού ΠΕΚΑ, που στο πλαίσιο των κινήσεων που κάνει για την ικανοποίηση των απαιτήσεων της Ε.Ε., του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου, προτείνει την πώληση των δύο μονάδων του ΑΗΣ Αμυνταίου με ισχύ περίπου 540 μεγαβάτ, σε συνδυασμό με την εφαρμογή μηχανισμών ανταλλαγής ενέργειας (swaps).
Oι λόγοι είναι αντικειμενικοί, οικονομικοί και τεχνικοί, και από αυτούς οι τελευταίοι έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα γιατί προσδιορίζουν εν πολλοίς και τα αποτελέσματα των όποιων λύσεων προωθηθούν (βλ. και σχόλιο στον Χαμαιλέοντα).
Ειδικότερα, η λύση της πώλησης του ΑΗΣ του Αμυνταίου με τις δύο πεπαλαιωμένες μονάδες δεν προσφέρει ελκυστικό πακέτο για να λειτουργήσει κάποιος ανταγωνιστικά στην αγορά, εξαιτίας τόσο του μικρού μεγέθους ισχύος όσο και:
* Του μικρού περιθωρίου ζωής των μονάδων (2018).
* Του ότι για τη συνέχιση της λειτουργίας πέραν του 2018, με ανώτατο όριο 8 - 10 χρόνια, θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις βελτίωσης της απόδοσης και για την αποθείωση των καυσαερίων, με μεγαλύτερη μείωση της αποδιδόμενης ισχύος (απώλεια 20 μεγαβάτ για τη λειτουργία της αποθείωσης).
* Της αβεβαιότητας που υπάρχει ως προς το κόστος αγοράς των δικαιωμάτων των εκπομπών μετά το 2013, το οποίο θα επιβαρύνει το τελικό κόστος παραγόμενης μεγαβατώρας, ιδίως σε μονάδες χαμηλής απόδοσης όπως αυτές του Αμυνταίου.
Εν ολίγοις, ακόμη και αν δεχτεί να αγοράσει κάποιος τον ΑΗΣ Αμυνταίου, το έσοδο για τη ΔΕΗ θα είναι πολύ μικρό, καθώς ο επενδυτής είτε θα κάνει business plan χωρίς επενδύσεις για το πολύ μικρό υπόλοιπο λειτουργίας των μονάδων, είτε θα πρέπει ο ίδιος να κάνει επενδύσεις ύψους 150 - 180 εκατομμυρίων (αποθείωση, βελτίωση της απόδοσης), τις οποίες θα πρέπει να ανακτήσει συν το περιθώριο κέρδους σε χρονικό διάστημα 8 - 10 χρόνων, και σε ένα περιβάλλον με μεγάλες αβεβαιότητες και ρίσκα.
Έτσι, με την πώληση του ΑΗΣ Αμυνταίου επιτυγχάνεται μόνο εν μέρει ο στόχος του ανοίγματος της αγοράς, αλλά ο άλλος στόχος, δηλαδή η αποκόμιση οικονομικού οφέλους εκ μέρους της ΔΕΗ δεν επιτυγχάνεται, παρότι η ΔΕΗ τον έχει πολύ μεγάλη ανάγκη για τη χρηματοδότηση των δικών της επενδύσεων.
Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ενδιαφερόμενοι για να εισέλθουν στην ελληνική αγορά με όρους ανταγωνιστικούς ενδιαφέρονται πρωτίστως για ένα πορτοφόλιο ισχύος παρεμφερές με αυτό της ΔΕΗ. Θα πρέπει, δηλαδή, εκτός από λιγνιτικές μονάδες, θα πρέπει να περιλαμβάνονται και υδροηλεκτρικές, ιδίως αν πρόκειται να αντισταθμιστούν τα μειονεκτήματα ενός ΑΗΣ όπως του Αμυνταίου.
Σε αντίθετη περίπτωση, αυτό που έχει αρχίσει να συζητείται, με προτροπή των τροϊκανών, είναι η πώληση των 4 (1 - 4) από τις 5 μονάδες του ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου. Το πακέτο αυτό έχει πολύ μεγαλύτερη ελκυστικότητα λόγω:
* Μεγαλύτερης ισχύος των μονάδων, που ανέρχεται σε 1.220 μεγαβάτ.
* Χρόνου ζωής, που επεκτείνεται μέχρι το 2021 χωρίς επενδύσεις.
* Της καλύτερης κατάστασης και της βελτιωμένης απόδοσης των μονάδων, έναντι αυτών του ΑΗΣ Αμυνταίου, έπειτα από αναβαθμίσεις που έγιναν στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
* Επίτευξης πολύ μεγαλύτερου τιμήματος υπέρ της ΔΕΗ.
Σε κάθε περίπτωση, το όλο θέμα προσεγγίζεται και εξετάζεται από τις δύο πλευρές (ΥΠΕΚΑ, Επιτροπή - τροϊκανοί) σε συνάρτηση με τη διαθεσιμότητα των ορυχείων λιγνίτη και την πρόσβαση σε αυτά ανεξάρτητων παραγωγών (Βεύη κ.ά.), ιδίως όταν η Ελλάδα βρίσκεται σε διαδικασία παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το μη άνοιγμα της αγοράς λιγνίτη.
Μέχρι στιγμής, η ελληνική πλευρά κερδίζει στα σημεία, καθώς με την ανοχή της Επιτροπής έχει κερδίσει έναν χρόνο (13 μήνες, για την ακρίβεια) χωρίς να κάνει τίποτε ουσιαστικά για το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού και την πρόσβαση τρίτων (πέραν της ΔΕΗ) στα δημόσια λιγνιτωρυχεία.
Εάν περάσει η πρόταση του ΥΠΕΚΑ και γίνει δεκτή η πρόταση για τον ΑΗΣ Αμυνταίου, τότε αισίως θα περάσει ακόμη ένας χρόνος με διαγωνισμούς και σχετικές διαδικασίες και μέχρι τότε ποιος ζει και ποιος πεθαίνει, ή ποιος θα είναι κυβέρνηση ή υπουργός ΠΕΚΑ. Εάν αυξηθούν οι πιέσεις για διαμόρφωση νέου πακέτου μονάδων προς πώληση, και σε αυτήν την περίπτωση η κατάληξη σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καθυστερήσει αρκετά, ενώ πάντα υπάρχει η οπισθοφυλακή της ΓΕΝΟΠ.
=======================================
Ηλιακή Ενέργεια Αλλά και ΔΕΗ στην Ατζέντα της Επίσκεψης Κάπφερερ στην Αθήνα
energia.gr
«Επενδυτική επίθεση στην Ελλάδα» υποσχέθηκε ο συναντήθηκε ο Γερμανός υφυπουργός Οικονομίας και Τεχνολογίας, Στέφαν Κάπφερερ, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, επικεφαλής κλιμακίου Γερμανών επενδυτών. Στο επίκεντρο της επίσκεψης Κάπφερερ βρίσκεται το γερμανικό ενδιαφέρον για τις ΑΠΕ και ιδίως το ηλιακό δυναμικό της Ελλάδας, ενώ κατά τη σημερινή συνάντησή του με τον Υπουργό ΠΕΚΑ κ. Παπακωνσταντίνου, θα συζητήσει και το θέμα της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ.Εξάλλου, αναμένεται αργότερα σήμερα συνάντηση του κ. Κάπφερερ με τον υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο, ενώ σ τις 6 απόγευμα θα συναντηθεί και με τον υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γ. Παπακωνσταντίνου. Θέμα της συνάντησης με τον Υπουργό ΠΕΚΑ πρόκειται να είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης επιχειρηματικών δράσεων γερμανικών εταιρειών αλλά και μικτών γερμανοελληνικών εταιρειών στις ΑΠΕ. Επίσης, πρόκειται να συζητηθεί και η αποκρατικοποίηση της ΔΕΗ.
Ο Γερμανός υφυπουργός, κατά τη συνάντηση με τον κ. Χρυσοχοΐδη, αναγνώρισε τους κόπους και τις θυσίες των Ελλήνων πολιτών, ενώ παραδέχθηκε ότι δεν αρκούν οι περιοριστικές πολιτικές για να βγει η χώρα από την ύφεση.
Μάλιστα, τόνισε ότι παρακολουθεί από κοντά τις προσπάθειες των Ελλήνων «και υποκλίνομαι σε αυτές», ενώ, από την πλευρά του, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε στους βασικούς άξονες της συνεργασίας της ελληνικής και της γερμανικής πλευράς.
Σύμφωνα με τον Έλληνα Υπουργό αυτοί είναι η παροχή τεχνογνωσίας στον τομέα του εξαγωγικού εμπορίου, η αναζήτηση κονδυλίων μέσω της Γερμανικής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και, τέλος, η χαρτογράφηση των ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ανάπτυξης.
Εξάλλου, μετά το πέρας της συνάντησής του με τον κ. Χρυσοχοΐδη, ο κ. Κάπφερερ επισήμανε ιδιαίτερα τις αναπτυξιακές δυνατότητες που υπάρχουν στη χώρα και την ενίσχυσή του σε συνεργασία της Γερμανικής Επενδυτικής Τράπεζας όχι μόνο με κυβερνητικούς φορείς αλλά και σε επίπεδο επιχειρήσεων και κυρίως ιδιωτικών τραπεζών. Ανέφερε ότι«'στη Γερμανία υπάρχουν δυνατότητες για να ενισχυθεί η ρευστότητα των επιχειρήσεων. Υπάρχουν ειδικές επενδυτικές τράπεζες στα διάφορα κρατίδια όπου χορηγούν τη ρευστότητα. Αυτό το θέμα συζητήθηκε και με την ελληνική πλευρά και το βολιδοσκοπούμε προκειμένου να δούμε τι μπορεί να γίνει για να μην περιοριστούμε μόνο στην κρατική τράπεζα αλλά στο μέλλον και οι ιδιωτικές να μπορούν να χορηγούν δάνεια».
Σε ότι αφορά στην Ελληνική Επενδυτική Τράπεζα, ο Γερμανός υφυπουργός επεσήμανε ότι θα δοθεί η τεχνογνωσία από την Γερμανική Επενδυτική Τράπεζα, ενώ ανέφερε ότι εξετάζεται και η δυνατότητα δημιουργίας ειδικών επενδυτικών ζωνών. Ο ίδιος δεν θέλησε να αναφέρει ποιες ευνοϊκές ρυθμίσεις θα διέπουν το καθεστώς των ειδικών ζωνών (φορολογικά κίνητρα, κ.α.), γιατί, όπως σημείωσε, αυτό είναι θέμα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά, όπως συμπλήρωσε, υπάρχει ήδη σε εξέλιξη συζήτηση στις Βρυξέλλες για τον περιορισμό συμμετοχής της Ελλάδας σε κοινοτικά έργα.
Ας σημειωθεί ότι ο Γερμανός υφυπουργός Οικονομίας και Τεχνολογίας συνοδεύεται, στην επίσκεψη που πραγματοποιεί στην Ελλάδα, από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ομοσπονδίας Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) Μάρκους Κέρμπερ, τον διευθυντή της Γερμανικής επενδυτικής τράπεζας (KfW), Κρίστιαν Φούνκε, τον διευθυντή του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Μάρτιν Κναπ, καθώς και στελέχη του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας και Τεχνολογίας.
Η επίεσκεψη θεωρείται προπαρασκευαστική αυτής του Γερμανού Υπουργού Οικονομίας που είναι προγραμματισμένη για τον Οκτώβριο.
============================================
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΜΕΓ/ΛΗ: 25 - 7 - 2011 Αρ. Πρωτ.: 1318
Προς: Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο ΔΕΗ Α.Ε : κ. Αρθούρο Ζερβό
Θέμα: Αλλαγή ωραρίου εργασίας - Απόφαση ΔΝΣ/ΔΕΗ (128/2011)
Κύριε Πρόεδρε,
Σε μια κρίσιμη περίοδο για την προοπτική της ΔΕΗ η οποία βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα ποικιλώνυμων οικονομικών συμφερόντων - η εκποίηση, η διάλυσή και το ξεπούλημα της είναι στην επικαιρότητα - η αλλαγή του ωραρίου απασχόλησης του προσωπικού, από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 μας προξενεί τεράστια ερωτηματικά.
Σας γνωρίζουμε ότι στην Μεγαλόπολη από την έναρξη της λειτουργίας του έργου της Επιχείρησης το προσωπικό ημέρας στα Ορυχεία του ΛΚΜ και τις Μονάδες των ΑΗΣ εργάζεται με ωράριο 07:00 - 15:00 και το προσωπικό εναλλασσόμενης φυλακής (βάρδια) στα Ορυχεία και τις Μονάδες εργάζεται με ωράριο 07:00 - 15:00, 15:00 - 23:00 και 23:00 - 07:00.
Οι εργαζόμενοι της Επιχείρησης στην «πρώτη γραμμή» του Ενεργειακού Κέντρου - σε δύσκολες και αντίξοες συνθήκες - αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα που δημιουργούν αβεβαιότητα και απογοήτευση για το αύριο.
Δεν αντιλαμβανόμαστε τους λόγους που εξυπηρετεί η παραπάνω απόφαση η οποία ελήφθη μονομερώς χωρίς καμία διαδικασία διαβούλευσης και ενημέρωσης των εργαζομένων και χωρίς να συνοδεύεται από τεκμηρίωση, για την ορθότητα και την αποτελεσματικότητά της.
Οι εργαζόμενοι ήταν όλα αυτά τα χρόνια, παραμένουν και σήμερα αλλά και στο μέλλον, το συγκριτικό πλεονέκτημα της ΔΕΗ. Είναι αυτοί που στηρίζουν και κρατούν όρθια την Επιχείρηση με πλήρη συνείδηση ότι επιτελούν κοινωνικό έργο.
Αυτό που σήμερα κατά την γνώμη μας απαιτείται είναι η στήριξη και διασφάλιση του πρωταγωνιστικού ρόλου της Επιχείρησης ως Ενιαία, Καθετοποιημένη με Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα και στη βάση αυτή επιβάλλεται η Αναδιοργάνωση και ο Εκσυγχρονισμός της που θα συντελέσει στη βελτίωση και στην πιο αποτελεσματική παραγωγή έργου προς όφελος των καταναλωτών και της κοινωνίας και όχι η αλλαγή ωραρίου εργασίας.
Κύριε Πρόεδρε,
Η παραπάνω Απόφαση σας είναι φανερό ότι θα δημιουργήσει:
Δυσλειτουργίες μεταξύ των διαφόρων Τμημάτων των Υπηρεσιακών Μονάδων (πρωινή βάρδια - ημερήσιοι εργαζόμενοι).
Προβλήματα στον οικογενειακό προγραμματισμό των συναδέλφων που έχουν ρυθμίσει τη ζωή τους με βάση το υφιστάμενο ωράριο όταν μάλιστα κατά τα 2/3 διαμένουν εκτός του Λεκανοπεδίου της Μεγαλόπολης (Τρίπολη - Καλαμάτα) και ως εκ τούτου χρειάζονται τουλάχιστον μια (1) ώρα να φτάσουν στα σπίτια τους και προφανώς θα προκύψουν και δυσκολίες στα δρομολόγια των λεωφορείων.
Το Δ.Σ του Σ.Ο.Σ ΔΕΗ Μεγ/λης για τους παραπάνω λόγους θεωρεί αναγκαία την επανεξέταση της Απόφασης σας, εξασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία της Επιχείρησης, τον προγραμματισμό των συναδέλφων και την προσωπική και εργασιακή τους υπόσταση.
Για το Δ.Σ του Σ.Ο.Σ Δ.Ε.Η ΜΕΓ/ΛΗΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΑΓΚΛΑΡΑΣ Ι. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΣ Κ.
===================================================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου