Γιατί τα τοπικά σωματεία και η ΓΕΝΟΠ δεν παίρνουν θέση για τις συνθήκες γαλέρας που έχουν αποκτήσει μονιμότητα;
Να μην εργάζεται κανείς υπερωριακά, αφού δεν πληρώνεται για αυτό.
Ποια είναι η συσσώρευση οφειλομένων Ρεπό στους εργαζομένους του ΑΗΣ.
Η διαχρονικά ελλειμματική στελέχωση του σταθμού διογκώθηκε ακόμα περισσότερο μετά τις αθρόες παραιτήσεις προσωπικού λόγω του νέου ασφαλιστικού , που επιδείνωσαν περισσότερο την ήδη κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η εντατικοποίηση, τα χρωστούμενα ρεπό ,τα συνεχόμενα και παράνομα 12ωρα , αυξάνοντας όμως ταυτόχρονα και τον κίνδυνο για λάθη και παραλείψεις με αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια τόσο του σταθμού όσο και των εργαζομένων.
Διάφορες διατάξεις
Οδηγία 2003/88/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 4ης Νοεμβρίου 2003 σχετικά με ορισμένα στοιχεία της οργάνωσης του χρόνου εργασίας
Άρθρο 22
1. Ένα κράτος μέλος δύναται να μην εφαρμόζει το άρθρο 6, τηρώντας πάντα τις γενικές αρχές προστασίας της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων, εφόσον λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα ώστε να εξασφαλίζεται ότι:
α) ο εργοδότης δεν ζητά από τον εργαζόμενο να εργασθεί περισσότερες από 48 ώρες ανά επταήμερο, περίοδο που υπολογίζεται ως μέσος όρος της κατά το άρθρο 16 στοιχείο β) περιόδου αναφοράς, εκτός αν ο εργαζόμενος συναινεί για την παροχή της εργασίας αυτής• {η συναίνεση του εργαζόμενου για την παροχή εργασίας μεγαλύτερης διάρκειας, πρέπει να προέρχεται από τον ίδιο προσωπικά, χωρίς να μπορεί να υποκατασταθεί από τη συναίνεση που ενδεχομένως δίδεται από την οικεία συνδικαλιστική οργάνωση, στο πλαίσιο συλλογικής σύμβασης ή συμφωνίας (Δ.Ε.Κ., απόφαση της 3-10-2000, υπ. C-303/98, Simap, σκ. 71-74, ομοίως, απόφαση της 5-10-2004, συνεκδικασθείσες υποθέσεις C-397/2001 έως 403/2001, Bernhard Pfeiffer κ.λπ. κατά Deutsches Rotes Kreuz, Kreisverband Waldshut eV, σκ. 84-86)}
Νόμιμο και συμβατικό ωράριο, υπερωρίες
Οι ώρες της εβδομαδιαίας απασχόλησα όλων των κατηγοριών εργαζομένων είναι σαράντα (40) σύμφωνα με το συμβατικό ωράριο (το καθορισμένο από τις συμβάσεις εργασίας). Για του εργαζόμενους σε εξαήμερη βάση, η ημερήσια υποχρεωτική εργασία είναι 6 ώρες και 40 λεπτά, ενώ για τους εργαζόμενους με πενθήμερο οι 8 ώρες καθημερινά. Η απασχόληση πάνω από 40 ώρες την εβδομάδα και μέχρι τις σαράντα πέντε (45) ώρες (νόμιμο ωράριο), λέγεται υπερεργασία και είναι υποχρέωση των μισθωτών να την πραγματοποιούν όποτε τους ζητηθεί, χωρίς την έγκριση της επιθεώρησης εργασίας. Στην περίπτωση αυτή ο εργοδότης υποχρεώνεται να καταβάλει συμπληρωματική αμοιβή, δηλαδή το ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά 25% για τις πέντε επιπλέον ώρες. Για τους εργαζόμενους με πενθήμερο, η υπερεργασία πρέπει να πραγματοποιείται μόνο κατά τη διάρκεια των 5 εργάσιμων ημερών της εβδομάδας. Στην περίπτωση όμως της εργασίας σε 6 ημέρες την εβδομάδα, η υπερεργασία μπορεί να φτάσει τις 8 ώρες εβδομαδιαία. Υπερωρία λέγεται η εργασία που παρέχεται πέρα από τις 45 ώρες την εβδομάδα για εργαζόμενους σε πενθήμερη βάση και πέρα από τις 48 ώρες για εργαζόμενους σε εξαήμερη βάση. Υπερωρία θεωρείται και η υπέρβαση του νόμιμου ημερήσιου 8ωρου για εργαζόμενους με 6ήμερο, καθώς και η υπέρβαση του νόμιμου ημερήσιου 9ωρου για εργαζόμενους με πενθήμερο στις περιπτώσει που με τις υπερβάσεις αυτές εργαζόμαστε παραπάνω από 40 ώρες συνολικά την εβδομάδα.
Η υπερωρία αμείβεται ως εξής:
Από 1 - 120 ώρες τον χρόνο, με προσαύξηση του ωρομισθίου κατά 50%.
Πάνω από 120 ώρες τον χρόνο, με προσαύξηση του ωρομισθίου κατά 75%
Οι προσαυξήσει αυτές ισχύουν για τις νόμιμες υπερωρίες που πραγματοποιούνται κατά τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας. Οι υπερωρίες που πραγματοποιούνται έκτακτα, δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 3 ώρες ημερησίως.
Παράνομες (ή «κατ' εξαίρεση υπερωρίες», σύμφωνα με το νέο νόμο που δε θέλει να μας υπενθυμίζει πόσο παράνομα είναι τα αφεντικά) θεωρούνται οι υπερωρίες, όταν οι μισθωτοί απασχολούνται επί χρόνο περισσότερο από τα επιτρεπόμενα όρια της υπερωριακής εργασίας για κάθε κατηγορία μισθωτών, τα οποία καθορίζονται κάθε 6μηνο με Υπουργική απόφαση (επιτρέπονται περίπου 30 ώρες υπερωρίας το εξάμηνο) ή εκείνες που πραγματοποιούνται χωρίς την αναγγελία τους στην επιθεώρηση εργασίας και χωρίς την τήρηση βιβλίου υπερωριών. Όταν πρόκειται για παράνομες υπερωρίες (επιμένουμε να τις λέμε έτσι σε αυτό το κείμενο) η προσαύξηση του ωρομίσθιου ανέρχεται σε 100% από την πρώτη ώρα της υπερωρίας.
Όλα τα παραπάνω ισχύουν με το νόμο του Αυγούστου 2005 και στην πράξη δεν έχουμεφαίνεται καταλάβει ακόμα τη σημασία στη μείωση των αποδοχών μας. Από το 2001 έως το φθινόπωρο του 2005, η εργασία μεταξύ της 41ης και της 43ης ώρας εβδομαδιαία λεγόταν ιδιόρρυθμη υπερωρία και πληρωνόταν προσαυξημένη κατά 50%, ενώ οι υπερωρίες ίσχυαν για εργασία πάνω των 43 ωρών την εβδομάδα και δινόταν προσαύξηση επίσης 50% για τις νόμιμες και 150% για τις παράνομες.
Στην πράξη, οι περισσότερες υπερωρίες είναι παράνομες αφού τα επιτρεπόμενα όρια είναι χαμηλά, δεν αναγγέλλονται σχεδόν ποτέ στην επιθεώρηση εργασίας και δεν τηρείται από τις επιχειρήσεις το βιβλίο υπερωριών. Στην καλύτερη περίπτωση οι παράνομες υπερωρίες πληρώνονται σαν νόμιμες, ενώ όλο και συχνότερα πληρώνονται χωρίς καθόλου προσαύξηση στο ωρομίσθιο. Σε πολλές περιπτώσεις βέβαια δεν πληρώνονται καθόλου. Γι' αυτό είναι σημαντικό να σημειώνουμε καθημερινά τις υπερωρίες που κάνουμε και να φροντίζουμε να κρατάμε στοιχεία που να τις αποδεικνύουν. Σημαντικότερο είναι να μην κάνουμε καθόλου παράνομες υπερωρίες αφού η ίδια η νομοθεσία των αφεντικών αναγνωρίζει ότι στην περίπτωση αυτή απαλλάσσουμε το αφεντικό από τον κόπο να προσλάβει κι άλλους εργαζόμενους που προφανώς χρειάζεται.
Να' χουμε στο μυαλό μας ότι αν πραγματοποιήσουμε υπερωρίες με δική μας πρωτοβουλία «για να βγει η δουλειά», το αφεντικό δεν είναι υποχρεωμένο να μας πληρώσει τις παραπάνω ώρες. Ο υπερωρίες για να γίνουν, πρέπει πάντα να ζητούνται από το αφεντικό, να είναι νόμιμες και να δικαιολογούνται από «επείγουσες και εξαιρετικές ανάγκες».
Είναι άκυρη οποιαδήποτε συμφωνία μεταξύ εργαζόμενου και εργοδότη για τη μη πληρωμή των υπερωριών, νόμιμων και παράνομων. Αν θέλουμε να διεκδικήσουμε την κανονική πληρωμή των υπερωριών μας, μπορούμε να ασκήσουμε αγωγή μέσα σε διάστημα 5 χρόνων από τη λήξη του έτους που έγιναν οι υπερωρίες. Γενικά ο νόμος επιτρέπει στα αφεντικά να μας ζητούν υπερωρίες, αλλά για έκτακτες ανάγκες της επιχείρησης, αρκεί να πληρωνόμαστε κανονικά τις ώρες αυτές. Πρέπει επιπλέον, να πληρώνονται και για τα ποσά των υπερωριών ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ, τόσο από τους εργαζόμενους, όσο και από τους εργοδότες.
======================================
Ο φόρος στο φυσικό αέριο «καίει» την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Εξαίρεση της ηλεκτροπαραγωγής από ΕΦΚ μελετά το υπουργείο Ενέργειας
Οι τιμές στη χονδρική έχουν εκτιναχθεί πάνω από τα 100 ευρώ/ Mwh
Της Μανταλένας Πίου
Σε αδιέξοδο οδηγείται η ΔΕΗ αλλά και η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας μετά την επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται για την ηλεκτροπαραγωγή. Οι τιμές στη χονδρική αγορά έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, πάνω από τα 100 ευρώ/Mwh από 60-65 ευρώ ανα Μwh, τα τιμολόγια όμως στη λιανική παραμένουν καθηλωμένα και το κόστος το πληρώνουν η ΔΕΗ και οι ιδιωτικές εταιρείες παραγωγής ηλεκτρισμού, με μόνους ωφελημένους τους εισαγωγείς ηλεκτρικού ρεύματος.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής εξετάζει τροπολογία για να εξαιρέσει την ηλεκτροπαραγωγή από την υποχρέωση καταβολής ΕΦΚ στο φυσικό αέριο ή να μειώσει δραστικά το συντελεστή του ειδικού φόρου, όμως πρέπει πρώτα να βρεθεί το δημοσιονομικό ισοδύναμο των 130 εκατ. ευρώ που έχει προϋπολογίσει ο υπουργός Οικονομικών ως έσοδο από το φόρο αυτό.
Καταναλωτές
Η μετακύλιση του φόρου στους καταναλωτές φαντάζει απίθανη την περίοδο αυτή, παρότι βάσει του Μνημονίου και των συμφωνιών με την Ε.Ε., τα τιμολόγια της ΔΕΗ πρέπει να αντανακλούν τις τιμές της χονδρικής. Η μετάβαση στα λεγόμενα «κοστοβαρή» τιμολόγια ξείνησε μάλιστα το 2011 με την πρώτη εσωτερική αναδιοργάνωση των τιμολογίων της ΔΕΗ, που ίσχυσε από φέτος τον Ιανουάριο. Από τις αρχές του 2012 πρέπει να τεθεί σε ισχύ η δεύτερη φάση της αναδάρθρωσης των τιμολογίων, τα οποία ως το 2013 πρέπει να αντανακλούν πλήρως τις τιμές χονδρικής.
Το ειδικό τέλος στα ακίνητα όμως και όλος ο σάλος που έχει δημιουργηθεί έχει φέρει πίσω όλο τον προγραμματισμό, καθώς στην παρούσα συγκυρία είναι εξαιρετικά δύσκολο για τον υπουργό Περιβάλλοντος να δώσει το «πράσινο φως» για ανακατάταξη των τιμολογίων, που, όπως και το 2011, θα επιφέρει αυξήσεις στην τιμή του ρεύματος στις χαμηλές καταναλώσεις, τις οποίες κατά κανόνα έχουν νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα. Αντίθετα, επωφελούνται τα οικιακά τιμολόγια με υψηλότερες καταναλώσεις, καθώς και τα εμπορικά, τα οποία μέχρι σήμερα είναι αυτά που «επιδοτούν» τις φθηνότερες χρεώσεις άλλων πελατών της ΔΕΗ. Στους «χαμένους» συγκαταλέγονται τα βιομηχανικά και αγροτικά τιμολόγια, καθώς και αυτά διατηρούνταν σε σχετικώς χαμηλά επίπεδα, χάρη στη σταυροειδή επιδότηση.
Η τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, προβλέπει ότι το ειδικό τέλος ακινήτων θα καταβληθεί και το 2012 μέσω της ΔΕΗ και των άλλων εταιρειών εμπορίας ρεύματος. Ετσι γίνεται ακομα μεγαλύτερη η αβεβαιότητα για τα νέα τιμολόγια, τα οποία έκτός από τις εσωτερικές ανακατατάξεις, λογικά θα πρέπει να ενσωματώνουν και την αύξηση των τιμών στη χονδρική αγορά λόγω του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο.
Προσαρμογή
Οσο η κυβέρνηση καθυστερεί τις αποφάσεις τόσο χειρότερο γίνεται το πρόβλημα και χάνεται η ευκαιρία της σταδιακής προσαρμογής. Και τούτο γιατί από το 2013 έρχονται δύο μεγάλες αλλαγές, που με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν σε σημαντική αύξηση των τιμολογίων ρεύματος.
Καταρχήν το 2013 τίθεται σε εφαρμογή η κοινοτική οδηγία που καταργεί τη δωρεάν κατανομή δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων μέχρι ένα συγκεκριμένο όριο για τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό για τη ΔΕΗ σημαίνει επιβάρυνση της τάξης του 1,2-1,5 δισ. ευρώ ετησίως, επειδή το σύνολο της λιγνιτικής παραγωγής ενέργειας θα επιβαρυνθεί με το έξτρα κόστος.
Σύμφωνα με ορισμένους υπολογισμούς, τα σημερινά τιμολόγια της ΔΕΗ θα πρέπει να αυξηθούν κατά 30-40% για να καλύψει η επιχείρηση την επιπλέον δαπάνη.
Το άλλο μεγάλο ζήτημα προέρχεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τη «μαζική» τους είσοδο στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας. Ο ΔΕΣΜΗΕ έχει αρχίσει και πάλι να παρουσιάζει έλλειμμα, αφού τα έσοδα από το τέλος υπέρ ΑΠΕ και τις δημοπρατήσεις των δικαιωμάτων ρύπων δεν αρκούν για να καλύψουν τα ποσά που πρέπει να καταβάλει για τις εγγυημένες αμοιβές των παραγωγών ανανεώσιμης ενέργειας. Πρόσφατη μελέτη του Πολυτεχνείου Αθηνών έδειξε ότι αν επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει το υπουργείο Περιβάλλοντος για τη συμμετοχή των ΑΠΕ ως το 2014, τότε ο ΔΕΣΜΗΕ θα πρέπει να καταβάλει γύρω στο 1,5 -2 δισ. ευρώ ετησίως για τις αμοιβές των παραγωγών της πράσινης ενέργειας.
Πρόκεται για ποσά εξαιρετικά υψηλά, τα οποία με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές ηλεκτρισμού μέσα στα επόμενα χρόνια.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=112159232
===================================
Εως 36% θα φτάσει το «κούρεμα» στις κύριες συντάξεις
Οι νέοι, έως 55 ετών, συνταξιούχοι (κυρίως ΔΕΚΟ, τραπεζών και ειδικών ταμείων) με υψηλές συντάξεις θα «σηκώνουν», στο εξής, το μεγαλύτερο βάρος για την «κάλυψη» των ελλειμμάτων των ασφαλιστικών ταμείων.
Του Γιώργου Γάτου
Η κατηγορία των συνταξιούχων που επιβαρύνεται περισσότερο τόσο από τις παλαιές (τύπου ΛΑΦΚΑ) αλλά και τις νέες εισφορές που αποφάσισε να επιβάλει η κυβέρνηση για να εξοικονομήσει 1 δισ. ευρώ, σε ετήσια βάση, είναι οι συνταξιούχοι έως 55 ετών με υψηλές συντάξεις. Οι περισσότεροι από αυτούς (περί τις 500.000) θα θιγούν και από τις μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις που θα ξεκινήσουν το Νοέμβριο στα ελλειμματικά ταμεία «ψαλιδίζοντας» έως και 40% τα ποσά τα οποία εισπράττουν.
Οι μειώσεις στις κύριες συντάξεις
Οι μειώσεις στις κύριες συντάξεις είναι ανάλογες με το ύψος και την ηλικία των συνταξιούχων και φτάνουν έως το 36% για όσους νέους σε ηλικία συνταξιούχους εισπράττουν ή προγραμματίζουν να εισπράξουν την ανώτατη σύνταξη (2.773,40 ευρώ). Η μείωση φτάνει έως και το 25% ακόμη και για τους μεγαλύτερους ηλικίας 55 - 60 ετών και περιορίζεται στο 19,35% για όσους είναι πάνω από 60 ετών. Στον αντίποδα δεν επηρεάζονται καθόλου οι συνταξιούχοι που λαμβάνουν τις κατώτατες συντάξεις ούτε όμως και οι πάνω από τα 55 με συντάξεις έως 1.300 ευρώ. Η «ΗτΣ» παρουσιάζει κωδικοποιημένα, σε 4 κατηγορίες, τις ομάδες των συνταξιούχων και τις επιπτώσεις.
1. ΠΟΣΟ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΛΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (2.773,4 ΕΥΡΩ)
Για συνταξιούχο πάνω από 60 ετών η σύνταξη πέφτει στα 2.237,40 ευρώ (-536 ευρώ το μήνα, ποσοστό -19,35%). Στα 2.773,409 ευρώ υπολογίζεται εισφορά ΛΑΦΚΑ 10% (-277,34 ευρώ) και χάνει άλλα 259,21 ευρώ λόγω της εισφοράς 20% στο ποσό πάνω από τα 1.200 ευρώ που απομένει.
Για συνταξιούχο ηλικίας 55 - 60 ετών η σύνταξη μειώνεται στα 2.077,11 ευρώ (-696,30 ευρώ το μήνα και σε ποσοστό -25,1%). Στα 2.773,40 ευρώ υπολογίζονται δύο εισφορές ΛΑΦΚΑ (10% + 8% αφού είναι κάτω των 60 ετών) μειώνοντας τη σύνταξη στα 2.296,37 ευρώ. Επί της διαφοράς (2.296,37 ευρώ - 1.200 ευρώ) που είναι 1.096,37 ευρώ υπολογίζεται η νέα εισφορά 20% και η τελική σύνταξη που μένει είναι 2.077,11 ευρώ.
Για συνταξιούχο ηλικίας κάτω των 55 ετών η σύνταξη περιορίζεται στα 1.777,83 ευρώ (-995,57 ευρώ το μήνα, ποσοστό -35,9%) καθώς επιβάλλονται 2 εισφορές ΛΑΦΚΑ (10%+8%) καθώς και η πρόσθετη εισφορά 40% επί της διαφοράς με όριο τα 1.000 ευρώ (2.296,37 ευρώ - 1.000 ευρώ = 1.296,37 ευρώ Χ 40%).
2. ΟΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΜΕΣΑΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ (1.450 ΕΥΡΩ)
Για συνταξιούχο ηλικίας πάνω από 55 ετών που εισπράττει σύνταξη 1.450 ευρώ, η σύνταξη υπόκειται σε δύο εισφορές (- 3% ΛΑΦΚΑ φτάνοντας στα 1.406 ευρώ και -20% για το υπερβάλλον ποσό πάνω από τα 1.200 ευρώ, δηλ. για τα 206,5 ευρώ) και διαμορφώνεται στα 1.364,70 ευρώ (-85,30 ευρώ το μήνα, ποσοστό -5,88%).
Για συνταξιούχο ηλικίας κάτω των 55 ετών που λαμβάνει σύνταξη 1.450 ευρώ, το νέο ποσό διαμορφώνεται στα 1.243,80 ευρώ (-206,20 ευρώ το μήνα, ποσοστό -14,22%).
3. ΠΟΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ
Συνταξιούχοι ηλικίας πάνω από 55 ετών με σύνταξη από 1.200 ευρώ - 1.400 ευρώ που δεν επιβαρύνονται με εισφορά ΛΑΦΚΑ (επιβάλλεται η εισφορά σε συντάξεις από 1.400,01 ευρώ και πάνω). Σε αυτή την κατηγορία, επιβάλλεται εισφορά 20% για το ποσό που ξεπερνά τα 1.200 ευρώ δηλ. η μείωση είναι 20 ευρώ το μήνα για σύνταξη 1.300 ευρώ (-1,54%) και 40 ευρώ (-2,86%) το μήνα για σύνταξη 1.400 ευρώ.
Συνταξιούχοι ηλικίας κάτω των 55 ετών με συντάξεις πάνω από 1.000 ευρώ και έως τα 1.400 ευρώ (δεν επιβαρύνονται με ΛΑΦΚΑ). Οι απώλειες σε αυτή την κατηγορία προέρχονται από την εισφορά 40% που επιβάλλεται στο ποσό που ξεπερνά τα 1.000 ευρώ. Δηλ. με 1.100 ευρώ η μείωση είναι 40 ευρώ το μήνα (-3,64%), με 1.200 ευρώ είναι 80 ευρώ το μήνα, με 1.300 ευρώ είναι 120 ευρώ το μήνα και με 1.400 ευρώ είναι 160 ευρώ το μήνα (-11,43%).
4. ΠΟΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΕΠΑΦΕΣ
Καμία μείωση δεν θα υποστούν συνταξιούχοι ηλικίας πάνω από 55 ετών που λαμβάνουν σύνταξη έως 1.200 ευρώ, όπως και οι συνταξιούχοι κάτω των 55 ετών με συντάξεις έως 1.000 ευρώ.
Μικρότερο έως 30% το εφάπαξ
Οι εισφορές στις συντάξεις θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα και θα επηρεάσουν και όσους συνταξιοδοτηθούν. Οι υποψήφιοι συνταξιούχοι που υπολόγιζαν να εισπράξουν και ορισμένο ποσό εφάπαξ, θα δουν μειωμένο το σχετικό ποσό κατά 20% (στο Δημόσιο) - 30% (στα ταμεία πρόνοιας ΔΕΚΟ και επιστημόνων). Και το μέτρο αυτό θα ισχύσει από το Νοέμβριο θίγοντας ακόμη κι όσους έχουν συνταξιοτηθεί και δεν έχουν ακόμη εισπράξει το εφάπαξ.
40% θα «χάσουν» και οι επικουρικές στα ταμεία που έχουν ελλείμματα.
30% Κάτω το εφάπαξ στα ελλειμματικά ταμεία ΔΕΚΟ, τραπεζών.
20% Κάτω το εφάπαξ του Δημοσίου.
4,3 Συντάξεις θα χάσουν οι υψηλοσυνταξιούχοι από τις νέες εισφορές.
2 Συντάξεις θα χάσουν, κατά μέσο όρο, οι υπόλοιποι συνταξιούχοι.
Εφάπαξ
Παρακράτηση 1% και από όσους έχουν αποχωρήσει
Αναδρομικά από την 1/1/2011 θα κληθούν να καταβάλουν ακόμη κι όσοι υπάλληλοι έχουν αποχωρήσει από τις υπηρεσίες τους την εισφορά 1% υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων για το εφάπαξ. Την παρακράτηση της εισφοράς ακόμη και για όσους έπαψαν να είναι μισθοδοτούμενοι, λόγω εξόδου εκ της υπηρεσίας προβλέπει εγκύκλιος που εξέδωσε η γ.γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων Αθ. Δρέττα. Προκειμένου να εισπραχθεί η εισφορά, οι εκκαθαριστές όλων των φορέων θα καλέσουν τους πρώην υπαλλήλους να καταθέσουν τα ποσά της εκκαθάρισης στους τραπεζικούς λογαριασμούς των Τομέων του ΤΠΔΥ στις τράπεζες ΕΤΕ και Εμπορική.
Αντίγραφο του διπλότυπου κατάθεσης του ποσού της τράπεζας, θα το αποστέλλουν υποχρεωτικά οι πρώην υπάλληλοι στο ΤΠΔΥ και θα αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό για τη λήψη του μειωμένου κατά 20% (μετά τα νέα μέτρα) εφάπαξ βοηθήματος που δικαιούνται. Η συγκεκριμένη εισφορά δεν αφορά τα άλλα ταμεία που θα χορηγούν εφάπαξ.
=====================================
ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΕΗ
Η κυβέρνηση με το ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ εκτός του ότι δημιουργεί πρόβλημα σε εκατοντάδες χιλιάδες φτωχούς συνανθρώπους μας, ΔΙΝΕΙ και τη χαριστική βολή στη ΔΕΗ.
Το τέλος ακίνητης περιουσίας με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί τη ΔΕΗ στη χρεωκοπία.
Αυτό εκτός των άλλων είναι σίγουρο ότι βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στην υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος καταδικάζοντας και την ΔΕΗ και τις πολύπαθες περιοχές των Νομών Κοζάνης και Φλώρινας σε μαρασμό.
Αυτοί που πρότειναν, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ να γίνουν μοχλός είσπραξης φόρων και μάλιστα να της επιβάλλουν και πρόστιμο εάν δεν εισπράξει το φόρο, να γνωρίζουν ότι με τις αποφάσεις τους επιδιώκουν την ακύρωση του επενδυτικού της προγράμματος.
ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΝ.
Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ στηριζόμενη στην Ιστορία της ΔΕΗ με την τεράστια προσφορά της σε Εθνικό, κοινωνικό, οικονομικό, εργασιακό επίπεδο ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ να την προστατεύσει και να ακυρώσει τα σχέδια τους καταγγέλλοντας την πολιτική που απαξιώνει και ακυρώνει τον κοινωνικό ρόλο της ΔΕΗ.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ
ΟΤΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΕΗ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΠΑΘΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΑΙ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ
======================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου