ΞΕΦΤΙΛΙΣΜΕΝΑ ΧΡΥΣΟΚΑΝΘΑΡΑ ΠΟΥΛΗΤΑΡΙΑ ΤΟΥ ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ
===================================================
Εβδομάδα λιγνιτών: Αμύνταιο και Μεγαλόπολη ή και… Φλώρινα;
Στο τέλος της συμφωνίας για τους λιγνίτες έχει φτάσει η ελληνική κυβέρνηση με την Κομισιόν και εντός της εβδομάδας αναμένεται να ανακοινωθεί – εκτός απροόπτου - το αρχικό πλαίσιο της συμφωνίας. Εν αναμονή των επίσημων ανακοινώσεων ήδη έχουν φουντώσει τα σενάρια για το ποιες μονάδες θα τεθούν προς πώληση από την πλευρά της ΔΕΗ. Την περασμένη εβδομάδα ο Γ. Παπακωνσταντίνου απέφυγε να ονοματίσει συγκεκριμένες μονάδες, όπως είχε κάνει στη διάρκεια της προηγούμενης ενημέρωσης στα τέλη Σεπτεμβρίου. Τότε είχε αναφερθεί ονομαστικά στις μονάδες του Αμύνταιου και της Μεγαλόπολης, προκαλώντας ποικίλα σχόλια στην αγορά, για το κατά πόσο η πώληση των συγκεκριμένων μονάδων θα οδηγήσει σε άνοιγμα της αγοράς λιγνίτη. Ενόψει πάντως των ανακοινώσεων – κατά πάσα βεβαιότητα – εντός της εβδομάδας που ξεκινά, ήδη κυκλοφόρησαν στην αγορά και νέα σενάρια, όπως αυτό για τη μονάδα της Φλώρινας, μια λύση που εξαρχής είχε πέσει στο τραπέζι, με σοβαρά «μειονεκτήματα».
Αμύνταιο
Η πρώτη πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι, με το σκεπτικό ότι θα πρέπει να παραχωρηθούν μονάδες της μέσης ηλικιακής βαθμίδας, με ικανοποιητικές επιδόσεις κόστους και λειτουργίας, αφορούσε τις δύο μονάδες από 300MW η κάθε μια στο Αμύνταιο με ηλικία 20 ετών. Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη της Booz Allen Hamilton (2007) οι δύο μονάδες του Αμύνταιου εμφανίζουν μέσο κόστος (συντήρηση – λειτουργία) 46,2 ευρώ η μεγαβατώρα. Οι μονάδες του Αμύνταιου είναι οι νεότερες σε ηλικία από τις λιγνιτικές μέσης απόδοσης της ΔΕΗ ενώ δεν έχουν αποθείωση.
Μεγαλόπολη
Η Μεγαλόπολη 4 είναι η δεύτερη πιο σύγχρονη μονάδα της ΔΕΗ, με αποθείωση και μέσο κόστος 48,1 ευρώ η μεγαβατώρα. Η μονάδα 3 της Μεγαλόπολης έχει μέσο κόστος 39,9 ευρώ η μεγαβατώρα. Και για τις δύο μονάδες, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η φθίνουσα ποιότητα και απόδοση του λιγνίτη, ενώ και τα συνολικά αποθέματα στα πεδία της περιοχής δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής.
Μελίτη
Η μονάδα της Μελίτης είναι η πιο σύγχρονη της ΔΕΗ, περιλαμβάνει αποθείωση, εμφανίζει ωστόσο το υψηλότερο λειτουργικό κόστος (50,9 ευρώ) καθώς είναι αναπόσβεστη. Το γεγονός αυτό δυσκολεύει πολύ το εγχείρημα της πώλησης.
Άγιος Δημήτριος
Ένα ακόμη πακέτο που έχει συζητηθεί για πώληση αφορά τις μονάδες 1 έως 4 του Αγίου Δημητρίου, με συνολική ισχύ στα 1300MW. Εφόσον προκριθεί η συγκεκριμένη λύση τότε θα παραμείνει στη ΔΕΗ, η πιο σύγχρονη μονάδα Άγιος Δημήτριος 5. Το «μειονέκτημα» στη συγκεκριμένη λύση, αφορά στο γεγονός ότι θα πρέπει να διευθετηθούν τα θέματα πρόσβασης στο καύσιμο, δηλαδή στα ορυχεία.
Ορυχεία τέλος;
Ο Γ. Παπακωσταντίνου ξεκαθάρισε και στις πρόσφατες δηλώσεις του ότι η λύση που θα προκριθεί δε θα περιλαμβάνει μόνο πωλήσεις αλλά και ανταλλαγές ισχύος: Η διαπραγμάτευση αυτή - η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί - βασίζεται στους πυλώνες, τους οποίους έχουμε ήδη ανακοινώσει, δηλαδή την πώληση λιγνιτικών μονάδων και μια συμφωνία ανταλλαγής ισχύος, η οποία θα είναι πολύ συγκεκριμένη και, ταυτόχρονα, με την πώληση των μονάδων.
Αυτή η συμφωνία, μεταφράζεται στο ότι η ισχύς των μονάδων που θα πουληθεί δε θα ισοδυναμεί με το 40% του δυναμικού της ΔΕΗ, όπως έχει ζητήσει η Κομισιόν αλλά μια ισχύ της τάξης των 1000 MW που θα συμπληρώνεται από πακέτο ανταλλαγών ισχύος που θα φτάνει στο 40%. Όπως όλα δείχνουν, η λύση της εκμίσθωσης ορυχείων λιγνίτη σε ιδιώτες, έχει πάψει να εκλαμβάνεται ως εναλλακτικό μέτρο όπως συνέβαινε μέχρι το 2009.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/7a469c0a-636b-4997-8c4b-f97fed23ffba
======================================
Χάρης Φλουδόπουλος: "Καρέ" ενεργειακής ακρίβειας στην Ελλάδα
Ακριβή βενζίνη, diesel και φυσικό αέριο, διαπιστώνει η έκθεση της ΙΕΑ “Energy Policies of IEA Countries, Greece 2011”, η οποία επιπρόσθετα προτείνει μέτρα που θα οδηγήσουν σε αύξηση των τιμολογίων και στο ηλεκτρικό ρεύμα. Σε κάποιες περιπτώσεις ευθύνονται οι φόροι, ενώ σε κάποιες άλλες για το υψηλό κόστος «στοχοποιείται» η ελλιπής απελευθέρωση της αγοράς. Το βέβαιο, είναι ότι στην Ελλάδα τα ενεργειακά κόστη είναι υψηλά, επιβαρύνοντας τόσο τα νοικοκυριά όσο και τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες.
Βενζίνη
Η κατάσταση στην αγορά καυσίμων είναι ξεκάθαρη: η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με τις ακριβότερες τιμές βενζίνης μεταξύ 24 κρατών που παρακολουθούνται από την ΙΕΑ. Μοναδική ακριβότερη χώρα είναι η Τουρκία. Οι υψηλές τιμές στη βενζίνη είναι ξεκάθαρα αποτέλεσμα της φορολογίας καθώς χωρίς τους φόρους η Ελλάδα βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο των υπολοίπων 23 χωρών. Χωρίς τους φόρους η Ελλάδα βρίσκεται περίπου στη μέση της λίστας, ενώ η χαμηλότερη τιμή με και χωρίς φόρους υπάρχει στις ΗΠΑ.
Diesel
Στο πετρέλαιο κίνησης, η Ελλάδα έχει την 5η υψηλότερη τιμή μεταξύ των 24 χωρών που μελετά η ΙΕΑ. Και στο diesel η ακριβότερη τιμή εντοπίζεται στη γειτονική Τουρκία, ενώ η σχετικά καλύτερη κατάταξη της χώρας μας, οφείλεται στο γεγονός ότι η φορολογία στο diesel είναι χαμηλότερη συγκριτικά με τη βενζίνη. Σε αντίθεση με τη βενζίνη και το diesel, στο πετρέλαιο θέρμανσης η τιμή στην Ελλάδα είναι η 7η φθηνότερη, μεταξύ των 24 χωρών ενώ η ακριβότερη χώρα είναι η Σουηδία.
Στην έκθεσή της για την αγορά του πετρελαίου και της βενζίνης η ΙΕΑ συστήνει στην ελληνική κυβέρνηση να συνεχίσει να παρακολουθεί στενά και να απελευθερώσει πλήρως την αγορά. Παράλληλα θεωρεί ότι θα πρέπει να δοθούν επιπλέον εξουσίες στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία έχει εμπειρία και έχει μελετήσει την αγορά καυσίμων.
Φυσικό αέριο
Λίγο καλύτερη, αν και με σημαντικά περιθώρια βελτίωσης είναι η κατάσταση στην αγορά του φυσικού αερίου. Στη βιομηχανία το κόστος του φυσικού αερίου βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο, αν και τα στοιχεία που επικαλείται η ΙΕΑ αφορούν την περίοδο πριν την επιβολή του ΕΦΚ στο αέριο. Σε έξι χώρες οι βιομηχανίες αγοράζουν πιο ακριβά φυσικό αέριο, ενώ ακόμη 9 χώρες μαζί με την Ελλάδα εμφανίζουν περίπου τις ίδιες τιμές, με μικρές διαφορές. Στους οικιακούς καταναλωτές, οι τιμές στην Ελλάδα βρίσκονται στην τέταρτη θέση της λίστας. Για την αγορά του αερίου η ΙΕΑ προτείνει μεταξύ άλλων μέτρα τόνωσης του ανταγωνισμού (κυρίως σε θεσμικό επίπεδο για την πρόσβαση τρίτων στα δίκτυα και στο σταθμό της Ρεβυθούσας), διευκόλυνση των επενδύσεων στο κομμάτι των υποδομών και των δικτύων και ενθάρρυνση της δημιουργίας νέων αποθηκευτικών χώρων.
Ηλεκτρισμός
Εκεί που η Ελλάδα όντως φαίνεται να βρίσκεται σε καλό επίπεδο από πλευράς τιμών, δηλαδή στον ηλεκτρισμό, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα υφιστάμενα τιμολόγια δεν αντανακλούν τα πραγματικά κόστη. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η έκθεση, τα τιμολόγια κάτω του κόστους και οι σταυροειδείς επιδοτήσεις αποτελούν σοβαρά εμπόδια για τον ανταγωνισμό στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι σύμφωνα με την ΙΕΑ οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας για τους οικιακούς καταναλωτές είναι στην 20η θέση της λίστας των 24 χωρών. Οι μόνες χώρες με φθηνότερο κόστος είναι εκείνες που διαθέτουν πυρηνικούς αντιδραστήρες δηλαδή η Γαλλία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Κορέα, ενώ η χώρα με το ακριβότερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας είναι η Δανία. Για τη βιομηχανία το κόστος ρεύματος στην Ελλάδα βρίσκεται στην 17η θέση. Οι προτάσεις της ΙΕΑ, πάντως, «δείχνουν» αυξήσεις, καθώς συστήνεται στην ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε συνεργασία με τη ΡΑΕ στην κατάρτιση ενός συγκεκριμένου προγράμματος για μετάβαση σε πλήρως ανταγωνιστικά και κοστοβαρή τιμολόγια, με κατάργηση των σταυροειδών επιδοτήσεων.
(Capital, 31/10/2011)
=================================
Σχόλιο: Τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας - ΔΕΗ
31/10/2011 | 14:40Τελευταία Ενημέρωση: 14:40 31/10/2011
Συμμετέχοντας στη συζήτησή σας για τη ΔΕΗ και τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας (ΗΕ), θα ήθελα να παραθέσω κάποια αντικειμενικά δεδομένα που πρέπει να ληφθούν υπόψη, άλλως υπάρχει κίνδυνος μία σοβαρή προσπάθεια διερεύνησης του θέματος να καταλήξει σε λαϊκισμό.
• Η παραγωγή ΗΕ είναι βιομηχανία εντάσεως κεφαλαίου καί όχι εντάσεως εργατικής δαπάνης. Παρά το γεγονός ότι η παραγωγικότητα της ΔΕΗ είναι μικρή, το κόστος της παραγωγής είναι μικρό. Το κόστος κεφαλαίου της ΔΕΗ είναι σαφώς μικρότερο από τους ανταγωνιστές της (δανείζεται με μικρότερα επιτόκια), έχει μονάδες που σε μεγάλο βαθμό έχουν αποσβεστεί, εξασφαλίζει καύσιμο στις καλύτερες δυνατές τιμές.
• Τα τιμολόγια της ΔΕΗ αποφασίζονται από το Υπουργείο και φυσικά λαμβάνουν υπόψη τα κοστολογικά στοιχεία που παρέχονται από τη ΔΕΗ. Ολες οι κυβερνήσεις ασκούν κοινωνική πολιτική μέσω των τιμολογίων. Παραδοσιακά το οικιακό τιμολόγιο στις πρώτες του βαθμίδες είναι χαμηλό (κάτω του κόστους), το βιομηχανικό είναι επίσης χαμηλό (περίπου στο κόστος) και το εμπορικό είναι υψηλό. Στο τιμολόγιο αυτό έχουν ενσωματωθεί οι απώλειες από τα άλλα τιμολόγια και το κόστος των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Η ΕΕ πιέζει ώστε τα τιμολόγια ν’ανταποκρίνονται στο κόστος και έτσι υπήρξε το 2010 κάποια προσαρμογή.
• Οι ιδιώτες παραγωγοί δραστηριοποιούνται κυρίως στη παραγωγή με ΦΑ. Το ισχυρό κίνητρο για ν’ αναπτυχθεί η ιδιωτική παραγωγή δόθηκε το 2008 όπου το πετρέλαιο ήταν ακριβό, υπήρξε ανομβρία και οι τιμές στη χονδρική αγορά (ΟΤΣ) ανέβηκαν στα ύψη. Σήμερα με τη μείωση της κατανάλωσης και τη σχετικά καλή υδραυλικότητα, οι ιδιώτες παραγωγοί υπολειτουργούν διότι τους καλύπτει η ΔΕΗ με μικρότερο κόστος. Δεν μιλάμε για τους παραγωγούς ΑΠΕ.
• Οι ιδιώτες προμηθευτές κάνουν εισαγωγές με χαμηλό κόστος, συμπληρώνουν αγοράζοντας από την αγορά ό,τι λείπει και φροντίζουν να προμηθεύουν εκεί όπου τα τιμολόγια είναι ακριβά, δηλαδή εκεί όπου η ΔΕΗ περιμένει να αποζημειωθεί από τις απώλειες στα άλλα τιμολόγια και τις ΥΚΩ. Υπάρχει βέβαια ένας μηχανισμός εξισορόπησης του κόστους, δηλαδή οι ιδιώτες επιβαρύνονται για ΥΚΩ, όμως οι επιβαρύνσεις αυτές είναι μικρότερες από το πραγματικό κόστος.
• Για τους λόγους αυτούς η διείσδυση του ιδιωτικού τομέα είναι μικρή. Είναι γνωστό ότι γίνονται διεργασίες, μέσω ΕΕ, να μεταφερθεί φτηνή λιγνητική και υδρ/κή παραγωγή σε χέρια ιδιωτών, ώστε να μπορούν ν’ανταγωνιστούν τη ΔΕΗ. Φυσικά η προσπάθεια είναι η μεταφορά αυτή να γίνει σε πολύ μικρό κόστος. Αν ήθελαν να πληρώσουν με το πραγματικό κόστος θα φρόντιζαν να φιάξουν λιγνητικούς και υδρ/κούς σταθμούς μόνοι τους.
• Η ΔΕΗ πρέπει να πραγματοποιεί κέρδη και φυσικά αυτά θα μετακυλιστούν είτε στη κατανάλωση, είτε στη κοινωνία μέσω φόρων.
• Προσοχή η ΔΕΗ δεν είναι και δεν προβλέπεται να γίνει Ολυμπιακή. Παράγει ανταγωνιστικό προϊόν, πραγματοποιεί κέρδη. Εχει σίγουρα προβλήματα λόγω του κομματικού εναγκαλισμού. Εδώ το άνοιγμα της αγοράς λειτούργησε θετικά. Πιστεύω ότι η ΔΕΗ για λόγους στρατηγικούς πρέπει να μείνει υπό κρατικό έλεγχο. Φοβάμαι όμως ότι σύντομα θα πουληθεί ΦΤΗΝΑ.
• Το άνοιγμα της αγοράς δημιουργεί πολλές δαπάνες (ΡΑΕ, ΔΕΣΜΗΕ) και δεν μειώνει το κόστος. Δεν γνωρίζω χώρα με μείωση κόστους λόγω ανοίγματος αγοράς. Εδώ είχε θετική επίδραση στη μείωση της κομματικής παρέμβασης.
• Για το θέμα των συντάξεων. Στο παρελθόν η ΔΕΗ ήταν ο ασφαλιστικός φορέας, τώρα δεν είναι. Είναι λαϊκισμός να συζητάται πόσο πληρώνει ο κρατικός προϋπολογισμός. Γιά πολλούς γνωστούς λόγους ο προϋπολογισμός συμπληρώνει τα έσοδα του ΙΚΑ και άλλων ταμείων. Οι προτάσεις να σταματήσει ο προϋπολογισμός να πληρώνει για τις συντάξεις (Μάνος) ή τα κέρδη της ΔΕΗ να πάνε στον ασφαλιστικό οργανισμό, δηλαδή σε ανεξάρτητο φορέα από την εισηγμένη εταιρεία, είναι άκαιρες. Οι συνταξιούχοι της ΔΕΗ έχουν καταβάλει τις εισφορές τους και όπως όλοι οι συνταξιούχοι δικαιούνται να εισπράτουν τη σύνταξή τους.
Με τιμή,
Αλβέρτος Μαϊσης
Μηχ/γος – Ηλεκ/γος Μηχανικός
================================
Οι μειώσεις στις συντάξεις από την 1η Νοεμβρίου
Πώς θα διαμορφωθούν οι συντάξεις για περισσότερους από 500.000 συνταξιούχους μετά την παρακράτηση των διπλών εισφορών στις κύριες και στις επικουρικές
Του Γιώργου Γάτου
«Κουρεμένες» έως και 50% θα είναι από την 1η Νοεμβρίου οι συντάξεις για περισσότερους από 500.000 συνταξιούχους μετά την παρακράτηση των διπλών εισφορών, στις κύριες και στις επικουρικές, που επιβάλλονται για την κάλυψη ελλειμμάτων των Ταμείων και την εξοικονόμηση πάνω από 1 δισ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Oι σωρευτικές μειώσεις -μαζί με τις ήδη παρακρατούμενες εισφορές τύπου ΛAΦKA- κυμαίνονται από 2,85% έως και 50%, ανάλογα με το ύψος της σύνταξης, την ηλικία του συνταξιούχου και το ταμείο από το οποίο συνταξιοδοτείται. Οι μόνοι που «διασώζονται» είναι οι χαμηλοσυνταξιούχοι, ανεξαρτήτως ηλικίας, με κύριες συντάξεις έως τα 1.000 ευρώ ή έως τα 1.200 ευρώ αν είναι ηλικίας πάνω από τα 55 καθώς και όσοι εισπράττουν επικουρικές συντάξεις έως 150 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα (ETEAM). Αντιθέτως, βαριές είναι οι απώλειες για τους νέους σε ηλικία συνταξιούχους κάτω των 55 ετών με υψηλές συντάξεις, καθώς οι συντάξεις τους μειώνονται από συνολικά 4 εισφορές (η μείωση φτάνει σχεδόν τα 1.000 ευρώ το μήνα). Το «κούρεμα», όπως προκύπτει από τα παραδείγματα, μειώνει κατά 30% τις μέσες συντάξεις.
Οι μειώσεις που «τρέχουν» από την 1η Νοεμβρίου
Κύριες συντάξεις
Μείωση 20% για το τμήμα πάνω από τα 1.200 ευρώ και 40% για το τμήμα πάνω από τα 1.000 ευρώ για όσους είναι κάτω των 55 ετών.
Επικουρικές συντάξεις
Στο ETEAM μείωση 30% για το τμήμα της σύνταξης από τα 150 ευρώ και πάνω. Στα ταμεία του TAYTEKΩ - ΔEH, OTE, EΛTA, ETAT (στα ταμεία των τραπεζο-υπαλλήλων που χορηγούν επικουρική σε υποκατάσταση της κύριας, η παρακράτηση γίνεται στο 50% της σύνταξης) και πρώην ETBA - 15% και στο Mετοχικό Tαμείο Πολιτικών Yπαλλήλων 20% ανεξαρτήτως ποσού και επιπλέον 50% για τα ποσά των μερισμάτων πάνω από τα 500 ευρώ μετά την πρώτη περικοπή. Ειδικά για τα επικουρικά η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι από την 1/1/2012 θα επανακαθοριστούν, με βάση τις οικονομικές δυνατότητες των επικουρικών ταμείων, τα ποσοστά αναπλήρωσης έτσι ώστε καμιά επικουρική ελλειμματικού ταμείου να μην ξεπερνά το 20% του συντάξιμου μισθού (αντί του 45% - 65% σήμερα). Παράλληλα θα γίνουν πολλές συγχωνεύσεις Ταμείων.
ΕΦΑΠΑΞ
Μείωση 15% στο Tαμείο Πρόνοιας Δημοσίων Yπαλλήλων για όσους εξήλθαν από την υπηρεσία το 2010 και 20% για όσους βγήκαν σε σύνταξη το 2011. Kατά 25% είναι η μείωση του εφάπαξ για υπαλλήλους της ΔEH που συνταξιοδοτήθηκαν το 2010 και 30% για όσους βγήκαν σε σύνταξη το 2011 και 30% στο Tαμείο Πρόνοιας των εργαζομένων στην Eμπορική Tράπεζα. Το 2012 αναμένονται, ωστόσο, μειώσεις σε όλα τα Ταμεία με βάση αναλογιστικές μελέτες που θα συνδέουν τις εισφορές με τα ποσά των εφάπαξ.
Παραδείγματα
Παράδειγμα 1
Συνταξιούχος με κύρια σύνταξη 1.400 ευρώ και επικουρική 150 ευρώ. Στην κύρια σύνταξη 1.400 ευρώ η μηνιαία εισφορά επιβάλλεται από τα 1.200 ευρώ και πάνω, δηλ. στα 200 ευρώ και είναι 40 ευρώ το μήνα (- 2,85%) αν ο συνταξιούχος είναι άνω των 55 ετών. Aν είναι κάτω των 55 ετών η εισφορά είναι διπλάσια (40%) και επιβάλλεται από τα 1.000 ευρώ και πάνω, δηλ. στα 400 ευρώ, φτάνοντας τα 160 ευρώ το μήνα (-11,43%). Για την επικουρική δεν έχει καμία απώλεια.
Παράδειγμα 2
Συνταξιούχος με κύρια σύνταξη 2.000 ευρώ και επικουρική 700 ευρώ από το ΕΤΕΑΜ. H σύνταξη των 2.000 ευρώ για το συνταξιούχο ηλικίας άνω των 60 ετών ψαλιδίζεται με την εισφορά ΛAΦKA 7% (-140 ευρώ) και στη συνέχεια το υπόλοιπο ποσό (1.860 - 1.200 ευρώ, δηλ. τα 660) με τη νέα εισφορά 20% (-132 ευρώ) μείωση συνολικά κατά 272 ευρώ φτάνοντας στα 1.728 ευρώ (- 13,6%). Aν, ο συνταξιούχος είναι ηλικίας κάτω των 60 ετών αλλά πάνω από 55 ετών θα έχει διπλή μείωση από την πρόσθετη εισφορά ΛAΦKA (στα 1.860 ευρώ, επιπλέον μείωση 6%) στα 1.748,40 ευρώ και με την επιβολή εισφοράς 20% στη διαφορά πάνω από τα 1200 ευρώ (548,40 ευρώ) χάνει άλλα 109,68 ευρώ, και πέφτει στα 1.638,72 ευρώ (-18%). Aν είναι ηλικίας κάτω των 55 ετών επιβάλλεται η πρόσθετη εισφορά 40% επί της διαφοράς (1.748,40 ευρώ - 1.000 ευρώ) δηλ. επιπλέον μείωση 299,36 ευρώ και συνολικά ? 550,96 ευρώ, πέφτοντας στα 1.449 ευρώ (-27,60 %). Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, η επικουρική σύνταξη των 700 ευρώ του ETEAM περιορίζεται στα 486 ευρώ (-30,5%) από τη διπλή επιβολή ΛAΦKA και την παρακράτηση επιπλέον 30% στο ποσό πάνω από τα 150 ευρώ (700 Χ εισφορά ΛAΦKA 10% + μείωση 30% επί των 480 ευρώ που απομένουν μετά την πρώτη παρακράτηση). Δηλ. συνταξιούχος κάτω των 55 ετών θα έχει συνολικό εισόδημα 1.935 ευρώ, αντί των 2.700, μηνιαία απώλεια 765 ευρώ ή σε ποσοστό 28,33%.
Παράδειγμα 3
Στο Δημόσιο, όπου δεν ισχύει το πλαφόν των 2.773,40 ευρώ για πολλές ειδικές κατηγορίες συνταξιούχων, η μηναία απώλεια μπορεί να φτάσει και τα 1.742 ευρώ το μήνα (-43,5%) σε σύνταξη 4.000 ευρώ που εισπράττει συνταξιούχος κάτω των 55 ετών, χωρίς τη μείωση της επικουρικής. H νέα κύρια σύνταξη περιορίζεται στα 2.992 ευρώ (-1.008 ευρώ ή -25,2%) αν είναι πάνω από 60 ετών, στα 2.717 ευρώ αν είναι από 55 - 60 ετών (-1.283 ευρώ ή σε ποσοστό -32%) και στα 2.258 ευρώ (-1.742 ευρώ ή σε ποσοστό -43,5%) αν είναι κάτω των 55 ετών.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=112473161
=======================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου