Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009

Αθανασόπουλος: Παίζει ρέστα το μισθό του

Αθανασόπουλος: Παίζει ρέστα το μισθό του
Θα περικόψει κατά 60% το μισθό του εάν δεν πετύχει τρεις στόχους για τη ΔΕΗ που έχει θέσει
Τα... ρέστα του παίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Π. Αθανασόπουλος προκειμένου να παραμείνει στη θέση του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας ανακοίνωσε την απόφασή του να περικόψει κατά 60% το μισθό του στην περίπτωση που δεν πετύχει τρεις στόχους:

Κατά 20% θα μειωθεί αν δεν πετύχει τον προϋπολογισμό του 2009, κατά 20% θα περικοπεί αν δεν εξοικονομήσει «ελεγχόμενες» δαπάνες 90 εκατ. ευρώ για φέτος και κατά 20% αν δεν αναθέσει έργα κατασκευής μονάδων παραγωγής 2.400 MW.

Πηγές αναφέρουν ότι οι δύο πρώτοι στόχοι του προέδρου της ΔΕΗ που αμείβεται με μισθό 300.000 ευρώ ετησίως (χωρίς μπόνους) θα επιτευχθούν και συνεπώς ο μισθός του θα περικοπεί μόλις κατά 20%.

Επίσης ο κ. Αθανασόπουλος εισηγείται για φέτος να μην πάρει μπόνους ακόμη κι αν η ΔΕΗ παρουσιάσει κέρδη. Κάτι που όμως μπορεί να συμβεί στην περίπτωση εισήγησης της γενικής συνέλευσης των μετόχων. Συνεπώς αν γίνει αυτό τότε το ποσοστό της αμοιβής που χάνει το αναπληρώνει από το μπόνους.

Εξάλλου, κατά 60% περικόπτονται και οι μισθοί του αντιπροέδρου της ΔΕΗ Ν. Χατζηαργυρίου και του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου Πρ. Ευθύμογλου στην περίπτωση μη επίτευξης από την πλευρά τους επίσης τριών στόχων.

Το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε την παραπάνω εισήγηση του κ. Αθανασόπουλου που αφορά τις αμοιβές τόσο του ιδίου όσο και των άλλων δύο στελεχών.

Χρ. Κολώνας

-------------------------------------------------------------------------------------

ΔΕΗ: Μείωση των αποδοχών του κατά 40% προτείνει ο Αθανασόπουλος
Μείωση των αποδοχών του στο 40% του μισθού που λάμβανε το 2008 πρότεινε για το 2009 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Π. Αθανασόπουλος και το υπόλοιπο 60% των αποδοχών του το συνδέει με συγκεκριμένους στόχους. Συγκεκριμένα, το χωρίζει σε τρεις στόχους που πρέπει να επιτευχθούν εντός του 2009 και υπολογίζονται ο καθένας στο 20% όπως προκύπτει από την εισήγησή του στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης η οποία και εγκρίθηκε.

Οι τρεις στόχοι σχετίζονται με την επίτευξη των οικονομικών επιδόσεων του προϋπολογισμού 2009 για την ΔΕΗ, την εξοικονόμηση 90 εκατ. ευρώ μέσω των ελέγξιμων δαπανών της επιχείρησης καθώς και την υπογραφή συμβάσεων, πάντα εντός του έτους, για την ανάθεσης έργων κατασκευής Μονάδων παραγωγής ισχύος 2.400MW.

Σημειώνεται ότι για φέτος δεν θα του δοθεί και μπόνους ενώ ανάλογες περικοπές προβλέπονται στην απόφαση για τον αντιπρόεδρο της ΔΕΗ κ. Χατζηαργυρίου αλλά και για τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο κ. Ευθύμογλου οι οποίοι αναλαμβάνουν την επίτευξη διαφορετικών στόχων από τον πρόεδρο προκειμένου να φτάσουν στο 100% των μισθών τους.

Αναλυτικά στην εισήγηση που έγινε με πρωτοβουλία του κ. Αθανασόπουλου αναφέρονται τα εξης:

Οι στόχοι της ΔΕΗ

Οι οικονομικές, λειτουργικές και στρατηγικές προκλήσεις τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει η ΔΕΗ με επιτυχία τα επόμενα χρόνια είναι μοναδικής δυσκολίας και ύψιστης σημασίας, όπως είχε διαφανεί ήδη από το Στρατηγικό Σχέδιο που ανακοινώθηκε στα τέλη του 2007. Μέσα από το Επιχειρησιακό Σχέδιο της περιόδου 2009-2014 γίνεται βέβαιο ότι είναι απόλυτα αναγκαία η επίτευξη των στόχων σε όλα τα επίπεδα προκειμένου η ΔΕΗ να είναι μια σύγχρονη, αποτελεσματική, αποδοτική και δυναμική επιχείρηση ώστε να μπορεί να συνεχίσει με επιτυχία το έργο της προς όφελος όλων των εμπλεκομένων μερών. Σε μια συγκυρία σαν τη σημερινή, η ΔΕΗ δεν μπορεί παρά να επιτυγχάνει τους στόχους της με κάθε θυσία.

Η επίτευξη των στόχων της ΔΕΗ συνιστά μοναδική πρόκληση. Από τη μια μεριά, το εξωτερικό περιβάλλον είναι συνηθισμένο σε μια κατάσταση όπου η ΔΕΗ ακόμα λογίζεται ότι μόνο παρέχει υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, ότι είναι κατά κάποιο τρόπο αρωγός του κοινωνικού συνόλου και ότι με αυτό το πρόσωπο είναι υποχρεωμένη να ανταποκρίνεται θετικά στα αιτήματα για χαμηλότερα του κόστους τιμολόγια, για μη διεκδίκηση είσπραξης οφειλών, για νέες προσλήψεις, για αποδοχή ρυθμίσεων που λειτουργούν σε βάρος της, κλπ. Από την άλλη μεριά, οι θεσμοί και οι πρακτικές ετών στο εσωτερικό περιβάλλον της ΔΕΗ, έχουν δημιουργήσει μια σε μεγάλο βαθμό ανελαστική υποδομή και μια κουλτούρα η οποία αντιστέκεται συστηματικά στην αλλαγή και δείχνει απρόθυμη να ανταποκριθεί στην προφανή κρίση της Επιχείρησης.

Με βάση τα παραπάνω, η σύνδεση των μεικτών αποδοχών της ανώτατης Διοίκησης της ΔΕΗ ΑΕ με τους στόχους της Επιχείρησης καθίσταται πλέον αναγκαία γι' αυτό και σχετικά με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Παναγιώτη Αθανασόπουλο καθίσταται πλέον εφικτή και ώριμη η ενεργοποίηση της διάταξης του άρθρου 17 παρ. 2 του Καταστατικού της ΔΕΗ και η σύνδεση των αποδοχών του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας με την επίτευξη συγκεκριμένων ποσοτικών στόχων, ως εξής:

- 20% των σταθερών ετησίων αποδοχών για επίτευξη του προϋπολογισμού του έτους 2009

- 20% των σταθερών ετησίων αποδοχών για επίτευξη του στόχου εξοικονόμησης ελεγχόμενων δαπανών ύψους 90 εκ. ευρώ το 2009

- 20% των σταθερών ετησίων αποδοχών για επίτευξη στόχου ανάθεσης έργων κατασκευής Μονάδων παραγωγής ισχύος 2.400MW.

Η πρόβλεψη απόδοσης μεταβλητών αποδοχών (bonus) για το 2009 προτείνεται να μην ενεργοποιηθεί καθόλου, ανεξάρτητα από τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AΠΕ-ΜΠΕ

-------------------------------------------------------------------------------------
Οριστικοποιήθηκε το καθεστώς για ίδρυση και λειτουργία φωτοβολταϊκών
Με την ψήφιση από τη Βουλή του νομοσχέδιου του υπουργείου Ανάπτυξης για τη συμπαραγωγή κ.λπ., οριστικοποιήθηκε το καθεστώς για την ίδρυση και λειτουργία φωτοβολταϊκών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, με στόχο να αρθεί το αδιέξοδο με τις περίπου 8.000 αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στη ΡΑΕ

Με το νέο νόμο, ορίζεται χρονοδιάγραμμα για την αδειοδότηση από τη ΡΑΕ. Συγκεκριμένα, οι αιτήσεις για άδεια παραγωγής από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και για εξαίρεση, αξιολογούνται και εξετάζονται αντίστοιχα, μέχρι την 28-2-2009 όσες έχουν υποβληθεί έως και την 31-5-2007, μέχρι την 30-4-2009 όσες έχουν υποβληθεί έως και 30-6-2007 και μέχρι την 31-12-2009 όσες έχουν υποβληθεί έως 29-02-2008.

Επίσης, καθορίζονται νέες τιμές πώλησης της παραγόμενης ηλιακής κιλοβατώρας. Οι τιμές αυτές θα είναι εγγυημένες για μια 20ετία (ισχύουν και για τα παλιά συμβόλαια) και θα αναπροσαρμόζονται ετησίως με το 25% του πληθωρισμού του προηγούμενου χρόνου. Οι τιμές αυτές «κλειδώνουν» με την υπογραφή της σύμβασης αγοροπωλησίας με τον ΔΕΣΜΗΕ (ή τη ΔΕΗ [DEHr.AT] για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά).

Στη συνέχεια ο επενδυτής διαθέτει 18 μήνες για να υλοποιήσει το έργο, κάνοντας χρήση αυτής της τιμής. Αν καθυστερήσει πάνω από 18 μήνες, θα πουλάει την ενέργεια, με την τιμή που ισχύει τη στιγμή της έναρξης λειτουργίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι τιμές παραμένουν σταθερές έως και το 2011.

Ο νέος νόμος προβλέπει τη διενέργεια διαγωνισμών για έργα ισχύος άνω των 10 MWp, η διαδικασία για τους οποίους θα προβλέπεται σε υπουργική απόφαση. Αλλη απόφαση θα προβλέπει την ενίσχυση συστημάτων που θα εγκαθίστανται σε κτήρια.

Τέλος, οι άδειες παραγωγής ή αποφάσεις εξαίρεσης δεν επιτρέπεται να μεταβιβασθούν πριν από την έναρξη λειτουργίας των σταθμών.

Το άρθρο 27Α του νέου νόμου που αφορά τα φωτοβολταϊκά έχει ως εξής:

1. Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν. 3468/2006 (ΦΕΚ 129 Α'), αντικαθίσταται ως εξής: «β) Η τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά την προηγούμενη περίπτωση, εκτός από την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από φωτοβολταϊκούς σταθμούς, γίνεται με βάση τα στοιχεία του σχετικού πίνακα».

2. Οι περιπτώσεις δ' και ε' του πίνακα, που αναφέρεται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν. 3468/2006, διαγράφονται.

3. Η τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από φωτοβολταϊκούς σταθμούς γίνεται με βάση τα στοιχεία του σχετικού πίνακα (€/MWh).

4. Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από φωτοβολταϊκό σταθμό και απορροφάται από το Σύστημα ή το Δίκτυο, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 9, 10 και 12 παρ. 1 του ν. 3468/2006, τιμολογείται σε μηνιαία βάση και ανά μεγαβατώρα (MWh) της απορροφώμενης ηλεκτρικής ενέργειας.

Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης που εκδίδεται μετά από γνώμη της ΡΑΕ μπορεί να μεταβάλλονται οι τιμές του ανωτέρω πίνακα. Για τη μεταβολή αυτή, λαμβάνονται κυρίως υπόψη η διείσδυση των φωτοβολταϊκών σταθμών στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, ο βαθμός επίτευξης των εθνικών στόχων διείσδυσης των ΑΠΕ και οι επιπτώσεις για τον καταναλωτή από τη σχετική επιβάρυνση λόγω του ειδικού τέλους ΑΠΕ.

5. α) Η σύμβαση πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκό σταθμό συνάπτεται για είκοσι (20) έτη, συνομολογείται με την τιμή αναφοράς που αναγράφεται στον ανωτέρω πίνακα και αντιστοιχεί στο μήνα και έτος που υπογράφεται η Σύμβαση Αγοραπωλησίας ηλεκτρικής ενέργειας με τον αρμόδιο Διαχειριστή, υπό την προϋπόθεση έναρξης δοκιμαστικής λειτουργίας ή για τις περιπτώσεις που δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας ενεργοποίησης της σύνδεσης του φωτοβολταϊκού σταθμού, εντός 18 μηνών για τους σταθμούς ισχύος έως 10 MW και εντός 36 για τους σταθμούς ισχύος από 10 MW και άνω. Σε αντίθετη περίπτωση, ως τιμή αναφοράς θα λαμβάνεται η τιμή που αντιστοιχεί στο μήνα και έτος που πραγματοποιείται η έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας ή για τις περιπτώσεις που δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας η ενεργοποίηση της σύνδεσης του φωτοβολταϊκού σταθμού, με βάση την ισχύ που διαθέτει ο σταθμός κατά την εν λόγω χρονική στιγμή.

β) Οι τιμές που καθορίζονται στον ανωτέρω πίνακα, αναπροσαρμόζονται κάθε έτος, κατά ποσοστό 25% του δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους, όπως αυτός καθορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Αν η τιμή που αναφέρεται στον πίνακα αυτό, αναπροσαρμοσμένη κατά τα ανωτέρω, είναι μικρότερη της μέσης Οριακής Τιμής του Συστήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται κατά το προηγούμενο έτος, προσαυξημένης κατά 30%, 40%, 40% και 50%, αντίστοιχα για τις περιπτώσεις Α, Β, Γ και Δ του ανωτέρω πίνακα, η τιμολόγηση γίνεται με βάση τη μέση Οριακή Τιμή του Συστήματος του προηγούμενο έτους, προσαυξημένη κατά τους αντίστοιχους ως άνω συντελεστές.

γ) Συμβάσεις πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς που έχουν συναφθεί πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, για σταθμούς που δεν έχουν τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία ή δεν έχει ενεργοποιηθεί η σύνδεσή τους, τροποποιούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις των προηγουμένων εδαφίων.

δ) Οι παραγωγοί που έχουν συνάψει σύμβαση πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και με την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου έχουν θέσει σε λειτουργία τους σταθμούς τους, κατά τα ανωτέρω, μπορούν, είτε να τροποποιήσουν τη σύμβασή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις των ανωτέρω εδαφίων με τιμή αναφοράς που αντιστοιχεί στο Φεβρουάριο 2009 και διάρκεια ίση με το χρονικό διάστημα που υπολείπεται της εικοσαετίας από τη θέση των σταθμών σε λειτουργία, είτε να συνεχίσουν την εκτέλεση της ισχύουσας σύμβασης. Αν όμως ασκήσουν το δικαίωμα της ανανέωσης της σύμβασης, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 12, ως τιμή πώλησης θα συνομολογείται, κατά τα προβλεπόμενα στον ανωτέρω πίνακα, αυτή που αντιστοιχεί στο μήνα και έτος της ανανέωσης.

6. Στο Πρόγραμμα που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 14 του ν. 3468/2006, προστίθεται χρονοδιάγραμμα χορήγησης αδειών παραγωγής ή αποφάσεων εξαίρεσης για αιτήσεις για φωτοβολταϊκούς σταθμούς που εγκαθίσταται στην ελληνική επικράτεια, για τις οποίες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, δεν έχει εκδοθεί η σχετική γνώμη ή απόφαση της ΡΑΕ, λαμβανομένων υπόψη του αριθμού των αιτήσεων, του χρόνου υποβολής τους, της ασφάλειας της λειτουργίας του Συστήματος και του Δικτύου και της επιβάρυνσης του καταναλωτή μέσω του ειδικού τέλους υπέρ των ΑΠΕ.

Ειδικά, οι αιτήσεις για χορήγηση άδειας παραγωγής από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και για έκδοση απόφασης εξαίρεσης, αξιολογούνται και εξετάζονται αντίστοιχα, κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρα 3 και 4 του ν.3468/2006, μέχρι την 28-2-2009 όσες έχουν υποβληθεί έως και την 31-5-2007, μέχρι την 30-4-2009 όσες έχουν υποβληθεί έως και 30-6-2007 και μέχρι την 31-12-2009 όσες έχουν υποβληθεί έως 29-02-2008.

Με απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης, καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις καθώς και λοιπά κριτήρια της διαγωνιστικής διαδικασίας για την υποβολή αιτημάτων για χορήγηση άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς ισχύος άνω των 10 MW στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας

βάσει τιμολόγησης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Η υποβολή αιτημάτων γίνεται κατόπιν πρόσκλησης του υπουργού Ανάπτυξης, μετά από γνώμη της ΡΑΕ, στην οποία καθορίζονται η ελάχιστη ισχύς κάθε έργου και η εκάστοτε προκηρυσσόμενη προς αδειοδότηση ισχύς.

7. Οι άδειες παραγωγής ή αποφάσεις εξαίρεσης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς δεν επιτρέπεται να μεταβιβασθούν πριν από την έναρξη λειτουργίας των σταθμών.

8. Η παράγραφος 3 του άρθρου 14 του ν. 3468/2006 αντικαθίσταται ως εξής: «3. Με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης και ΠΕΧΩΔΕ, μετά από γνώμη της ΡΑΕ, καταρτίζεται Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε στέγες και προσόψεις κτηρίων σύμφωνα με τους ισχύοντες όρους δόμησης. Κατά την κατάρτιση του προγράμματος, λαμβάνονται ιδίως υπόψη η δυνατότητα απορρόφησης και η ασφάλεια της λειτουργίας των δικτύων. Για την απορρόφηση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από τα ανωτέρω Συστήματα μπορεί να προβλέπεται ο συμψηφισμός της παραγόμενης και της καταναλισκόμενης ενέργειας στα κτήρια αυτά. Με την ίδια απόφαση, καθορίζεται, κατά παρέκκλιση των λοιπών διατάξεων που αφορούν στην ανάπτυξη φωτοβολταϊκών σταθμών, η αδειοδοτική διαδικασία, στην οποία περιλαμβάνεται και o τρόπος της υποβολής των σχετικών αιτήσεων, η τιμολόγηση της παραγόμενης ενέργειας, το περιεχόμενο των συμβάσεων πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του ως άνω Ειδικού Προγράμματος».

9. Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Ν. 2244/1994, όπως προστέθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του ν. 2941/2001, αντικαθίσταται ως εξής:

«Για την εγκατάσταση σταθμών εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας, για παραγωγή ηλεκτρικής ή θερμικής ενέργειας, και ανεμογεννητριών, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας, αλλά έγκριση εργασιών που χορηγείται, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου, από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία της περιοχής της εγκατάστασης κατ' εφαρμογή των ισχυουσών Γενικών και Ειδικών Πολεοδομικών Διατάξεων. Η αίτηση αυτή συνοδεύεται από υπεύθυνες δηλώσεις αναθέσεων και αναλήψεων μελετών και επιβλέψεων του έργου καθώς και τοπογραφικό διάγραμμα με σαφές οδοιπορικό, διάγραμμα κάλυψης, σχέδια κατόψεων, τομών και όψεων, προϋπολογισμό του έργου, αποδεικτικά πληρωμής φόρων και αποδεικτικά εισφορών και αμοιβών μηχανικών».

Τι προτείνουν οι επενδυτές

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών, σε συνάντηση που είχε με στελέχη του ΥΠΑΝ πριν από την ψήφιση του Νόμου, πρότεινε μεταξύ άλλων να καταργηθεί η επιλεξιμότητα στον αναπτυξιακό νόμο ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία των εγκρίσεων.

Επίσης, πρότειναν για τα φωτοβολταϊκά μέχρι 150 ΚW, με απλή θετική γνωμοδότηση της διεύθυνσης δασών και των αρχαιολογικών υπηρεσιών, εφ΄όσον αυτή απαιτείται, να είναι δυνατή η έναρξη των εργασιών εγκατάστασης αφού δεν απαιτείται οικοδομική άδεια.

Η επισήμανση αυτή έγινε από το Σύνδεσμο, με δεδομένο ότι ορισμένες Νομαρχίες και Περιφέρειες αυθαιρετούν, ζητώντας γνωμοδοτήσεις από υπηρεσίες που δεν αναφέρονται σε κανένα νόμο και διάταξη.

Πληρώνεται η ετήσια άδεια αν δεν ληφθεί λόγω ασθενείας
Οι εργαζόμενοι δεν χάνουν το δικαίωμα να πληρώνονται για την ετήσια άδειά τους εάν δεν μπορούν να την πάρουν λόγω ασθενείας, απεφάνθη σήμερα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο - μία απόφαση που μπορεί να προκαλέσει οικονομικές επιβαρύνσεις στις επιχειρήσεις των χωρών-μελών της ΕΕ.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ερμήνευσε το δικαίωμα της ετήσιας άδειας όπως αυτή καθορίζεται στην οδηγία σχετικά με τον χρόνο εργασίας στην ΕΕ ύστερα από προσφυγές σε δικαστήρια της Βρετανίας και της Γερμανίας. Υπογραμμίζεται πως η εν λόγω απόφαση είναι δεσμευτική και για τις 27 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

«Ενας εργαζόμενος δεν χάνει το δικαίωμά του να του καταβληθεί η ετήσια άδεια του την οποία δεν μπορεί να πάρει λόγω ασθενείας.Πρέπει να αποζημιωθεί για την ετήσια άδεια του που δεν έλαβε», αναφέρεται στην απόφαση.

Σύμφωνα με την γερμανική νομοθεσία, ένας εργαζόμενος χάνει το δικαίωμα της κανονικής άδειας στο τέλος ενός ημερολογιακού έτους εκτός εάν κάνει χρήση της ή υπάρχει συμφωνία για μεταφορά της στο επόμενο έτος.

«Η δυνατότητα των εργαζομένων να συσσωρεύουν τις θεσμικά κατοχυρωμένες κανονικές άδειες τους κατά τη διάρκεια της απουσίας τους λόγω ασθενείας θα έχει σοβαρές συνέπειες για τους εργοδότες στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ευρώπη», εκτίμησε ο Τιμ Μάρσαλ του δικηγορικού γραφείου DML Πάιπερ και πρόσθεσε: «Οι εργοδότες θα δούν τα κόστη τους να αυξάνονται όταν τερματίζεται η απασχόληση, αφού θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν τους εργαζόμενους σε αναπλήρωση αδείας που δεν έλαβαν».

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters

-------------------------------------------------------------------------------------
ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΣΕΡΒΙΑΣ
20.01.2009.

Οι παράγοντες της ΔΕΗ Σερβίας κήρυξαν δημόσιο διαγωνισμό για την εκλογή του εταίρου στρατηγικης σημασίας για την οικοδόμηση του Θερμοηλεκτροπαραγωγικού Σταθμού "Kolubara B΄" ισχύος 350 μεγαβάτ , και του νέου τμήματος του Θερμοηλεκτροπαραγωγικού σταθμού "Nikola Tesla B΄", ισχύος 700 μεγαβάτ . Ο εν λόγω διαγωνισμός δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Fajnenšl Tajms", του Λονδίνου, και στην εφημερίδα "Politika", του Βελιγραδίου. Αναμένεται ότι στις αρχές του τέταρτου τρίμηνου αυτού του έτους πρόκειται να φτάσουν οι προσφορές στη διοίκηση της ΔΕΗ Σερβίας, και ότι προς τα τέλη αυτού του έτους πρόκειται να ληφθεί απόφαση για την καλύτερη προσφορά. Ο υπουργός Ενεργείας Σερβίας, κ. Petar Škundrić, δήλωσε ότι η συνολική αξία αυτών των δύο έργων είναι ύψους περίπου δύο δισεκατομμυρίων ευρώ, καθώς και ότι τα σχέδια αυτών των έργων πρόκειται να υλοποιηθούν κατά τα επόμενα πέντε με έξι χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: