Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2009

Ο κύριος Αθανασόπουλος σε προεκλογική περίοδο ναρκοθετεί το «πεδίο» της ΔΕΗ

* Άρχισε κανονικά η καταβολή της διαφοράς ΕΦΑΠΑΞ από το Λογιστήριο του ΤΑΥΤΕΚΩ-ΤΕΑΠΑΠ-ΔΕΗ.



* Μέχρι τέλος Νοεμβρίου σύμφωνα με δήλωση του Δ/ντή κ. ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ η εκκαθάριση σύνταξης και ΕΦΑΠΑΞ σε όσους Συναδέλφους έχουν συνταξιοδοτηθεί το 2007.



* Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει έχουν ανασταλεί όλες οι διαδικασίες προσλήψεων και στη ΔΕΗ λόγω εκλογών.

http://www.epsp-kritis.gr/index.php
=====================================================

======================================
Ο κύριος Αθανασόπουλος σε προεκλογική περίοδο ναρκοθετεί το «πεδίο» της ΔΕΗ
Πέμπτη, 24 Σεπτέμβριος 2009

Ο κύριος Αθανασόπουλος σε προεκλογική περίοδο ναρκοθετεί το «πεδίο» της ΔΕΗ.

Ο κύριος Αθανασόπουλος με τις πράξεις του, διαγράφει πλέον και την παραμικρή αμφιβολία ότι ενεργεί στοχευμένα και στη λογική συγκεκριμένων συμφερόντων που έχουν στόχο τον διαμελισμό και το ξεπούλημα της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού.
Με θράσος και όχι από το αποτέλεσμα της εντρίφισης στην Γιαπωνέζικη κουλτούρα, περιφρονεί τους θεσμούς της δημοκρατίας και μέσα στην προεκλογική περίοδο αποχωρώντας ναρκοθετεί το «πεδίο» της ΔΕΗ υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων.

Είκοσι μέρες πριν τις εκλογές, 14/09/09, σπεύδει να προκαταλάβει και να δεσμεύσει την Επιχείρηση, ερήμην του Διοικητικού Συμβουλίου και χωρίς καμία εξουσιοδότηση από αυτό, χωρίς ίχνος διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους, στην ανάγκη διαμελισμού της ΔΕΗ και του ιδιοκτησιακού διαχωρισμού της Διανομής, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του ότι η πλειοψηφία των μετοχών είναι του ασφαλιστικού φορέα και των ασφαλισμένων του.

Ο κύριος Αθανασόπουλος απαντώντας σε προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εγκαλεί την Ελληνική Δημοκρατία για παραβίαση της Οδηγίας 54/2003, που μεταφέρθηκε στο Ελληνικό δίκαιο με το Ν.3426/2005 (Νόμος Σιούφα) αντί ως όφειλε να υπεραμυνθεί της πληρότητας του Νόμου, της Κυβέρνησης που τον διόρισε, στα σημεία που η Ε.Ε. σημειώνει παραβίαση, τον υπονομεύει ανοικτά, και αντί απαντήσεων προτείνει ιδιοκτησιακό διαχωρισμό της ΔΕΗ, ο οποίος είναι σε αντίθεση με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο .
Τον υπονομεύει ανοικτά γιατί σκοπίμως επί δυόμιση χρόνια, δεν έκανε το παραμικρό για την ορθή και πλήρη εφαρμογή του Νόμου, γιατί πάντα είχε στο πίσω μέρος του κεφαλιού του το διαμελισμό και το ξεπούλημα της μεγαλύτερης Επιχείρησης της χώρας.
Οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ που μέχρι σήμερα έχουν «τσακίσει» όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια ξεπουλήματος της Επιχείρησης του Ελληνικού λαού ξέρουν να περπατάνε στα ναρκoπέδια του κ. Αθανασόπουλου και προειδοποιούν για άλλη μια φορά ότι με τη δράση τους θα χρεώσουν ευθύνες σε αυτούς που θα συνεργήσουν με αυτόν τον επικίνδυνο χειρισμό για τον Έλληνα καταναλωτή.

Απαντάμε στον «διεθνούς φήμης» manager και για άλλη μια φορά ότι θα στείλουμε τα σχέδια του και τους ιδίους του στον κάλαθο των αχρήστων και στην λησμονιά της ιστορίας.

Γραφείο Τύπου




===============================
Ανακριβείς και ανυπόστατοι οι ισχυρισμοί της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ


ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ Α.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παντελώς ανακριβείς και ανυπόστατοι είναι οι ισχυρισμοί της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ ότι η Διοίκηση της ΔΕΗ προτείνει τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό της Επιχείρησης.
Για μια ακόμη φορά η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ επιδιώκει την παραπλάνηση όλων των ενδιαφερομένων μερών με την από 24.9.2009 Ανακοίνωση Τύπου της, σχετικά με τις θέσεις της ΔΕΗ αναφορικά με την προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μεταφορά της Οδηγίας 2003/54.
Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ δείχνει ότι είτε δεν αντιλαμβάνεται τις θέσεις της Διοίκησης είτε σκοπίμως της παραποιεί, προσπαθεί μάλιστα να προσδώσει πολιτικό χρώμα στο ζήτημα αυτό, επιχειρώντας να το συνδέσει με την προεκλογική περίοδο.

Συγκεκριμένα, για τα όσα παραπλανητικά αναφέρονται στη σχετική Ανακοίνωση, η ΔΕΗ επισημαίνει τα ακόλουθα:
" Με την από 14.9.2009 επιστολή της προς το ΥΠΑΝ η Διοίκηση της ΔΕΗ τοποθετείται στο περιεχόμενο της προειδοποιητικής επιστολής εντός της ταχθείσας από το ΥΠΑΝ προθεσμίας (15.9.2009). Επομένως, η αποσταλείσα επιστολή καμία σχέση δεν έχει με την προεκλογική περίοδο.
" Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ μέμφεται τη Διοίκηση της ΔΕΗ τόσο για την διαδικασία που ακολουθήθηκε όσο και για το περιεχόμενο των θέσεών της. Περιέργως η ΓΕΝΟΠ φαίνεται να αγνοεί ότι πάγια από πολλών ετών πρακτική της ΔΕΗ είναι ότι, οι τοποθετήσεις της σε ρυθμιστικά ζητήματα γίνονται από την Διοίκηση με τη σύμπραξη και συνεργασία των κατά περίπτωση αρμοδίων Διευθύνσεων της ΔΕΗ, κάτι που έγινε και στην παρούσα περίπτωση.

Όσον αφορά τις θέσεις που διατυπώθηκαν από τη Διοίκηση στην προαναφερόμενη επιστολή, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

- Στην αποσταλείσα επιστολή δεν υπάρχει οιαδήποτε αναφορά ή πρόταση για ιδιοκτησιακό διαχωρισμό, όπως αναληθώς υποστηρίζει η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ.

-Σε πάμπολλες περιπτώσεις η Διοίκηση της ΔΕΗ έχει πάρει θέση υπέρ του νομικού και κατά του ιδιοκτησιακού διαχωρισμού των δραστηριοτήτων Διανομής και Μεταφοράς, με τη σύσταση αντίστοιχα 100% θυγατρικών εταιρειών της Επιχείρησης. Έχει μάλιστα τοποθετηθεί υπέρ της αναγκαίας γι' αυτό τροποποίησης του Ν. 3426/2005, τόσο για το σκέλος του Δικτύου Διανομής - ΔΕΣΔΗΕ, όσο και για την επανένταξη στη ΔΕΗ της Διαχείρισης του Συστήματος Μεταφοράς στον Όμιλο της ΔΕΗ. Τη θέση αυτή τη διατύπωσε η ΔΕΗ και με την από 30.10.2008 επιστολή της προς την ΡΑΕ, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το σχέδιο Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής. Είναι, επομένως, προφανές ότι οι καταγγελίες της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ ότι η Διοίκηση "προτείνει ιδιοκτησιακό διαχωρισμό της ΔΕΗ" και "διαμελισμό και ξεπούλημα της μεγαλύτερης Επιχείρησης της χώρας" είναι παντελώς ανάξιες για απάντηση.

-Αντίθετα, η Διοίκηση της ΔΕΗ έχει θέσει, σύμφωνα με τα παραπάνω, ζήτημα τροποποίησης του Νόμου 3426/2005, επειδή θεωρεί ότι έτσι όχι μόνον εξυπηρετούνται τα συμφέροντα της ΔΕΗ, αλλά διασφαλίζεται και η αποτελεσματικότερη λειτουργία του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας.

-Η ΓΕΝΟΠ δεν μπορεί να καταλάβει πώς η Διοίκηση της ΔΕΗ μπορεί να παίρνει θέσεις που να αποκλίνουν από τις θέσεις της Πολιτείας. Αντίθετα, για τη Διοίκηση της ΔΕΗ είναι επιβεβλημένο αυτό να γίνεται στις περιπτώσεις που θίγονται καίρια συμφέροντα της Επιχείρησης.

-Οποιοσδήποτε καλοπροαίρετος διαβάσει με προσοχή την εν λόγω επιστολή της Διοίκησης, θα αντιλαμβανόταν εύκολα ότι, στο επίκεντρο των θέσεών της ήσαν οι ρυθμίσεις που αφορούν το αντάλλαγμα για τις Υποχρεώσεις Κοινής Ωφέλειας και την ελληνική εκδοχή του Τελευταίου Καταφυγίου, με μοναδικό μέλημα την προάσπιση των εννόμων και πολλαπλώς αμφισβητουμένων συμφερόντων της Επιχείρησης. Και δημιουργεί εντύπωση το γεγονός ότι η ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ δεν κάνει καμία απολύτως μνεία για το εν λόγω θέμα.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε την από 14.9.2009 επιστολή της Διοίκησης της ΔΕΗ προς το ΥΠΑΝ.

Αθήνα, 25.9.2009 ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ



=============================================







==========================================
Σχετικά με τη λειτουργία και τα αποθέματα του ΑΗΣ Μελίτης


ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ A.E.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με αφορμή ορισμένα δημοσιεύματα σχετικά με τη λειτουργία και τα αποθέματα του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού (ΑΗΣ) Μελίτης, από τη ΔΕΗ Α.Ε. διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

Η τροφοδοσία με λιγνίτη του ΑΗΣ Μελίτης πραγματοποιείται μόνο από ιδιωτικό λιγνιτωρυχείο το οποίο αυτή την περίοδο αντιμετωπίζει εσωτερικά προβλήματα ως προς την ανάπτυξή του. Λόγω αυτών των προβλημάτων είναι περιορισμένη η τροφοδοσία του Σταθμού με λιγνίτη, με αποτέλεσμα να κινούνται σε οριακά επίπεδα τα αποθέματά του.

Η ΔΕΗ από την πλευρά της προσπαθεί να βοηθήσει τους ιδιώτες ιδιοκτήτες του λιγνιτωρυχείου, ώστε να επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα και να τροφοδοτούν κανονικά τον ΑΗΣ Μελίτης.

Παράλληλα η ΔΕΗ έχει ξεκινήσει όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται για την ανάπτυξη των δικών της λιγνιτικών κοιτασμάτων στην περιοχή του ΑΗΣ Μελίτης, ώστε να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες του συγκεκριμένου Ατμοηλεκτρικού Σταθμού και από άλλες πηγές.

Η ΔΕΗ υπογραμμίζει ότι:

Τα προβλήματα του ΑΗΣ Μελίτης δεν θα επηρεάσουν τη λειτουργία του Ηλεκτρικού Συστήματος και την ομαλή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε όλους τους πελάτες της όλες τις ώρες του 24ώρου.

Ήδη, η χαμηλή ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά την τρέχουσα περίοδο έχει ως αποτέλεσμα να επιτρέπει στη ΔΕΗ όχι μόνο να υπερκαλύπτει τη ζήτηση αλλά και να διατηρεί εκτός λειτουργίας αρκετές θερμικές ηλεκτροπαραγωγικές Μονάδες της.

Αθήνα, 24 Σεπτεμβρίου 2009 ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ





================================
Ως αιτία αναφέρεται η δραματική μείωση των αποθεμάτων λιγνίτη
Κίνδυνο μπλακ άουτ του ΑΗΣ Μελίτης επισημαίνει το ΠΑΣΟΚ
Το ηλεκτρικό σύστημα «αντέχει», απαντά η ΔΕΗ
Τον κίνδυνο να διακοπεί η ηλεκτροπαραγωγική μονάδα στη Μελίτη Φλώρινας, λόγω μεγάλης μείωσης των αποθεμάτων λιγνίτη, επισημαίνει σε σημερινή ανακοίνωσή του ο τομέας Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ.
“Σήμερα, η κατάσταση στον ΑΗΣ Μελίτης κρίνεται ως 'δραματική', καθώς τα αποθέματα ανέρχονται μόλις σε 60.000 τόνους λιγνίτη, που διαρκούν μόνο για έξι ημέρες περαιτέρω λειτουργίας. Επισημαίνουμε ότι το ελάχιστο όριο ασφαλείας είναι οι 150.000 τόνοι”, αναφέρει το ΠΑΣΟΚ.

Καλεί δε το υπουργείο Ανάπτυξης και τη ΔΕΗ να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα, καθώς “είναι απολύτως απαραίτητο να εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη λειτουργία του ΑΗΣ Μελίτης, διότι διαφορετικά δημιουργείται ο κίνδυνος να εκδηλωθεί η ανάγκη για εισαγωγές ρεύματος από τρίτες χώρες, με αποτέλεσμα να κάνουν πάλι 'πάρτι' κερδοσκοπίας διάφοροι έμποροι ενέργειας”.

ΔΕΗ: Δεν επηρεάζεται η λειτουργία του συστήματος

Σχολιάζοντας τα σχετικά δημοσιεύματα, η ΔΕΗ αποδίδει τα προβλήματα τροφοδοσίας στα εσωτερικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το ιδιωτικό λιγνιτορυχείο, που τροφοδοτεί τη μονάδα με καύσιμο. Σημειώνει ότι η επιχείρηση κάνει προσπάθειες για να βοηθήσει την ιδιοκτησια του ορυχείου να ξεπεράσει τα προβλήματα, ενώ έχει ξεκινήσει ενέργειες για την ανάπτυξη των δικών της λιγνιτικών κοιτασμάτων στην περιοχή.

Η ΔΕΗ διαβεβαιώνει τους πολίτες ότι "τα προβλήματα του ΑΗΣ Μελίτης δεν θα επηρεάσουν τη λειτουργία του Ηλεκτρικού Συστήματος και την ομαλή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε όλους τους πελάτες της όλες τις ώρες του 24ώρου". Όπως αναφέρει, η χαμηλή ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας αυτή την περίοδο επιτρέπει ακόμη και το ενδεχόμενο να τεθούν εκτός λειτουργίας μονάδες της επιχείρησης.

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=85588

================================
ΔΕΗ: Τα προβλήματα στον ΑΗΣ Μελίτης δεν επηρεάζουν την παροχή ηλ. ρεύματος Τα προβλήματα του ΑΗΣ Μελίτης δεν θα επηρεάσουν τη λειτουργία του Ηλεκτρικού Συστήματος και την ομαλή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, διαβεβαιώνει η διοίκηση της ΔΕΗ, με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με τη λειτουργία και τα αποθέματα του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού Μελίτης.


Πιο συγκεκριμένα από τη ΔΕΗ Α.Ε. διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

• Η τροφοδοσία με λιγνίτη του ΑΗΣ Μελίτης πραγματοποιείται μόνο από ιδιωτικό λιγνιτωρυχείο το οποίο αυτή την περίοδο αντιμετωπίζει εσωτερικά προβλήματα ως προς την ανάπτυξή του. Λόγω αυτών των προβλημάτων είναι περιορισμένη η τροφοδοσία του Σταθμού με λιγνίτη, με αποτέλεσμα να κινούνται σε οριακά επίπεδα τα αποθέματά του.


• Η ΔΕΗ από την πλευρά της προσπαθεί να βοηθήσει τους ιδιώτες ιδιοκτήτες του λιγνιτωρυχείου, ώστε να επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα και να τροφοδοτούν κανονικά τον ΑΗΣ Μελίτης.


• Παράλληλα η ΔΕΗ έχει ξεκινήσει όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται για την ανάπτυξη των δικών της λιγνιτικών κοιτασμάτων στην περιοχή του ΑΗΣ Μελίτης, ώστε να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες του συγκεκριμένου Ατμοηλεκτρικού Σταθμού και από άλλες πηγές.


Όπως υπογραμμίζει η ΔΕΗ:

• Τα προβλήματα του ΑΗΣ Μελίτης δεν θα επηρεάσουν τη λειτουργία του Ηλεκτρικού Συστήματος και την ομαλή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε όλους τους πελάτες της όλες τις ώρες του 24ώρου.


• Ήδη, η χαμηλή ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά την τρέχουσα περίοδο έχει ως αποτέλεσμα να επιτρέπει στη ΔΕΗ όχι μόνο να υπερκαλύπτει τη ζήτηση αλλά και να διατηρεί εκτός λειτουργίας αρκετές θερμικές ηλεκτροπαραγωγικές Μονάδες της.
===============================================
Αθήνα, 24 Σεπτεμβρίου 2009

Από τον Τομέα Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ, σχετικά με τον κίνδυνο διακοπής λειτουργίας του «ΑΗΣ Μελίτης», εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Το ΠΑΣΟΚ έχει επανειλημμένα καταγγείλει την ανυπαρξία αξιόπιστου εθνικού σχεδιασμού στον εξαιρετικά κρίσιμο και με πολυεπίπεδες επιπτώσεις τομέα της ενέργειας. Δυστυχώς, στο παρά πέντε των εθνικών εκλογών, η ανευθυνότητα της σημερινής κυβέρνησης επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά.

Μια από τις σημαντικότερες μονάδες βάσης της χώρας και συγκεκριμένα η Μελίτη Ι του «ΑΗΣ Μελίτης», κινδυνεύει να τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω έλλειψης λιγνίτη.

Σήμερα, η κατάσταση στον «ΑΗΣ Μελίτης» κρίνεται ως «δραματική», καθώς τα αποθέματα ανέρχονται μόλις σε 60.000 τόνους λιγνίτη, που διαρκούν μόνο για έξι ημέρες περαιτέρω λειτουργίας. Επισημαίνουμε ότι το ελάχιστο όριο ασφαλείας είναι οι 150.000 τόνοι.

Θεωρούμε αυτονόητο ότι βασική προτεραιότητα μιας υπεύθυνης κυβέρνησης πρέπει να είναι η εξασφάλιση της επάρκειας του εθνικού ενεργειακού εφοδιασμού. Προτεραιότητα που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα σε μια χώρα, όπως η Ελλάδα, με το πλέον ενεργοβόρο μοντέλο ανάπτυξης της Ευρώπης. Ο διακόπτης του ρεύματος δεν μπορεί να ανοιγοκλείνει ανάλογα με τα καπρίτσια του ΥΠΑΝ και της ΔΕΗ.

Καλούμε τον υπουργό Ανάπτυξης, όπως και την Διοίκηση της ΔΕΗ, να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ακόμα και αυτή την στιγμή, είναι απολύτως απαραίτητο να εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη λειτουργία του «ΑΗΣ Μελίτης», διότι διαφορετικά δημιουργείται ο κίνδυνος να εκδηλωθεί η ανάγκη για εισαγωγές ρεύματος από τρίτες χώρες, με αποτέλεσμα να κάνουν πάλι «πάρτι» κερδοσκοπίας διάφοροι έμποροι ενέργειας.




========================================
Χατζηδάκης: "Υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ"
Δημοσιεύθηκε: 17:05 - 25/09/09


Υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ και της διατήρησης του 51% τάσσεται ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, όπως αναφέρει σε διευκρινιστική του δήλωση μετά τη συνέντευξη που έδωσε στο euro2day.gr.

O κ. Χατζηδάκης διαφωνεί με το συνοδευτικό σχόλιο της συνέντευξης ότι "δεν δεσμεύεται για το δημόσιο χαρακτήρα της ΔΕΗ" με την απάντηση που δίνει στην ερώτηση "Ποιος πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι ο ρόλος της ΔEH σε μια πλήρως απελευθερωμένη αγορά ενέργειας; Θα πρέπει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της;".

Ειδικότερα, σε νεότερη δήλωσή του (μετά τη δημοσίευση της συνέντευξης στο euro2day) ο υπουργός Ανάπτυξης τονίζει: «Ο σχολιασμός σας σε σχέση με το ποσοστό του κράτους στη ΔΕΗ, παρερμηνεύει την απάντηση που σας έδωσα. Προφανώς, ισχύουν προγενέστερες θέσεις μου όπου κατ’ επανάληψη διατύπωσα ότι το κράτος θα κρατήσει το 51% της ΔΕΗ. Θεώρησα περιττό να το επαναλάβω ακόμα μία φορά γιατί θεωρώ πως δεν είμαι από αυτούς που αλλάζουν κάθε μέρα θέσεις».

==============================================
Χατζηδάκης: Ο σχεδιασμός της ΝΔ για την ενέργεια

Συνέντευξη στην Αθηνά Καλαϊτζόγλου
Δημοσιεύθηκε: 12:27 - 25/09/09 25/09/09


Υπέρ της συνεργασίας της ΔΕΗ και ιδιωτών επενδυτών, χωρίς να προσδιορίζει με ποιον τρόπο θα υλοποιηθεί αυτό, τάσσεται ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο euro2day.

Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης, με νεώτερη διευκρινιστική του δήλωση (ήτοι μετά τη δημοσίευση της συνέντευξης) τάσσεται υπέρ της διατήρησης από το κράτος ποσοστού 51% στη ΔΕΗ, διαφωνώντας με το συνοδευτικό σχόλιο πως "δεν δεσμεύεται για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ".

Η διευκρινιστική δήλωση του κ. Χατζηδάκη στην ερώτηση "Ποιος πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι ο ρόλος της ΔEH σε μια πλήρως απελευθερωμένη αγορά ενέργειας; Θα πρέπει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της; " είναι η εξής: " Ο σχολιασμός σας σε σχέση με το ποσοστό του κράτους στη ΔΕΗ, παρερμηνεύει την απάντηση που σας έδωσα. Προφανώς, ισχύουν προγενέστερες θέσεις μου όπου κατ’ επανάληψη διατύπωσα ότι το κράτος θα κρατήσει το 51% της ΔΕΗ. Θεώρησα περιττό να το επαναλάβω ακόμα μία φορά γιατί θεωρώ πως δεν είμαι από αυτούς που αλλάζουν κάθε μέρα θέσεις».
"Αντί να δίνουμε έμφαση στο πώς θα μοιραστεί η πίτα, θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι η πίτα πρέπει να μεγαλώσει, και μάλιστα σημαντικά στα επόμενα χρόνια", λέει ο υπουργός, που απορρίπτει παράλληλα φαινόμενα χειραγώγησης της αγοράς. Αναγνωρίζει μεν στρεβλώσεις, αλλά υποστηρίζει ότι "υπάρχει πεδίο για όλους".

Ο κ. Χατζηδάκης εκτιμά ότι έχει ενισχυθεί η ανεξαρτησία της ΡΑΕ, ενώ για τον ΔΕΣΜΗΕ θεωρεί πως "χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή" στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που υποδεικνύει το τρίτο πακέτο απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας της Ε.Ε. Ακόμη, δεν δεσμεύεται για την τύχη της ρήτρας καυσίμου, που συνδέεται άμεσα με τη διαμόρφωση των τιμολογίων ηλεκτρισμού, μην απαντώντας στη σχετική ερώτηση.

Ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Χατζηδάκη

-Σε ποιους άξονες θα πρέπει να βασίζεται η μακροχρόνια ενεργειακή στρατηγική της χώρας;

Οι άξονες στους οποίους πρέπει να κινηθούμε στην ενέργεια είναι ασφάλεια - βιωσιμότητα - ανταγωνιστικότητα. Προς αυτήν την κατεύθυνση ήδη εφαρμόζουμε μια περιβαλλοντικά φιλική πολιτική ενέργειας, που ταυτόχρονα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, γεγονός που γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό στις συνθήκες της διεθνούς κρίσης, αλλά και προωθεί την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο και των στόχων που έχει θέσει η Ε.Ε. μέχρι το 2020, παίρνουμε μέτρα για την εξοικονόμηση και την ορθολογική χρήση ενέργειας, τη μεγαλύτερη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό ισοζύγιο και παράλληλα προωθούμε τη διαφοροποίηση των πηγών και οδεύσεων της ενέργειας, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες επενδύσεις σε ενεργειακές υποδομές με διεθνή διάσταση.

-Ποιοι όροι απαιτούνται για τη διασφάλιση και την πραγματοποίηση ενεργειακών επενδύσεων;

Πρώτα απ’ όλα, απαιτείται ένα ασφαλές, ξεκάθαρο και πρόσφορο θεσμικό πλαίσιο, για το οποίο πήραμε πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες ήδη από το 2004.

Εκτός από την υιοθέτηση του νέου Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ τον περασμένο χρόνο, ψηφίσαμε τον νέο Επενδυτικό Νόμο το 2004, τον νόμο του 2006 για την Παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, αλλά και πιο πρόσφατα τον νόμο του 2009 για την αποσυμφόρηση της ΡΑΕ και του ΔΕΣΜΗΕ από ανεκτέλεστα έργα ΑΠΕ.

Ακούμε τις ανάγκες της αγοράς, και ειδικά στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ήδη είναι σε τελική φάση επεξεργασίας νομοσχέδιο για την απλοποίηση και την επίσπευση των διαδικασιών για τις επενδύσεις στις ΑΠΕ, με έμφαση στην αιολική ενέργεια και τα μικρά υδροηλεκτρικά. Ταυτόχρονα, στο προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθεί και το ρυθμιστικό πλαίσιο της απελευθερωμένης πια αγοράς του φυσικού αερίου, που θα δώσει νέα ώθηση στις σχετικές επενδύσεις.

-Θεωρείτε σκόπιμο να επανεξεταστεί η πολιτική μίγματος καυσίμου για την ηλεκτροπαραγωγή; Σε αυτό το πλαίσιο θα είχαν θέση οι νέες τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα;

Πρόκειται για ένα ζήτημα εθνικής σημασίας, για το οποίο ήδη υπάρχει σημαντική προεργασία από το Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής. Ένα πράγμα είναι βέβαιο: μέχρι το 2020 πρέπει να τριπλασιάσουμε περίπου τη σημερινή διαθέσιμη ισχύ από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να βάλουμε την εξοικονόμηση ενέργειας στον ενεργειακό σχεδιασμό.

Ο τριπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ που επιτεύχθηκε από το 2004 μέχρι σήμερα και οι πρωτοβουλίες μας στην εξοικονόμηση ενέργειας με το νομοσχέδιο για τη Βελτίωση της Ενεργειακής Απόδοσης και τη Χρηματοδότηση από Τρίτους, με το πρόγραμμα ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ για τους δήμους, και το φιλόδοξο πρόγραμμα για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων είναι σημαντικά βήματα, αλλά χρειάζονται συνέχιση.

Γνώμη μου είναι ότι με την εφαρμογή των πολιτικών για την εξοικονόμηση ενέργειας και την ενίσχυση των ΑΠΕ, σε συνδυασμό με περιβαλλοντικά φιλική διαχείριση των παραδοσιακών πηγών ενέργειας και τη μεγαλύτερη διείσδυση του φυσικού αερίου, στο επόμενο χρονικό διάστημα δεν θα έχουμε ανάγκες τέτοιες ώστε να προστρέξουμε σε άλλες πηγές.

Βέβαια, είμαστε ανοιχτοί στις νέες τεχνολογίες, εφόσον αυτές είναι ώριμες ώστε να αποτελέσουν αξιόπιστη και συμφέρουσα λύση για την ηλεκτροπαραγωγή.

-Υπάρχουν φωνές στην αγορά ενέργειας που υποστηρίζουν ότι δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε ο ανταγωνισμός, μιλούν μάλιστα για χειραγώγηση. Τι πιστεύετε εσείς;

Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροπαραγωγή, το σημαντικό είναι να γίνει αντιληπτό από την αγορά ότι υπάρχει και συνεχώς θα αναπτύσσεται πεδίο δραστηριότητας για όλους τους επενδυτές, τη ΔΕΗ και τους ιδιώτες.

Οπωσδήποτε η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας στην Ελλάδα εμφάνισε στρεβλώσεις, αλλά πιστεύω ότι και στις ρυθμίσεις του κοινοτικού δικαίου μπορούμε να είμαστε εντάξει και να αναπτύξουμε τις συνεργασίες σε εγχώριο και βαλκανικό επίπεδο.

Την ίδια στιγμή, δίνουμε έμφαση στην ομαλή λειτουργία της αγοράς των πετρελαιοειδών, ενισχύοντας και τον ρόλο της ΡΑΕ στον τομέα. Πρόσφατα, με νομοθετική ρύθμιση πήραμε μέτρα, όπως είναι η εγκατάσταση ταμειακών μηχανών καθώς και συστήματος εισροών εκροών στα πρατήρια, σε μια προσπάθεια να ελεγχθούν ταυτόχρονα η αισχροκέρδεια και η νοθεία στην αγορά υγρών καυσίμων.

Ενισχύσαμε τις αρμοδιότητες των ΚΕΔΑΚ, των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων, ώστε από εδώ και στο εξής να έχουν αρμοδιότητα και για κοστολογικούς ελέγχους, πέραν των ελέγχων για νοθεία που διενεργούσαν μέχρι σήμερα και εισαγάγαμε και στη χώρα μας αυτόματους πωλητές στα πρατήρια καυσίμων, προκειμένου οι πολίτες να μπορούν να προμηθεύονται βενζίνη ολόκληρο το 24ωρο.

-Το τρίτο πακέτο για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας υποδεικνύει μια σειρά παρεμβάσεις που αποσκοπούν τόσο στην ανεξαρτησία του ΔΕΣΜΗΕ όσο και στην ενίσχυση του ρόλου της ΡΑΕ. Εκτιμάτε ότι υφίστανται λόγοι για τέτοιου είδους παρεμβάσεις;

Το 3ο πακέτο είναι μια νέα ευκαιρία για τη λειτουργία μιας υγιούς, σύγχρονης εσωτερικής αγοράς προς όφελος των Ευρωπαίων καταναλωτών. Είναι μια ευκαιρία τόσο για την αναβάθμιση των ενεργειακών δικτύων και υποδομών της χώρας χάρη σε νέες επενδύσεις όσο και για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε διαχρονικά προσιτές τιμές.

Πρέπει να πούμε, όμως, ότι το υγιές ρυθμιστικό πλαίσιο που το 3ο πακέτο προϋποθέτει είναι ήδη κατά ένα μέρος πραγματικότητα στην Ελλάδα, ιδίως σε ό,τι αφορά τον σημαντικό ρόλο της ανεξάρτητης ΡΑΕ, την οποία ενισχύσαμε και με τις τελευταίες μας νομοθετικές παρεμβάσεις. Ειδικά για το θέμα του ΔΕΣΜΗΕ, όπως είπα και προηγουμένως, η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας έγινε στη χώρα μας με τέτοιο τρόπο που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις επόμενες κινήσεις.

-Ποιος πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι ο ρόλος της ΔEH σε μια πλήρως απελευθερωμένη αγορά ενέργειας; Θα πρέπει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της;

Ας μην κρυβόμαστε, η ΔΕΗ είναι η κολώνα του ενεργειακού μας συστήματος. Σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό περιβάλλον η χώρα έχει ανάγκη από την προσφορά και τις επενδύσεις της ΔΕΗ αλλά και των ιδιωτών επενδυτών.

Όπως είπα και πριν, προσωπικά πιστεύω ότι η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας έχει πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης. Αντί λοιπόν να δίνουμε έμφαση στο πώς θα μοιραστεί η πίτα, θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι η πίτα πρέπει να μεγαλώσει, και μάλιστα σημαντικά, στα επόμενα χρόνια.

Μέσα στο τοπίο αυτό προφανώς χωρούν συνεργασίες της ΔΕΗ με ιδιώτες επενδυτές και προσωπικά θεωρώ ότι η ΔΕΗ μπορεί και πρέπει να παίξει για λογαριασμό της Ελλάδας πρωταγωνιστικό ρόλο και στα Βαλκάνια.

-Θα ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ και οι διαπραγματεύσεις για την ανάθεση του δικαιώματος εκμετάλλευσης του ορυχείου της Βεύης;

Η κυβέρνηση επέλεξε να προχωρήσει σε μια σειρά διαρθρωτικές αλλαγές, τις οποίες θεωρούμε μεγάλης σημασίας για την εθνική οικονομία και την ανάπτυξη και εγώ προσωπικά θα στηρίξω από όποια θέση κι αν βρεθώ. Μία από αυτές είναι η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή στη ΔΕΠΑ.

Ήδη προχωρούμε με διαδικασία μόχλευσης του ομίλου ΔΕΠΑ, γεγονός που θα οδηγήσει σε λογιστικό εξορθολογισμό των εταιριών και θα αποδώσει πρόσθετα έσοδα στο Δημόσιο, και με διαχωρισμό της ΔΕΠΑ από τον ΔΕΣΦΑ, τον διαχειριστή των υποδομών, όπως γίνεται σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Στην όλη διαδικασία, προφανώς, λαμβάνουμε υπόψη μας την ομαλή λειτουργία της αγοράς, την εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου και φυσικά το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για το Δημόσιο.

Ταυτόχρονα, θα προχωρήσουμε σε διαπραγματεύσεις με τα κοινοπρακτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το κοίτασμα της Βεύης μέσω επιτροπής υψηλού κύρους που θα εισηγηθεί την υπογραφή σύμβασης, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας όσο και το περιβάλλον. Η σύμβαση, όμως, θα έρθει προς κύρωση στη Βουλή.

-Ένα κρίσιμο ζήτημα, όπως το θέτει η αγορά, είναι οι επενδύσεις σε ΑΠΕ. Μπορεί να υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, ωστόσο αποθαρρύνεται από την ύπαρξη πολύ μεγάλης γραφειοκρατίας. Τι μέτρα πρέπει να ληφθούν προς αυτήν την κατεύθυνση;

Πρέπει κατ’ αρχάς να επισημάνουμε ότι μέσα σε μία δεκαετία, από το 1994 έως και το 2004, η εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ στη χώρα ήταν 450 MW. Από το 2004 μέχρι σήμερα τριπλασιάσαμε την εγκατεστημένη ισχύ. Αναγνωρίζουμε ότι οι διαδικασίες δεν είναι ακόμα οι ιδανικές.

Προχωρούμε όμως με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, οι οποίες ήδη έχουν αρχίσει να δείχνουν τα αποτελέσματά τους.

Για τα φωτοβολταϊκά ψηφίσαμε νόμο για την απεμπλοκή των ανενεργών αδειών, γεγονός που χαιρετίστηκε άμεσα από την αγορά. Στη γεωθερμία επεκτείναμε τις εφαρμογές της και διαμορφώσαμε συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο για την ασφάλεια των επενδυτών.

Στην αιολική ενέργεια και τα μικρά υδροηλεκτρικά ετοιμάζουμε νομοσχέδιο όπου μειώνουμε στο μισό τον χρόνο για την αδειοδότηση έργων ΑΠΕ, πετυχαίνουμε αποσυμφόρηση του κορεσμένου σήμερα "ηλεκτρικού χώρου" από ανενεργές άδειες που εμποδίζουν τα νέα επενδυτικά σχέδια να προχωρήσουν και δίνουμε κίνητρα στους πολίτες για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στην περιοχή τους, καθώς θα πληρώνουν στη ΔΕΗ χαμηλότερα τιμολόγια ρεύματος.

Στην προσπάθεια αυτή καίριος είναι ο ρόλος της ΡΑΕ, όπου το τελευταίο διάστημα έχουν εντατικοποιηθεί οι ρυθμοί εξέτασης των αιτήσεων για άδειες παραγωγής από ΑΠΕ και εξαιρέσεις, με στόχο την εξέταση 4.000 αιτήσεων μέχρι το τέλος του έτους.

-Ένα ακόμη κρίσιμο θέμα είναι η τροφοδοσία με φυσικό αέριο των νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής που κατασκευάζονται αλλά και αυτών που σχεδιάζονται. Η ΡΑΕ μιλά για έλλειμμα 1 δισ. κ.μ. ετησίως. Τι μέτρα σκοπεύετε να πάρετε για τη διασφάλιση του συγκεκριμένου καυσίμου;

Η πολιτική μας για την ενέργεια δίνει έμφαση στο φυσικό αέριο. Βεβαίως, η αγορά του φυσικού αερίου είναι απελευθερωμένη αγορά και οι ηλεκτροπαραγωγοί μπορούν να στραφούν σε αυτήν για την εξασφάλιση του φυσικού αερίου που απαιτείται. Θεωρώ πως υπάρχουν τόσο οι δυνατότητες όσο και ο χρόνος για να γίνουν όλες οι αναγκαίες κινήσεις.

Από τη μεριά μας στο υπουργείο Ανάπτυξης παίρνουμε τα αναγκαία μέτρα τόσο για να διαμορφώσουμε ένα ξεκάθαρο ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο στην αγορά φυσικού αερίου όσο και για να ενισχύσουμε τη θέση της χώρας μας στη διεθνή αγορά και να διασφαλίσουμε απρόσκοπτο ενεργειακό εφοδιασμό.

Έτσι, προχωρήσαμε με τις μεγάλες διακρατικές συμφωνίες, όπως είναι ο αγωγός ITGI, o South Stream, ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου διπλής ροής, και σχεδιάζουμε τον νέο τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG στη Βόρεια Ελλάδα. Είναι έργα που καθιστούν τη χώρα μας πρωταγωνιστή των ενεργειακών εξελίξεων στην περιοχή.

http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/545013/Article.aspx
=================================================
25.9.2009



Συνάντηση με τον Πρόεδρο της ΔΕΗ κ. Αθανασόπουλο



Συνάντηση με τον Πρόεδρο της ΔΕΗ κ. Τάκη Αθανασόπουλο και ομάδα διευθυντικών στελεχών της επιχείρησης είχε σήμερα αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων
αποτελούμενη από τον επικεφαλής της προεκλογικής καμπάνιας Νίκο Χρυσόγελο και τους υπεύθυνους για τον τομέα Κλίματος, Ενέργειας και Μεταφορών Τάσο Κρομμύδα και Κωνσταντίνο Κατώπη. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν ο ρόλος της ΔΕΗ στο πλαίσιο μιας νέας ενεργειακής πολιτικής.

Εκ μέρους της ΔΕΗ παρουσιάστηκε ο στρατηγικός σχεδιασμός καθώς και οι δραστηριότητες της επιχείρησης στην αποκατάσταση εδαφών στα λιγνιτορυχεία και στους υδροηλεκτρικούς σταθμούς. Οι εκπρόσωποι των Οικολόγων Πράσινων τόνισαν πως η στροφή στην εξοικονόμηση και στην πράσινη ενέργεια είναι πλέον απόλυτη αναγκαιότητα καθώς οποιαδήποτε αποτυχία στο στόχο αυτό θα έχει εκτός από περιβαλλοντικές και τεράστιες οικονομικές συνέπειες. Χαρακτηριστικά τα στελέχη της ΔΕΗ εκτιμούν πως από το 2013 το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών CO2 μπορεί να ανέρχεται στα 1,5 δις ευρώ ετησίως.

Στη συνάντηση οι εκπρόσωποι των Οικολόγων Πράσινων εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για την αναλυτική ενημέρωση καθώς και για το γεγονός ότι η ΔΕΗ φαίνεται να λαμβάνει πλέον σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό της την περιβαλλοντική παράμετρο. Ταυτόχρονα όμως επεσήμαναν τα ακόλουθα:

Ως προς το επενδυτικό πρόγραμμα τους ανησυχεί ότι σε συνολικό προϋπολογισμό 13 δις ευρώ οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αντιπροσωπεύουν μόνο 2 δις καθώς και η αύξηση ισχύος των νέων λιγνιτικών σταθμών που θα αντικαταστήσουν τους πλέον γερασμένους υφιστάμενους. Με δεδομένη τη σταθερή θέση για την ταχύτερη δυνατή απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, οι Οικολόγοι Πράσινοι ζήτησαν να υπάρξει ένα αναλυτικό χρονοδιάγραμμα μείωσης της λιγνίτης ισχύος, που θα συνοδεύεται με μέτρα στήριξης της απασχόλησης στις περιοχές όπου ευρίσκονται τα λιγνιτικά κέντρα της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Εκεί μπορούν να γίνουν ζώνες ειδικών επενδυτικών κινήτρων για την κατασκευή πράσινου ενεργειακού εξοπλισμού για ανεμογεννήτριες φωτοβολταικά κλπ. Τον εξοπλισμό αυτό σήμερα εισάγει η χώρα μας «εξάγοντας» θέσεις εργασίας και πληρώνοντας πολύτιμο συνάλλαγμα. Οι Οικολόγοι Πράσινοι εκτιμούν ότι αυτή η κίνηση μπορεί να δώσει 5000 πράσινες θέσεις εργασίας στην Κοζάνη, Φλώρινα και Μεγαλόπολη την επόμενη δεκαετία.. Ταυτόχρονα ζήτησαν ολοκληρωμένο σχεδιασμό και εγγυήσεις για τη δυνατότητα συλλογής και αποθήκευσης του εκπεμπόμενου CO2 στις νέες μονάδες.

Τόνισαν επίσης την ανάγκη η ΔΕΗ να παρουσιάσει συγκεκριμένο πρόγραμμα δημιουργίας αντλητικών σταθμών σε συνδυασμό με τους υδροηλεκτρικούς της επιχείρησης καθώς αυτοί είναι απαραίτητοι για να επιτευχθεί μεγάλη διείσδυση ανανεώσιμων στο ηλεκτρικό σύστημα.

Σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση ο κος Χρυσόγελος είπε τα εξής:

«Χρειάζεται ολοκληρωμένη στρατηγική για την ενέργεια που να φτάνει μέχρι το 2030-50, στην οποία θα ενσωματώσουμε τη στρατηγική για την προστασία του κλίματος, καθώς και αναγκαστικές αλλαγές στην οικονομία ώστε να γίνει πιο πράσινη, θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και κοινωνικών πολιτικών.

Χρειάζεται μια στρατηγική ώστε η ΔΕΗ να παίξει τον δικό της ρόλο γνωρίζοντας ποιο είναι το πλαίσιο και οι μακροχρόνιοι στόχοι, έτσι ώστε να προσαρμοστεί στις ανάγκες και για απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα, πετρέλαιο, λιγνίτη και πυρηνική ενέργεια μέχρι το 2030. Και επιπλέον στο πλαίσιο μιας νέας οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής, ο πολίτης, μια επιχείρηση, ή ο αγρότης θα μπορούσε να είναι και παραγωγ ενεργειας με τις ανανεωσιμες πηγες ενεργειας για να εχει και συμπληρωματικα εισοδηματα.”



Η Εκτελεστική Γραμματεία



===================================================
Νέες συμφωνίες για την ΟΛΘ ΑΕ Στην υπογραφή σειράς νέων συμφωνιών με νέους, όσο και υφιστάμενους πελάτες, προχώρησε η ΟΛΘ ΑΕ, στην προσπάθειά της να ανακόψει τη δραστική μείωση κίνησης, της τάξης του 30%, που έχει καταγραφεί στον συμβατικό τομέα του λιμανιού της πόλης.

Του Λεωνίδα Λιάμη


Στην υπογραφή σειράς νέων συμφωνιών με νέους, όσο και υφιστάμενους πελάτες, προχώρησε η ΟΛΘ ΑΕ, στην προσπάθειά της να ανακόψει τη δραστική μείωση κίνησης, της τάξης του 30%, που έχει καταγραφεί στον συμβατικό τομέα του λιμανιού της πόλης.

Την ίδια στιγμή, στο ΣΕΜΠΟ η κίνηση δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί σε έναν ρυθμό αύξησης 10%, σε σχέση με τις αντίστοιχες περυσινές επιδόσεις, δημιουργώντας αίσθημα συγκρατημένης αισιοδοξίας ενόψει ανάκαμψης της διεθνούς οικονομίας...

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στη δραστηριότητα στον συμβατικό τομέα του λιμανιού, σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της εταιρείας συνήψε συνεργασία με τη ΔΕΗ, για τη διακίνηση 200.000 τόνων λιθάνθρακα, αρχής γενομένης από την 1η Οκτωβρίου έως και το τέλος Σεπτεμβρίου του 2010. Επέκταση
Ταυτόχρονα, επέκτεινε τη συμφωνία που έχει με τη βιομηχανία Feni (σ.σ. διατηρεί εργοστάσιο νικελίου στην πΓΔΜ και μέχρι στιγμής έχει διακινήσει περίπου 400.000 τόνους) για την εξυπηρέτηση επιπλέον 100.000 τόνων σιδηρομεταλλεύματος, ενώ κάτι ανάλογο επιτεύχθηκε και με την ιταλοελβετική εταιρεία Duferko, η οποία κατά τις ίδιες πηγές, θα «φέρει» στη Θεσσαλονίκη περί τους 150-160.000 τόνους επιπλέον, ξεκινώντας από τον Οκτώβριο.

Παρ' όλα αυτά, η κίνηση στο συμβατικό τομέα του λιμένα θα παραμείνει σε αρνητικό πεδίο, καθώς μεγάλες βιομηχανίες, όπως η Λάρκο (πέρυσι διακίνησε 600.000 τόνους σιδηρομετάλλευμα), η Mital Steel (πέρυσι 80 χιλ.) ή η Skopje Legouri (πέρυσι 260.000 τόνοι), φέτος, λόγω της κρίσης, δεν έχουν μεταφέρει σχεδόν τίποτε μέσω της Θεσσαλονίκης.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι με στοιχεία οκταμήνου του 2009 η κίνηση στο συμβατικό λιμάνι παρουσιάζει μείωση σε ποσοστό 33% και η εκτίμηση είναι ότι το συγκεκριμένο ποσοστό θα διατηρηθεί στο σύνολο του έτους.


Μικρή αύξηση
Στον αντίποδα, ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων εμφανίζει, σε επίπεδο οκταμήνου, μικρή αύξηση στην κίνηση, σε ποσοστό περίπου 10% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία, στο εξεταζόμενο διάστημα φαίνεται πως η κίνηση έχει σταθεροποιηθεί στα περίπου 15.000 containers μηνιαίως και η τάση αυτή θα συνεχιστεί και στο υπόλοιπο του τρέχοντος έτους.
====================================================


Δεν υπάρχουν σχόλια: