Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2009

ΔΕΗ: Μετεκλογική αβεβαιότητα σε τρία μέτωπα


Ιατρική έρευνα κατά σταθμών της ΔΕΗ
[24.09.2009, 11:54]
Μέγεθος γραμμάτων:

Το κλείσιμο των σταθμών της ΔΕΗ ζητούν οργανώσεις πολιτών στην Κοζάνη και την Πτολεμαϊδα μετά και την τελευταία έρευνα της Ιατρικής Σχολής Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η λειτουργία των σταθμών παραγωγής ενέργειας, προκαλεί προβλήματα στην υγεία των κατοίκων. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι τα κρούσματα σε ινίτιδες, πνευμονοπάθειες και παιδικό άσθμα έχουν αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια.



==================================
ΔΕΗ: Μετεκλογική αβεβαιότητα σε τρία μέτωπα


Της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Δημοσιεύθηκε: 08:08 - 24/09/09


Σε τρία μέτωπα εντοπίζεται η μετεκλογική αβεβαιότητα, στην περίπτωση αλλαγής διακυβέρνησης, σε ό,τι έχει να κάνει με τη ΔΕΗ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, η αβεβαιότητα αυτή έχει να κάνει με τον επανασχεδιασμό του επενδυτικού προγράμματος της στο σκέλος που αφορά στις λιθανθρακικές μονάδες, τη ρήτρα καυσίμου και τις επιδιωκόμενες συνεργασίες με ιδιώτες.

Στην ίδια περίπτωση, εξάλλου, εύλογη και αναμενόμενη θεωρείται και η αλλαγή του μάνατζμεντ.

Για αβεβαιότητα λόγω της ανακοίνωσης των πρόωρων εκλογών μιλά και η έκθεση της Alpha Finance, με το σκεπτικό ότι η ΔΕΗ ελέγχεται από το δημόσιο. Η έκθεση εντοπίζει το διακύβευμα στα θέματα της ρήτρας καυσίμου, τις προσλήψεις προσωπικού και τις αυξήσεις των τιμολογίων και εκτιμά μια καθυστέρηση στην υλοποίηση του Επενδυτικού της Σχεδίου από έξι μήνες έως ένα χρόνο.

Το Επενδυτικό Σχέδιο της ΔΕΗ έτσι κι αλλιώς έχει τεθεί υπό επαναξιολόγηση, μετά τον εξοβελισμό του λιθάνθρακα και από την παρούσα κυβέρνηση. Από κει και πέρα πηγές που μίλησαν στο euro2day, εκτιμούν ότι για τις υπόλοιπες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που συμπεριλαμβάνονται στο Επενδυτικό Σχέδιο, ήτοι, το Αλιβέρι V (φυσικό αέριο), τη Μεγαλόπολη V (φυσικό αέριο), την Πτολεμαϊδα V (λιγνίτης) και τη Μελίτη ΙΙ (λιγνίτης), όπως και οι επενδύσεις σε έργα ΑΠΕ, δεν αντιμετωπίζουν ενδεχόμενο αναθεώρησης ή ματαίωσης.
Ακόμη και τα νέα λιγνιτικά εργοστάσια, όπως υποστήριξαν οι ίδιες πηγές, μπορούν να κατασκευασθούν με νέες τεχνολογίες που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον. Οι λιθανθρακικές μονάδες δεν θα έχουν τύχη, καθώς τόσο Ν.Δ. όσο και ΠΑΣΟΚ, έχουν ταχθεί κατηγορηματικά εναντίον.

Στο debate της Δευτέρας ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του επικεφαλής των Οικολόγων Ν. Χρυσόγελου, τάχθηκε υπέρ της μετατροπής των λιγνιτικών μονάδων, αλλά και άλλων πηγών ενέργειας ορυκτού πλούτου σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Έπ’ αυτού του θέματος πηγές της ΔΕΗ που μίλησαν στο euro2day θεωρούν ότι η αναφορά του κ. Παπανδρέου έχει να κάνει με τις υφιστάμενες μονάδες, οι οποίες έτσι κι αλλιώς προορίζονται για αντικατάσταση και όχι τις νέες που σχεδιάζονται. «Ο λιγνίτης θα παραμείνει στρατηγικό καύσιμο και στις επόμενες δεκαετίες», ήταν η άποψη που εκφράσθηκε.

Όμως, σε νέα βάση υποστηρίζεται ότι θα τεθεί η επιδιωκόμενη συνεργασία της ΔΕΗ με ιδιώτες, την οποία ενθάρρυνε επανειλημμένα ο νυν υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.

Πιστεύεται ότι αν υπάρξει αλλαγή διακυβέρνησης και άρα μια νέα φιλοσοφία στον ενεργειακό τομέα, θα υπάρξει «φρένο», καταρχήν, σε οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη συνεργασία ΔΕΗ και ιδιωτών για την αντικατάσταση παλαιών μονάδων, γιατί κάτι τέτοιο θεωρείται ότι «βάζει τους ιδιώτες από το παράθυρο στη ΔΕΗ».

Με σκεπτικισμό, εξάλλου, αντιμετωπίζεται και η συνεργασία της ΔΕΗ με ιδιώτες για την πρόσθεση νέας ισχύος. Ήδη, η ΔΕΗ έχει υπογράψει συμφωνία με τη Χαλυβουργική (49-51) για την κατασκευή και λειτουργία δύο νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής συνδυασμένου κύκλου, με φυσικό αέριο.

Η άποψη που εκφράζεται είναι «γιατί να πριμοδοτήσει η ΔΕΗ ιδιώτες για νέες μονάδες, όταν δεν έχει κεφάλαια να κάνει τις δικές της;».

Αυτό, συνεπώς, είναι ένα κεφάλαιο το οποίο ενδεχομένως να επαναξιολογηθεί. Όπως, επίσης, και η συνεργασία της ΔΕΗ με την RWE για την κατασκευή λιθανθρακικής μονάδας στην Αλβανία.

Η γειτονική χώρα έχει αποκτήσει πλέον κυβέρνηση, υπό το Σαλί Μπερίσα, που διατηρεί σε εκκρεμότητα τη λήψη απόφασης για το ποιος θα αναλάβει τη συγκεκριμένη μονάδα, δεδομένης και της προεκλογικής περιόδου που διανύουμε. Να θυμίσουμε ότι η κοινοπραξία της ΔΕΗ έχει ισχυρό ανταγωνιστή της την ιταλική Enel. Θα υπάρξει βούληση, εάν τυχόν αλλάξει το μάνατζμεντ της ΔΕΗ, να πιεσθεί η αλβανική κυβέρνηση να επιλέξει την ελληνο-γερμανική πρόταση;

Το άλλο ζήτημα είναι η ρήτρα καυσίμου. Το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται ότι θα πρέπει να εφαρμόζεται ανελλιπώς και τα τιμολόγια ηλεκτρισμού να προσαρμόζονται όχι μόνο προς τα πάνω αλλά και προς τα κάτω ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, ενώ η Ν.Δ. επί της ουσίας ανέστειλε την εφαρμογή της.

Σε ό,τι αφορά τα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος, το ΠΑΣΟΚ έχει δεσμευθεί ότι για ένα χρόνο δεν θα επιτρέψει καμία αύξηση στα τιμολόγια όλων των ΔΕΚΟ, άρα και η ΔΕΗ δεν θα μπορέσει να προβεί σε ανάλογες ενέργειες τουλάχιστον για το 2010.

Η μεγάλη αλλαγή, ωστόσο, που αναμένεται να υπάρξει σε περίπτωση αλλαγής σκυτάλης στις 4 Οκτωβρίου είναι το μάνατζμεντ της ΔΕΗ. Ο κ. Αθανασόπουλος, παρά το γεγονός ότι η θητεία του λήγει το 2010, εκτιμάται ότι δεν θα διατηρηθεί στη θέση του και μαζί του προβλέπεται να αποχωρήσει και «μια στρατιά συμβούλων», όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε. Να σημειωθεί ότι στην Επιχείρηση θεωρείται ότι έχει «ξεχειλώσει» η πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις έργου. Ενδεικτικά, σύμφωνα με υπάρχοντα στοιχεία, πριν από μία δεκαετία οι συμβάσεις έργου ήταν μόλις 79 και τώρα υπερβαίνουν τις 800.

Η έκθεση της Alpha Finance

Μπορεί οι πρόωρες εκλογές να συνεπάγονται προσωρινή αβεβαιότητα, ωστόσο ο φόβος για το πολιτικό ρίσκο είναι υπερβολικός, εκτιμά η Alpha Finance, με το σκεπτικό ότι το μάνατζμεντ της ΔΕΗ «ελαχιστοποιεί τις αρνητικές επιπτώσεις για τη ΔΕΗ». Σύμφωνα με το βασικό σενάριο το οποίο αναπτύσσεται στην Έκθεση της Alpha Finance, ο στόχος για την τιμή της μετοχής της ΔΕΗ παραμένει στα 22,7 ευρώ, συνιστώντας outperform για τη μετοχή.

Ωστόσο, η Έκθεση υπολογίζει το πολιτικό ρίσκο και του χειρότερου σεναρίου, λαμβάνοντας υπόψη:

1. Μηδενικές αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος έως και το 2012.
2. Απώλεια μεριδίου της τάξης του 40% για τη ΔΕΗ στα εμπορικά τιμολόγια (commercial) έως το 2015.
3. Την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, που μπορεί να φθάσει στις 25.000.
4. Η τιμή του πετρελαίου να ανέλθει στα 80 δολάρια το βαρέλι έναντι 70 δολ. του βασικού σεναρίου.
5. Την απομάκρυνση του σημερινού προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, που θα μπορούσε να «απειλήσει» την υλοποίηση του Business Plan.

Αν ισχύσουν όλα αυτά η Alpha Finance εκτιμά την αξία της τιμής της μετοχής της εταιρίας στα 10,7 ευρώ, μειωμένη κατά 29% σε σχέση με τη σημερινή τιμή της. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα της Επιχείρησης προβλέπει ότι θα διαμορφωθούν στα 5,88 δισ. ευρώ για τη χρήση 2009 και στα 6,08 δισ. ευρώ για το 2010. Για τα καθαρά κέρδη της ΔΕΗ η Alpha Finance εκτιμά ότι θα διαμορφωθούν φέτος στα 694 εκατ. ευρώ και το 2010 στα 662 εκατ. ευρώ.

===================================
Π. Πετρόπουλος: Νέα σημαντική συμφωνία
Κινητικότητα παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα ο όμιλος Π. Πετρόπουλος, ο οποίος με στόχο την ενίσχυση των πωλήσεων και την ισχυροποίησή του στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να ανακοινώσει εντός της εβδομάδας σημαντική συμφωνία συνεργασίας.

Η εταιρεία έχει προσανατολιστεί το τελευταίο διάστημα στην ανάληψη σημαντικών έργων από το Δημόσιο τομέα στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε προ ημερών την υπογραφή σύμβασης με τη ΔΕΗ για την προμήθεια 566 αυτοκινήτων Isuzu, ύψους 12 εκατ. ευρώ.

Όπως έχει δηλώσει παλαιότερα στο kerdos.gr ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Κ. Πετρόπουλος, η Π. Πετρόπουλος διαθέτει ισχυρή χρηματοοικονομική διάρθρωση, η οποία της επιτρέπει να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά και στο πλαίσιο αυτό επιδιώκονται συνεργασίες κι εξαγορές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τέτοιου τύπου εντός των ελληνικών συνόρων αναμένεται να είναι και η νέα συμφωνία που θα ανακοινωθεί.

Να σημειώσουμε ότι η προαναφερθείσα συμφωνία για την προμήθεια της ΔΕΗ ακολουθεί μία σειρά άλλων μικρότερων συμβάσεων με την Ελληνική Ααστυνομία και άλλους Δημόσιους Οργανισμούς, οι οποίες αναμένεται να εκτελεστούν εντός του 2009, επηρεάζοντας θετικά τις πωλήσεις και τα αποτελέσματα της εταιρείας σε μία περίοδο όπου ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας δέχεται ισχυρές πιέσεις.

Αντ. Σχοινά
===================================

Δεν υπάρχουν σχόλια: