Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010

Προτείνει χαμηλότερο βασικό μισθό, ευκολότερες απολύσεις, μεγαλύτερη δοκιμαστική περίοδο

ΔΕΗ - ΟΡΥΧΕΙΟ ΚΑΡΔΙΑΣ

Σε δεύτερη μοίρα η ζωή των εργατών

Την καταστρατήγηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, στο πλαίσιο της πολιτικής ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ ΑΕ, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων και Εργατοτεχνιτών στην Ενέργεια Δυτικής Μακεδονίας, με αφορμή το σοβαρό τραυματισμό εργολαβικού εργαζόμενου στο ορυχείο Καρδιάς, την περασμένη Πέμπτη.

Θυμίζουμε ότι ο 49χρονος Γιάννης Σημαιοφορίδης, τραυματίστηκε την ώρα που εργαζόταν στον Ταινιόδρομο 30 του ορυχείου, εκτελώντας εργασία συγκόλλησης ιμάντα. Απασχολείται για τη ΔΕΗ μέσω της εργολαβικής εταιρείας «ΚΥΝΤΑΣ» η οποία έκρινε σκόπιμο να μην υπάρχει εργοδηγός την ώρα της συντήρησης του Ταινιόδρομου.

«Οι συνθήκες που έγινε το ατύχημα επιβεβαιώνουν περίτρανα την εκτίμηση ότι στο βωμό της κερδοφορίας των μετόχων της ΔΕΗ-ΑΕ και των εργολάβων, η ανθρώπινη ζωή είναι σε δεύτερη μοίρα», σημειώνει το ΣΕΕΕΝ. Καταδεικνύει ως υπεύθυνους όλους όσοι έβαλαν πλάτη στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες.
====================================
Υπάλληλος ΔΕΗ με τρία παιδιά
Είμαι τρίτεκνη μητέρα, διοικητική υπάλληλος της ΔΕΗ (ΔΕΚΟ) και από τον Νοέμβριο του 2009 έχω θεμελιώσει δικαίωμα πρόωρης συνταξιοδότησης, καθώς συμπλήρωσα εικοσαετία. Με βάση τα ισχύοντα δικαιούμαι ανά πάσα στιγμή να κάνω χρήση του δικαιώματος συνταξιοδότησης (επιβεβαιωμένο εγγράφως από την υπηρεσία μου ύστερα από σχετικό ερώτημά μου). Το ερώτημά μου είναι εάν, με τις επικείμενες αλλαγές στο Ασφαλιστικό (και με βάση τα όσα εξαγγέλθηκαν, τα οποία εν πολλοίς έχουν προκαλέσει ανησυχία και σύγχυση) εξακολουθώ να έχω αμετάβλητο το ως άνω δικαίωμα, με άλλα λόγια, αν πρόκειται να θιγώ ή όχι καθ’ οιονδήποτε τρόπο.

Ανδρομέδα

Μπορείτε να νιώθετε ασφαλής καθώς έχετε, όπως λέτε, ήδη θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης. Το δικαίωμά σας αυτό προστατεύεται και συνταγματικά. Κατά συνέπεια δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας.



====================================
ΔΕΗ: Αγορά συστήνει η Citigroup, πώληση η UBS

ΔΕΗ Τελείως διαφορετικές εκτιμήσεις διατυπώνονται για την ίδια εταιρεία και συγκεκριμένα για τη ΔΕΗ από δύο μεγάλους οίκους του εξωτερικού. Η Citigroup σε έκθεσή της δίνει τιμή στόχο τω 25 ευρώ και συστήνει αγορά για τη μετοχή, ενώ η UBS συστήνει πώληση και μειώνει την τιμή στόχο στα 11,80 ευρώ από 12,70 ευρώ.

Η Citigroup σημειώνει πως το 2010 θα είναι μία ακόμη καλή χρονιά και αυτός είναι και ο λόγος που επαναδιατυπώνει τη σύσταση αγοράς. Ο οίκος αύξησε τις εκτιμήσεις του για τα EBITDA της περιόδου 2010-11 αλλά συντηρητικά αυξάνει και το κόστος δανεισμού κατά 350 μονάδες βάσης εξέλιξη που αφήνει τα εκτιμώμενα κέρδη ανά μετοχή σχεδόν αμετάβλητα. Οι εκτιμήσεις πάντως του οίκου για τα κέρδη ανά μετοχή και το μέρισμα είναι περίπου 6% υψηλότερες από τις μέσες εκτιμήσεις για το 2009 και 15% για το 2010. Για το σύνολο της χρήσης 2009 περιμένει κέρδη ανά μετοχή 3,47 ευρώ ή καθαρά κέρδη 805,4 εκατ. ευρώ. Για το 2010 περιμένει καθαρά κέρδη 702,2 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη η UBS σημειώνει πως μέχρι την άνοιξη δεν υπάρχει ορατότητα και μειώνει την τιμή στόχο αν και περιμένει ισχυρά αποτελέσματα για το 2009 κυρίως λόγω των χαμηλότερων τιμών των καυσίμων. Περιμένει 1,65 δισ. ευρώ EBITDA και κέρδη ανά μετοχή 3,06 ευρώ. Σημειώνει πως οι μέσες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κέρδη ανά μετοχή 3,23 ευρώ. Περιμένει από τη διοίκηση να αναφερθεί στο 2010 και να δώσει εκτιμήσεις. Καταλύτες είναι τα τιμολόγια οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ή η στρατηγική στον τομέα της μισθοδοσίας. Περιμένει πως το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας θα φέρει βαθιά ύφεση και αυτό θα κάνει τους αναλυτές να μειώσουν τις εκτιμήσεις τους. Για το 2009 περιμένει καθαρά κέρδη 709,75 εκατ. ευρώ και για το 2010 597,31 εκατ. ευρώ.
===================================
Τι αλλάζει στην αγορά φυσικού αερίου

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Σε νέα φάση μπαίνει η αγορά του φυσικού αερίου μετά από την έγκριση του νέου κώδικα διαχείρισης του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου, από το υπουργείο περιβάλλοντος ενέργειας. Το βασικό είναι ότι με το νέο κώδικα διασφαλίζεται η επί ίσοις όροις πρόσβαση στο σύστημα του φυσικού αερίου για τους παίκτες της αγοράς, που μέχρι σήμερα παρέμενε ζητούμενο. Φαίνεται με αυτόν τον τρόπο ότι η αγορά φυσικού αερίου εισέρχεται σε μια νέα φάση ουσιαστικής απελευθέρωσης με κύριο χαρακτηριστικό την αποδέσμευση της τιμολόγησης από το πετρέλαιο και άρα αναμένεται να μπουν σημαντικές ποσότητες lng από πηγές όπως η Αίγυπτος και το Κατάρ. Αυτό πρακτικά σημαίνει συγκράτηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα και δυνατότητες μετακύλησης της ανταγωνιστικής τιμής του lng στην κατανάλωση, σε πρώτη φάση της βιομηχανίας.

Για τη συμμαχία Μυτιληναίος Motor Oil μετά από τις νέες προϋποθέσεις που πληρούνται στο θεσμικό πλαίσιο, το κοινό σχήμα στην εμπορία φυσικού αερίου εισέρχεται στην αγορά με σοβαρά πλεονεκτήματα καθώς και μετά την απόκτηση του 100% της Endesa από τον όμιλο Μυτιληναίου, υπάρχει το κρίσιμο μέγεθος για τη διεκδίκηση μεριδίου αγοράς από τη ΔΕΠΑ καθώς και για να απευθυνθεί το σχήμα σε μεγάλους διεθνείς παίκτες για φορτία lng. Για να γίνουν αντιληπτά τα μεγέθη, μέσα στο 2011 η ΔΕΗ θα διαθέτει περί τα 2000MW μονάδων φυσικού αερίου όταν όμιλος Μυτιληναίου και Μότορ Όιλ θα διαθέτουν περί τα 1200MW, δηλαδή θα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος καταναλωτής στην ηλεκτροπαραγωγή. Υπάρχει κατά συνέπεια, η δυνατότητα ευελιξίας ανάλογα με τις ανάγκες ή τις συνθήκες της αγοράς, ακόμη και για μεγάλες παραγγελίες και χρήση πλοίων είτε των 45 χιλ κυβικών, είτε των 65 ή των 135 χιλ. κυβικών.

Επιπλέον δημιουργείται σημαντική ευελιξία και ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής καθώς αξίζει να αναφερθεί ότι ακόμη δεν έχουν υπογραφεί συμβάσεις προμήθειας με τη ΔΕΠΑ για τις δύο νέες μονάδες, σε Αγ. Νικόλαο και Αγ. Θεοδώρους.

Είναι ξεκάθαρο, τέλος, ότι η πρωτοβουλία από πλευράς Μότορ Όιλ Μυτιληναίου να εισάγουν πρώτοι φορτίο lng, τα όσα ακολούθησαν αλλά και οι πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για να λυθεί το πρόβλημα, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο ώστε να ενεργοποιηθούν όλες οι πλευρές και να δοθεί λύση στο θέμα της πρόσβασης ιδιωτών στην αγορά και στο εθνικό σύστημα αερίου.
==================================

Απελευθερώνεται η αγορά αερίου

Ο Διαχειριστής του Συστήματος επιτρέπει την πρόσβαση τρίτων στους αγωγούς μεταφοράς και στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας

Ανοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου με τη χθεσινή έγκριση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Ο Κώδικας που εγκρίθηκε ξεκαθαρίζει τον τρόπο και τις λεπτομέρειες για την πρόσβαση τρίτων στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου και κυρίως υγροποιημένου φυσικού αερίου (LΝG), χωρίς όμως να προκαλεί άμεση ωρίμανση της αγοράς.
Οι ρυθμίσεις του Κώδικα είναι ξεκάθαροι και ο Διαχειριστής του Συστήματος, ο ΔΕΣΦΑ, σκέπτεται να μην προβεί σε νέες διαδικαστικές ρυθμίσεις για την πρόσβαση τρίτων στη Ρεβυθούσα.
Το ίδιο το υπουργείο θεωρεί ότι «θέτει τους λεπτομερείς κανόνες με βάση τους οποίους θα πραγματοποιείται η πρόσβαση στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (δηλαδήστο σύνολο των αγωγών μεταφοράς, καθώς και στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας) όλων των προμηθευτώνή και των καταναλωτών φυσικού αερίουοι οποίοι θα θελήσουν να προμηθευτούν φυσικό αέριο από δικούς τους προμηθευτές».
Κύκλοι της αγοράς σχολίαζαν ότι η έγκριση του Κώδικα Διαχείρισης από το ΥΠΕΚΑ διασφαλίζει το καθεστώς ελεύθερης και επί ίσοις όροις πρόσβασης τρίτων χρηστών, πέραν της ΔΕΠΑ, στο Σύστημα, επιλύοντας τα νομικά κωλύματα που παρεμπόδιζαν το άνοιγμα της αγοράς.
Ποιοι ετοιμάζονται
Η αγορά του φυσικού αερίου φαίνεται να εισέρχεται σε νέα φάση, ουσιαστικής απελευθέρωσης, με χαρακτηριστικό την αποδέσμευση της τιμολόγησης του φυσικού αερίου από το πετρέλαιο. Σημαντικές ποσότητες LΝG από νέες πηγές (Αίγυπτο) αναμένεται να εισρεύσουν στην Ευρώπη συγκρατώντας τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η μεγάλη επένδυση του Κατάρ στον Αστακό θα αλλάξει την αγορά.
Η κοινοπραξία Μυτιληναίου- Μότορ Οϊλ εισέρχεται στην αγορά φυσικού αερίου για να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο αγοράς, αλλά και για να απευθυνθεί σε διεθνείς παίκτες για μεγάλα φορτία LΝG. Το σχήμα ετοιμάζει εισαγωγή φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου LΝG το επόμενο χρονικό διάστημα.
Ερώτημα παραμένει τι θα κάνει η ΔΕΗ στη νέα αγορά, όπου το LΝG μπορεί να μειώσει σημαντικά το ενεργειακό κόστος για τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο. Αυτή την εποχή το LΝG είναι περίπου 30% φθηνότερο από το φυσικό αέριο των αγωγών που προμηθεύονται οι πελάτες με μακροπρόθεσμες συμβάσεις.




Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artid=322033&dt=24/03/2010#ixzz0jAozK1vx
==================================================


Η ευκαιρία του αδύναμου κρίκου
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Τα σενάρια για το τι θα αποφασίσουν οι Ευρωπαίοι στη Σύνοδο Κορυφής σχετικά με το ελληνικό πρόβλημα δίνουν και παίρνουν. Πιθανόν να βρούμε χρήματα με μικρότερα επιτόκια, από την άλλη ίσως αναγκαστεί η κυβέρνηση να λάβει σκληρότερα μέτρα, ενώ όσον αφορά την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, αυτή αναμένεται να εκδηλωθεί όταν η χώρα μας φτάσει «στο αμήν», όταν δηλαδή δε θα μπορεί να δανειστεί.

Στη σεναριολογία περιλαμβάνονται και νέα μέτρα, όπως οι ιδιωτικοποιήσεις ΟΣΕ και ΔΕΗ, αλλά και οι απολύσεις στο Δημόσιο. Το τελευταίο φυσικά είναι και το πιο οδυνηρό, γι' αυτό και η κυβέρνηση προσπαθεί να το αποφύγει ή έστω να βρει άλλους τρόπους προκειμένου να μειωθεί το κόστος του δημόσιου τομέα. Ο,τι και να γίνει πάντως, όποια λύση και να δοθεί στις Βρυξέλλες, η χώρα μας δεν πρόκειται να ξεπεράσει την κρίση τόσο γρήγορα και τόσο απλά. Για τρία χρόνια έκανε λόγο ο πρωθυπουργός κι αυτή η πρόβλεψη είναι από τις αισιόδοξες.
Το καλό μέσα σε όλα τα κακά που μας έχουν βρει είναι πως το πρόβλημα δεν είναι πλέον μόνο ελληνικό, αλλά εδώ και λίγο καιρό έγινε κυρίως ευρωπαϊκό. Από την κρίση χτυπιέται το ευρώ και η ευρωζώνη. Ενδιαφέρονται και φοβούνται οι εταίροι μας μήπως υπάρξει ντόμινο και έρθουν στη θέση της Ελλάδας κι άλλες χώρες. Και γι' αυτό προσπαθούν, παρά την άτεγκτη στάση της Γερμανίας, να βρουν λύση για χρηματοδότηση της Ελλάδας. Ηδη χτες άρχισαν να χτυπάνε καμπανάκια και στην Πορτογαλία, ενώ σε αναμμένα κάρβουνα κάθεται και η Ισπανία. Δεν πρέπει επίσης να μας διαφεύγει και το σενάριο κάποιες ισχυρές χώρες (Γερμανία) να προτιμούν ένα αδύναμο ευρώ, για να αυξήσουν τις εξαγωγές τους.
Οσο παίζονται «χοντρά» παιχνίδια, η χώρα μας απλά θα είναι ένα πιόνι που θα χρησιμοποιείται από τους μεγάλους παίκτες. Το δικαίωμα όμως να μας θεωρούν ένα απλό πιόνι ή τον αδύναμο κρίκο το δώσαμε εμείς. Κι εμείς πρέπει να αποδείξουμε πως μπορούμε να ξαναγίνουμε η χώρα που θα παίζει σημαντικότερο ρόλο στην Ενωμένη Ευρώπη, αλλά και στα Βαλκάνια. Ισως οι δυσκολίες αυτές να είναι η αφορμή για να διορθωθούν πολλά κακώς κείμενα. Να γίνει η Ελλάδα μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, με νόμους που ψηφίζονται και εφαρμόζονται και δε μένουν στο ράφι σαν τη Γεωργία Βασιλειάδου στις παλιές ελληνικές ταινίες.
==============================

Δραστικά μέτρα για να μπουν οι νέοι στη δουλειά μάς συστήνει ο ΟΟΣΑ Προτείνει χαμηλότερο βασικό μισθό, ευκολότερες απολύσεις, μεγαλύτερη δοκιμαστική περίοδο
Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010
Την υιοθέτηση χαμηλότερου βασικού μισθού για τους νεοπροσλαμβανόμενους, τη χαλάρωση των περιορισμών για την απόλυση και την επέκταση της δοκιμαστικής περιόδου ως μέσου απόκτησης εργασιακής εμπειρίας προτείνει στην ετήσια έκθεσή του για την Ελλάδα ο ΟΟΣΑ με τίτλο «Δουλειές για τους νέους». Σε αυτή συστήνεται στην ελληνική κυβέρνηση να αναλάβει «πιο δραστικά μέτρα για τη μείωση του ιδιαίτερα υψηλού ποσοστού ανεργίας των νέων και την ταχύτερη εισαγωγή τους στον ενεργό εργασιακό βίο». Προβλέπεται μάλιστα ότι το ποσοστό ανεργίας των νέων θα φθάσει εντός του έτους στο 28% από το 25% όπου βρίσκεται σήμερα. Οι συντάκτες της έκθεσης, η οποία καταρτίστηκε στις αρχές του έτους, επικροτούν τα εξαγγελθέντα μέτρα της κυβέρνησης Παπανδρέου για την αντιμετώπιση της ανεργίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, υπογραμμίζοντας ότι απαιτούνται «νέες συντονισμένες πολιτικές προς την ίδια κατεύθυνση». Στο κείμενο γίνεται λόγος για τις θετικές επιδόσεις της Ελλάδας ως προς την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων και των ευπαθών πληθυσμικών ομάδων και προτείνονται μέτρα για τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την άρση των υφιστάμενων εμποδίων για την πρόσληψη ανέργων.

Οπως είχε επισημάνει κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τον υπουργό Εργασίας κ. Α.Λοβέρδο ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ κ. Ανχελ Γκουρία, ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η ελληνική κυβέρνηση είναι η μετάβαση από την (τριτοβάθμια κυρίως) εκπαίδευση στον ενεργό επαγγελματικό βίο.

Οι συντάκτες επισημαίνουν ότι η Ελλάδα υπολείπεται του μέσου ευρωπαϊκού όρου ως προς την ανεργία των νέων. Το σχετικό ποσοστό για τους νέους ανέργους είναι κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από τον μέσον όρο των χωρών του ΟΟΣΑ, ενώ το αντίστοιχο για τους μακροχρόνια ανέργους είναι διπλάσιο σε σχέση με αυτόν των 30 χωρών-μελών του οργανισμού.

Είναι χαρακτηριστικό, αναφέρει η έκθεση, ότι ακόμη και οι απόφοιτοι πανεπιστημίων στην Ελλάδα χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια ως την πρώτη τους πρόσληψη, ενώ το αντίστοιχο διάστημα για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους είναι 17 μήνες. Αμεσα συνδεδεμένο είναι το ζήτημα της χαμηλής αμοιβής σε σχέση με τα προσόντα του αιτούντος εργασία (over-qualification). Η ανεργία στους απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολύ υψηλότερη από εκείνη των αποφοίτων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και πολύ συχνά όσοι αποφοιτούν από ελληνικά πανεπιστήμια περνούν τα πρώτα χρόνια του εργασιακού τους βίου σε θέσεις άσχετες με τις σπουδές τους, κατά κανόνα στην παροχή υπηρεσιών (εμπόριο και εστίαση).

Σημειωτέον ότι για την αντιμετώπιση του καίριου προβλήματος της ανεργίας των νέων η κυβέρνηση Παπανδρέου θα πρέπει να δράσει με βάση τρεις άξονες: να διασφαλίσει ότι όσοι ολοκληρώνουν τις σπουδές τους έχουν αποκτήσει τα απαραίτητα επαγγελματικά εφόδια που απαιτεί η αγορά εργασίας, να περιορίσει τα κάθε είδους εμπόδια ως προς την πρόσληψη νέων και, τέλος, να υιοθετήσει μια πιο δραστική στρατηγική για την επανένταξη των άνεργων νέων.

Αναφορικά με τον πρώτο άξονα, προτείνεται η επιμήκυνση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης με την εισαγωγή σε αυτήν ήδη από την ηλικία των 3 ετών κατά το παράδειγμα άλλων χωρών (Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία) και την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής βασικής εκπαίδευσης σε ηλικία 18 ετών. Επίσης, η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις τοπικές αγορές εργασίας και η ενεργός ανάμειξη των εργοδοτικών και επαγγελματικών ενώσεων στη διδακτέα ύλη των επαγγελματικών λυκείων. Τρίτον, η επέκταση του θεσμού της μαθητείας και της πρακτικής άσκησης για τους τελειόφοιτους φοιτητές (άμισθη εργασία περιορισμένης διάρκειας) σε επιχειρήσεις με σκοπό την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας πριν από την εισαγωγή στην αγορά εργασίας. Επιπλέον η έκθεση εισηγείται τη διαμεσολάβηση των γραφείων εύρεσης εργασίας και υπενοικίασης εργαζομένων για τον καλύτερο επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων.

Ως προς τον δεύτερο άξονα (διευκολύνσεις για την είσοδο των νέων στην εργασία), η έκθεση σημειώνει ότι ο υψηλός μισθός πρώτης πρόσληψης συνιστά στην ουσία λόγο για τη μη ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης καθώς το κίνητρο ενός «υψηλού» μισθού για τις ανάγκες ενός 16χρονου συντείνει στην πρόωρη εγκατάλειψη της βασικής εκπαίδευσης. Προτείνεται συνεπώς η εισαγωγή ενός «μισθού για νεοπροσλαμβανόμενους», χαμηλότερου του βασικού μισθού που ορίζει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Ως αντιστάθμισμα ο εργοδότης θα πρέπει να παρέχει μέσω της θέση εργασίας τη δυνατότητα απόκτησης επαγγελματικής εκπαίδευσης ή επιμόρφωσης. Προτείνεται μια καθολική σύμβαση εργασίας η οποία θα περιλαμβάνει πιο χαλαρούς όρους σχετικά με την απόλυση εργαζομένων. Η χαλάρωση των προϋποθέσεων για την παροχή επιδόματος ανεργίας και παράλληλα η αυστηροποίηση των υποχρεώσεων του δικαιούχου για την αποδοχή της προτεινόμενης θέσης εργασίας συστήνονται μεταξύ άλλων ως προς τον τρίτο άξονα της επανένταξης των ανέργων. Στην ίδια κατεύθυνση προτείνεται μια σειρά μέτρων για την απόκτηση επιπλέον δεξιοτήτων και τον επαναπροσανοτολισμό των μακροχρόνια ανέργων.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=322267&dt=25/03/2010#ixzz0jApjIDJA
=====================================

Παρασύρει και τον ιδιωτικό τομέα η μείωση εισοδημάτων στο Δημόσιο Υποχώρηση του ΑΕΠ και αύξηση πληθωρισμού προβλέπουν για το 2010 η Αlpha Βank και η Εurobank
Μείωση των εισοδημάτων των εργαζομένων στο Δημόσιο κατά 10% και πτώση κατά τουλάχιστον 2,7% των πραγματικών εισοδημάτων των ελεύθερων επαγγελματιών και όσων εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα προβλέπει για το 2010 η Εurobank, εκτιμώντας σημαντική πτώση της καταναλωτικής δαπάνης.
Σε ανάλυση που έδωσε χθες η τράπεζα στη δημοσιότητα, καθώς και σε μελέτη της Αlpha Βank, καταγράφονται δυσοίωνες προβλέψεις για την εφετινή χρονιά, η οποία θα χαρακτηριστεί από υποχώρηση του ΑΕΠ σε ποσοστό από 2,5% ως 2,8%, αύξηση πληθωρισμού και ανεργίας, πτώση της κατανάλωσης, αλλά και ταυτόχρονη σημαντική βελτίωση των δημόσιων οικονομικών, που θα αποτελέσει τη βάση για την ανάκαμψη τα επόμενα χρόνια.


Συρρίκνωση
Αναλυτικότερα, στην τριμηνιαία έκθεσή της για την ελληνική οικονομία η Εurobank ΕFG τονίζει ότι το εφικτό σενάριο για την εφετινή χρονιά κάνει λόγο για συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 2,8%, αν και η τράπεζα πιστεύει ότι υπάρχει κίνδυνος για ακόμη ταχύτερη επιβράδυνση.

Σύμφωνα με την τράπεζα, σημαντικές επιδράσεις βάσης, μεγάλες ανατιμήσεις στις τιμές καυσίμων και τροφίμων καθώς επίσης και τα πρόσφατα μέτρα στο μέτωπο της άμεσης φορολογίας αναμένεται να ασκήσουν αυξητικές πιέσεις στο γενικό επίπεδο τιμών, ωθώντας τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στο 2,7% εφέτος από 1,2% το 2009.

«Σημαντικός βαθμός αβεβαιότητας όσον αφορά τις προβλέψεις μας για την εγχώρια οικονομική δραστηριότητα την επόμενη περίοδο σχετίζεται με την εξέλιξη της καταναλωτικής δα πάνης» τονίζουν οι αναλυτές της Εurobank, οι οποίοι αναμένουν συρρίκνωσή της κατά 6,2%, λόγω της μείωσης κατά 10% των εισοδημάτων των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα και την πτώση τουλάχιστον κατά 2,7% των πραγματικών εισοδημάτων των αυτοαπασχολουμένων και των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Τέλος στην ύφεση «βλέπει» η τράπεζα πριν από το τέλος του 2011, η οποία, υποθέτοντας την απουσία υιοθέτησης επιπρόσθετων μέτρων δημοσιονομικής εξυγίανσης την επόμενη περίοδο, προβλέπει περαιτέρω άνοδο του λόγου χρέους- ΑΕΠ σε επίπεδα (το πολύ ως)
133% ως το τέλος του 2012 και σταδιακή αποκλιμάκωση ακολούθως.

Από την πλευρά της, η Αlpha Βank «βλέπει» πτώση του ΑΕΠ κατά 2,5% και άνοδο του πληθωρισμού στο 3,2% το 2010, ωστόσο δηλώνει αισιόδοξη ότι το έλλειμμα ως ποσοστό του ΑΕΠ θα υποχωρήσει σε επίπεδα κάτω του 7,5% εφέτος, μετά τα μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση. Σε σχέση με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, η τράπεζα τονίζει ότι η Ελλάδα μπορεί μέσω αυτού να αυξήσει τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού στο 26,0% του ΑΕΠ το 2012 από 20,2% του ΑΕΠ το 2009 και 24,5% του ΑΕΠ το 2000.


Μεταρρύθμιση
Επιπλέον, σημειώνεται ότι με την προωθούμενη μεταρρύθμιση και εκλογίκευση του Συστήματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων θα επιτευχθεί μείωση της εισφοροδιαφυγής, αύξηση της συνταξιοδοτικής αποταμίευσης, αποκατάσταση του πραγματικού ρόλου του κράτους στην κοινωνική ασφάλιση και ουσιαστική διασύνδεση των συνταξιοδοτικών παροχών με τις εισφορές που έχει συνεισφέρει ο κάθε ασφαλισμένος.

Τέλος, η Αlpha Βank υπογραμμίζει ότι με την εφαρμογή του ΕΣΠΑ η Ελλάδα θα αναπτύσσεται από το 2010 με βάση τα σημαντικά συγκριτικά της πλεονεκτήματα, με πρωτογενή πλεονάσματα από το 2012 και με ταχέως μειούμενο έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της.

==============================

Δεν υπάρχουν σχόλια: