Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

Επίθεση με βαριοπούλες

Υλικές ζημιές
Νεαροί με κουκούλες επιτέθηκαν στα γραφεία της ΔΕΗ στο Ροσινιόλ


Επίθεση με βαριοπούλες πραγματοποίησε ομάδα περίπου 25 νεαρών που φορούσαν κουκούλες και επέβαιναν σε μοτοσικλέτες, στα γραφεία της ΔΕΗ στο Ροσινιόλ. Από την επίθεση σημειώθηκαν υλικές ζημίες στη τζαμαρία του κτιρίου, αλλά όχι τραυματισμοί.

Στη συνέχεια πέταξαν έντυπα προκηρύξεων και τράπηκαν σε φυγή. Σε ένα από τα έντυπα έγραφαν: «Η ΔΕΗ ευθύνεται για την περαιτέρω οικονομική μας αφαίμαξη και την υποτίμηση της ζωής μας για δεκάδες δολοφονημένους και εκατοντάδες σακατεμένους εργάτες, για τη λεηλασία και την καταστροφή του περιβάλλοντος - Πόλεμος σε κράτος και αφεντικά για τον κομμουνισμό και την αναρχία».
Ανάλογα συνθήματα ανέγραφε και η δεύτερη προκήρυξη η οποία κατέληγε: «Ο Λάμπρος Φούντας είναι δίπλα μας στον αγώνα για την ελευθερία-Ραντεβού στα οδοφράγματα».
Από την αστυνομία γίνονται έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών.
================================
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
· ΕΚΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Η ΔΕΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΥΧΕΙΟ ΤΗΣ ΒΕΥΗΣ!!!

· ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΜΕΛΙΤΗ ΙΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΗ

· ΝΕΑ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΗ ΣΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ ΠΡΟΩΘΕΙ Ο ¨ΕΚΛΕΚΤΟΣ¨ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΡΑΕ κ. ΒΑΣΙΛΑΚΟΣ


Έληξε την Παρασκευή 19 Μαρτίου η προθεσμία των 35 ημερών, προκειμένου να υποβληθούν οι προτάσεις για την εκμίσθωση των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης του Λιγνιτορυχείου της Βεύης.

Δυστυχώς σ’αυτή την τρίτη κατά σειρά προσπάθεια εκμίσθωσης μέσω Διαγωνισμού του Ορυχείου της Βεύης (προηγήθηκαν άλλες δύο από τους πρώην Υπουργούς –Σιούφας Μάρτιος του 2006, Χατζηδάκης Αύγουστος 2009), η ΔΕΗ κατ’εντολή της Κυβέρνησης δεν κατέθεσε πρόταση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Θυμίζουμε ότι στις 13 Σεπτεμβρίου 2009 ο τότε αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας του ΠΑΣΟΚ και σημερινός Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρυσοχοΐδης δήλωνε στην εφημερίδα “ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ”: «Το ΠΑΣΟΚ τάσσεται κατά της εκχώρησης κοιτασμάτων λιγνίτη σε ιδιώτες, μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη σε σχέση με τον Διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του Λιγνιτορυχείου της Βεύης».
Το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν κατέθεσε προσφορά, σημαίνει πρακτικά ότι θα υποχρεώσουν την Επιχείρηση σε συνεκμετάλλευση του Ορυχείου της Βεύης με τον “εκλεκτό” της Υπουργού, στον οποίο θα καταχωρηθεί το εν λόγω κοίτασμα και ο οποίος θα είναι ταυτόχρονα και ανταγωνιστής της ΔΕΗ.

Ποτέ δεν μας δόθηκε επαρκής εξήγηση – απάντηση στο ερώτημα:

Πώς είναι δυνατόν το ελληνικό δημόσιο να προχωρεί στην εκμίσθωση μέρους ενός ενιαίου κοιτάσματος, του οποίου μεγάλο ποσοστό 50% περίπου κατέχει η ΔΕΗ, η οποία ελέγχεται αποκλειστικά από το ελληνικό δημόσιο;
Είναι γνωστό ότι η ΔΕΗ ορίστηκε με τον Νόμο 3175/2003 ως Προμηθευτής τελευταίου καταφυγίου, δηλ. έχει την υποχρέωση προμήθειας Η/Ε στους επιλεγμένους πελάτες, ακόμη κι αν αυτοί έχουν συμβάσεις προμήθειας με άλλους προμηθευτές.
Αυτό θεωρητικά σημαίνει ότι η ΔΕΗ θα έπρεπε να ενισχύεται με κάθε τρόπο, προκειμένου απρόσκοπτα να τροφοδοτεί με ασφάλεια και επάρκεια τους καταναλωτές της με Η/Ε σε προσιτές τιμές και όχι να της αποκλείεται-απαγορεύεται η πρόσβασή της στην πρώτη ύλη και μάλιστα όταν πρόκειται για το εθνικό μας καύσιμο, τον ΛΙΓΝΙΤΗ.
Η πρόκληση πλέον είναι απροκάλυπτη αφού την ίδια ώρα, το Άρθρο 144 του Μεταλλευτικού Κώδικα στην παράγραφο 3, ορίζει ότι “ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, επιτρέπεται να προχωρήσει στην εκμίσθωση, με απευθείας σύμβαση για την έρευνα και εκμετάλλευση των κοιτασμάτων λιγνίτη, σε οποιαδήποτε Επιχείρηση παρέχει τα εχέγγυα για τον σκοπό αυτό” και η ΔΕΗ είναι η μόνη Επιχείρηση που παρέχει τα εχέγγυα για τον σκοπό αυτό.
Το παιχνίδι ήταν καλά στημένο, ακόμη και από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αφού είχε δεσμευτεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ότι θα εξασφαλίσει με κάθε τρόπο την πρόσβαση των ιδιωτών στους ελληνικούς λιγνίτες (της Βεύης, της Βεγόρας, της Δράμας, της Ελασσόνας – απόφαση Μαρτίου 2008), αποκλείοντας μάλιστα τη ΔΕΗ ακόμη και από τη δυνατότητα να προμηθευτεί λιγνίτη από τους ιδιώτες προκειμένου να είναι σε θέση να λειτουργήσει της μονάδες.
Αυτό αποδεικνύεται εξάλλου και από το γεγονός ότι κατ’εντολή του πρώην Υπουργού Ανάπτυξης κ. Φώλια δόθηκε στην εταιρεία ΗΡΩΝ – ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ θυγατρική της ΤΕΡΝΑ, άδεια για κατασκευή λιγνιτικής μονάδας παραγωγής Η/Ε ισχύος 450MW στη Φλώρινα, με λιγνίτη που θα προμηθεύεται η εταιρεία, υποτίθεται από τα Βόρεια σύνορά μας, καθώς και από το ότι σήμερα η Υπουργός ΠΕΚΑ κ. Τίνα Μπιρμπίλη –μέσω του εκλεκτού της Προέδρου της ΡΑΕ κ. Βασιλάκου- προωθεί νέα άδεια για κατασκευή μονάδας παραγωγής Η/Ε ισχύος 370MW πάλι στη Φλώρινα, στον όμιλο εταιρειών ELPEDISON (ΕΛΠΕ και η Ιταλική EDISON), η οποία θα προμηθεύεται λιγνίτη από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ (Μπόμπολας – Καλιτσάνης), που είναι μια από τις 13 εταιρείες που κατέθεσαν προσφορά για την απόκτηση των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης λιγνίτη από το Ορυχείο της Βεύης.

Οι άλλες 12 είναι:

1. ΕΛΜΙΝ Α.Ε. – ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. Ένωση Εταιρειών

2. Ένωση Εταιρειών HORIZON ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΑΕΒΕ – ΜΕΤΕ Α.Ε.

3. ΛΙΓΝΙΤΟΡΥΧΕΙΑ ΑΧΛΑΔΑΣ Α.Ε.

4. ΓΑΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.

5. IAKOVOY BROTHERS L.T.D.

6. Κοινοπραξία ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ – ΚΑΠΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΤΕ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ

7. ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

8. ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.

9. ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ

10.ΑΚΜΗ ΑΤΕ

11.Κοινοπραξία ΝΕΟΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. – ΜΠΕΤΟΚΑΤ Α.Ε.

12.DRAGATOS S.A. – ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΗ Α.Ε.
Πρακτικά ή εάν στο τέλος του παραμυθιού το πριγκιπόπουλο παντρευόταν τη βασιλοπούλα, με βάση και τις άδειες που δόθηκαν ή πρόκειται να δοθούν για την κατασκευή λιγνιτικών μονάδων παραγωγής Η/Ε στη Φλώρινα θα είχαμε:

- Μονάδα ισχύος 450MW Μελίτη ΙΙ από τη ΔΕΗ

Μονάδα ισχύος 450MW από ΗΡΩΝ ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΙΚΗ ΤΕΡΝΑ

- Μονάδα ισχύος 370MW από ELPEDISON

Επειδή αυτά δεν συμβαίνουν ούτε καν στα παραμύθια, από τα παραπάνω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η Κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να απαξιώσει και να διαλύσει την μεγαλύτερη βιομηχανική Επιχείρηση της χώρας. Την επιχείρηση που έχει προσφέρει τα μέγιστα στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και που φέτος κλείνει 60 χρόνια!!! λειτουργίας στην υπηρεσία του Ελληνικού λαού.
Το ασφαλές αυτό συμπέρασμα προκύπτει και από την πρόσφατη ψήφιση του Νόμου έκτρωμα, με τον αριθμό 3833, που ψηφίστηκε την Παρασκευή 5 Μαρτίου και θα μείνει στην ιστορία, ως ο Νόμος που προσπάθησε να διαλύσει τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, αλλά και τις εργασιακές σχέσεις.

Ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ καλεί:
- τους εργαζόμενους σε αγωνιστική ετοιμότητα, γιατί η σύγκρουση με την Κυβέρνηση θα είναι σφοδρότατη, εάν εμείνει σ’αυτές τις θέσεις,

- σε εγρήγορση τους φορείς της Φλώρινας, αλλά και όλου του Ενεργειακού Λεκανοπεδίου, γιατί αυτά τα σχέδια βάζουν την ταφόπλακα στην ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας

- τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ να συντονίσει, όπως καλά γνωρίζει, όπως έκανε πάντα, στους αγώνες απέναντι στα σχέδια διάλυσης της Επιχείρησης, των εργασιακών σχέσεων και του ασφαλιστικού μας φορέα.

Οι εργαζόμενοι και τα στελέχη του ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ ήταν, είναι και θα είναι παρόντες.



Για το Δ.Σ. του ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Δ.Ε.Η. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ


Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας


Γιώργος Αδαμίδης Κων/νος Βασιλειάδης

========================================================
Ανατροπές στις συντάξεις με το νέο ασφαλιστικόΑύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2013 και αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων φέρνει το νέο ασφαλιστικό το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Μαΐου.

Στον εργατικό χώρο επικρατεί κλίμα αναστάτωσης και φυγής στη σύνταξη. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο στο δημόσιο οι αιτήσεις για συνταξιοδότηση έχουν αυξηθεί κατά 25% τους δύο τελευταίους μήνες. Πάντως περίπου 250.000 εργαζόμενοι- στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα -που έχουν θεμελιώσει ασφαλιστικά δικαιώματα ή θα έχουν θεμελιώσει έως το 2013, δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν. Κι αυτό γιατί δεν θα αλλάξει το καθεστώς συνταξιοδότησης (όρια ηλικίας, τρόπο υπολογισμού συντάξεων), τουλάχιστον για όσους έχουν θεμελιώσει ή θα θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα έως το 2013.

Οι 22 αλλαγές στις συντάξεις(όπως αυτές παρουσιάστηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Εργασίας κ. Α. Λοβέρδο ) έχουν ως εξής:

1. Ενιαίος φορέας διαχείρισης των αποθεματικών(αξίας 29.5 δισ. ευρώ συν τα κεφάλαια του Ταμείου Αλληλεγγύης των Γενεών) χωρίς να θίγονται τα περιουσιακά δικαιώματα των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.

2. Καθορισμός ενιαίων μηχανισμών ελέγχου: της Γεν. Γραμματείας Κοινωνικών ασφαλίσεων, του ΣΕΠΕ(επιθεωρητές εργασίας και των ασφαλιστικών ταμείων).

3. Συνδιαχείριση των πόρων των κλάδων υγείας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης(μια και ενιαία διαπραγμάτευση για όλες τις προμήθειες του συστήματος).

4. Σύσταση Κέντρων Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων(ΚΕΑ),

5. Θεσμοθέτηση παράλληλης ασφάλισης για όλες τις κατηγορίες ασφαλισμένων, που έχουν ασφαλιστεί από το 1993(η πρόταση είναι να συμπεριλάβει το μέτρο αυτό και τους δημόσιους υπαλλήλους).

6. Ενιαίο καθεστώς ασφάλισης συνταξιούχων που εργάζονται σε άλλες θέσεις εργασίας.

7. Απαγόρευση προγραμμάτων εθελουσίων εξόδων. Ο μέσος όρος ηλικίας

συνταξιοδότησης θα αυξηθεί κατά 2 χρόνια από το 2015.(από 61.4 που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 63.5).

8. Κεντρική επανεξέταση των αναπηρικών συντάξεων και εκσυγχρονισμός του καταλόγου βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.

9. Νέες διαδικασίες ασφάλισης για οικόσιτο προσωπικό και αγρεργάτες.

10. Αντικίνητρα πρόωρης συνταξιοδότησης.

11. Θέσπιση κινήτρων παραμονής στην αγορά εργασίας(κίνητρα παραμονής μετά την 35ετία και αντίστοιχα για όσους παραμένουν μετά το 65ο έτος).

12. Από 1/7/2011 διεκπεραίωση από το τραπεζικό σύστημα όλων των συναλλαγών στο πεδίο των εργασιακών σχέσεων (μισθοδοσία, απόδοση εισφορών).

13. Ενιαίο κέντρο πληρωμής συντάξεων προκειμένου να επιτευχθεί ο ενιαίος έλεγχος της τήρησης της νομοθεσίας περί διπλοσυνταξιούχων).

14. Ρύθμιση του χρόνιου προβλήματος της διαδοχικής ασφάλισης(σύνταξη πάνω από 2 ταμεία) από το 2011.

15. Από το 2018 λογιστικός διαχωρισμός προνοιακών παροχών (σύνταξη - γενικές παροχές) κατά των κατά κυριολεξία συντάξεων.

16. Από το 2018 καθορισμός μιας κοινής για όλους τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης βασικής σύνταξης η οποία θα είναι σύνταξη γήρατος με τις ευνόητες βέβαια εξαιρέσεις (π.χ. βαρέα και ανθυγιεινά) και θα καταβάλλεται με εισοδηματικά κριτήρια ανεξαρτήτως αν ο δικαιούχος έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα ή αν θα έχει έστω και ένα ένσημο. Η βασική σύνταξη θα έχει προνοιακό χαρακτήρα και θα καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το ύψος της βασικής σύνταξης εξαρτάται από τη σχετική πολιτική απόφαση εκάστης κυβέρνησης και, προφανώς, από τον αριθμό των δικαιούχων. Ο κανόνας της τριμερούς χρηματοδότησης του Ασφαλιστικού παραμένει καταστατική αρχή της πολιτικής μας.

17. Ανταποδοτική σύνταξη(από το 2018): Πρόκειται για την κατά κυριολεξία σύνταξη η οποία αναλογεί το χρόνο εργασίας και τις καταβληθείσες εισφορές. Ο επαναπροσδιορισμός του ύψους της δεν θα αποτελεί θέμα εισοδηματικής πολιτικής, όπως είναι σήμερα, αλλά θα καθορίζεται δίχως η κυβέρνηση να διαθέτει διακριτική ευχέρεια, με όρους τιμαριθμικούς και με συνυπολογισμό των οικονομικών δυνατοτήτων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης. Ούτε ένα ένσημο δεν θα πηγαίνει χαμένο ο δε εργαζόμενος με βάση το σύστημα αυτό θα καθίσταται φύλακας και συνδιαμορφωτής του επιπέδου της σύνταξής του.

18. Βάση (χρόνος) υπολογισμού: Η δεκαετία ή δεκαπενταετία κατά την έναρξη εφαρμογής, το 2018, και το σύνολο του εργασιακού βίου προς τα τέλη της επόμενης δεκαετίας.

19. Συντελεστές υπολογισμού ανταπόδοσης: Κλιμακούμενοι συντελεστές, από τα 15 έως τα 40 χρόνια. Ο νομοθετικός προσδιορισμός των συντελεστών έχει μεν πολιτικό χαρακτήρα, ωστόσο, δεν μπορεί να αγνοεί την οικονομική κατάσταση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και το γεγονός ότι το σύστημα πρέπει να είναι βιώσιμο και να μην εξαντλεί τις δυνατότητες της εθνικής οικονομίας.

Στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης γίνονται ήδη ποσοτικοποιήσεις με βάση δεκάδες εκδοχές ούτως ώστε να αποφασίσουμε με πολύ συγκεκριμένους όρους.

20. Διαχωρισμός των κλάδων - υπηρεσιών υγείας από το συνταξιοδοτικό σύστημα(από το 2018). Οι φορείς της πρωτοβάθμιας υγείας (που αποτελούν το κυρίως μέρος των διαθεσίμων υπηρεσιών του ασφαλιστικού συστήματος σήμερα) θα υπαχθούν στην εποπτεία του υπουργείου Υγείας και θα ενσωματωθούν στο Σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (και τα νοσοκομεία στη δευτεροβάθμια).

21. Ενοποιήσεις των ασφαλιστικών φορέων και συγκρότηση τριών μεγάλων φορέων κοινωνικής ασφάλισης, μισθωτών, αυτοαπασχολουμένων και αγροτών σε βάθος δεκαετίας.

22. Εξίσωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών-γυναικών στο δημόσιο από το 2013.

Στο μεταξύ τις βασικές κατευθύνσεις του ασφαλιστικού, όπως προέκυψαν από τον κοινωνικό διάλογο, παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος, ενώπιον της επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής. Το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μετά το Πάσχα. Ο κ. Λοβέρδος επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα νέο σύστημα που θα δώσει ανάσα και σιγουριά ως το 2030, θα επιφέρει τομές καθοριστικές για το μέλλον και τη σταθερότητα και θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Σημείωσε ακόμη ότι όλα δείχνουν ότι η χώρα μας θα εξασφαλίσει τη μεταβατική περίοδο ως το 2013 για την εξίσωση των ορίων συνταξιοδότησης ανδρών-γυναικών στο δημόσιο. Το 2013, πρόσθεσε ο υπουργός, είναι καλή ως μεταβατική περίοδος και δεν αιφνιδιάζει. «Όποιος έχει κατοχυρώσει τη δυνατότητα συνταξιοδότησης δεν έχει τίποτε να φοβηθεί κι αν μείνει και μετά το 2013 δεν θα θιγεί από τη νομοθετική παρέμβαση. Όσοι λοιπόν σπρώχνουν σε έξοδο τους εργαζομένους αυτούς εγκληματούν», ξεκαθάρισε.. Αναφερόμενος στις στοχεύσεις της κυβέρνησης κ. Λοβέρδος, σημείωσε ότι στόχος είναι το 2030 να πληρώνεται για τις συντάξεις το 4,8% του ΑΕΠ, όσο δηλαδή ποσοστό πλήρωσε το κράτος το 2008. Διέψευσε επίσης τα δημοσιεύματα περί εξώθησης των εργαζομένων σε 40 χρόνια εργασίας, λέγοντας ότι παρερμηνεύεται το μέτρο των κινήτρων παραμονής στην εργασία, αφού ουδείς θα υποχρεωθεί να το ακολουθήσει. Χαρακτήρισε δε λανθασμένη τη θέση ότι με τα νέα μέτρα θα μειωθούν οι συντάξεις από το 2018, γιατί αγνοείται ότι η ανταπόδοση θα γίνεται με βάση συντελεστή που θα ευνοεί αυτόν που παραμένει 35 ή 37 χρόνια: «Ο επαναπροσδιορισμός της σύνταξης δεν θα αποτελεί θέμα εισοδηματικής πολιτικής και θα καθορίζεται χωρίς η εκάστοτε κυβέρνηση να έχει τη διακριτική ευχέρεια να καθορίζει τη σύνταξη με όρους τιμαριθμικούς, συνυπολογίζοντας τις οικονομικές δυνατότητες».

Δεν υπάρχουν σχόλια: