Τρίτη, 1 Ιουνίου 2010

Νεκρός εντοπίστηκε τα ξημερώματα 49χρονος χειριστής ερπιστριοφόρου μηχανήματος σε εργοτάξιο της ΔΕΗ, στην Κερατέα.

Νεκρός εντοπίστηκε τα ξημερώματα 49χρονος χειριστής ερπιστριοφόρου μηχανήματος σε εργοτάξιο της ΔΕΗ, στην Κερατέα.
(ANA) – 5 ώρες πριν

Νεκρός εντοπίστηκε στις 3 τα ξημερώματα, 49χρονος χειριστής ερπιστριοφόρου μηχανήματος, στο εργοτάξιο της ΔΕΗ στη λεωφόρο Λαυρίου, στην Κερατέα. Ο 49χρονος εκτελούσε εργασίες χθες το πρωί στο εργοτάξιο, αλλά δεν επέστρεψε στο σπίτι του, γι αυτό οι συγγενείς του άρχισαν να τον αναζητούν. Τελικά, σήμερα τα ξημερώματα τον εντόπισε καταπλακωμένο από το μηχάνημα ο αδελφός του. Για το τραγικό συμβάν διενεργείται προανάκριση από την Αστυνομία.
=================================
«Μαχαίρι» στα φθηνά τιμολόγια ΔΕΗ
Περικόπτονται από 32 κατηγορίες σε 7-8. Αυξάνεται η τιμή της κιλοβατώρας για πολλούς δικαιούχους φθηνού ρεύματος. Αυξήσεις - εξπρές για κατανάλωση σε περιόδους αιχμής
«Mαχαίρι» στα φθηνά τιμολόγιά της ετοιμάζεται να βάλει η ΔΕΗ, ενώ καθιερώνει και «ζώνες αιχμής κατανάλωσης», στην περίοδο των οποίων το ηλεκτρικό ρεύμα θα χρεώνεται με... αυξήσεις-εξπρές λόγω ζήτησης. Για όλα αυτά η ΔΕΗ θα εγκαταστήσει περίπου 8 εκατομμύρια ψηφιακούς μετρητές που θα καταγράφουν:
Την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, το κόστος για τον καταναλωτή, την ημέρα, ώρα κ.λπ. που πραγματοποιείται, σύγκριση με άλλες περιόδους κ.λπ.

Το... πράσινο φως άναψε με σχέδιο νόμου που καταθέτει στη Βουλή αυτή την εβδομάδα η επί του Περιβάλλοντος, Ενέργειας Κλιματικής Αλλαγής υπουργός Τίνα Μπιρμπίλη και αφορά στα «μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση, ενεργειακές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις».
Σήμερα η ΔΕΗ διαθέτει 32 τιμολόγια και σκοπεύει να τα περιορίσει σε 7-8, μειώνοντας σημαντικά τις κατηγορίες των δικαιούχων σήμερα φθηνού, μειωμένου τιμολογίου, αυξάνοντας σε πολλές των περιπτώσεων εφεξής και την κιλοβατώρα χρέωσης.
Ανάμεσα σε αυτούς που απολαμβάνουν φθηνά επιδοτούμενα τιμολόγια της ΔΕΗ είναι: πολύτεκνοι, αγρότες, νησιώτες κ.λπ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», με... όπλο τους ψηφιακούς μετρητές, η ΔΕΗ προωθεί προς έγκριση και εφαρμογή τις εξής ζώνες, ανά εποχή για την τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας:
Ζώνη υψηλής ζήτησης «Α»: 7:00-23:00 τις εργάσιμες ημέρες της περιόδου από Ιούνιο έως και Σεπτέμβριο, στην οποία επιμερίζεται το μεγαλύτερο μέρος του κόστους ισχύος, πλέον της ενεργειακής χρέωσης.
Ζώνη υψηλής ζήτησης «Β»: 7:00-23:00, εργάσιμες μέρες όλο το έτος όπου ισχύει υψηλότερη ενεργειακή χρέωση και
Ζώνη χαμηλής ζήτησης: 23:00-7:00 τις εργάσιμες μέρες και όλες τις ώρες των αργιών του έτους, όπου υπάρχει χαμηλότερη ενεργειακή χρέωση.
Με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ προβλέπονται επίσης τα εξής:
Με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων καταρτίζεται κατάλογος προδιαγραφών ενεργειακώς αποδοτικών οχημάτων, χρησιμοποιώντας, κατά περίπτωση τη μεθοδολογία ελαχιστοποίησης του κόστους κύκλου ζωής ή συναφείς μεθόδους για να διασφαλίζεται η οικονομική αποτελεσματικότητά του.
Με όμοια απόφαση ρυθμίζονται:
Η ποσόστωση καθαρών οχημάτων, όπως ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου, βιοκαυσίμου, υδρογόνου στις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς
Η διαδικασία αντικατάστασης των παλαιών μεσαίων και βαρέων οχημάτων του Δημοσίου και ευρύτερου δημόσιου τομέα δημόσιας χρήσης άνω των 3.5 τόνων και ηλικίας άνω της δεκαετίας
Η διαδικασία προμήθειας οχημάτων με βάση την ετικέτα οικονομίας καυσίμου, ως κριτήριο επιλογής.
Δημιουργείται «μητρώο διανομέων ενέργειας» κ.λπ. ώστε να προστατεύονται αποτελεσματικά οι καταναλωτές από τους... αλεξιπτωτιστές.

Τίθεται στόχος εξοικονόμησης ενέργειας κατά 9% έως το 2016.
Το ΥΠΕΚΑ τίθεται επικεφαλής του κρατικού μηχανισμού όσον αφορά τις «Πράσινες Συμβάσεις Δημοσίου».
Για τον ιδιωτικό τομέα, μεταξύ άλλων, καθιερώνεται υποχρέωση των διανομέων ενέργειας, των διαχειριστών δικτύων διανομής και των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης ενέργειας, να παρέχουν ενεργειακές υπηρεσίες και ενεργειακούς ελέγχους στους τελικούς καταναλωτές σε ανταγωνιστικές τιμές.
Επίσης οι φορείς που έχουν την ευθύνη εγκατάστασης, λειτουργίας και συντήρησης μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, τηλεθέρμανσης, τηλεψύξης και ζεστού νερού για οικιακή κατανάλωση αναλαμβάνουν την υποχρέωση να παρέχουν σε ανταγωνιστικές τιμές στους τελικούς καταναλωτές ατομικούς μετρητές και αναλυτικά τιμολόγια που θα περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικές με την κατανάλωση, καθώς και άλλα τεχνικά στοιχεία, έτσι ώστε να μπορούν αυτοί να ρυθμίζουν την κατανάλωση σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες.
Χαρ. Αναγνωστόπουλος - Χρ. Κολώνας
=================================================
Υποχρεωτικά ψηφιακοί μετρητές ηλεκτρικού
Υποχρεωτικοί για τις νέες συνδέσεις γίνονται οι ψηφιακοί μετρητές ηλεκτρικού.
Επίσης, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ και των άλλων προμηθευτών, θα πρέπει να περιέχουν στοιχεία κατανάλωσης, που θα επιτρέπουν στον πελάτη να κάνει συγκρίσεις με την αντίστοιχη του προηγούμενου χρόνου, ή και με τον μέσο όρο της ίδιας κατηγορίας.

Τα παραπάνω προβλέπονται μεταξύ άλλων σε νομοσχέδιο που κατέθεσε χθες στη Βουλή η υπουργός ΠΕΚΑ Τίνα Μπιρμπίλη και προβλέπει δράσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο ορίζεται ενδεικτικός εθνικός στόχος, η ενεργειακή κατανάλωση το 2016, να είναι μειωμένη κατά 9% έναντι του Ιανουαρίου 2008. Επίσης, θεσπίζεται η λειτουργία εταιρειών ενεργειακών υπηρεσιών, όπως και το σύστημα χρηματοδότησης από τρίτους επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Με αυτό, επενδύσεις ενεργειακής βελτίωσης θα μπορούν να χρηματοδοτούνται από τράπεζες ή άλλες εξειδικευμένες επιχειρήσεις. Η δε αποπληρωμή τους θα γίνεται από το οικονομικό όφελος που θα προκύπτει λόγω μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης.
«Πράσινες» συμβάσεις
Το νομοσχέδιο εισάγει επίσης οικολογικά κριτήρια στις προμήθειες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως και τις «πράσινες» δημόσιες συμβάσεις. Να σημειωθεί εδώ ότι βάσει κοινοτικής οδηγίας, η Ελλάδα πρέπει το αργότερο μέχρι το τέλος του 2010 να εισαγάγει τα κριτήρια αυτά για το 50% των δημόσιων συμβάσεων που συνάπτει.

=================================================
Ιδιωτικοποιήσεις με ...γοργούς ρυθμούς
Στο τραπέζι ΔΕΗ, ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ειρήνη Χρυσολωρά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 1 Ιουνίου 2010
Η ώρα των ιδιωτικοποιήσεων σήμανε για την κυβέρνηση, που συγκαλεί Υπουργικό Συμβούλιο, ίσως και αύριο, προκειμένου να ληφθούν οι πρώτες αποφάσεις και να δρομολογηθούν οι σχετικές διαδικασίες, ώστε να αρχίσουν να εισρέουν στα δημόσια ταμεία τα αντίστοιχα έσοδα.
Η πρώτη ανεπίσημη συζήτηση έγινε το περασμένο Σάββατο, σε μια διευρυμένη άτυπη διυπουργική επιτροπή, όπου συμφωνήθηκε κατ΄ αρχήν ότι η βασική κατεύθυνση θα είναι η αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης.

Ετσι, σε πρώτη φάση προωθούνται οι υποδομές, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα ακίνητα του Δημοσίου για παραχώρηση σε ιδιώτες προς εκμετάλλευση, για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, 20-40 χρόνων. Στο τέλος της περιόδου της σύμβασης τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία θα ανήκουν και πάλι στο Δημόσιο, το οποίο εν τω μεταξύ θα επωφελείται από την είσπραξη μισθωμάτων. Οι ιδιώτες που θα ενδιαφερθούν, θα έχουν την υποχρέωση να αναβαθμίσουν τα εν λόγω ακίνητα, πραγματοποιώντας επενδύσεις και θα εισπράττουν έσοδα από την εκμετάλλευσή τους, ανάλογα με τη συμφωνία. Πρόκειται σε μεγάλο βαθμό για επανάληψη του μοντέλου του αεροδρομίου των Σπάτων και της Αττικής Οδού.

Παράλληλα, όμως, η κυβέρνηση δεν αποκλείει και την πλήρη ιδιωτικοποίηση ορισμένων περιουσιακών στοιχείων του, όπως τα καζίνα, για τα οποία δεν βλέπει κανένα λόγο να τα διατηρεί το Δημόσιο. Επίσης, εκτός από τα καζίνα στη λύση της ιδιωτικοποίησης προσανατολίζεται και για τη ΛΑΡΚΟ, καθώς η άνοδος της τιμής του νικελίου την έχει καταστήσει ελκυστική στους ξένους επενδυτές. Σημείο αιχμής αποτελεί, όμως, όπως προέκυψε και από τη σύσκεψη του Σαββάτου, η τύχη των μεγάλων δημόσιων επιχειρήσεων, όπως η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ. Στη σύσκεψη η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Τ. Μπιρμπίλη επανέλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, τις επιφυλάξεις που είχε και παλαιότερα διατυπώσει σχετικά με την παραχώρηση μονάδων της ΔΕΗ σε ιδιώτες. Ετσι, το θέμα παραμένει ανοιχτό, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις σε υψηλότερο επίπεδο.

Διαχωρισμός των εταιρειών
Επίσης, δεν αποφασίσθηκε η κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί σε ό,τι αφορά την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ. Το βέβαιο είναι ότι σε πρώτη φάση θα υπάρξει ένας διαχωρισμός των εταιρειών, σύμφωνα και με τις κοινοτικές απαιτήσεις, μεταξύ της υποδομής των δικτύων και της παροχής των υπηρεσιών ύδρευσης. Η υποδομή θα παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο, ενώ οι υπηρεσίες θα ιδιωτικοποιηθούν. Ομως, ο τρόπος ιδιωτικοποίησης δεν έχει οριστικοποιηθεί. Εξετάζεται η πιθανότητα να εφαρμοσθεί και εδώ το μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης. Ο ιδιώτης θα αναλάβει το μάνατζμεντ και θα εκμεταλλεύεται την εταιρεία για ορισμένο χρονικό διάστημα. Ενδεχομένως, σε αυτή την περίπτωση να αποκτήσει και ένα πακέτο μετοχών, έναντι του ανάλογου τιμήματος, όχι όμως το πλειοψηφικό πακέτο.

Τα αναμενόμενα έσοδα, πάντως, με βάση αυτή τη μέθοδο ιδιωτικοποίησης, των συμβάσεων παραχώρησης, δεν θα είναι μεγάλα. Η κυβέρνηση φέρεται να θεωρεί σημαντικότερο στη φάση αυτή τη μείωση δαπανών και την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων, παρά την άμεση αύξηση εσόδων, που άλλωστε σε κάθε περίπτωση θα είναι λίγα σε σύγκριση με αυτά που χρειάζονται για τη μείωση των 300 δισ. ευρώ του χρέους. Μόνο και μόνο η εξυγίανση του ΟΣΕ ( που τώρα σημειώνει ζημιές) εφόσον επιτευχθεί, θα εξοικονομήσει στο δημόσιο 1 δισ. ευρώ τον χρόνο.
Οι Κινέζοι θέλουν τα λιμάνια

ΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ενδιαφέρον για τη χρήση και διαχείριση ελληνικών λιμανιών και λιμενικών υποδομών επανέλαβε χθες ο κινέζος υφυπουργός Μεταφορών Weng Μengyong κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.
==============================================
Επιταχύνουν τις ιδιωτικοποιήσεις
Αύριο στο υπουργικό συμβούλιο

Οι αγωνιώδεις προσπάθειες της κυβέρνησης να ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και παραχωρήσεων δημόσιας περιουσίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο θα είναι το κύριο αντικείμενο του υπουργικού συμβουλίου που αναμένεται να συνεδριάσει αύριο. Ο στόχος της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ είναι μέσα στο 2010 να εισπραχθούν περί το 1 δισ. ευρώ. Με βάση τους σχεδιασμούς αυτούς, ξεπουλιούνται σε ιδιώτες μεγάλες εταιρείες υποδομών παραγωγής και διαχείρισης νερού, ενέργειας, φυσικού αερίου, αλλά και οδικές αρτηρίες κλπ.

Στις προς ...εκχώρηση εταιρείες περιλαμβάνονται και αυτές που «έσπρωχνε» στους ιδιώτες και η κυβέρνηση της ΝΔ (ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΠΑ), αλλά δεν πρόλαβε να φέρει εις πέρας. Στο σφυρί βγαίνουν επίσης ο ΟΣΕ, η ΛΑΡΚΟ, λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι, περιφερειακά αεροδρόμια, καζίνο, τυχερά παιγνίδια κλπ. Βέβαια, το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι το γεγονός ότι τα μεγάλα «φιλέτα» της δημόσιας περιουσίας έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί από προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και κύρια επί εποχής Κ. Σημίτη, με αποτέλεσμα η σημερινή κυβέρνηση να αναζητεί έσοδα και από διεύρυνση των ποσοστών συμμετοχής του ιδιωτικού κεφαλαίου σε επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ και ο αερολιμένας Αθηνών (Σπάτα) κλπ.

Για την περίπτωση της ΔΕΗ, συζητείται έντονα η πώληση μονάδων της εταιρείας σε ιδιώτες, δεδομένου ότι η πώληση και νέου πακέτου μετοχών στο Χρηματιστήριο κρίνεται στην παρούσα φάση μη συμφέρουσα, λόγω των πτωτικών τάσεων που επικρατούν στην κεφαλαιαγορά.

Για τον ΟΣΕ, με βάση το σχέδιο «εξυγίανσης», προβλέπεται η εξ ολοκλήρου πώληση εταιρειών όπως η ΤΡΕΝΟΣΕ, το κλείσιμο σταθμών, η είσοδος ιδιωτών στις υπηρεσίες μεταφορών εμπορευμάτων - έντονο ενδιαφέρον έχει επιδείξει η κινεζική COSCO - και η νέα αύξηση των εισιτηρίων.

Για τις ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και ΔΕΠΑ προβλέπεται η εκχώρηση ποσοστού των μετοχών σε ιδιώτες, ενώ συζητούν την εκχώρηση και της διοίκησης (μάνατζμεντ). Οσο για τα λιμάνια, τους αυτοκινητοδρόμους και τα περιφερειακά αεροδρόμια προκρίνεται η λύση της μακροχρόνιας μίσθωσης (συμβάσεις παραχώρησης) για 30-40 χρόνια.
==================================================

Δεν υπάρχουν σχόλια: