ΔΕΗ: Σχέδιο ενίσχυσης με χρήματα από τον προϋπολογισμό
Στις πλάτες του έλληνα φορολογούμενου θα φορτωθεί το έλλειμμα του ταμείου συντάξεως των υπαλλήλων της ΔΕΗ
Τα ελλείμματα του ταμείου συντάξεως των υπαλλήλων της ΔΕΗ θα συνεχίσει να πληρώνει ο κρατικός προϋπολογισμός, παρά την αρχική απόφαση της κυβέρνησης για περικοπή αυτού του ποσού κατά 10%, μία κίνηση που θα ωθούσε το ταμείο σε περικοπή των συντάξεων κατά 7%.
Η συμφωνία η οποία -όπως αποκάλυψε αποκλειστικά ο ΣΚΑΪ- κλείστηκε την περασμένη Παρασκευή ανάμεσα στον υπουργό Εργασίας, Άνδρέα Λοβέρδο και τη ΓΕΝΟΠ – ΔΕΗ, θα επιβαρύνει κάθε χρόνο τους φορολογούμενους με 750 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Υπουργός Οικονομικών, πάντως, όταν ρωτήθηκε από τον ΣΚΑΪ αντέδρασε αμήχανα και αρκέστηκε να δηλώσει ότι θα συνεχίσουμε με πληρώνουμε τη συμβιβαστική υποχρέωση που απορρέει από την ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης.Κατά πληροφορίες του ΣΚΑΪ, συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ σε συνάντηση με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών, Ηλία Πλασκοβίτη, απείλησαν να βυθίσουν τη χώρα στο σκοτάδι αν κοπούν τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, ακόμα και μετά την τριετία του μνημονίου.
====================================
Σχέδια αποκρατικοποίησης και διάσπασης της ΔΕΗ
ΕΛΛΑΔΑ
Ανοιχτό αφήνει το ενδεχόμενο να προχωρήσει η κυβέρνηση στη φημολογούμενη διάσπαση της ΔΕΗ σε τρία μέρη και την αποκρατικοποίησή της ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, σύμφωνα με τη γραπτή ενημέρωση που παρείχε στο Βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ, Λευτέρη Αυγενάκη, καθώς και σε 8 ακόμα συναδέλφους του.
Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι, απαντώντας στην κοινή κοινοβουλευτική παρέμβαση 9 Βουλευτών ΝΔ, ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών υπογραμμίζει στο με αρ. Πρωτ. 142 από 21.06.2010 έγγραφό του ότι «η κυβέρνηση μελετά τους τρόπους εφαρμογής των σχετικών Ευρωπαϊκών Οδηγιών ενώ σε κάθε περίπτωση θα διασφαλίσει την αποφασιστική συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου σε υποδομές και δίκτυα στρατηγικής σημασίας», μη διαψεύδοντας τα σενάρια μερικής αποκρατικοποίησης της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε.
Υπενθυμίζεται μάλιστα, ότι οι υπογράφοντες Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ανέφεραν ξεκάθαρα ότι «υπό την επιτήρηση του μηχανισμού παρακολούθησης της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ. ασκούνται πιέσεις στη χώρα μας για άμεσες αποκρατικοποιήσεις», θέμα που «ανακινήθηκε πρόσφατα κατά τη συζήτηση του ελληνικού προβλήματος στο Eurogroup, ενώ η ελληνική κυβέρνηση επισπεύδει τη λήψη αποφάσεων για την αναδιάρθρωση κρατικών συμμετοχών, την πώληση κρατικών επιχειρήσεων και την παραχώρηση στρατηγικών ποσοστών σε διεθνείς επενδυτές».
Στο πλαίσιο αυτό, σημειώσαν ότι «εκπονείται σχέδιο από τον Υπουργό Οικονομικών και αναμένεται να παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο σύντομα» και «σε συζητήσεις του κλιμακίου εμπειρογνωμόνων ΔΝΤ-ΕΕ τέθηκε το θέμα της πώλησης όλων των επιχειρήσεων που δεν είναι στρατηγικής σημασίας, η μείωση της κρατικής συμμετοχής σε τράπεζες και εταιρείες υποδομών – δικτύων και η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, ώστε να ιδιωτικοποιηθεί το επιχειρησιακό του «κομμάτι» και να μείνουν υπό κρατικό έλεγχο οι υποδομές». Προσέθεσαν δε ότι «σύμφωνα με πληροφορίες στο προς συζήτηση πακέτο προστέθηκε η εναλλακτική πρόταση για τη ΔΕΗ, η οποία εμπεριέχει την προοπτική διάσπασης του κρατικού ενεργειακού φορέα σε τρεις ξεχωριστές εταιρείες, οι οποίες θα αναλάβουν την παραγωγή, διανομή και εμπορία ηλεκτρικού ρεύματος» και τονίζουν ότι «στο σχέδιο προβλέπεται η συμμετοχή στρατηγικού επενδυτή στις νέες εταιρείες διανομής – εμπορίας», ενώ «το παραγωγικό «κομμάτι» θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, ενώ προτείνεται να πουληθούν ορισμένες ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες στις οποίες πρέπει να γίνουν μεγάλες επενδύσεις εκσυγχρονισμού».
Ωστόσο, και παρά τη μεγάλη αναστάτωση που έχει προκαλέσει η φημολογία σε εκατοντάδες εργαζόμενους της ΔΕΗ, ο κ. Γ. Παπακωνσταντίνου δεν προέβη σε διάψευση των σχετικών δημοσιευμάτων, αποδεικνύοντας και εγγράφως ότι το συγκεκριμένο ενδεχόμενο εξετάζεται από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.
Οι Βουλευτές που ζήτησαν τις διευκρινήσεις του Υπ. Οικονομικών είναι:
1.Γεώργιος Κασαπίδης
2.Λευτέρης Αυγενάκης
3.Ευστάθιος Κωνσταντινίδης
4.Μιχαήλ Γιαννάκης
5.Θεόδωρος Καράογλου
6.Μιχάλης Παπαδόπουλος
7.Σταύρος Καλαφάτης
8.Μιχάλης Χαλκίδης
9.Όλγα Κεφαλογιάννη
=================================================
Η ΔΕΗ διενεργεί διαγωνισμό για την επιλογή εταιρείας που θα αναλάβει την κατασκευή του περιπτέρου της στην 75η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.Ο συνολικός ενδεικτικός προϋπολογισμός της σύμβασης, η οποία θα έχει χρονική διάρκεια από την ημερομηνία υπογραφής της, έως τις 30 Σεπτεμβρίου ανέρχεται κατά μέγιστο σε 55.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Η προθεσμία υποβολής των προσφορών έχει παραταθεί μέχρι τη Δευτέρα 12 Ιουλίου.
==========================================
http://www.rodiaki.gr/article.php?id=46522&catid=1&subcatid=37
Ενεργειακό της Ρόδου: Σε μία κλωστή
Διάβασα προσεκτικά το άρθρο της ΡΟΔΙΑΚΗΣ (1 Ιουλίου 2010 ) στις σελίδες της ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ με τον τίτλο και απόρησα για την τοποθετηση των δύο αρθογράφων εναντίον της ΔΕΗ.
Φαίνεται ότι με την παραπληροφόρηση θέλουν να αποσπάσουν την προσοχή της κοινής γνώμης από τις πραγματικές αιτίες που έφεραν το ενεργειακό της Ρόδου στη σημερινή κατάσταση.
Το συμπέρασμα που βγαίνει από αυτό το άρθρο κατά τη γνώμη των συντακτών του είναι ότι για ότι συμβεί με την επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας φταίει η ΔΕΗ.
Ενώ λοιπόν ισχυρίζονται ότι φταίει η ΔΕΗ οι ίδιοι λένε ότι: Πως είναι λοιπόν δυνατόν να φταίει η ΔΕΗ όταν έχει προχωρήσει στην ανάθεση του έργου και την παραγγελία των μηχανών;;;
Ο κόσμος βέβαια δεν γνωρίζει λεπτομέρειες ότι η ΔΕΗ προσπαθεί εδώ και 20 χρονιά να βρει θέση γι’ αυτό το εργοστάσιο. Κάθε φορά που πήγαινε σε κάποια θέση εύρισκε μπροστά της αετονύχηδες, κάποιους άσχετους δήθεν οικολόγους και μια άτολμη αυτοδιοίκηση Α και Β βαθμού που το μόνο μέλημά της ήταν να διατηρήσει την εκλογική της πελατεία. Οι αρθρογράφοι του παραπάνω άρθρου αν και τα γνωρίζουν όλα αυτά. Παρόλα ταύτα προσπαθούν να ταΐσουν τους συμπολίτες μας με κουτόχορτο ρίχνοντας το ανάθεμα στη ΔΕΗ.
Αλλά ας πάμε ακόμα ένα βήμα πιο πέρα.
Οι αρθρογράφοι επισυνάπτουν στο άρθρο τους 2 έγχρωμες φωτογραφίες με τα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη που έφερε η ΔΕΗ εδώ και 3 χρόνια στη Ρόδο για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη ζήτηση και κυρίως για να μειώσει την λειτουργία των παλαιών αεροστροβίλων που για κάθε παραγομένη κιλοβατώρα καίνε διπλάσια ποσότητα καυσίμου και εκπέμπουν διπλάσια ποσότητα καυσαερίων. Η λεζάντα κάτω από τη φωτογραφία των ζευγών που έγραψαν οι συντάκτες του άρθρου είναι:
Δεύτερο σημείο παραπληροφόρησης. Τα ζεύγη δεν μένουν ανενεργά από πέρυσι αλλά από πρόπερσι!!!
Δεν κάνουν όμως καμία μνεία οι αρθρογράφοι ότι οι ίδιοι και οι υπόλοιποι της επιτροπής αγώνα Θεολόγου κατήγγειλαν στη πολεοδομία την ΔΕΗ ότι έχει κάποιες πολεοδομικές αποκλίσεις στο σταθμό, που στην πραγματικότητα ούτε θίγουν ούτε ενοχλούν κανέναν. Έτσι όμως κατάφεραν να ανακληθεί η άδεια εγκατάστασής τους από την πολεοδομία.
Με την πράξη αυτή προκαλείται ζημία στην εθνική οικονομία λόγω αυξημένων εισαγωγών πετρελαίου ( η χώρα μας έχει χρήματα ας πληρώνει!!), ζημία στη ΔΕΗ που πληρώνει τα επιπλέον πετρέλαια, ζημία στο περιβάλλον λόγω των αυξημένων ρύπων και επισφαλής λειτουργία του δικτύου. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της ζημίας από την μη λειτουργία των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών θα δώσω και τα στοιχεία που έχω στην διάθεσή μου.
Για το 2008 και 2009 λόγω μη λειτουργίας των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών πεταχθήκαν τσάμπα στον αέρα περίπου 11.000.000 λίτρα (ένδεκα εκατομμύρια λίτρα ) πετρελαίου ντίζελ και περίπου 29.000 τόνοι επιπλέον καυσαέρια (CO2). Το κόστος του επιπλέον καυσίμου επιβάρυνε τη ΔΕΗ με περίπου 10.500.000 ευρώ.
Δεν έχω στοιχεία για την επιβάρυνση του κρατικού ισοζυγίου από τις πρόσθετες εισαγωγές πετρελαίου.
Παρόμοια αποτελέσματα θα έχουμε και το 2010. Δηλαδή 5,5 εκατομμύρια λίτρα επιπλέον πετρέλαια περίπου 14,000 τόνους επιπλέον καυσαέρια και την αντίστοιχη οικονομική ζημία.
Προχθές πληροφορήθηκα ότι το μεγαλύτερο μηχάνημα του σταθμού , ο αεριοστρόβιλος FIAT, υπέστη σοβαρότατη βλάβη. Από την εμπειρία μου στα συγκεκριμένα μηχανήματα το μηχάνημα δεν πρόκειται να λειτουργήσει ούτε μέχρι τέλους του έτους. Η βλάβη αυτή δεν θα είχε συμβεί εάν τα 2 τελευταία χρονιά αλλά και φέτος λειτουργούσαν τα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη η εγκατάσταση των οποίων είχε σαν στόχο να μειώσει την λειτουργία του συγκεκριμένου μηχανήματος αλλά και του άλλου αεριοστροβίλου του THOMASEN.
Δυστυχώς είχαν άλλες απόψεις.
Πάντως μετά το συμβάν ίσως θα πρέπει οι υπηρεσίες και οι πολιτικοί να αναθεωρήσουν την στάση τους και να χορηγήσουν προσωρινή άδεια εγκατάστασης των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών για να λειτουργήσουν τουλάχιστο μέχρι να επισκευασθεί το μηχάνημα. Διαφορετικά οι διακοπές θα είναι μεγάλες κάτι που θα δώσει τη χαριστική βολή στον τουρισμό και την οικονομία του τόπου.
Τουλάχιστον επί 10 χρόνια κρούω με τα άρθρα μου το κώδωνα του κινδύνου ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί σοβαρή βλάβη σε κάποιο μηχάνημα αλλά όλοι, εκτός από την ΔΕΗ που ξέρει τι θα πει επισφαλής λειτουργία ενός δικτύου, σφύριζαν αδιάφορα. Κλείνοντας αυτό το άρθρο θα ήθελα να πω σε όλους (υπευθύνους και καταναλωτές) να προσεύχονται να μη συμβεί βλάβη και σε άλλο μηχάνημα.
* Του Αθανάσιου Δηλανά
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός
πρώην Διευθυντής ΔΕΗ Σορωνής
Πηγή : Ροδιακή
=================================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου