Φήμες αλλά και ανεπίσημες διαψεύσεις για παραίτηση Ζερβού στη ΔΕΗ
Συνεχίστηκε και την εβδομάδα που πέρασε το μπαράζ δημοσιευμάτων για τη διοικητική αναταραχή στα κορυφαία κλιμάκια της ΔΕΗ.
Παρά το γεγονός ότι μέχρι χθες η ΔΕΗ δεν είχε εκδώσει επίσημη ανακοίνωση, κύκλοι της επιχείρησης απαντούσαν σε σχετικά ερωτήματα δημοσιογράφων ότι δεν ισχύουν τα περί παραίτησης και ότι δεν ευσταθεί η σχετική φημολογία.
Να σημειώσουμε ότι δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας ανέφερε ότι ο κ. Ζερβός έχει υποβάλει την παραίτησή του, η οποία έχει γίνει δεκτή και ήδη έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του.
Παρά τη φημολογία –τουλάχιστον χθες– το υπουργείο περιβάλλοντος ενέργειας και κλιματικής αλλαγής τηρούσε «σιγή ασυρμάτου».
Να σημειώσουμε τέλος ότι ο ίδιος ο κ. Ζερβός βρισκόταν χθες καθ’ οδόν επιστρέφοντας από την Ινδία, όπου παρευρέθη σε διεθνές συνέδριο.
Πηγή:www.capital.gr
======================================
Από τη «πρίζα» της Κοζάνης ξεκινά η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα
Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στο 2011 στη πόλη της Κοζάνης, που θα αποτελέσει έτσι το πρώτο οργανωμένο ελληνικό πείραμα στον τομέα αυτό.
Το σχέδιο που βασίζεται σε πρόταση της ΔΕΗ στα πλαίσια προγράμματος που έκανε αποδεκτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προβλέπει την καταρχήν τοποθέτηση στην πόλη 15-16 οικιακών και 5-6 δημόσιων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την επιλογή για το που ακριβώς θα εγκατασταθούν να εναπόκειται στον Δήμο. Τουλάχιστον σε πρώτη φάση οι σταθμοί θα φορτίζουν 15 περίπου ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που η ΔΕΗ θα τα εκμισθώσει με leasing, και τα οποία θα διατεθούν για τις ανάγκες της δημοτικής αρχής.
Το πρόγραμμα είναι ένα από τα 5 νέα πιλοτικά έργα τρίτης γενιάς που θα χρηματοδοτήσει από του χρόνου η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της δράσης «Green eMotion». Τα 5 αυτά πιλοτικά έργα, που αφορούν επίσης στη Ρώμη, στη Βαρκελώνη, στη Βουδαπέστη και στη Μουρχία (Ισπανία), έχουν σαν στόχο αφενός να διερευνηθεί η ενσωμάτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο ηλεκτρικό δίκτυο των πόλεων, αφετέρου να υποστηριχθεί η όσο δυνατόν μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ.
Διότι για να είναι πραγματικά πράσινη η αυτοκίνηση, δηλαδή μηδενικών εκπομπών, και να προκαλεί ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα πρέπει η τροφοδοσία του οχήματος να γίνεται αποκλειστικά από πηγές παραγωγής μηδενικών εκπομπών, που είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (όπως ζητούν έντονα διάφορες οργανώσεις στην Ολλανδία), και όχι από λιγνίτη ή φυσικό αέριο.
Γιατί Κοζάνη…
Σχετικά με την Κοζάνη, ο λόγος που προτάθηκε από ελληνικής πλευράς (αντί π.χ. της Αθήνας) και επελέγη από την Ε.Ε. στηρίζεται στο εξής σκεπτικό : Αφενός για να μετρηθούν πιο εύκολα τα συμπεράσματα επειδή πρόκειται για μια μικρή πόλη, αφετέρου για να δοθεί ένα «πράσινο» μήνυμα επειδή λόγω ακριβώς του λιγνίτη κατατάσσεται στη λίστα με τις πιο επιβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσο για το ερευνητικό πρόγραμμα «Green eMotion», συμμετέχουν 40 εταίροι, από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες ηλεκτρισμού και μεγάλα ερευνητικά κέντρα, μέχρι ανεξάρτητοι Δήμοι. Στόχος του είναι να αναβαθμίσει κάποια από τα ήδη υπάρχοντα πιλοτικά, αλλά και να εγκαταστήσει τρία νέας γενιάς τέτοια έργα, ενσωματώνοντας στα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τα πρώτα, τις τεχνολογικές εξελίξεις, την τυποποίηση των υποδομών, τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης των οδηγών αλλά και τη συνέργεια με τις ΑΠΕ.
Αν και ακριβότερα, όχι απαγορευτικά
Επειδή η τεχνολογία τους είναι ακόμη καινούργια, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν ακριβότερα απ’ ότι τα συμβατικά (γι’ αυτό και πολλές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά τους).
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του i-miev του νέου μοντέλου της Mitsubishi το οποίο θα βγει στην αγορά με κόστος 35.000 ευρώ, με την κατασκευάστρια εταιρεία να εγγυάται για την μπαταρία του δέκα χρόνια ζωής. Στον κύκλο αυτό των 10 ετών, θεωρείται ότι η αυξημένη τιμή του οχήματος αντισταθμίζεται από το μειωμένο λειτουργικό κόστος που θα έχει λόγω της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, αντί για βενζίνη.
=====================================
Μόνο με καταβολή εγγύησης θα δίνει η ΔΕΗ σύνδεση για φωτοβολταϊκά
Να κρατήσει, στο μέτρο του δυνατού, εκτός «παιχνιδιού» τους «αεριτζήδες» που έχουν σπεύσει να αξιοποιήσουν τις υψηλές τιμές απορρόφησης του ρεύματος και εν γένει τις ευκαιρίες που δίνει η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, χωρίς να διαθέτουν φερεγγυότητα και επενδυτική νοοτροπία, επιχειρεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Στο πλαίσιο αυτό στην οδό Αμαλιάδος επεξεργάζονται νέα υπουργική απόφαση, με την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα θεσπίζεται η καταβολή εγγύησης εκ μέρους του επενδυτή και υπέρ της ΔΕΗ, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της υπογραφής σύμβασης σύνδεσης.
Η καταβολή εγγύησης θεσπίζεται για τις εγκαταστάσεις μέχρι 500 Κιλοβάτ, για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση άδειας παραγωγής, αλλά οι υποψήφιοι επενδυτές υποβάλλουν απευθείας στη ΔΕΗ φάκελο – αίτηση σύνδεσης και, αφού η ΔΕΗ εκδώσει τους όρους σύνδεσης για τη συγκεκριμένη εγκατάσταση, καλούνται να υπογράψουν σύμβαση σύνδεσης ώστε να μπορούν να προχωρήσουν το έργο. Σε αυτή ακριβώς τη φάση θα πρέπει ο επενδυτής, με βάση τη νέα υπουργική απόφαση, να καταβάλλει την εγγύηση η οποία, εάν πραγματοποιήσει την επένδυση, θα συμψηφίζεται. Αν δεν την πραγματοποιήσει σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, η εγγύηση θα καταπίπτει υπέρ της ΔΕΗ.
Το ποσόν της εγγύησης, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, θα σχετίζεται με την εγκατεστημένη ισχύ της προτεινόμενης επένδυσης. Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι θα είναι ανάμεσα στα 100 και στα 200 ευρώ ανά κιλοβάτ εγκατεστημένης ισχύος. Δηλαδή για ένα «100άρι» φωτοβολταϊκό σύστημα θα καταβάλλεται εγγύηση από 10.000 ως 20.000 ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή η ΔΕΗ εξετάζει τις χιλιάδες αιτήσεις που έχει λάβει, προκειμένου να εκδώσει όρους σύνδεσης για κάθε μία από αυτές. Άρα, η καταβολή εγγύησης αφορά στο σύνολο των επενδυτών που περιμένουν "πράσινο φως" από τη ΔΕΗ και οι οποίοι τώρα θα πρέπει να κάνουν εξαρχής τους υπολογισμούς τους, πιθανόν και τις συμφωνίες που έχουν με τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται.
Η απόφαση αυτή της κ. Μπιρμπίλη, εάν βεβαίως επιβεβαιωθεί, βρίσκει σύμφωνες τις σοβαρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, καθώς όλοι φοβούνται τη «φούσκα» που μπορεί να δημιουργηθεί από τους «αεριτζήδες» που έχουν κατακλύσει την επαρχία «με μια σαμσονάϊτ και ένα κινητό» και υπόσχονται εύκολα κέρδη.
«Έπρεπε να υπάρξει μια διαδικασία που να αποτρέπει τους ευκαιριακούς παίκτες και να εξασφαλίζει ότι οι επενδύσεις δεν θα μείνουν στα χαρτιά» υποστηρίζει στέλεχος μεγάλης εταιρείας του χώρου, το οποίο υπενθυμίζει ότι για τις μεγαλύτερες επενδύσεις για τις οποίες χρειάζεται άδεια παραγωγής, ελέγχεται η φερεγγυότητα και η κεφαλαιουχική επάρκεια του επενδυτή.
«Πρέπει πάντως και ο ίδιος ο ιδιώτης που θέλει να επενδύσει στα φωτοβολταϊκά να εξετάζει με προσοχή την εταιρεία με την οποία θα συνεργαστεί» τονίζει στο energypress παράγοντας του υπουργείου Περιβάλλοντος και εξηγεί: «Δεν είναι δυνατόν να προχωράς σε μια επένδυση, 300.000 ευρώ για παράδειγμα, και να την εμπιστεύεσαι στον πρώτο που βρέθηκε μπροστά σου χωρίς να μελετήσεις τα δεδομένα της αγοράς».
Στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζουν, τέλος, τρόπους, να περιοριστεί το εμπόριο αδειών για εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών μεγαλύτερης ισχύος. Η κατεύθυνση πάντως προς την οποία κινούνται είναι η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, ώστε να πάψει εκ των πραγμάτων η άδεια να έχει την αξία που έχει μέχρι σήμερα.
Θοδωρής Παναγούλης
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/e257c6b9-d964-4e1a-8908-e883721789a4
================================================
Σύνταξη στα 67 με την επόμενη μεταρρύθμιση
Τι φέρνει η Πράσινη Βίβλος
Το δεύτερο στάδιο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης βρίσκεται επί θύραις. Το κείμενο της Πράσινης Βίβλου υποδεικνύει ότι λίαν συντόμως εισερχόμαστε στη νέα φάση, η οποία θα οδηγήσει υποχρεωτικά στην αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης στο 67ο ή στο 68ο έτος της ηλικίας. Πρόκειται για μια πανευρωπαϊκή τάση για την αντιμετώπιση της κρίσης των δημοσίων συστημάτων ασφάλισης. Η Πράσινη Βίβλος για «επαρκή, βιώσιμα και ασφαλή ευρωπαϊκά συνταξιοδοτικά συστήματα», που θα προωθηθεί προς ψήφιση στην Ευρωβουλή, καθώς και τα δυσεπίλυτα προβλήματα των ελληνικών Ταμείων, που προσφεύγουν ακόμη και σε διαγραφή ανεξόφλητων εισφορών προκειμένου να εξασφαλίσουν τις τρέχουσες δόσεις, δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες. Τα υποδείγματα της Βρετανίας, της Ιρλανδίας, της Δανίας, της Γερμανίας και των Κάτω Χωρών δείχνουν τον δρόμο. Σημαντικό είναι το ότι από το μοντέλο συντάξεων που υιοθετεί η Πράσινη Βίβλος απουσιάζει σχεδόν παντελώς η δημόσια χρηματοδότηση.
=====================================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου