Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

ΑΠ’ ΟΤΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ EURO 2 DAY ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ «ΓΡΑΜΜΗ….»


Ολοκάθαρη αλήθεια, πήρα στραβό δρόμο και ίσως τα πράγματα να πάνε απ το κακό στο χειρότερο.
=================================================
Επίθεση ΓΕΝΟΠ κατά πάντων, με αφορμή το πόρισμα Ρακιντζή…
ΓΕΝΟΠΔΕΗ


Ανεβαίνουν από τη ΓΕΝΟΠ- ΔΕΗ οι τόνοι, με αφορμή τις πληροφορίες ότι πριν από το Πάσχα θα έχει ολοκληρωθεί το πόρισμα Ρακιντζή για τη νομιμότητα των χρηματοδοτήσεων του συνδικάτου από τη ΔΕΗ.
Σε χθεσινοβραδυνή του ανακοίνωση το σωματείο των εργαζομένων στην επιχείρηση αναφέρει ότι «το στόμα με τίποτα και με κανένα Ρακιντζή δεν θα μας το κλείσετε, παντού θα μας βρίσκετε μπροστά σας, γιατί όλα τα βλέπουμε και δεν είμαστε διατεθειμένοι να κλείσουμε τα μάτια», κάνοντας σαφείς νύξεις, ότι η χρονική στιγμή της δημοσιοποίησης του πορίσματος του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, δεν είναι άσχετη με τις επικείμενες εξελίξεις γύρω από το λιγνίτη και την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού.
Είχαν προηγηθεί δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία η έρευνα που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2011 ο κ. Ρακιντζής έδειξε ότι οι χρηματοδοτήσεις από τα ταμεία της ΔΕΗ προς τη ΓΕΝΟΠ, ύψους 25 εκ. ευρώ, για την περίοδο 1999-2010, είναι στο μεγαλύτερο τους μέρος παράνομες, και πως το πόρισμα πρόκειται σύντομα να κατατεθεί στην υπουργό ΠΕΚΑ Τίνα Μπιρμπίλη.
«Εκατό ΡΑΚΙΝΤΖΗΔΕΣ να βάλετε το στόμα δεν θα μας το κλείσετε, λιγνίτες στη τιμή κόστους δεν θα πάρετε, τη ΔΕΗ δεν θα τη βάλετε στο χέρι», σημειώνεται στην ανακοίνωση του συνδικάτου, τη δεύτερη με επίκεντρο το πόρισμα Ρακιντζή μέσα στις 7 τελευταίες ημέρες. «Μα ακόμη να μας μάθετε ; Εδώ δεν λυγίσαμε με άλλους τρόπους. Το πόρισμα Ρακιντζή θα μας λυγίσει ;», ανέφερε στην προηγούμενη ανακοίνωσή της, στις 3 Απριλίου.
«Δεν κατανοώ τις αντιδράσεις…»
Ο ίδιος ο κ. Ρακιντζής, φέρεται, σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα, να δηλώνει ότι το πόρισμα θα είναι έτοιμο μέχρι το Πάσχα, ενώ παράλληλα εκφράζει την έκπληξή του για τις αντιδράσεις της ΓΕΝΟΠ, αφού όπως λέει «ακόμη βρισκόμαστε στο στάδιο της συγκέντρωσης στοιχείων τα οποία αξιολογούνται».
Η χρονική στιγμή κατά την οποία ολοκληρώνεται το πόρισμα, δεν είναι άσχετη και με τις γενικότερες εξελίξεις στην αγορά ηλεκτρισμού. Πιθανώς και αυτή την εβδομάδα, να παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο, το περίφημο ενεργειακό νομοσχέδιο που ενσωματώνει στην ελληνική νομοθεσία την κοινοτική Οδηγία του «3ου ενεργειακού πακέτου», για το διαχωρισμό των δικτύων μεταφοράς και διανομής από τη ΔΕΗ.

Κληρώνει για δίκτυα, λιγνίτες…
Το μοντέλο που έχει επιλέξει η ελληνική κυβέρνηση ικανοποιεί τη ΔΕΗ, αλλά όχι και τους ανταγωνιστές της, που κάνουν λόγο για «ημίμετρο» που δεν θα αποδώσει, αφού δεν εξασφαλίζει διαφάνεια και ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση επέλεξε, σε συνεννόηση με την Κομισιόν, την πιο «light» από τις 3 εκδοχές της Οδηγίας. Πρόκειται για τη λύση της μεταφοράς των δικτύων (κυριότητα και διαχείριση) σε μια 100% θυγατρική της ΔΕΗ, αντί για μια εταιρεία θυγατρική του Δημοσίου ή για τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό των δικτύων, μοντέλο που αρχικά ήθελε η Ε. Επιτροπή. Την ίδια στιγμή, μέσα στις επόμενες ημέρες «κλειδώνει» άλλη μια καθοριστική για το μέλλον της ΔΕΗ εξέλιξη, το σπάσιμο του μονοπωλίου της στο λιγνίτη, με την ελληνική πλευρά να έχει προτείνει στην Κομισιόν το μοντέλο της ανταλλαγής ισχύος, (“swaps”), λύση που σύμφωνα με πολλούς παρατηρητές δεν θα «περπατήσει», αφού η ίδια η αγορά τη θεωρεί «αναποτελεσματική». Το βασικό επιχείρημα είναι ότι προωθείται η ανταλλαγή μέσα από ένα portfolio μονάδων, και όχι από συγκεκριμένους σταθμούς, τους οποίους θα επιλέξουν οι ίδιοι οι επενδυτές.
Γνωρίζοντας τις αντιδράσεις που υπάρχουν τόσο για το ενεργειακό νομοσχέδιο, όσο και για τις αλλαγές στην αγορά λιγνίτη, σε συνδυασμό και με τα δημοσιεύματα ότι το πόρισμα Ρακιντζή θα «βγάζει» παράνομες τις χρηματοδοτήσεις προς της ΓΕΝΟΠ, η τελευταία εξαπολύει μύδρους κατά πάντων: «Εκλεκτοί κύριοι με εμάς δεν θα κάνετε δουλειές, δεν διατιθέμεθα», αναφέρει χαρακτηριστικά στη χθεσινή της ανακοίνωσης. Και συνεχίζει, «λιγνίτη στην τιμή κόστους δεν θα σας αφήσουμε να πάρετε, υδροηλεκτρικά εργοστάσια δεν θα σας αφήσουμε να αρπάξετε, την οριακή τιμή του συστήματος και τα ΑΔΙ δεν θα σας αφήσουμε να αλλάξετε, σε περαιτέρω μετοχοποίηση και εκχώρηση του μάνατζμεντ δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε, το μνημόνιο θα εξακολουθούμε να το αποκαλούμε φέρετρο όσο και αν ενοχλεί».
Γιώργος Φιντικάκης
========================================
ΔΕΗ: Παροχή που κοστίζει πάνω από 240 εκατ. ευρώ!

Όχι, αυτή τη φορά δεν θα πούμε για το «δωράκι» των 100 εκατ. ευρώ που έκανε πέρυσι η διοίκηση της ΔΕΗ στους ασφαλιστικούς φορείς των εργαζομένων, ενισχύοντας τα ταμεία τους και προφανώς μειώνοντας την κερδοφορία της Επιχείρησης.
Θα αναφερθούμε σε ένα «κεκτημένο» -εδώ και πολλά χρόνια- δικαίωμα των εργαζομένων της εισηγμένης εταιρείας που είναι η παροχή στους εργαζόμενους και στους συνταξιούχους της Επιχείρησης, ηλεκτρικής ενέργειας με μειωμένο τιμολόγιο.
Μα, θα πείτε, πόσο μπορεί να κοστίζει κάτι τέτοιο; Η απάντηση είναι πως το ποσό, κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι…
Και εξηγούμαστε: Πέρα από το ετήσιο κόστος που συνεπάγεται κάτι τέτοιο, το μειωμένο τιμολόγιο προς τους συνταξιούχους αναγνωρίζεται ως υποχρέωση της εισηγμένης (παρούσα αξία των μελλοντικών παροχών μετά την συνταξιοδότηση) και αναγράφεται στις λογιστικές καταστάσεις στο παθητικό.
Ποιο ήταν το σχετικό κονδύλι («καθαρή υποχρέωση») στις 31/12/2010; 242,2 εκατ. ευρώ!
Είπατε κάτι;
http://www.euro2day.gr/chameleon/139/articles/634418/ChameleonArticle.aspx
========================================
Νέο νομοσχέδιο για την ενέργεια
Τα βασικά σημεία είναι τα εξής:

Πρόσβαση του καταναλωτή, χωρίς εμπόδια, στις πληροφορίες εκείνες που θα τον διευκολύνουν να επιλέξει την καλύτερη γι' αυτόν προσφορά ενέργειας, αλλά και να προστατεύεται από καταχρηστικές συμπεριφορές των προμηθευτών, από μη διαφανείς, επιθετικές ή παραπλανητικές πρακτικές επικοινωνίας και προώθησης ενεργειακών προϊόντων.
Προσδιορίζονται οι διαδικασίες υποβολής και διαχείρισης αιτημάτων, παραπόνων καταναλωτών, καθώς και αντίστοιχες διαδικασίες επίλυσης διαφορών, αλλά και η εφαρμογή ευφυών συστημάτων μέτρησης (smart meters), ώστε να διευκολύνεται η ενεργός συμμετοχή των καταναλωτών στην αγορά ενέργειας, και στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της αγοράς.
Διασφαλίζεται ότι ο καταναλωτής ακόμα και σε περιπτώσεις αστοχίας του προμηθευτή (για παράδειγμα λόγω χρεοκοπίας) θα έχει αδιάλειπτη (χωρίς διακοπή) προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ εξασφαλίζονται οι ευάλωτοι καταναλωτές με παροχή μειωμένων τιμολογίων, εγκατάσταση μετρητών με δυνατότητα προπληρωμής, ευνοϊκότερους όρους πληρωμής των λογαριασμών, εναλλακτικούς τρόπους πρόσβασης σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης και πληρωμής λογαριασμών, απαγόρευση διακοπής σύνδεσης τέτοιων καταναλωτών σε κρίσιμες περιόδους (π.χ. ακραία καιρικά φαινόμενα). Παράλληλα προβλέπεται η υποχρέωση παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, στις οποίες περιλαμβάνονται η παροχή του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου και του μειωμένου τιμολογίου ηλεκτρικής ενέργειας στις πολύτεκνες οικογένειες.
Ταυτόχρονα η διαδικασία αλλαγής προμηθευτή θα είναι εύκολη και χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τον πελάτη, ο οποίος θα ενημερώνεται για τους γενικούς όρους προμήθειας και τυχόν ειδικούς όρους, τα τιμολόγια προμήθειας και τις λοιπές χρεώσεις, τον τρόπο εκτίμησης ή μέτρησης της κατανάλωσης, τη μεθοδολογία υπολογισμού των χρεώσεων βάσει εκτιμήσεων κατανάλωσης ή μετρήσεων, τους εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας, αποστολής λογαριασμών και εξόφλησης λογαριασμών.
Στο νομοσχέδιο καθορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των δύο πλευρών, καθώς και κάθε πληροφορία για τους λογαριασμούς, δηλαδή τη συχνότητα έκδοσης και αποστολής τους, την ενημέρωση ια τις υπηρεσίες που παρέχονται στο πλαίσιο της Σύμβασης Προμήθειας, το ελάχιστο περιεχόμενο του λογαριασμού κατανάλωσης, τη διαδικασία διόρθωσης λογαριασμών κατανάλωσης, τις διαδικασίες διαχείρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών και επίλυσης διαφορών, τις διαδικασίες τροποποίησης και καταγγελίας της Σύμβασης, ενδεχόμενες ρήτρες πρόωρης καταγγελίας. Στις ενημερώσεις που οφείλει να παρέχει στον πελάτη ο προμηθευτής, περιλαμβάνεται και η ενημέρωση για τη συνεισφορά των ενεργειακών πηγών και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους.
Η ιδιοκτησία και η διαχείριση του δικτύου μεταφοράς καθώς και η διαχείριση του δικτύου διανομής μεταβιβάζονται σε θυγατρικές εταιρίες της ΔΕΗ (ΑΔΕΣΜΗΕ και ΑΔΔΗΕ αντίστοιχα). Η γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ έχει ήδη λάβει τις αποφάσεις για τη δημιουργία των δύο εταιριών, ενώ η καθημερινή λειτουργία της αγοράς ανατίθεται σε νέα εταιρία (Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, ΛΑΓΗ ΑΕ), το 100 % των μετοχών της οποίας θα ανήκουν σε πρώτη φάση στο Δημόσιο αλλά μελλοντικά θα μπορούν να αποκτούν συμμετοχή ιδιώτες.
Οι νέες διατάξεις θα αντικαταστήσουν τη βασική νομοθεσία για την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή τον 2773 / 1999, αλλά θα παραμείνουν σε ισχύ οι διατάξεις που αφορούν τον ασφαλιστικό φορέα των εργαζομένων στη ΔΕΗ και τη χρηματοδότησή του από τον κρατικό προϋπολογισμό έναντι της περιουσίας που είχε σχηματισθεί από τις εισφορές των εργαζομένων και είναι ενσωματωμένη στην περιουσία της ΔΕΗ.
Τέλος, για τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προβλέπεται ενίσχυση της ανεξαρτησίας και των αρμοδιοτήτων της. Η ΡΑΕ θα χορηγεί πλέον τις άδειες παραγωγής και προμήθειας (ενώ ως τώρα είχε γνωμοδοτικές αρμοδιότητες).
Πηγή: AΠΕ
=====================================================
Μονοπωλιακή κερδοσκοπία στην «απελευθερωμένη» Γερμανία
Του ΜΩΥΣΗ ΛΙΤΣΗ

Για μονοπωλιακές πρακτικές κατηγορεί τις γερμανικές εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας το κόμμα των Πρασίνων, υποστηρίζοντας ότι οι Γερμανοί καταναλωτές επιβαρύνονται με τουλάχιστον 1.000.000 ευρώ επιπλέον το χρόνο.
Η καταγγελία των Γερμανών Πρασίνων αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς συζητιέται το θέμα της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και της πώλησης μονάδων της ΔΕΗ στη χώρα μας, με επιχειρήματα υπέρ... των καταναλωτών. Οπως αναφέρει δημοσίευμα στην ηλεκτρονική έκδοση της «Ντόιτσε Βέλε», ειδική έκθεση για θέματα ενέργειας που έγινε για λογαριασμό του κόμματος των Πρασίνων υποστηρίζει ότι τα δύο τελευταία χρόνια οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας στη Γερμανία έχουν αυξηθεί 4 φορές περισσότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που, κατά το κόμμα των Πρασίνων, υποδηλοί ότι οι γερμανικές εταιρείες έχουν σχεδόν συστήσει μονοπώλιο. Οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν μειωθεί στο Ευρωπαϊκό Χρηματιστήριο Ενέργειας της Γερμανίας κατά 30% με 40% από το 2008 και, παρ' όλα αυτά, οι 5 από τους 6 περιφερειακούς παρόχους που ανήκουν στο βιομηχανικό κολοσσό Ε.ΟΝ, αύξησαν τις τιμές τον Απρίλο και τον Μάιο 4,2% κατά μέσο όρο.
Το ακρίβυνε 7,3%
Από 1ης Αυγούστου, 2.000.000 πελάτες της εταιρείας παροχής RWE πληρώνουν κατά 7,3% ακριβότερο το ρεύμα, με αποτέλεσμα η RWE να αποκομίσει περί τα 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση. Οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας υποστηρίζουν από την πλευρά τους ότι οι αυξήσεις στις τιμές οφείλονται στο αυξημένο κόστος που προκαλεί ο νέος γερμανικός φόρος που έχει επιβληθεί, με στόχο την ενθάρρυνση της χρησιμοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που προέρχονται από τον ήλιο ή τον άνεμο. Οι τέσσερις βασικοί παίκτες στη γερμανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η Ε.ΟΝ, η RWE, η EnBW και η Vattenfall, στις οποίες ανήκει η πλειονότητα των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας, καθώς και όλο το βασικό δίκτυο διανομής, έχουν κατ' επανάληψη θεωρηθεί ύποπτοι για τεχνητή άνοδο των τιμών, τονίζει το δημοσίευμα της «Ντόιτσε Βέλε».
=============================================================
Για τους ιδιώτες της ενέργειας που καλοβλέπουν μονάδες της ΔΕΗ και επιδιώκουν πρόσβαση σε φθηνό ηλεκτρικό ρεύμα, η προοπτική μεγάλων αυξήσεων στα τιμολόγια, από το 2011 ώς το 2013, αποτελεί «μαγνήτη».
Σήμερα, η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα είναι μακράν η φθηνότερη για τους οικιακούς καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη, καθώς τα τιμολόγια είναι ρυθμιζόμενα από την εκάστοτε κυβέρνηση για λόγους κοινωνικής πολιτικής.


==============================================================

Δεν υπάρχουν σχόλια: