Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009

"ΑΧΟΡΤΑΓΟΙ"


"ΑΧΟΡΤΑΓΟΙ"
Τρίτη, 27 Οκτώβριος 2009
Έχουμε αναφερθεί πολλάκις στην πολιτική του κ. Αθανασόπουλου με τους πολυπληθείς συμβούλους αλλά και τις παχυλές αμοιβές τους. Πράγματι σοκάρουν σήμερα την κοινωνία αφού όλοι σχεδόν βιώνουμε τα φαινόμενα της οικονομικής δυσπραγίας, τα οποία προήλθαν εξ'αιτίας της επικίνδυνης πολιτικής που ακολούθησαν τα GOLDEN BOYS.

Κάθε μέρα που περνάει τόσο πιο πολύ ανακαλύπτουμε πόσο αχόρταγοι είναι!!! Ένα, τέτοιο λοιπόν GOLDEN GIRL, σύμβουλος του κ. Αθανασόπουλου επειδή προφανώς δεν κάνει χρήση του υπηρεσιακού αυτοκινήτου, της χορήγησαν μηνιαίο επίδομα 300 ευρώ για έξοδα μετακίνησης όταν οι συνολικές αποδοχές της σοκάρουν.


ΕΛΕΟΣ - ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ.ΤΙ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΑΤΕ ΑΛΛΟ;

Υ.Γ. Εάν χρειαστεί θα επανέλθουμε με ονόματα.


Γραφείο Τύπου

ΕΔΟΠ/ΔΕΗ


============================================
ΔΕΗ - Σε ισχύ από 1η Νοεμβρίου το νυχτερινό τιμολόγιο


Σε ισχύ τίθεται και φέτος (όπως κάθε χρόνο) από 1η Νοεμβρίου το μειωμένο (νυχτερινό) οικιακό τιμολόγιο με τμηματικό ωράριο της ΔΕΗ (15:30-17:30 και 02:00-08:00). Η ΔΕΗ με σημερινή της ανακοίνωση ενημερώνει τους πελάτες της που κάνουν χρήση του μειωμένου (νυχτερινού) οικιακού τιμολογίου με τμηματικό ωράριο (15:30-17:30 και 02:00-08:00) ότι η ρύθμιση αυτή θα ισχύσει και φέτος, όπως κάθε χρόνο, από 1ης Νοεμβρίου 2009 έως 30ης Απριλίου 2010. Καταναλωτές που επιθυμούν περαιτέρω ενημέρωση για το θέμα αυτό, μπορούν να απευθυνθούν στα αρμόδια γραφεία ΔΕΗ της περιοχής τους ή να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της ΔΕΗ (www.dei.com.gr/Σπίτι/Οικιακά Τιμολόγια/Νυχτερινό Τιμολόγιο Οικιακής Χρήσης).
===========================================
ΡΑΕ: Στο μικροσκόπιο καταγγελίες για ΔΕΗ & ΔΕΣΜΗΕ
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Δημοσιεύθηκε: 08:06 - 27/10/09

Μια σειρά καταγγελιών που έχουν κατατεθεί τον τελευταίο καιρό στις υπηρεσίες της υποχρεώθηκε να εξετάσει η ΡΑΕ. Με αυτές εγκαλείται τόσο η ΔΕΗ για χειραγώγηση της χονδρεμπορικής αγοράς, όσο και ο ΔΕΣΜΗΕ για μη τήρηση των Κωδίκων Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Σε πρώτη φάση υποχρεούται ο ΔΕΣΜΗΕ να δημοσιοποιεί στο επίσημο site του τον έλεγχο της λειτουργίας των υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ, που επηρεάζουν τη διαμόρφωση της Οριακής Τιμής του Συστήματος, κάτι το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει σε περίπου δύο εβδομάδες, ενώ, παράλληλα, ελέγχονται και οι υπόλοιπες καταγγελίες που αφορούν στην εκχώρηση δικαιωμάτων κατά τους μηνιαίους διαγωνισμούς του ΔΕΣΜΗΕ για τη χρήση των βόρειων διασυνδέσεων της χώρας, καθώς και συστηματικές παραβιάσεις του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος και των Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Ο πρόεδρος της ΡΑΕ Σίμος Σιμόπουλος, που μίλησε στο euro2day, ανέφερε ότι στην Ολομέλεια της Αρχής, που θα γίνει την ερχόμενη Παρασκευή, θα έρθει προς συζήτηση και έγκριση το πόρισμα για τη χρήση των νερών από τη ΔΕΗ και το συναφή έλεγχο του ΔΕΣΜΗΕ. Η ΡΑΕ, όπως είπε ο κ. Σιμόπουλος, αμέσως μετά την πρώτη σχετική επιστολή που δέχθηκε πριν από ένα μήνα περίπου από την EGL Hellas, θυγατρική εταιρία του ελβετικού EGL Group, κάλεσε σε ακρόαση το ΔΕΣΜΗΕ και τη ΔΕΗ και αμέσως ξεκίνησε και η έρευνα από τις υπηρεσίες της των σχετικών στοιχείων.
Η EGL Hellas έχει αποστείλει ως τώρα συνολικά τέσσερις επιστολές προς τη ΡΑΕ, με κοινοποίηση, στο αρμόδιο υπουργείο, το ΔΕΣΜΗΕ και τη ΔΕΗ, αλλά και συμμετέχοντες στην αγορά, στις οποίες καταθέτει τις απόψεις της για την υφιστάμενη κατάσταση στην ηλεκτρική αγορά, επισημαίνει ορισμένες δυσλειτουργίες και ζητά την άμεση παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες εντός των οποίων καλούνται να δραστηριοποιηθούν όλοι οι ενεργειακοί παίκτες, εγχώριοι και ξένοι.

Κι αυτό σε μια κρίσιμη περίοδο, κατά την οποία αναμένεται να αποσαφηνισθεί η πολιτική του νεοσύστατου υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, με τη ΡΑΕ να καλείται να αναδείξει το ρόλο της για την τήρηση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού.

Πιο συγκεκριμένα, στα θέματα που αναδεικνύει η EGL Hellas συμπεριλαμβάνονται, η χρήση των υδροηλεκτρικών από τη ΔΕΗ για τη διαμόρφωση της Οριακής Τιμής του Συστήματος, η εκχώρηση δικαιωμάτων κατά τους μηνιαίους διαγωνισμούς του ΔΕΣΜΗΕ για τη χρήση των βόρειων διασυνδέσεων της χώρας, καθώς και συστηματικές παραβιάσεις του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος και των Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Σε ό,τι αφορά τη χρήση των νερών από τη ΔΕΗ, η EGL υποστηρίζει ότι ενώ στον Κώδικα προβλέπεται η κατ’ εξαίρεση υποχρεωτική λειτουργία των υδροηλεκτρικών μονάδων για λόγους ύδρευσης, άρδευσης και αποφυγής υπερχειλίσεων, η ΔΕΗ δηλώνει τα τελευταία χρόνια σχεδόν ολόκληρη την παραγωγή των νερών ως υποχρεωτική, ενώ σύμφωνα με ρητές διατάξεις αυτό θα έπρεπε να γίνεται ελεγχόμενα, βάσει τεκμηριωμένου, δημοσιοποιούμενου και μη τροποποιούμενου προγραμματισμού.

Η λειτουργία αυτή, κατά την EGL Hellas, επηρεάζει σημαντικά την αγορά, δεδομένου ότι οι αντίστοιχες ποσότητες προσφέρονται με μηδενική τιμή, με συνέπεια να ελέγχονται πλήρως σήμερα οι τιμές της χονδρεμπορίας.

Επ’ αυτού ο κ. Σιμόπουλος, μιλώντας στο euro2day, υποστήριξε ότι από το διαθέσιμο υλικό που έχει στα χέρια της η ΡΑΕ διαπιστώνεται ότι «πρόκειται για μεμονωμένο συμβάν», παρόλα αυτά, πρόσθεσε ο ίδιος, υποχρεώνονται ο ΔΕΣΜΗΕ και η ΔΕΗ να δίνουν στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία για τη χρήση των νερών, τα οποία θα ανεβαίνουν πλέον στο αναβαθμισμένο site του Διαχειριστή, που θα είναι έτοιμο το αργότερο σε 15 ημέρες.

Σε ό,τι αφορά, εξάλλου, τους μηνιαίους διαγωνισμούς για τη χρήση των βόρειων διασυνδέσεων της χώρας για εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, η EGL Hellas αναφέρει ότι η ΔΕΗ κατοχύρωσε για μεν το Σεπτέμβριο το 83% του συνόλου των δικαιωμάτων για δε τον Οκτώβριο το 75% του συνόλου των δικαιωμάτων.

Η εταιρία χαρακτηρίζει «επιθετική» τη συμπεριφορά της ΔΕΗ, γιατί, όπως
υποστηρίζει, "ωφελείται εμμέσως από τα έσοδα των διαγωνισμών", ενώ μιλά και για «ασύμμετρη πληροφόρηση» υπέρ της ΔΕΗ, ιδιαίτερα κατά τη μεταβατική περίοδο εφαρμογής του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας, η λήξη της οποίας «έχει ήδη παραταθεί πολλάκις».

Λέει, όμως, και κάτι ακόμη που αφορά στο ΔΕΣΜΗΕ. Ότι τα έσοδα από τους διαγωνισμούς των διασυνδέσεων εγγράφονται στα κέρδη του Διαχειριστή, ενώ πρόκειται για λογαριασμούς τάξεως, τους οποίους απλώς διαχειρίζεται στο πλαίσιο της αγοράς, συνεπώς, δεν δικαιούται να τους μεταφέρει ως κέρδη. Από αυτά τα κέρδη όμως, πάντα κατά την EGL Hellas, επωφελείται εμμέσως η ΔΕΗ, που είναι μέτοχος του ΔΕΣΜΗΕ σε ποσοστό 49% (το υπόλοιπο 51% ανήκει στο δημόσιο).

Ακόμη, η EGL Hellas υπογραμμίζει την κατά παράβαση του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος και των Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας μεγάλη υπέρβαση της προθεσμίας έκδοσης των εκ των υστέρων τιμών εκκαθάρισης της αγοράς, καθώς και τις υπερβολικά μεγάλες, όπως τις χαρακτηρίζει, αποκλίσεις που εμφανίζονται μεταξύ των εκ των προτέρων και εκ των υστέρων τιμών.

Ο κ. Σιμόπουλος που κλήθηκε να σχολιάσει αυτές τις αιτιάσεις της EGL Hellas, έκανε γνωστό ότι ήδη την προηγούμενη εβδομάδα είχε τρίωρη συνάντηση με τη διευθυντική ομάδα της εταιρίας, προκειμένου «να διαμορφωθεί και μια απευθείας αίσθηση», και διαβεβαίωσε ότι ήδη έχει ξεκινήσει και ο σχετικός έλεγχος από τις υπηρεσίες της Αρχής.

«Θα εξασκηθεί ο ρόλος της ΡΑΕ ως το τέλος», δήλωσε ο πρόεδρος της ΡΑΕ στο euro2day. «Δεν θα αφήσουμε τίποτε να πέσει κάτω. Δεν πρόκειται να χαριστεί σε κανέναν η Ρυθμιστική Αρχή. Θα πράξει το καλύτερο δυνατό, ώστε να διασφαλισθεί ο υγιής ανταγωνισμός στην αγορά», κατέληξε ο ίδιος.
===================================
Θα ήθελα να μου πείτε σήμερα την άποψή σας για τη μετοχή της ΔΕΗ. Εδώ και 4 περίπου μήνες πραγματοποιεί συσσώρευση ανάμεσα στα 14,20 και 16 ευρώ περίπου (μεταξύ 13,40 και 17 από τέλος Μαρτίου) και η απόδοσή της υπολείπεται των άλλων μετοχών του FTSE-20. Πιστεύετε ότι είναι συσσώρευση ή μοίρασμα χαρτιών, λαμβάνοντας υπόψη και τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για μη αύξηση της τιμής του ρεύματος και την αύξηση στην τιμή του πετρελαίου που παρατηρείται τελευταία;
Ευχαριστώ
Χ.Ε.

Απάντηση: Σε γενικές γραμμές η μετοχή της ΔΕΗ έχει δείξει συμπεριφορά διαφοροποίησης. Αυτό είναι πιθανό να συνεχιστεί και η μετοχή της σε μια διόρθωση της αγοράς να είναι μεταξύ αυτών που θα υπεραποδώσουν. Η ΔΕΗ είναι μεν μια εταιρεία με προϊόν ανελαστικής ζήτησης. Κανείς δεν κόβει το ρεύμα σε μια περίοδο κρίσης, ενώ πολλοί κόβουν ταξίδια και εξόδους, αλλά παραμένει μια εταιρεία που ελέγχεται από το κράτος. Κατά αυτή τη έννοια αποτελεί ένα από τα εργαλεία κοινωνικής πολιτικής και αυτό δεν είναι πάντα καλό για τους μετόχους...

============================================
Τ. Μπιρμπίλη: Τι περιμένουν από αυτήν Λάτσης, Βαρδινογιάννης Μπόμπολας, Μυτιληναίος
Αναφερόμαστε για δεύτερη φορά στη νεαρή υπουργό περιβάλλοντος, ενέργειας και κλιματικής αλλαγής κ. Τίνα Μπιρμπίλη, , με αφορμή τόσο την απόφαση της να αναστείλει επί ένα εξάμηνο τον περιβόητο νόμο του προκατόχου της κ. Γιώργο Σουφλιά για τους ημιυπαίθριους, αλλά και για τις προσδοκίες που συγκεντρώνει για τα πιο καυτά θέματα της Ελλάδας την ενέργεια και το περιβάλλον
Οι αποφάσεις της κ. Μπιρμπίλη ειδικά για τον τομέα της ενέργειας, ο οποίος σίγουρα θα πρέπει να συνδυαστεί με τις κλιματικές αλλαγές που αφορούν το μέλλον του πλανήτη, επηρεάζουν άμεσα μια σειρά από τους μεγαλύτερους εισηγμένους στο χρηματιστήριο επιχειρηματικούς και τραπεζικούς ομίλους. Επομένως δικαίως το τελευταίο διάστημα η κυρία Μπιρμπίλη, είναι για την αγορά ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρόσωπα μετά από αυτά του υπουργείου οικονομίας και οικονομικών. Συγκεκριμένα, οι επόμενες αποφάσεις της υπουργού περιβάλλοντος, ενεργείας και κλιματικής αλλαγής, θα επηρεάσουν άμεσα αφενός τη μεγαλύτερη ίσως κρατική βιομηχανία και ΔΕΚΟ τη ΔΕΗ, η οποία ως γνωστόν πληρώνει για να ρυπαίνει παράγοντας ηλεκτρικό ρεύμα . Θα επηρεάσουν επίσης τα μελλοντικά επιχειρηματικά σχέδια των παρακάτω κορυφαίων ομίλων του ΧΑ , των ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ - ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ & ΜΕΤΚΑ, των ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, και προσφάτως των ΛΑΤΣΗ – ΜΠΟΜΠΟΛΑ. Μαζί με αυτά τα κορυφαία ελληνικά επιχειρηματικά ονόματα, βεβαίως είναι και οι κορυφαίες πολυεθνικές ENEL, EDESSA, ROKAS – IBERTROLA και άλλοι πολλοί επιχειρηματίες και εταιρείες που ασχολούνται με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας .
Όπως είναι φανερό από τα παραπάνω ονόματα, το νεοσύστατο και αναβαθμισμένο αυτό υπουργείο και η πρωτόπειρη υπουργός, καλείται να συνομιλήσει είτε μέσω των αποφάσεων της, είτε απευθείας και κατ' ιδίαν με το βαρύ φορτίο της εγχώριας επιχειρηματικής οικογένειας αλλά και με μια σειρά ισχυρών πολυεθνικών εταιρειών από το χώρο της ενέργειας. Άλλωστε, κάθε απόφαση της υπουργού και κατ' επέκταση της κυβέρνησης, για όλους τους παρακάτω τομείς, οικοδομή, κατασκευές, ρύπανση περιβάλλοντος και πρόστιμα, διόδια, απορρίμματα, αγορά πρασίνων και συμβατικών αυτοκινήτων κ.αλ. θα έχει άμεση επίπτωση στο εγχώριο και το εισαγόμενο επενδυτικό κεφάλαιο, που αφορά άμεσα την πράσινη οικονομία.

Πέρα από τα υπουργεία εθνικής οικονομίας και οικονομικών, ουδέποτε κάποιο υπουργείο μέχρι σήμερα είχε συγκεντρώσει μαζί όλες εκείνες τις αρμοδιότητες που ενδιαφέρουν το μεγαλύτερο επιχειρηματικό κεφάλαιο στην Ελλάδα. Είναι γνωστό ότι οι παραπάνω επιχειρηματικοί όμιλοι, έχουν επενδύσει μέχρι σήμερα σημαντικά κεφάλαια στον τομέα της συμβατικής και κυρίως της εναλλακτικής ανανεώσιμης ενέργειας, και πολύ συχνά - για να μην πούμε σχεδόν πάντα - οι επενδύσεις τους αυτές σκοντάφτουν είτε σε ασαφείς νόμους και επομένως μετά σταματούσαν το ΣτΕ, είτε στην κρατική γραφειοκρατία και κατ' επέκταση στη διαφθορά του δημοσίου. Έτσι λοιπόν όλοι αυτοί οι κορυφαίοι εισηγμένοι επιχειρηματίες, περιμένουν από την κυρία Μπιρμπίλη και την κυβέρνηση φυσικά, ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο από το οποίο θα εξαρτηθούν και οι περαιτέρω επενδύσεις τους.
=================================================
Πρατήρια φόρτισης ηλεκτρικών Ι.Χ. από ΔΕΗ
Της Xρυσας Λιαγγου

Tον πρώτο πιλοτικό σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Eλλάδα σχεδιάζει να εγκαταστήσει η ΔEH σε συνεργασία με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Eυρώπης. O σχεδιασμός εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Merge, που συντονίζει η ΔEH ως επικεφαλής ενός κονσόρτσιουμ, στο οποίο συμμετέχουν εταιρείες ηλεκτρισμού, φορείς και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Στόχος του προγράμματος είναι η μελέτη της επίδρασης που θα έχει η μαζική διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό σύστημα και η κατάρτιση ενός «οδικού χάρτη» για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Eυρώπη.

H όλη σύλληψη στηρίζεται στην ιδέα της αξιοποίησης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ως κινητής μονάδας αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. H χρήση αυτή, όπως εξηγεί στην «K» ο αντιπρόεδρος της ΔEH καθηγητής Nίκος Xατζηαργυρίου θα αλλάξει την καμπύλη της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Oι Διαχειριστές των ευρωπαϊκών συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας, θα μπορούν να αντλούν την ενέργεια που έχει αποθηκευτεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τις ώρες που είναι παρκαρισμένα και να τη διαθέτουν στο σύστημα, τονίζει ο κ. Xατζηαργυρίου και επισημαίνει τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας χρήσης.

Eκτός από τον περιορισμό των ρύπων, αναφέρει, δίνεται η δυνατότητα να αποθηκεύουμε τη φθηνή ανανεώσιμη ενέργεια και να τη διαθέτουμε στην κατανάλωση τις ώρες αιχμής. H όλη εφαρμογή μελετάται να συνδυαστεί με την ανάπτυξη των αποκαλούμενων «έξυπνων δικτύων» που δίνουν τη δυνατότητα στους Διαχειριστές να εντοπίζουν σε ποιο σημείο βρίσκεται παρκαρισμένο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για πόσες ώρες, πού υπάρχει μεγάλη κατανάλωση και να προχωρήσει έτσι στη βέλτιστη διαχείριση της ζήτησης.

O Διαχειριστής του ηλεκτρικού συστήματος θα προσφέρει στον κάτοχο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ειδικά τιμολόγια για την ενέργεια που θα αντλεί από αυτό στα οποία θα γίνεται συμψηφισμός με την ενέργεια που θα καταναλώνει.

O σχεδιασμός μιας τέτοιας λειτουργίας του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου βρίσκεται διεθνώς σε πειραματικό στάδιο και στηρίζεται σε τρία διαφορετικά μοντέλα. Tο πρώτο προϋποθέτει την ύπαρξη ενός γκαράζ όπου θα πηγαίνεις το αυτοκίνητο το βράδυ για να το φορτίσεις και θα το παίρνεις το πρωί. Tο δεύτερο, προϋποθέτει σταθμό που θα προσφέρει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης για τις επόμενες ώρες που θα ταξιδέψει κάποιος ικανή για να καλύψει μία μεγάλη απόσταση και η τρίτη την αλλαγή μπαταρίας. Tο τρίτο αυτό μοντέλο προϋποθέτει μπαταρίες νέας τεχνολογίας, η παραγωγή των οποίων βρίσκεται επίσης σε στάδιο πειραματισμού. Σε Λονδίνο, Aμστερνταμ και Bερολίνο λειτουργούν ήδη πειραματικοί σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην Eλλάδα, ο σχεδιασμός βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και η υλοποίησή του θα εξαρτηθεί απο την κατάλληλη υποστήριξη, τονίζει ο κ. Xατζηαργυρίου. Eνα ενδιαφέρον πείραμα, σύμφωνα με τον ίδιο, θα ήταν η εγκατάσταση τριών αυτοκινήτων σε ένα νησί με λίγους κατοίκους και μικρή κατανάλωση. Πιθανός τόπος εγκατάστασης του πρώτου πιλοτικού σταθμού στην ηπειρωτική χώρα είναι οι εγκαταστάσεις του Kέντρου Δομικών Eρευνών και Προτύπων της ΔEH στην Παλλήνη. Για την εφαρμογή του προγράμματος η ΔEH βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε πιο προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις με τη Renault - Dacia, η οποία συμμετείχε και στο συνέδριο Enertech ’09 που διοργάνωσε η ΔEH το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Aθήνα.


===================================
Το σχέδιο της ΔΕΗ: πρατήρια για ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Φιντικάκης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009
ΣΕ ΕΠΑΦΕΣ με μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην ηλεκτροκίνηση βρίσκεται η ΔΕΗ, προκειμένου να σχεδιάσει τον πρώτο πιλοτικό σταθμό φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό συζητά με τη Renault- Dacia, που θεωρείται από τους πρωτοπόρους του είδους, για την εγκατάσταση στη χώρα σταθμού φόρτισης αυτοκινήτων και συστήματος που θα μετράει την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από το όχημα, αλλά και την επιστροφή της στο σύστημα όταν εκείνο τη χρειάζεται. Διότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκτός από καταναλωτές, θα μπορούν να λειτουργήσουν την επόμενη δεκαετία και ως πάροχοι ενέργειας. Δηλαδή, σε οργανωμένους χώρους οι κάτοχοί τους θα μπορούν να πωλούν έναντι αντιτίμου το πλεονάζον ρεύμα της μπαταρίας του οχήματός τους στο σύστημα, μειώνοντας έτσι τη συνολική κατανάλωση κατά τις ώρες της μεγάλης αιχμής.

Αυτά προαναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια του διεθνούς συνεδρίου Εnertech ΄09 που διοργανώθηκε το Σαββατοκύριακο από τη ΔΕΗ, η οποία έχει εμπλακεί ενεργά στο θέμα της ένταξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα ηλεκτρικά δίκτυα. Συγκεκριμένα, συντονίζει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μerge, που έχει αντικείμενο να αναπτύξει έναν οδικό χάρτη για τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και να μελετήσει την επίδραση της ηλεκτροκίνησης στην αύξηση της διείσδυσης της αιολικής παραγωγής στο ηλεκτρικό σύστημα.

Υποψήφια η Παλλήνη
Όσο για τον πιθανό τόπο εγκατάστασης του πρώτου σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, πιθανόν να είναι οι εγκαταστάσεις του Κέντρου Δομικών Ερευνών της ΔΕΗ στην Παλλήνη. Ο σταθμός θα λειτουργήσει πιλοτικά, στην πορεία ωστόσο- και εφόσον βρεθούν τα κονδύλια- ενδεχομένως να λειτουργήσουν κι άλλοι. Στη Βρετανία, πάντως, όπου η κυβέρνηση Μπράουν έχει εξαγγείλει τη μαζική εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2015, τέτοιοι σταθμοί φόρτισης σχεδιάζεται να εγκατασταθούν σε κεντρικούς δρόμους, εργασιακούς χώρους, εμπορικά κέντρα, υπαίθριους χώρους στάθμευσης και σε σιδηροδρομικούς σταθμούς. Μάλιστα, προβλέπεται να καταλαμβάνουν το 20% όλων των νέων χώρων στάθμευσης.

===================================================

Δεν υπάρχουν σχόλια: