Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

Ανήκουστο!Εκοψαν το ρεύμα στο ΕΚΑΒ!

Εκοψαν το ρεύμα στο ΕΚΑΒ!
Ανήκουστο! Χθες η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΑΒ κ.τ.λ.) στο ΟΑΚΑ, επειδή η διοίκηση του σταδίου της χρωστάει 2 εκατ. ευρώ! Αμέσως σήμανε συναγερμός. Η Μ. Ξενογιαννακοπούλου ενημέρωσε την Τ. Μπιρμπίλη και ανατέθηκε στον υφυπουργό Περιβάλλοντος Γ. Μανιάτη να λύσει το πρόβλημα. Χρειάστηκαν 2 ώρες και... 200.000 ευρώ προκαταβολή, για να αποκατασταθεί η λειτουργία του κέντρου στο οποίο βασίζεται το Εθνικό Σύστημα Υγείας... Γ.Α.



=======================================
Αλλαγές διοικήσεων στις ΔΕΚΟ και νέοι γενικοί γραμματείς
Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι αλλαγές των προσώπων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) και σε ό,τι αφορά στους γενικούς και ειδικούς γραμματείς του υπουργείου Οικονομικών.

Ειδικά για τις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών δημόσιες επιχειρήσεις, όπως ο ΟΠΑΠ, ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και η Αγροτική Τράπεζα, κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών ανέφερε χθες ότι θα προχωρήσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα οι διαδικασίες για την αλλαγή των διοικήσεων, με τη διενέργεια κατά πάσα πιθανότητα εκτάκτων γενικών συνελεύσεων σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στις περιπτώσεις αυτές έχουν υποβληθεί οι παραιτήσεις των διοικήσεων προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου.

Στην περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας (ΕΤΕ), η κατάσταση είναι διαφορετική. Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος του υπουργείου, για τη διοίκηση της ΕΤΕ, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Τ. Αράπογλου, δεν υπάρχει απόφαση για αλλαγή και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «δεν βάζουμε χρονοδιάγραμμα στη θητεία της διοίκησης». Μάλιστα, πρόσθεσε ότι η Εθνική είναι μία μεγάλη τράπεζα με διεθνή έκθεση και δεν επιθυμεί το οικονομικό επιτελείο να προκαλέσει αναστάτωση στην αγορά με μία ξαφνική αλλαγή διοίκησης.

Για τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να προχωρήσει με το σύστημα της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις διοικήσεις τους ή τουλάχιστον σε κάποιες από αυτές, αν όχι σε όλες. Πάντως, ειδικά για τον ΟΤΕ, το ίδιο στέλεχος επισήμανε ότι το Δημόσιο πλέον κατέχει το 20% του Οργανισμού, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν σύντομα αλλαγές προσώπων. Σχετικά με τους γενικούς και ειδικούς γραμματείς του υπουργείου Οικονομικών (είναι πέντε και τρεις αντίστοιχα), τα νέα πρόσωπα αναμένεται να τοποθετηθούν από την ερχόμενη Δευτέρα και μετά. Η πρώτη αντικατάσταση έγινε μέσα στην εβδομάδα, με τον κ. Γ. Ζανιά να αναλαμβάνει πρόεδρος του Σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων (ΣΟΕ), στη θέση του απερχόμενου κ. Δ. Τζανίνη.





==============================================


Στο... κόκκινο τα αιωρούμενα σωματίδια στο νομό Κοζάνης
Του Θαναση Tσιγγανα


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Υπερβάσεις αιωρούμενων σωματιδίων, παρόμοιες των οποίων έχουν καταγραφεί μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καταγράφονται στην ατμόσφαιρα του νομού Κοζάνης, χτυπώντας δυνατά το καμπανάκι του κινδύνου για τους κατοίκους.

Από το καλοκαίρι

Το νέο σύστημα παρακολούθησης των ρύπων που λειτουργεί από το περασμένο καλοκαίρι, και κυρίως ο καινούργιος εξοπλισμός που τοποθετήθηκε στους σταθμούς μέτρησης από το Κέντρο Περιβάλλοντος της ΝΑ Κοζάνης, αποκάλυψε τα πραγματικά επίπεδα ρύπανσης του νομού από τη λειτουργία των ορυχείων και των εργοστασίων της ΔΕΗ.

Η Νομαρχία Κοζάνης έδωσε χθες στη δημοσιότητα τα στοιχεία των μετρήσεων που καταγράφηκαν από την 1η Ιουνίου έως την περασμένη Δευτέρα (26 Οκτωβρίου) και σύμφωνα με αυτά σε τέσσερις από τους οκτώ σταθμούς καταγράφονται ήδη υπερβάσεις των αιωρούμενων σωματιδίων PM10 πάνω από τα όρια που έχει θέσει η Ε.Ε. ενώ η μέση ημερήσια τιμή συγκεντρώσεων σε όλους τους σταθμούς κυμαίνεται από 27 έως και 62 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα.

«Οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ωχριούν μπροστά σε αυτές της Κοζάνης», επισήμανε ο νομάρχης της κ. Γ. Δακής, υπογραμμίζοντας ότι σε πέντε μήνες καταγράφηκαν περισσότερες υπερβάσεις απ’ ό,τι ολόκληρο τον χρόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση στο νομό βιώνουν οι κάτοικοι της Πτολεμαΐδας, του οικισμού της ΔΕΗ Πτολεμαΐδας, της Μαυροπηγής και της Ποντοκώμης όπου καταγράφηκαν 53, 78, 60 και 42 αντίστοιχα ημερήσιες υπερβάσεις του ορίου των 50 mg/m3 για τα PM-10.

Σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία, η μέση ημερήσια τιμή συγκεντρώσεων ΡΜ10 δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 50 mg/m3 περισσότερες από 35 ημέρες τον χρόνο (το 9,6% των ημερήσιων μετρήσεων κατ’ έτος), ενώ η μέση ετήσια τιμή συγκεντρώσεων δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 40 mg/m3.

Μιλώντας στην «Κ» ο κ. Δακής δήλωσε ότι η ΔΕΗ «πρέπει να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό στη λήψη μέτρων ώστε να καλυφθούν οι ανοιχτοί ταινιόδρομοι μεταφοράς τέφρας και λιγνίτη, να τοποθετηθούν φίλτρα, να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου ΑΗΣ Πτολεμαΐδας για να σταματήσει ο σημερινός που είναι παλιός και ρυπογόνος, να γίνεται χρήση ειδικών γαλακτωμάτων στα ορυχεία, να ενταθούν οι έλεγχοι στα φορτηγά που κινούνται στα ορυχεία».

===========================================
Σε ύψη ρεκόρ η ρύπανση στην Κοζάνη
Σχεδόν 80 φορές τη μέρα υπερβαίνουν τα ετήσια όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων σε περιοχές της Κοζάνης.
Το ετήσιο όριο υπέρβασης είναι 35 φορές, ενώ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία 1999/30/ΕΕ (ΦΕΚ 125Α/02) η μέση ημερήσια τιμή συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων (ΡΜ10) δεν πρέπει να ξεπερνάει το όριο των 50 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα (μg/m3 ) περισσότερες από 35 ημέρες το χρόνο, δηλαδή το 9,6% των ημερήσιων μετρήσεων κατ’ έτος, ενώ η μέση ετήσια τιμή συγκεντρώσεων αιρουμένων σωματιδίων δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 40 μg/m3. Την άμεση ανάληψη δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων που ζουν κοντά στους ατμοηλεκτρικούς σταθμούς, ζητά ο νομάρχης Κοζάνης, Γιώργος Δακής.
Σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις των σταθμών που έχει εγκαταστήσει η νομαρχία Κοζάνης, οι πόλεις και κοινότητες που αντιμετωπίζουν το σοβαρότερο πρόβλημα είναι ο οικισμός ΔΕΗ Πτολεμαΐδας με 78 ημερήσιες υπερβάσεις των ετήσιων ορίων, η Μαυροπηγή με 60 υπερβάσεις, η Πτολεμαΐδα με 53 υπερβάσεις και η Ποντοκώμη με 42 υπερβάσεις. Η συγκέντρωση αιρούμενων σωματιδίων στη διάρκεια των υπερβάσεων κυμάνθηκε από 66 ως 206 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, με όριο τα 50 μικρογραμμάρια. Οι μετρήσεις αυτές έγιναν στο πεντάμηνο από 1η Ιουνίου 2009 μέχρι τις 26 Οκτωβρίου 2009.
==============================================
"Ανοίγει" η αγορά ηλεκτροπαραγωγής με φ.αέριο


της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Δημοσιεύθηκε: 07:57 - 29/10/09


Μπορεί η αγορά φυσικού αερίου, στην οποία θα δραστηριοποιούνται και τρίτοι προμηθευτές πλην της ΔΕΠΑ, να έχει δρόμο ακόμη για να λειτουργήσει πλήρως, ωστόσο, ήδη, ιδιώτες επενδυτές κινούνται για την αναζήτηση ποσοτήτων υγροποιημένου αερίου (LNG), αλλά και συμπιεσμένου αερίου (CNG), προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες νέων μονάδων, που αναμένεται να εισέλθουν στο Σύστημα ηλεκτροδότησης από τον επόμενο χρόνο.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του euro2day, προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται όχι μόνον η ΔΕΗ, αλλά και οι όμιλοι Μυτιληναίου και Κοπελούζου. Αντίθετα, η Elpedison, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προσανατολίζεται για τη μονάδα της Θίσβης να συνάψει σύμβαση με τη ΔΕΠΑ, στην οποία, άλλωστε, είναι μέτοχος τα ΕΛ.ΠΕ., ενώ ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις προσεχείς ημέρες θα οριστικοποιήσει με τελικές υπογραφές το προσύμφωνο που έχει συνάψει με τη ΔΕΠΑ για τον Ήρων ΙΙ.

Για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου η ΡΑΕ έχει παραδώσει ήδη από τις αρχές Οκτωβρίου στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής την εισήγηση της για τη θέσπιση Κανονισμού Αδειών Φυσικού Αερίου, που παρέχει τη δυνατότητα να αποκτήσουν άδεια προμήθειας και τρίτοι, για πώληση σε επιλέγοντες πελάτες.

Το κείμενο αυτό τελεί υπό την έγκριση του υπουργείου και είναι το πρώτο από τα τρία συνολικά, τα οποία απαιτούνται για τη δημιουργία του αναγκαίου ρυθμιστικού πλαισίου για τη νέα αγορά. Τα άλλα δύο είναι, ο Κώδικας Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και ο Κώδικας Προμήθειας σε επιλέγοντες πελάτες, για τα οποία έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση και τώρα βρίσκονται σε φάση επεξεργασίας από τη ΡΑΕ, προκειμένου να διαμορφώσει και τις σχετικές εισηγήσεις της προς το υπουργείο.

Η έγκριση του πρώτου κειμένου από το Υ.Π.Ε.Κ.Α. αρκεί για την έναρξη λειτουργίας της αγοράς φυσικού αερίου, η οποία, ωστόσο, εκτιμάται ότι δεν μπορεί να ξεκινήσει νωρίτερα από το 2012-2013, όταν δηλαδή, λειτουργήσουν, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, οι νέοι αγωγοί, με πρώτο τον ελληνοιταλικό αγωγό «Ποσειδών», που είναι τμήμα του συνολικού έργου διασύνδεσης Τουρκίας-Ελλάδος-Ιταλίας, τον ITGI, και ο οποίος προβλέπεται να ξεκινήσει το 2012.

Για τον «Ποσειδώνα» έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον πρόσβασης ξένες εταιρίες, όπως, η γερμανική ΕΟΝ, η νορβηγική StatoilHydro και η Gazprom. Πρόσφατα μάλιστα υψηλόβαθμος αξιωματούχος της Gazprom Export, ο Σεργκέι Κόμλεφ, ανανέωσε το ενδιαφέρον του ρωσικού γίγαντα να αναπτύξει στη χώρα μας αυτόνομη δραστηριότητα στην εμπορία φυσικού αερίου, ενδιαφέρον το οποίο συνδέεται, όπως έλεγαν παράγοντες της αγοράς, με την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, η τύχη της οποίας είναι στον αέρα, καθώς δεν έχουν αποσαφηνισθεί ακόμη οι προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του νέου υπουργείου.

Στη λειτουργία της εγχώριας αγοράς φυσικού αερίου αναμένεται να συμβάλει και ο South Stream, για τον οποίο ο κ. Κόμλεφ διαβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στα τέλη του 2010, για να είναι έτοιμος το 2015. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, εκτιμάται ότι δεν θα είναι εύκολη η λειτουργία της εμπορίας, καθώς έχει πολύ μεγάλο κόστος μεταφοράς το φυσικό αέριο, συνεπώς, προαπαιτούνται πολύ μεγάλοι όγκοι. Κι αυτό για μια ρηχή αγορά, όπως είναι η ελληνική ηλεκτρική αγορά, είναι ένα υπολογίσιμο ζήτημα.
Η αντικειμενική δυσκολία στην έναρξη λειτουργίας της απελευθερωμένης αγοράς φυσικού αερίου σε αυτή τη φάση αποδίδεται από παράγοντες της ενεργειακής αγοράς κατά βάση στο γεγονός ότι αυτή τη στιγμή είναι φιξαρισμένες οι ποσότητες φυσικού αερίου που έρχονται στη χώρα μας από τρία σημεία εισόδου: το ρώσικο από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, με βάση διμερή σύμβαση που ισχύει ως το 2016 (2,8 δισ. κ.μ. ετησίως), από την Τουρκία, επίσης, με διμερή σύμβαση ΔΕΠΑ-Botas, άλλα 700 εκατ. κ.μ. (swap με το Αζερμπαιτζάν) και το υγροποιημένο από την αλγερινή Sonatrach, επιπλέον 700 εκατ. κ.μ. που καταλήγει στη Ρεβυθούσα.
Επομένως, όπως επισημαίνεται, αέριο από τους υφιστάμενους αγωγούς δεν μπορούν να φέρουν ανεξάρτητοι προμηθευτές. Μπορούν, όμως, να φέρουν είτε υγροποιημένο, είτε συμπιεσμένο αέριο κι αυτό ήδη διερευνάται.

Για υγροποιημένο αέριο ενδιαφέρεται ο όμιλος Μυτιληναίου, ενώ αντίθετα, ΔΕΗ και Κοπελούζος προσανατολίζονται στο συμπιεσμένο από την Αίγυπτο. Στο β’ εξάμηνο του 2010 προβλέπεται να λειτουργήσει η δεύτερη μονάδα συνδυασμένου κύκλου της Endesa Hellas, στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας, ισχύος 444 MW, ενώ δύο χρόνια μετά προβλέπεται να είναι έτοιμη και η μονάδα στο Δημηνιό Βόλου, ισχύος 437 MW. Συνεπώς, ο Όμιλος Μυτιληναίου αναζητεί ήδη εναλλακτική κάλυψη, πλην της ΔΕΠΑ.

Προμήθεια συμπιεσμένου αερίου από την Αίγυπτο μελετά η ΔΕΗ, για να καλύψει τις ανάγκες του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής που σχεδιάζει να κάνει στην Κρήτη, ενώ ο όμιλος Κοπελούζου αναζητά εναλλακτικό προμηθευτή για τη μονάδα της Enelco.

Στις αρχές, εξάλλου, του επόμενου χρόνου θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της Ήρων ΙΙ, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ισχύος 435 MW, στη θέση Χαραϊντίνι της Θήβας. Ο όμιλος έχει ήδη σύμβαση με τη ΔΕΠΑ για την κάλυψη της Ήρων Ι και έχει υπογράψει προσύμφωνο και για την Ήρων ΙΙ, το οποίο προβλέπεται να γίνει οριστικό συμβόλαιο στις επόμενες ημέρες. Από τη ΔΕΠΑ προβλέπεται να καλυφθεί και η μονάδα της Ηλεκτροπαραγωγής Θίσβης, που εντάσσεται στην Elpedison, ισχύος 422 MW, στη Θίσβη Βοιωτίας, και θα λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2010.

Σε αυτή τη φάση όσοι κινούνται για την αναζήτηση ποσοτήτων LNG ενδιαφέρονται για αυτοτροφοδοσία και όχι για εμπορία. Υπό αυτήν την έννοια δεν θα χρειασθεί να αποκτήσουν άδεια προμήθειας, ούτε να προχωρήσουν σε κατασκευή αποθηκευτικών χώρων.

Αντίθετα, όπως έλεγαν στο euro2day παράγοντες της αγοράς, μπορούν να συνάψουν συμβάσεις με το ΔΕΣΦΑ, ώστε να φέρνουν τις ποσότητες που χρειάζονται στη Ρεβυθούσα και να μεταφέρεται το αέριο στις μονάδες τους, μέσω του εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου.

==============================================
Διακήρυξη των επικεφαλής των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων ηλεκτρισμού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα


ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ Α.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
ΤΩΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ
ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ


Διακήρυξη για την τυποποίηση των υποδομών και του εξοπλισμού για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας υπέγραψαν οι επικεφαλής 48 ευρωπαϊκών επιχειρήσεων ηλεκτρισμού, διαχειριστών συστήματος διανομής και εθνικών ενώσεων ηλεκτρισμού - μελών της EURELECTRIC - σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες χθες, Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009.
Τα οφέλη από την υιοθέτηση προδιαγραφών για τον εξοπλισμό που απαιτείται για την επαναφόρτιση αυτοκινήτων θα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη: βιομηχανία αυτοκινήτου, κατασκευαστές εξοπλισμού, ηλεκτρικές εταιρείες και, πάνω από όλα, για τους πελάτες που θα έχουν μεγαλύτερες επιλογές.
Το σημαντικότερο είναι ότι η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συμβάλλει στη σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς ο τομέας Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης - σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν στην εκδήλωση της EURELECTRIC - ευθύνεται για το 23% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Επισημαίνεται ότι η υπογραφείσα Διακήρυξη εντάσσεται στη δέσμευση την οποία ήδη έχουν αναλάβει οι επικεφαλής της πλειοψηφίας των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων ηλεκτρισμού - με Διακήρυξή τους το Μάρτιο 2009 - να εξασφαλίσουν την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας πλήρως απαλλαγμένης από διοξείδιο του άνθρακα (CO2) μέχρι το 2050, ως μία από τις βασικές προσπάθειές τους να αντιμετωπισθεί η Κλιματική Αλλαγή.
Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων ηλεκτρισμού δεσμεύθηκαν να αναλάβουν και να υλοποιήσουν επενδύσεις στον τομέα των υποδομών που είναι αναγκαίες για να ενισχυθεί η ανάπτυξη των ηλεκτρικών και εξωτερικά φορτιζόμενων υβριδικών οδικών οχημάτων (plug-in hybrid road vehicles), τα οποία, όταν φορτίζονται με ηλεκτρική ενέργεια που βασίζεται σε χαμηλές εκπομπές άνθρακα, θα εξασφαλίσουν ένα περιβαλλοντικά φιλικό σύστημα μεταφορών και βιώσιμη κινητικότητα στην Ευρώπη.
Για να προετοιμασθεί ο δρόμος για την ταχεία ανάπτυξη και τη μακροχρόνια ολοκλήρωση της αγοράς εξωτερικά φορτιζομένων οχημάτων, στη Διακήρυξη επισημαίνεται ότι είναι αναγκαίο από τώρα να ενταθούν οι προσπάθειες για την τυποποίηση των υποδομών και που απαιτούνται για τη φόρτιση αυτών των οχημάτων από τα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, κ. Antonio Tajani, απηύθυνε χαιρετισμό και, μεταξύ άλλων, δήλωσε τα ακόλουθα:
- "Χαιρετίζω την πρωτοβουλία που ανέλαβε η ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρισμού και τη δέσμευσή της να συμβάλλει ενεργά στην προώθηση της τυποποίησης των υποδομών για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μια προσπάθεια η οποία έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει σημαντικά σε μια περισσότερο περιβαλλοντικά βιώσιμη μεταφορά, στην Ευρώπη. Αυτή η πρωτοβουλία θα βοηθήσει, επίσης, την Ευρώπη να βρεθεί στο προσκήνιο των τεχνολογιών μεταφορών".


Δηλώσεις του κ. Π. Αθανασόπουλου

Τη Διακήρυξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνυπέγραψε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Α.Ε. κ. Παναγιώτης Αθανασόπουλος, ο οποίος συμμετείχε στην εκδήλωση της Eurelectric για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, δήλωσε τα εξής:
- "Η υπογραφείσα Διακήρυξη είναι πολύ σημαντική για το μέλλον των Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα ειδικότερα, καθώς τα οφέλη που θα προκύψουν θα είναι πολλαπλά, όπως:

Σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.
Εντυπωσιακή μείωση της ηχορύπανσης στις αστικές περιοχές από τη διευρυνόμενη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μείωση της εξάρτησης από εισαγόμενα πετρέλαια και της έκθεσης σε κινδύνους των εθνικών οικονομιών από τις απότομες διακυμάνσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Ενίσχυση της απασχόλησης και της οικονομικής ανάπτυξης από τις επενδύσεις που θα πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις ηλεκτρισμού.
Παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους κατόχους εξωτερικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατά τις νυκτερινές ώρες, όταν η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας είναι εξαιρετικά χαμηλή.
Μεγαλύτερα κίνητρα για την ανάπτυξη Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας προκειμένου να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για εξωτερικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα, με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Δημιουργία νέων πηγών εσόδων για τις επιχειρήσεις παραγωγής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στην αγορά με την προοπτική της δυναμικής διεύρυνσης του αριθμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα χρόνια αποτελεί μια "μεγάλη πρόκληση" για τη ΔΕΗ. Ήδη, η Επιχείρηση ενεργά συμμετέχει σε κοινοτικές και άλλες πρωτοβουλίες και συνεργασίες που αναπτύσσονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο να δημιουργήσει νέες αξίες και να συμβάλει αποτελεσματικά τόσο στην ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης όσο και της αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής.
Η εντυπωσιακή ενίσχυση των ποσοστών συμμετοχής του φυσικού αερίου και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό μείγμα του Ομίλου της ΔΕΗ - που θα εξασφαλισθούν με τις πολύ σημαντικές επενδύσεις της Παραγωγής που έχουν ξεκινήσει και υλοποιούνται - θα επιτρέψουν την επίτευξη των στόχων που τίθενται για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πολύ περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Επίσης, εκτός από τις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τις οποίες παρακολουθεί στενά η ΔΕΗ, Η Επιχείρηση θα μελετήσει όλες τις δυνατότητες για ευρεία παροχή ενέργειας σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αξιοποιώντας το εκτεταμένο σε ολόκληρη τη χώρα δίκτυο διανομής της".



Η EURELECTRIC με λίγα λόγια

Η Ένωση της Βιομηχανίας Ηλεκτρικής Ενέργειας, EURELECTRIC είναι ο σύνδεσμος του κλάδου, εκπροσωπώντας τα κοινά συμφέροντα της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και τους συνδεδεμένους συνδέσμους και συνεργάτες του σε αρκετές άλλες ηπείρους.
Η αποστολή της EURELECTRIC είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη και στην ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας και να προωθήσει το ρόλο του ηλεκτρισμού στην πρόοδο της κοινωνίας.
Ως κέντρο με στρατηγική εξειδίκευση, η EURELECTRIC προσδιορίζει τα κοινά συμφέροντα των μελών της και μέσα από έρευνα αγοράς, τεχνολογίες, νομοθεσίες κλπ τα βοηθά στην υιοθέτηση κοινών λύσεων και στο συντονισμό και εκτέλεση των απαραίτητων δράσεων. Για το λόγο αυτό, δρα επίσης από κοινού με άλλους διεθνείς συνδέσμους και οργανισμούς, αναγνωρίζοντας τις συγκεκριμένες αποστολές και ευθύνες τους.
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η EURELECTRIC εκπροσωπεί την ηλεκτρική βιομηχανία στις δημόσιες υποθέσεις, ιδιαίτερα σε σχέση με νομοθετικούς θεσμούς προκειμένου να προωθήσει τα συμφέροντα των μελών της σε πολιτικό επίπεδο.
Η δομή της EURELECTRIC βασίζεται σε εθνική εκπροσώπηση, μέσω του εθνικού συνδέσμου ηλεκτρικής ενέργειας, όπου υπάρχει τέτοιο όργανο, ή της ηγετικής επιχείρησης ηλεκτρισμού σε κάθε χώρα. Σήμερα, αριθμεί 33 πλήρη μέλη, από 27 κράτη-μέλη της Ε.Ε., ενώ και άλλοι υποψήφιοι διαπραγματεύονται την ένταξή τους, καθώς και υποψήφιοι από άλλες ευρωπαϊκές χώρες του OECD (Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη). Στα μέλη της περιλαμβάνονται και άλλες εταιρίες από ευρωπαϊκές και μη χώρες, που εκπροσωπούν τη βιομηχανία ηλεκτρικής ενέργειας στην υπόλοιπη Ευρώπη, στη Μεσόγειο και σε άλλες ηπείρους. Επίσης συνδεδεμένα μέλη της είναι και φορείς που ανήκουν σε άλλους τομείς, που σχετίζονται με την ηλεκτρική βιομηχανία.


Το πλήρες κείμενο της Διακήρυξης για τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα

O κατάλογος των επικεφαλής των επιχειρήσεων ηλεκτρισμού που υπέγραψαν τη Διακήρυξη


Αθήνα 28 Οκτωβρίου 2009 ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ



=====================================================
Νέος Πρόεδρος στο Εργατικό Κέντρο Κοζάνης

(29/10/2009)
Συγκροτήθηκε σε σώμα το Δ.Σ του Εργατικού Κέντρου Κοζάνης μετά από την χθεσινή συνεδρίαση του Σώματος. Πρόεδρος εξελέγη ο Αριστείδης Κουρκούτας και Γραμματέας ο Αθανάσιος Τολιόπουλος, στο πλαίσιο της συμφωνίας για 18 μηνη θητεία στην Προεδρεία του Εργατικού Κέντρου μεταξύ ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ.

==========================================

Η μετεγκαταστάσεις και ο νέος ΑΗΣ στο Σύμφωνο Συνεργασίας

(29/10/2009)

Την άμεση σύγκλιση του συμφώνου συνεργασίας με τη ΔΕΗ για το θέμα των μετεγκαταστάσεων των οικισμών Ποντοκώμης Μαυροπηγής και της νέα μονάδα V Πτολεμαΐδας, ζητά με επιστολή του προς το νομάρχη Κοζάνης και πρόεδρο του συμφώνου, Γιώργου Δακή ο δήμαρχος Δημητρίου Υψηλάντη, Κυριάκος Μιχαηλίδης. Στην επιστολή του ο κ. Μιχαηλίδης ζητά να συμμετέχουν στη σύγκλιση αυτή οι βουλευτές του νομού και οι εκπρόσωποι της ΔΕΗ ΑΕ..

============================================
Νέα στοιχεία για τις μετεγκαταστάσεις Μαυροπηγής – Ποντοκώμης (29/10/2009)


Συζητείται στις 6 Νοεμβρίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης της υφιστάμενης μελέτης Περιβαλλοντικών όρων για τη λειτουργία του Ορυχείου Μαυροπηγής μετά από αίτηση που κατέθεσε το 2006 ο Σύλλογος Πληττομένων και Ανέργων του οικισμού εναντίον της ΔΕΗ. Εν τω μεταξύ στις 31 Αυγούστου του 2009, σύμφωνα με τον συνήγορο του Πολίτη, η επιχείρηση κατέθεσε στο ΥΠΕΧΩΔΕ μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων ζητώντας στο πλαίσιο της επέκτασης του Ορυχείου Μαυροπηγής την εκμετάλλευση 147 χιλιάδων στρεμμάτων. Στην ίδια μελέτη αναφέρεται ότι μετατίθεται το χρονοδιάγραμμα μετεγκατάστασης των οικισμών Μαυροπηγής και Ποντοκώμης για το 2018 και 2022 αντίστοιχα ενώ για τη Μονάδα Πτολεμαΐδα 5 εκτιμάται πως η κατασκευή της θα ξεκινήσει το 2012 και θα λειτουργήσει το 2015.

==============================================


Θεσσαλονίκη - Εντατικούς ελέγχους στα φορτηγά αυτοκίνητα ζητούν οι επαγγελματίες οδηγοί στη Βόρεια ΕλλάδαΣυγγραφέας Χάτσιος Γ. (ANA) – 16 ώρες πριν

Εντατικούς ελέγχους στα φορτηγά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, ζητούν οι εκπρόσωποι των επαγγελματιών οδηγών στη Βόρεια Ελλάδα, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το Συνδικάτο Οδηγών Αυτοκινήτων Μακεδονίας - Θράκης «Ο Ερμής» οι έλεγχοι στα φορτηγά αυτοκίνητα στο εθνικό δίκτυο είναι ελάχιστοι και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ανύπαρκτοι, ενώ σε πολλούς νομούς της Βόρειας Ελλάδας δεν υπάρχουν τα αρμόδια για τους ελέγχους κλιμάκια (νομαρχιών, τροχαίας, επιθεώρησης εργασίας και ΙΚΑ). Όπως καταγγέλλει το συνδικάτο οι οδηγοί δεν ελέγχονται για θέματα υγείας, το 95% περίπου των φορτηγών που κυκλοφορούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα είναι μεταχειρισμένα, ενώ ορισμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών αλλάζουν λάστιχα στα οχήματα για να περάσουν ΚΤΕΟ και στη συνέχεια επανατοποθετούν τα παλιά που είναι φθαρμένα. Επίσης, ζητούν από τους αρμόδιους φορείς να εντείνουν τους ελέγχους στα φορτηγά που χρησιμοποιούν ιδιώτες εργολάβοι για μεταφορές στα εργοτάξια της ΔΕΗ στην Κοζάνη και στα έργα κατασκευής του μετρό στη Θεσσαλονίκη, ενώ καταγγέλλουν ιδιοκτήτη εταιρίας φορτηγών στη Θεσσαλονίκη ότι δεν εφαρμόζει τη συλλογική σύμβαση εργασίας και ότι πρόσφατα απέλυσε παράνομα οδηγούς.
====================================================

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ Δ/ΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ
Τρίτη, 27 Οκτώβριος 2009 11:58
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αριθ. Πρωτ: 4132 27 Οκτωβρίου 2009

Προς : Γενική Δ/ντρια Ανθρωπίνων Πόρων κ. Ειρήνη Τζανέτου

Θέμα : Περικοπή δαπανών μισθοδοσίας

Κυρία Δ/ντρια
Σύμφωνα με την απόφαση ΔΝΣ 197/2007 και τις ισχύουσες ρυθμίσεις της Επιχείρησης, η απασχόληση του προσωπικού - ανεξαρτήτου στάθμης και κατηγορίας – θα πραγματοποιείται κατά το Σάββατο ή την Κυριακή μετά από αιτιολόγηση του Δ/ντη του οικείου ΒΟΚ.

Μολονότι η συγκεκριμένη οδηγία αφορά το σύνολο του προσωπικού της Επιχείρησης, παρατηρείται το απαράδεκτο φαινόμενο με το πρόσχημα της “σωστής και ορθολογικής” πραγματοποίησης υπερωριών να γίνονται περικοπές μόνο από το κατώτερο προσωπικό, αδιαφορώντας πλήρως για το τι γίνεται με στελέχη και συμβούλους.

Τα στοιχεία που το Συνδικάτο έχει στην κατοχή του είναι αδιάψευστα και αποδεικνύουν τις σκανδαλώδεις μεθοδεύσεις της Διοίκησης.

Τα ερωτήματα τίθενται αμείλικτα και απαιτούν απαντήσεις:

1. Πώς είναι δυνατόν καλοπληρωμένοι σύμβουλοι, στρατηγικής σημασίας για την Επιχείρηση με μοναδική ευκολία να εγκαταλείπουν τη ΔΕΗ Α.Ε. παίρνοντας μαζί τους απόρρητα στοιχεία της Επιχείρησης (αφού δεν τους επιβλήθηκε καμία απαγόρευση με αντίστοιχες κυρώσεις) και να “προάγονται” σε θέσεις Διευθύνοντος Συμβούλου ανταγωνίστριας Επιχείρησης με τη ΔΕΗ, που δραστηριοποιείται κι αυτή στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

2. Πώς είναι δυνατόν μετά την απόφαση 196/2007 του ΔΝΣ για την καταβολή αποζημίωσης για οφειλόμενες αναπαύσεις στους μισθωτούς της Επιχείρησης ποσού 35.000.000 ευρώ και με δεδομένη την απόφαση 197/2007 του ΔΝΣ για τον τρόπο χορήγησης των αναπαύσεων, στελέχη της Επιχείρησης, τα λεγόμενα “ψυγεία” (που η Διοίκηση διαχρονικά δημιούργησε) έχουν μαζέψει περισσότερα από 110 ρεπό!!! Σε πολλά στελέχη μάλιστα η Επιχείρηση οφείλει και κανονικές άδειες προηγούμενων ετών. Μήπως αυτό γίνεται για να καταβληθεί η αντίστοιχη αποζημίωση κατά την συνταξιοδότησή τους;

3. Γνωρίζει η Δ/νση της ΔΕΗ Α.Ε. σε πόσους, ποιους και για ποιο λόγο τους διατίθενται υπηρεσιακά οχήματα; Ποιο είναι το συνολικό κόστος, συμπεριλαμβανομένου και των καυσίμων και της συντήρησης από την κίνηση αυτών των χιλιάδων οχημάτων ανά την Επικράτεια της χώρας;


Κυρία Δ/ντρια
Γνωρίζετε ότι πάγια θέση του Συνδικάτου σε ό,τι αφορά την μείωση της υπερωριακής απασχόλησης, αλλά και την εργασία κατά το Σάββατο ή την Κυριακή είναι η άμεση πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού, γι’αυτό προχωρήστε επιτέλους στην άμεση πρόσληψη των επιτυχόντων του Διαγωνισμού!





Για το Δ.Σ. του ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Δ.Ε.Η. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ


Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας


Γιώργος Αδαμίδης Δίκας Ιωάννης


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο ΔΕΗ Α.Ε. κ. Αθανασόπουλο Π.

Γενική Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών κ. Αγγελόπουλο Γ.

Γενική Δ/νση Ορυχείων κ. Λάπα Δ.

Γενική Δ/νση Παραγωγής κ. Κοπανάκη Ι.

Γενική Δ/νση Εμπορίας κ. Ποσειδών Χ.

Γενική Δ/νση Μεταφοράς κ. Μπουσδέκη Δ.

Γενική Δ/νση Διανομής κ. Λαθούρη Δ.
Δ/ντη ΛΚΔΜ κ. Νικολακάκο Π.

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ
Εργατικά Κέντρα

http://www.spartakos-dei.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=62:2009-10-27-12-02-27&catid=1:2009-10-19-06-10-00&Itemid=2
===================================================

Δεν υπάρχουν σχόλια: