Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

Δεν λαμβάνεται υπ' όψιν για τον υπολογισμό δώρων εορτών το διάστημα της απουσίας για συνδικαλιστική δραστηριότητα , δηλαδή ο χρόνος συνδικ. άδειας.

ΠΥΚΝΕΣ ΑΝΑΘΥΜΙΑΣΕΙΣ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΜΑΤΑ
07/11/2009

Στο σκοτάδι «βυθίστηκε» η Ρόδος
Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα έμειναν προχθές το βράδυ αρκετές περιοχές της Ρόδου, εξαιτίας βραχυκυκλωμάτων στον υποσταθμό στο Ροδίνι, θέτοντας εκτός λειτουργίας οκτώ διακόπτες.
Στο σκοτάδι βυθίστηκαν προχθές το βράδυ για περισσότερες από έξι ώρες αρκετές περιοχές στην πόλη της Ρόδου, καθώς επίσης στα Κρητικά, Κοσκινού και Τσαΐρι. Η πολύωρη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος οφείλεται στις πυκνές αναθυμιάσεις μπογιάς που προκάλεσαν μια σειρά από βραχυκυκλώματα και έθεσαν εκτός λειτουργίας, οκτώ διακόπτες στον υποσταθμό κατανομής φορτίου στο Ροδίνι.
Ειδικότερα προχθές στις 8.20 μ.μ., όπως δήλωσε στην «ΠΡΟΟΔΟ» ο διευθυντής της ΔΕΗ Ρόδου Βασίλης Σαλβάρης σε συνδιασμό παρουσιάστηκε ερπυσμός σκόνης και με υγρασία, εξελίχθηκε σε βραχυκύκλωμα εντός του υποσταθμού στο Ροδίνι, με αποτέλεσμα να προκληθούν πολλαπλές βλάβες στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικού ρεύματος. «Αποφεύχθησαν τα χειρότερα. Μπορούσε να προκληθεί μπλακ-άουτ σε όλο το νησί» δήλωσε ο κ. Σαλβάρης.
Ολα τα συνεργεία της ΔΕΗ αμέσως βρέθηκαν επί ποδός και λίγο μετά τις δύο τα ξημερώματα και συγκεκριμένα στις 02.30 π.μ. αποκατάστησαν μερικώς την βλάβη και ηλεκροδοτήθηκε σταδιακά η πόλη μας και οι άλλες περιοχές που έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Το έργο των τεχνικών, όπως δήλωσε στην «ΠΡΟΟΔΟ» ο πρόεδρος της ΕΤΕΨ ΔΕΗ  Ρόδου Ηλίας Μπούκλας, ήταν ιδιαίτερα δύσκολο, λόγω των αναθυμιάσεων. Ο κ. Σαλβάρης ζήτησε από την διοίκηση της ΔΕΗ να στείλει τεχνικούς από την Αθήνα, (πιθανόν να έρθουν και σήμερα), προκειμένου να αποκαταστήσουν πλήρως τις βλάβες που προκλήθηκαν στο δίκτυο.
Από την πολύωρη διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος οι καταστηματάρχες αναγκάστηκαν να πετάξουν τα προϊόντα τους, τα οποία είχαν αλλοιωθεί. Δεν αποκλείεται κάποιοι να κινηθούν δικαστικά κατά της ΔΕΗ, διεκδικώντας αποζημιώσεις για την ζημιά που έχουν υποστεί.
«Ο υποσταθμός στο Ροδίνι δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετήσει άλλο την πόλη, γιατί λειτουργεί οριακά λόγω της παλαιότητας των μηχανών του» είπε ο κ. Σαλβάρης λέγοντας ότι είναι επιτακτική ανάγκη να κατασκευαστεί ο νέος υποσταθμός της ΔΕΗ στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, για να αποφευχθούν στο μέλλον οι πολύωρες διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος.
Εκκληση προς τους αρμόδιους τοπικούς παράγοντες, να ασχοληθούν σοβαρά με την κατασκευή του νέου υποσταθμού της ΔΕΗ στην πόλη μας, απηύθυνε ο κ. Μπούκλας.

========================================
Στα 77,43 δολάρια έκλεισε το αργό
Καθοριστική η αύξηση της ανεργίας στις ΗΠΑ για την μεγάλη πτώση του πετρελαίου.
Μεγάλη υποχώρηση, άνω των δύο δολαρίων, σημείωσε η τιμή του πετρελαίου στη Νέα Υόρκη, υπό την επίδραση της αύξησης της ανεργίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία προκάλεσε ανησυχία για τη ζήτηση του μαύρου χρυσού.

Στην προθεσμιακή αγορά της Νέας Υόρκης (Nymex), η τιμή του αμερικανικού αργού για συμβόλαια παράδοσης Δεκεμβρίου διαμορφώθηκε στα 77,43 δολάρια το βαρέλι, μειωμένη κατά 2,19 δολάρια σε σχέση με τη χθεσινή τιμή κλεισίματος. Στο Λονδίνο, η τιμή του πετρελαίου τύπου Μπρεντ υποχώρησε κατά 2,12 δολάρια και διαμορφώθηκε στα 75,87 δολάρια το βαρέλι.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
=====================================
Και νέες προσκλήσεις ενδιαφέροντος για ΔΕΚΟ
Αναρτάται, σήμερα, στο www.opengov.gr η πρόσκληση για την κάλυψη των θέσεων των μελών του Δ.Σ. για τον Οργανισμό Λαϊκών Αγορών Αθήνας και Πειραιά καθώς και για τον Οργανισμό Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε τρία μέλη των Δ.Σ. (Πρόεδρος και δύο επιπλέον μέλη) τα οποία ορίζονται, με βάση τη σχετική νομοθεσία, από τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
======================================
Κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι οι παραγωγοί της πράσινης ενέργειας
Της Χρυσας Λιαγγου

Οι παραγωγοί «πράσινης ενέργειας» κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι αν δεν βρεθεί εναλλακτική λύση για την κάλυψη του ελλείμματος του ΔEΣMHE (Διαχειριστής Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας), μετά την άρνηση της ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (YΠEKA) να αυξήσει το τέλος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (AΠE). Tο έλλειμμα που έχει συσσωρεύσει ο ΔEΣMHE ως εκκαθαριστής της ενέργειας που διαθέτουν στο σύστημα οι παραγωγοί των AΠE το εννεάμηνο Iανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2009 ξεπερνάει τα 60 εκατ. ευρώ και προσαυξάνεται με 7,5 εκατ. ευρώ τον μήνα, ως αποτέλεσμα της ατελούς απελευθέρωσης της εγχώριας αγοράς ενέργειας. Tο πώς θα καλυφθεί αυτό το έλλειμμα είναι ένα θέμα που θα χρειαστεί να επιλύσει άμεσα η ηγεσία του YΠEKA, παράλληλα όμως τίθεται και ένα συνολικότερο θέμα προς επίλυση που συνδέεται με το ποιος θα πληρώσει το κόστος της «πράσινης κιλοβατώρας», η παραγωγή της οποίας έχει αυξητικούς ρυθμούς.

«Eίμαστε σίγουροι ότι θα βρεθεί λύση, διότι όλοι πιστεύουμε στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών. Iδιαίτερα το ΥΠΕΚΑ δεν μπορεί να μη δώσει λύση σε αυτό το θέμα», δηλώνει στην «K» ο διευθύνων σύμβουλος του ΔEΣMHE κ. I. Θεοδωρακόπουλος και διαβεβαιώνει ότι «δεν θα υπάρξει πρόβλημα πληρωμής των παραγωγών». Tο YΠEKA όμως δεν φαίνεται να θεωρεί ότι το πρόβλημα το αφορά και είναι έτοιμο να αφήσει ακάλυπτο το ΔEΣMHE. «Δεν μας απασχολεί», δηλώνει στην «K» ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής I. Mανιάτης για το θέμα της κάλυψης του ελλείμματος, ο οποίος πάντως παραδέχεται ότι είναι αποτέλεσμα της στρέβλωσης στη λειτουργία της ημερήσιας αγοράς. H στρέβλωση σε αυτή την περίπτωση συνδέεται με την Oριακή Tιμή του Συστήματος (ΟΤΣ) και την εγγυημένη από το νόμο τιμή της πράσινης ενέργειας. Oι παραγωγοί των AΠE πουλάνε καθημερινά στο ΔEΣMHE την ενέργεια στην OTΣ, η οποία φέτος λόγω χαμηλής τιμής των καυσίμων διαμορφώνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στα 44,1 ευρώ/μεγαβατώρα το διάστημα Iανουαρίου - Σεπτεμβρίου. O ΔEΣMHE όμως είναι εκ του νόμου υποχρεωμένος να διασφαλίσει στους παραγωγούς την εγγυημένη τιμή που προβλέπει ο νόμος και η οποία έχει οριστεί στα 80,14 ευρώ/μεγαβατώρα. Aυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που η OTΣ είναι χαμηλότερη θα πρέπει να καλύψει τη διαφορά, όπως και στην αντίθετη περίπτωση που είναι υψηλότερη να την καρπωθεί. Aυτό συνέβη το 2008 όπου η μέση OTΣ κινήθηκε στα 89,1 ευρώ/μεγαβατώρα αφήνοντας στα ταμεία του ΔEΣMHE περί τα 20 εκατ. ευρώ. Aντιθέτως φέτος, ο ΔEΣMHE θα πρέπει να καλύψει τη διαφορά εγγυημένης τιμής και οριακής τιμής στους παραγωγούς. Σύμφωνα με το άρθρο 40 το νόμου 2773/1999 ο Διαχειριστής ανακτά πλήρως τα ποσά που καταβάλλει στους παραγωγούς μέσω ειδικού λογαριασμού. O ειδικός αυτός λογαριασμός περιέχει τα έσοδα που προκύπτουν από το τέλος AΠE ύψους 0,3% που επίσης έχει οριστεί με νόμο και πληρώνει το σύνολο των καταναλωτών μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Aκόμη όμως και αυτά τα έσοδα φέτος ήταν περιορισμένα για το ΔEΣMHE σε σχέση με πέρυσι λόγω μείωσης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας σε ποσοστό 7,5% περίπου το εννεάμηνο.

Tο διάστημα Iανουαρίου - Σεπτεμβρίου με βάση τα στοιχεία που παρουσιάζει ο ΔEΣMHE στο Διαδίκτυο η παραγωγή από AΠE (πλην φωτοβολταϊκών) ανήλθε σε 2.001.709 μεγαβατώρες. Eάν δεν υπήρχε η εγγυημένη τιμή, ο ΔEΣMHE θα πλήρωνε τους παραγωγούς στην τιμή των 44,1 ευρώ/μεγαβατώρα, όσο δηλαδή θα την αγόραζε, που σημαίνει ένα ποσό της τάξης των 88,2 εκατ. ευρώ περίπου. Θα πρέπει όμως να αγοράσει σε αυτή την τιμή και να πληρώσει στην εγγυημένη τιμή των 80,14 ευρώ/μεγαβατώρα, δηλαδή 160,4 εκατ. ευρώ συνολικά, που σημαίνει ότι θα πρέπει να καλύψει τη διαφορά αυτής της εκκαθάρισης που ανέρχεται σε 72,1 εκατ. ευρώ περίπου. Tα έσοδα από το τέλος AΠE (0,3%) καλύπτουν μόλις 12 εκατ. ευρώ από το συνολικό αυτό ποσό, που σημαίνει ότι για το ΔEΣMHE δημιουργείται μια «μαύρη τρύπα» 60 εκατ. ευρώ. Tο πρόβλημα εντοπίστηκε από το περασμένο καλοκαίρι και η ηγεσία του ΔEΣMHE πρότεινε στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και το πρώην YΠAN επταπλασιασμό του τέλους, δηλαδή να ανέλθει στο 2,45%. H πολιτική ηγεσία του πρώην YΠAN, λόγω προεκλογικής περιόδου, προτίμησε να «παγώσει» το θέμα που μεταφράζεται σε αύξηση των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ η ηγεσία του YΠEKA το έχει απορρίψει στο πλαίσιο της δέσμευσης για πάγωμα των τιμολογίων στις ΔEKO. Oι ελπίδες της διοίκησης του ΔEΣMHE για επίλυση του θέματος από το YΠEKA, όπως προκύπτει από τη δήλωση του υφυπουργού I. Mανιάτη, καταλήγουν φρούδες και οι παραγωγοί της πράσινης ανάπτυξης κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι τους επόμενους μήνες.


===============================
Εκτενής θα είναι ο διάλογος για το ασφαλιστικό
Της Χριστινας Kοψινη

«Με μια διαδικασία διαλόγου που δεν πρέπει σε τίποτε να θυμίζει το παρελθόν, τις αποτυχημένες συζητήσεις και τους αποκλεισμούς απόψεων» θα ανοίξει η κυβέρνηση τη συζήτηση για την αναμόρφωση του ασφαλιστικού. Το στίγμα μιας διαφορετικής, πιο μακροχρόνιας διαβούλευσης, «που δεν θα διαρκέσει χρόνια» αλλά θα έχει το χαρακτήρα φόρουμ, αποτυπώνουν κυβερνητικά στελέχη όταν τους τίθεται το ερώτημα «με ποια διαδικασία θα ανοίξει το ασφαλιστικό».

Aν και ακόμη δεν έχουν καθοριστεί ημερομηνίες και χρονοδιαγράμματα, θεωρείται βέβαιο ότι η συζήτηση για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση θα επικεντρωθεί στην αναζήτηση σταθερών πηγών χρηματοδότησης του συστήματος μετά το 2010, θα ξεκινήσει στις αρχές τους έτους με πρωτοβουλία της κυβέρνησης και θα αξιοποιεί τη μεθοδολογία που ακολούθησαν στον διάλογο και στη σύνθεση των επιτροπών τους άλλες χώρες, όπως η Ισπανία, η Δανία και η Φινλανδία.

«Να σταματήσουμε τα συνθήματα και να ανοίξουμε όλοι τα χαρτιά μας», δηλώνει στην «Κ» ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ κ. Γ. Παναγόπουλος, εκτιμώντας ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για προσχήματα και υποκρισίες. Ο ίδιος γνωρίζει ότι η μελέτη που επεξεργάζεται και πρόκειται να δώσει στη δημοσιότητα εντός του Νοεμβρίου το Ινσιτούτο Εργασίας περιγράφει με σκοτεινά χρώματα τις προοπτικές του συστήματος και δεν αποκλείει -η παρουσίαση του πορίσματος για τους περιορισμούς της βιωσιμότητας του συστήματος- να αποτελέσει και την επίσημη αφετήρια για να ξεκινήσει η συζήτηση επί του ασφαλιστικού.

Ομως, ήδη, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την επαναδιευθέτηση του ασφαλιστικού των τραπεζών. Ο υπουργός Εργασίας ενημέρωσε ήδη τη διευθύντρια της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, κ. Cl. Dumbia Henry, για τη διαφωνία της κυβέρνησης με τους νόμους της Ν. Δ. «Θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε ότι πολιτική θέση της νέας ελληνικής κυβέρνησης, που ανέλαβε τα καθήκοντά της στις 7 Οκτωβρίου 2009, είναι η αποδοχή των θέσεων της ΟΤΟΕ, δεδομένου ότι κατά την ψήφιση των Ν. 3371/2005, Ν. 3455/2006, Ν. 3522/2006, Ν. 3554/2007 και Ν. 3620/2007, το κυβερνών σήμερα κόμμα, τότε ως αξιωματική αντιπολίτευση, είχε καταψηφίσει τις σχετικές διατάξεις», αναφέρει στην επιστολή που απέστειλε στη Γενέυη την περασμένη εβδομάδα, προκειμένου να αποφευχθεί η σύζήτηση της καταγγελίας που θα οδηγούσε σε μια καταδικαστική σύσταση για τον τρόπο που κατήργησε η ελληνική κυβέρνηση τα ταμεία των τραπεζών.

Πάντως, όταν στην κυβέρνηση και στην ΟΤΟΕ μιλούν για νέο ασφαλιστικό των τραπεζών, μη φανταστεί κανείς ότι εννοούν επανασύσταση των ταμείων που καταργήθηκαν ή επιστροφή του ΤΕΑΠΕΤΕ. Η νέα κυβερνητική παρέμβαση θα αφορά την ενίσχυση του νέου Ταμείου, του ΕΤΑΤ, ώστε να αποκτήσει πραγματική οντότητα ασφαλιστικού φορέα και να μην είναι ένας προσωρινός θνησιγενής οργανισμός που λειτουργεί ως γέφυρα για τη μετάβαση των τραπεζοϋπαλλήλων στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Εντέλει, παρά τις ενθουσιώδεις υποσχέσεις των πρώτων ημερών, η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη ούτε να αναστείλει τις ενοποιήσεις Πετραλιά ούτε να προβεί σε θεαματικές ανατροπές του νόμου. Αντιθέτως, θα επιχειρήσει να επιλύσει τα λειτουργικά προβλήματα των νέων Ταμείων για να λειτουργήσει η ενοποίηση με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και θα εστιάσει τις προσπάθειές της στην περιστολή του κόστους στους κλάδους υγείας και ειδικότερα στη φαρμακευτική δαπάνη.

==================================
Οι μισθολογικές αυξήσεις στο Δημόσιο το 2010
Αυξήσεις από 11 έως 50 ευρώ προβλέπεται για τους μισθούς του Δημοσίου το 2010. Η βάση της εισοδηματικής πολιτικής που καταρτίζεται στηρίζεται στην εκτίμηση ότι ο πληθωρισμός δεν θα ξεπεράσει το 1,5%. Ετσι, ο κατώτερος μισθός θα διαμορφωθεί του χρόνου στα 751 ευρώ και ο υψηλότερος στα 1.742 ευρώ. Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται οι μισθολογικές ωριμάνσεις. Αύξηση 1,5% προβλέπεται για τις συντάξεις, ενώ για τους αγρότες η σύνταξη του ΟΓΑ αυξάνεται στα 400 ευρώ (330 ευρώ σήμερα).

==========================================
ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ
(Οι ηλικίες πρέπει να έχουν συμπληρωθεί και όχι να διανύονται)

============================================
Πότε καταβάλλεται το Δώρο Χριστουγέννων
Το Δώρο Χριστουγέννων πρέπει να καταβληθεί το αργότερο μέχρι την 21η Δεκεμβρίου κάθε έτους, υπόκειται σε εισφορές ΟΑΠ, Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών. Νοείται βέβαια ότι ο εργοδότης μπορεί να καταβάλλει το δώρο και νωρίτερα απ την παραπάνω ημερομηνία. Τα δώρα εορτών σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να καταβληθούν σε είδος, αλλά μόνο σε χρήμα.
=======================================
Χρόνοι που συνυπολογίζονται στο Δώρο Χριστουγέννων


α) Να επισημάνουμε ότι δεν αφαιρείται αλλά λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του Δώρου Χριστουγέννων ο χρόνος υποχρεωτικής αποχής από την εργασία των γυναικών πριν και μετά τον τοκετό

β) Tο χρονικό διάστημα κατά το οποίο εργαζόμενος σπουδαστής έλαβε άδεια προκειμένου να συμμετάσχει σε εξετάσεις τη σπουδαστική άδεια.

γ) Ο χρόνος άδειας λουτροθεραπείας, εφόσον υπάρχει γνωμάτευση από ασφαλιστικό οργανισμό.


δ) Αν είχαμε ασθένεια θα αφαιρεθούν μόνο οι ημέρες που έλαβε επίδομα ασθενείας απ τον Ασφαλιστικό Φορέα Παράδειγμα: Αν ένας μισθωτός απουσίασε από την εργασία του λόγω ασθένειας 60 μέρες και πήρε επίδομα ασθένειας από το Ασφαλιστικό του Ταμείο μόνο για 40 ημέρες, θα αφαιρεθούν από το χρονικό διάστημα της εργασιακής σχέσης μόνο οι 40 ημέρες για τις οποίες επιδοτήθηκε και όχι οι 60.

=======================================
Χρόνοι που δεν συνυπολογίζονται στο Δώρο

α) Δεν υπολογίζονται οι μέρες κατά τις οποίες ο μισθωτός απείχε από την εργασία του αδικαιολόγητα ή λόγω άδειας χωρίς αποδοχές.

β) Δεν λαμβάνεται υπ' όψιν για τον υπολογισμό δώρων εορτών το διάστημα της απουσίας των εργαζομένων για συνδικαλιστική δραστηριότητα , δηλαδή ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας.

γ) Σχετικά με την απεργία η δικαστηριακή νομολογία δέχεται ότι οι ημέρες της απεργίας δεν υπολογίζονται στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης ,γιατί η αποχή του μισθωτού οφείλεται σε δική του θέληση και δεν μπορεί επομένως να χαρακτηριστεί σαν δικαιολογημένη απουσία, το ίδιο ισχύει και με τις στάσεις εργασίας.



================================================



Γενική Συνέλευση ή Συνέδριο Αντιπροσώπων


Κυρίαρχο σώμα της Ομοσπονδίας και του Εργατικού Κέντρου είναι η Γενική Συνέλευση ή το Συνέδριο των αντιπροσώπων το οποίο γίνεται κάθε τρία χρόνια το αργότερο, από το οποίο εκλέγονται τα μέλη Διοίκησης, η Εξελεγκτική ή Ελεγκτική Επιτροπή, το Γενικό Συμβούλιο και οι αντιπρόσωποι για το συνέδριο της Συνομοσπονδίας.

Αν η πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση συμμετέχει σε υπερκείμενη δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση (Εργατικό Κέντρο, Ομοσπονδία) εκλέγει αντιπροσώπους με τους οποίους εκπροσωπείται στη δευτεροβάθμια οργάνωση.

Οι αντιπρόσωποι όλων των πρωτοβάθμιων οργανώσεων που συμμετέχουν στη δευτεροβάθμια συγκροτούν τη Γενική Συνέλευση της δευτεροβάθμιας οργάνωσης ή το Συνέδριο των Αντιπροσώπων όπως συνηθίζεται να ονομάζεται, που είναι και το ανώτατο όργανο της δευτεροβάθμιας οργάνωσης. Για την εκλογή των αντιπροσώπων εφαρμόζεται το σύστημα της απλής αναλογικής (άρθρ.12 παρ.1 ν.1264) καθώς και οι υπόλοιπες εκλογικές διατάξεις του ν.1264 (άρθρο 10).

Το αξίωμα του αντιπροσώπου δεν είναι ασυμβίβαστο με το αξίωμα του μέλους του διοικητικού συμβουλίου της πρωτοβάθμιας οργάνωσης, εκτός αν κάτι τέτοιο προβλέπει το καταστατικό. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των αντιπροσώπων απέναντι στην οργάνωση που αντιπροσωπεύουν ρυθμίζονται από το καταστατικό της οργάνωσης αυτής και από το νόμο. Το καταστατικό της υπερκείμενης συνδικαλιστικής οργάνωσης καθορίζει το μέτρο με το οποίο υπολογίζεται ο αριθμός των αντιπροσώπων κάθε συνδικαλιστικής οργάνωσης - μέλους της. Το μέτρο πρέπει να είναι ενιαίο για όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, ώστε να διασφαλίζεται ίση εκπροσώπηση όλων των οργανώσεων στην υπερκείμενη οργάνωση. Ο αριθμός των αντιπροσώπων βρίσκεται με τη διαίρεση του αριθμού των μελών που ψήφισαν για την ανάδειξη των αντιπροσώπων στην πρωτοβάθμια οργάνωση δια του μέτρου που καθορίζει στο καταστατικό της υπερκείμενης οργάνωσης. Αν από τη διαίρεση προκύπτει κλάσμα μικρότερο από το μισό του μέτρου, τότε δεν αντιπροσωπεύεται η οργάνωση. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των αντιπροσώπων απέναντι στην υπερκείμενη οργάνωση ρυθμίζονται από το καταστατικό της υπερκείμενης οργάνωσης, από το νόμο και από τις διατάξεις του Α.Κ. για τα σωματεία (άρθρ.78 επ.) που εφαρμόζονται ανάλογα και στις δευτεροβάθμιες οργανώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: