Η Ελλάδα βασιζόµενη στον εγχώριο λιγνίτη για ηλεκτροπαραγωγή παράγει από τις φθηνότερες και πιο αποτελεσµατικές KWh στην ευρωπαϊκή ένωση..
Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011
Μεταβίβαση του 10% του ΟΤΕ από το Δημόσιο στην Deutsche Telekom για 6 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου.
=========================================
Στο 40% το ποσοστό της Deutsche Telekom στον ΟΤΕ
Ολοκληρώθηκε χθες η μεταβίβαση του 10% του ΟΤΕ από το Δημόσιο στην Deutsche Telekom, έναντι 391,63 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την πρώτη και πιο εύκολη διαδικασία αποκρατικοποίησης που περιλαμβάνεται στο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο, καθώς βάσει της συμφωνίας του 2008 η Deutsche Telekom ήταν πρακτικά υποχρεωμένη να αποκτήσει το 10% του ΟΤΕ εφόσον το Δημόσιο ασκούσε το σχετικό δικαίωμα πώλησης. Το τίμημα για το συγκεκριμένο ποσοστό καθορίστηκε με βάση την τρέχουσα -χαμηλότατη- τιμή της μετοχής του οργανισμού συν ένα «καπέλο» που προβλέπονταν από τη συμφωνία μετόχων (συνολικά 7,99 ευρώ ανά μετοχή).
Μετά τη χθεσινή συναλλαγή η Deutsche Telekom αυξάνει στο 40% τη συμμετοχή της στον ΟΤΕ, ενώ η απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου περιορίζεται στο 10%, εάν συνυπολογιστεί και το 4% που διατηρεί το ΙΚΑ στον Οργανισμό. Παράλληλα ανατρέπονται και οι αναλογίες εντός του διοικητικού συμβουλίου του ΟΤΕ, καθώς η ελληνική πλευρά χάνει μια θέση και διατηρεί 4 θέσεις, στο 11μελές πλέον διοικητικό συμβούλιο (έως τώρα ήταν 10μελές). Παράλληλα, ο πρόεδρος του Οργανισμού δεν θα αποτελεί επιλογή του ελληνικού Δημοσίου, αλλά της γερμανικής πλευράς. Ωστόσο, διατηρεί η ελληνική πλευρά (για όσο έχει στην κατοχή της ποσοστό άνω του 5%) το δικαίωμα αρνησικυρίας για μια σειρά επιχειρησιακών ζητημάτων και θεμάτων που σχετίζονται με την εθνική ασφάλεια.
Η γερμανική πλευρά αναμένεται να εντείνει τις πιέσεις για μείωση του λειτουργικού κόστους στον Οργανισμό και προωθεί περικοπές σε παροχές προς το προσωπικό, αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις αλλά και μείωση των θέσεων εργασίας. Στόχος των προτεινόμενων αλλαγών είναι η περικοπή του κόστους προσωπικού κατά 300 εκατ. ευρώ σε βάθος τετραετίας.
Σήμερα στον ΟΤΕ απασχολούνται 12.000 εργαζόμενοι, πολλοί από τους οποίους εργάζονται με καθεστώς δημοσίου υπαλλήλου (μονιμότητας). Ο διάλογος μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων για τη νέα ΣΣΕ που περιλαμβάνει περικοπές επιδομάτων, προνομίων αλλά και πρόβλεψη για άρση της μονιμότητας πρόκειται να διαρκέσει δύο μήνες.
===================================
65 εκατ. ευρώ ο ελληνικός αυτοκινητόδρομος, 20 ο ευρωπαϊκός
Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ
Πανευρωπαϊκό ρεκόρ υπερβάσεων κόστους αλλά και ακρίβειας χαρακτηρίζει συγκεκριμένα ελληνικά έργα υποδομής, σύμφωνα με κοινοτική έκθεση που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες και αξιολογεί την «αποδοτικότητα και το κόστος των μεγάλων έργων» που χρηματοδοτήθηκαν από κονδύλια του Γ' ΚΠΣ.
Αποκαλύπτονται υπερβάσεις ακόμη και κατά 100% του κόστους ελληνικών έργων υποδομής. Υπολογίζεται επίσης ότι στη χώρα μας ένα χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου αξίζει έως και 65 εκατ. ευρώ, όταν το πιο ακριβό έργο στα υπόλοιπα κοινοτικά κράτη πληρώνεται από το αντίστοιχο Δημόσιο το πολύ με 20 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο!
Την ίδια στιγμή οι πιο πολλές από αυτές τις επενδύσεις ανά την Ε.Ε. στοίχισαν το πολύ 5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Μάλιστα, τα στοιχεία αναδεικνύουν τεράστιες διαφορές στο κόστος μεταξύ των ελληνικών έργων, ακόμη και σε υπεργολαβίες του ίδιου άξονα. Κάποια από αυτά μάλιστα ήταν τελικά φθηνότερα και από τον αρχικό σχεδιασμό.
Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, η κακή αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων όχι μόνο αύξησε το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό (που συμμετέχει με 25%-50% σε αυτά), αλλά και στέρησε από την Ελλάδα άλλες υποδομές που είχε ανάγκη και έμειναν στα χαρτιά. Ηδη το ΕΣΠΑ έχει «φορτωθεί» με έργα 6 δισ. ευρώ που «περίσσεψαν» από το ΚΠΣ...
Τα βασικά σημεία της μελέτης είναι:
Εγνατία 1 προς 20
**Το πιο ακριβό «μεγάλο» έργο που μελετήθηκε είναι η Εγνατία Οδός (τμήμα Ιωάννινα-Μέτσοβο), το οποίο, σύμφωνα με τις κοινοτικές μετρήσεις, κόστισε περίπου 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Επεται σε ακρίβεια τμήμα του Κηφισού (αξία: 60 εκατ. ευρώ ανά χιλ.). Αντιθέτως, υπάρχουν τουλάχιστον 4 έργα υποδομής που ήταν πολύ πιο φθηνά από άλλα κοινοτικά. Μεταξύ αυτών, τμήμα της Εγνατίας Οδού (γέφυρα Νέστου) κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ τμήμα της Εγνατίας, Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, ήταν από τα πιο φθηνά στην Ε.Ε. (περί το 1 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο οδικού άξονα).
**Το κοινοτικό όργανο επισημαίνει ότι για πολλά έργα οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν έδωσαν επαρκή στοιχεία για να εξαχθούν αποτελέσματα. Πολλά επίσης (28 από τα 173) αποδείχτηκαν από τα στοιχεία ημιτελή (θα ολοκληρωθούν στο ΕΣΠΑ). Σε μία περίπτωση αποδείχτηκε ότι δεν υπήρξε πραγματικά ενιαίο έργο. Δηλαδή, σύμφωνα με την Κομισιόν, απλά «δημιουργήθηκε» για να κλείσει «τρύπες» άλλων οδικών συμβάσεων έργων που χρηματοδοτούνταν από τα κοινοτικά κονδύλια. Σε κάποιες περιπτώσεις σημειώνεται ότι η πρόσβαση στους διάφορους ελληνικούς οργανισμούς ήταν προβληματική.
Αττική Οδός: Από 9 στα 20 εκατ.
* Οσο για τις υπερβάσεις κόστους, κι αυτές ήταν μεγάλες σε κάποιες επενδύσεις. Ο Κηφισός αρχικά είχε υπολογιστεί σε αξία στα 26-27 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και... κατέληξε στα 36 εκατ. ευρώ (υπολογίζεται εδώ μόνο το κατασκευαστικό κόστος, χωρίς φόρους, εδαφικές εργασίες κ.λπ.). Ομοίως, στην Αττική Οδό από 9 εκατ. ευρώ ανά χλμ. το τελικό «μπουγιουρντί» έφτασε στα 20 εκατ. ευρώ, δηλαδή η αύξηση ξεπέρασε το 100% του αρχικού προϋπολογισμού (υπολογίζονται μόνο κατασκευαστικές δαπάνες). Και στις δύο περιπτώσεις καταγράφονται οι μεγαλύτερες υπερβάσεις κόστους ανά την Ε.Ε. Αντιθέτως, στα υπόλοιπα υπό εξέταση έργα ανά την Ελλάδα, η τελική αξία τους ήταν μικρότερη από τον αρχικό προϋπολογισμό ή οι τελικές αποκλίσεις ήταν μικρές.
**Οσο για τις χρονικές καθυστερήσεις, φτάνουν στο 24,4% του αρχικού χρονοδιαγράμματος στα σιδηροδρομικά δίκτυα, στο 17,8% στις οδικές υποδομές, στο 13,2% στο τραμ και στο μετρό και στο 12,6% στις ενεργειακές επενδύσεις. Συνολικά οι καθυστερήσεις δεν είναι μεγάλες σε σχέση με άλλα κράτη, διότι τα στοιχεία δείχνουν ότι το πρόβλημα εντοπίζεται και πάλι σε συγκεκριμένα έργα. *
======================================
Πώληση "πακέτων" λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων προτείνουν οι ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί
Ως ευκαιρία για πραγματική και συνολική απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού, βλέπουν οι ιδιώτες ανεξάρτητοι
Ως ευκαιρία για πραγματική και συνολική απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού, βλέπουν οι ιδιώτες ανεξάρτητοι παραγωγοί τη διαδικασία που ξεκινάει οσονούπω από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Παπακωνσταντίνου. Διαδικασία που πρέπει να ικανοποιεί την υποχρέωση που έχει η χώρα για πρόσβαση τρίτων στα λιγνιτικά αποθέματα, τις επιταγές του αναθεωρημένου μνημονίου και την εφαρμογή του 3ου ενεργειακού πακέτου.
Στο πλαίσιο αυτό ο σύνδεσμος των ανεξάρτητων ηλεκτροπαραγωγών (ΕΣΑΗ) θα προτείνει ευθέως στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, να μην προχωρήσει απλώς σε πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, αλλά να δημιουργήσει «πακέτα» μονάδων με αντιπροσωπευτικό μίγμα καυσίμου (κυρίως λιγνιτικά και υδροηλεκτρικά εργοστάσια) ώστε οι νέοι ιδιοκτήτες τους να αποκτήσουν χαρτοφυλάκιο αντίστοιχο με της ΔΕΗ και να ανοίξει έτσι δια παντός η αγορά ηλεκτρισμού.
Οι ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί αναμένουν την πρώτη τους συνάντηση με τη νέα ηγεσία του ΥΠΕΚΑ κατά την οποία θα αναπτύξουν τα επιχειρήματα που στηρίζουν τη θέση τους αυτή.
Ο κ.Παπακωνσταντίνου παρότι αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά σε σχέση με τις μεθόδους αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ, φαίνεται ότι έχει λάβει την απόφαση να προχωρήσει άμεσα, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, στην αναγγελία πώλησης λιγνιτικών (τουλάχιστον) μονάδων της επιχείρησης, θεωρώντας ότι έτσι πιάνει τρείς στόχους: Την πρόσβαση τρίτων στα λιγνιτικά αποθέματα, την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού και την μερική ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ. Δεν αντιμετωπίζει ωστόσο μια από τις ρητές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα, για ανεξάρτητη διαχείριση, άμεσα, των υδροηλεκτρικών αποθεμάτων.
Τα swaps εγκαταλείπονται
Όσον αφορά την υποχρέωση της χώρας για άνοιγμα της λιγνιτικής αγοράς, ο κ. Παπακωνσταντίνου φέρεται να έχει εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια να «περάσει» από την Κομισιόν τη λύση των swaps που είχε σχεδιάσει και υποβάλει στους κοινοτικούς η Τίνα Μπιρμπίλη, καθώς θεωρεί ότι αποτελούν ατελέσφορη και δύσκολα υλοποιήσιμη λύση. Επισήμως ο υπουργός Περιβάλλοντος δηλώνει ότι οι σχετικές διαπραγματεύσεις με την κοινότητα ολοκληρώνονται τις επόμενες εβδομάδες, ωστόσο, με δεδομένη την εγκατάλειψη των swaps, η λύση της πώλησης λιγνιτικών μονάδων αποτελεί μονόδρομο.
Πρέπει, δε, να σημειωθεί ότι η πίεση από το αναθεωρημένο μνημόνιο είναι ασφυκτική όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα. Μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση θα έπρεπε μέχρι το τέλος Ιουνίου να οριστικοποιήσει τα διορθωτικά μέτρα για τη διασφάλιση της πρόσβασης τρίτων στη λιγνιτική παραγωγή, ενώ μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός θα πρέπει να έχει εγκριθεί η νομοθεσία και να έχει ανατεθεί η διαχείριση των υδροηλεκτρικών αποθεμάτων σε ανεξάρτητο φορέα.
Διασφάλιση ανεξαρτησίας
Όσον αφορά την εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της αγοράς που εισάγει το νομοσχέδιο που ήδη κατατέθηκε στη Βουλή (3ο ενεργειακό πακέτο), οι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγοί, με δεδομένες τις αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί, επικεντρώνουν την προσοχή τους στη διασφάλιση της ανεξάρτητης λειτουργίας του συστήματος. Πρακτικά, στην ορθή εφαρμογή όσων προβλέπονται από το νομοσχέδιο, στην πιστοποίηση του ΑΔΜΗΕ και στην παροχή προς τη ΡΑΕ όλων όσων χρειάζεται ώστε να διαδραματίσει τον ανεξάρτητο εποπτικό της ρόλο.
ΠΗΓΗ: http://www.energypress.gr
====================================
Με γεννήτριες δέκα νησιά
Με γεννήτριες ("ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη") καλύπτονται και το φετινό καλοκαίρι οι ενεργειακές ανάγκες δέκα νησιών του Αιγαίου, μεταξύ αυτών η Κρήτη και η Ρόδος. Ο λόγος είναι ότι οι μόνιμες εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής δεν επαρκούν κατά τους μήνες του καλοκαιριού, όπου η τουριστική κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη και οι θερμοκρασίες υψηλές.
Το "πράσινο φως" έδωσε την προηγούμενη εβδομάδα στη ΔΕΗ η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προκειμένου να προχωρήσει σε μίσθωση μονάδων για έξι νησιά (Ικαρία, Λέσβος, Λήμνος, Πάρος, Ρόδος, Κρήτη), που εμφανίζουν έλλειμμα στο ενεργειακό ισοζύγιο το καλοκαίρι, ενώ σε άλλα τέσσερα (Κάρπαθος, Κύθνος, Σέριφος και Σκύρος) οι ανάγκες ηλεκτροδότησης θα καλυφθούν με τη μεταφορά ηλεκτροπαραγωγών ζευγών από την Κω, την Κάλυμνο και τη Μύκονο. Συνολικά, για το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, η πρόσθετη ισχύς που θα εγκαταστήσει η ΔΕΗ στα δέκα νησιά είναι 68,4 μεγαβάτ, από τα οποία τα 64 MW θα είναι οι ενοικιαζόμενες μονάδες, με κόστος που εκτιμάται κοντά στα 5 εκατ. ευρώ.
Σύνδεση με το ηπειρωτικό δίκτυο ηλεκτροδότησης
Το πρόβλημα της ηλεκτροδότησης, για τους θερινούς μήνες, θα αντιμετωπιστεί όταν τα νησιά συνδεθούν με το ηπειρωτικό δίκτυο ηλεκτροδότησης, όπως συμβαίνει ήδη με τα Επτάνησα ή τα νησιά του Αιγαίου. (π.χ. Άνδρος, Τήνος). Η ΔΕΗ έχει προκηρύξει ήδη το διαγωνισμό για τη διασύνδεση των Κυκλάδων (προϋπολογισμού 400 εκατ) ενώ έχει ληφθεί πολιτική απόφαση και για τη διασύνδεση της Κρήτης. Συνολικά, για την ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θα απαιτηθούν επενδύσεις της τάξης των 4 - 5 δις. μέσα στα επόμενα 5 έτη.
Πολλαπλά τα οφέλη
Τα προγραμματισμένα έργα δεν θα εξυπηρετήσουν μόνο την ομαλή ηλεκτροδότηση τους και φυσικά δεν θα συμβάλλουν μόνο στην οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη. Τα οφέλη από τα έργα είναι πολλαπλά:
Πρώτο και πολύ σημαντικό, η προστασία του περιβάλλοντος (αφού η παραγωγή ρεύματος στα μη διασυνδεδεμένα νησιά γίνεται κατά κύριο λόγο με καύση πετρελαίου). Επιπλέον, με τα προβλεπόμενα έργα εξασφαλίζεται και η εκμετάλλευση Ανανεώσιμων Πηγών ενέργειας των νησιών (αιολική, ηλιακή). Τέλος, επιτυγχάνεται και η μείωση του κόστους παραγωγής ρεύματος.
Η εκτίμηση των πρόσθετων αναγκών για κάθε νησί γίνεται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ύστερα από αίτημα της ΔΕΗ, με βάση τα δεδομένα για το δυναμικό παραγωγής, την εκτίμηση για τη μέγιστη ζήτηση το φετινό καλοκαίρι και την εξασφάλιση των αναγκαίων εφεδρειών. Η ΡΑΕ επισημαίνει, ότι "στην Κύθνο, τη Λήμνο, την Κάρπαθο και τη Σέριφο, η ΔΕΗ έχει ήδη λάβει άδεια παραγωγής για μόνιμες μονάδες (τουλάχιστον δύο σε κάθε νησί). Για τη Λέσβο και Ρόδο η ΔΕΗ έχει λάβει άδεια για κατασκευή 2 νέων σταθμών". Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ η άδεια παραγωγής για τα φορητά ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη χορηγείται στη ΔΕΗ για το διάστημα από την 1η Ιουλίου έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2011.
Πηγή ΑΠΕ
Επιμέλεια: Νικόλας Περδικάρης
===============================================
Νέο πρόστιμο στη ΔΕΗ για ρύπανση
Νέο πρόστιμο, ύψους 60.000 ευρώ αυτή τη φορά, επέβαλε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Δακής στη ΔΕΗ, για παραβάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Το πρόστιμο αφορά στην «αυθαίρετη και παράνομη» εκμετάλλευση του ορυχείου Πτολεμαΐδας, πέραν των ορίων που προσδιορίζονται στην εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη και στην έλλειψη διάβροχης στο χώρο των εργασιών.
Στο μεταξύ, αυξημένες τιμές ατμοσφαιρικής ρύπανσης εντόπισαν το πρωί στο λεκανοπέδιο της Δυτικής Μακεδονίας, οι σταθμοί μέτρησης ποιότητας του αέρα του Κέντρου Περιβάλλοντος.
"'Ηδη ειδοποιήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα και να τροποποιήσουν τη λειτουργία των μονάδων της προκειμένου να αποφευχθεί η εκδήλωση περιβαλλοντικού επεισοδίου τις επόμενες μέρες", ανέφερε η πρόεδρος του Κέντρου Περιβάλλοντος, Κυριακή Αποστολίδου.
==========================================
Τέφρα, ο Κλιματισμός του Μέλλοντος
του Γιώργου Λαμπρόπουλου
Στην Ελλάδα τα κτίρια καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας και κατά συνέπεια ευθύνονται για ένα σημαντικό ποσοστό των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Η συνεχής και μη ελεγχόμενη εγκατάσταση κλιματιστικών μηχανημάτων ευθύνεται για την αύξηση του συγκεκριμένου ποσοστού χρόνο με τον χρόνο.
Ο παραδοσιακός μηχανικός δροσισμός των κτιρίων παρουσιάζει κάποια βασικά προβλήματα. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι άμεσες και πολύ σημαντικές, αφού τα κλιματιστικά καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες ενέργειας, τριπλάσιες έως και τετραπλάσιες από εκείνες των συστημάτων θέρμανσης, συμβάλλοντας δραστικά στο φαινόμενο της θερμικής νησίδας στα αστικά κέντρα. Επίσης, η ποιότητα του αέρα μέσα στα κτίρια είναι κακή λόγω της αδυναμίας τους στην ανταλλαγή εσωτερικού και εξωτερικού αέρα.
Υπάρχουν, ωστόσο, εναλλακτικές μέθοδοι παθητικού δροσισμού των κτιρίων. Ο Δημήτρης Καραμάνης, επίκουρος καθηγητής εναλλακτικών πηγών ενέργειας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και η ομάδα του μελέτησαν την τέφρα ως υλικό εξατμιστικού δροσισμού κτιρίων και υπαίθριων χώρων, με χρηματοδότηση από το κοινωφελές ίδρυμα Λάτση, στο πλαίσιο του προγράμματός του για την ενίσχυση της επιστημονικής έρευνας στην Ελλάδα.
Η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων βρήκε πως η ενσωμάτωση της τέφρας στα δομικά υλικά του κτιρίου μπορεί να βελτιώσει τις θερμικές συνθήκες, λειτουργώντας σαν έμμεσος εξατμιστικός δροσισμός, δηλαδή ψύχοντας το κέλυφός του. «Προσπαθούμε να διερευνήσουμε κατά πόσο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τέφρα που παράγεται σε ατμοηλεκτρικούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας για την εξάτμιση και δροσισμό κτιρίων στους αστικούς ιστούς» εξηγεί ο Δημ. Καραμάνης, επικεφαλής της έρευνας.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως μπορούν, με ήπιο τρόπο, να μετατρέψουν την ιπτάμενη τέφρα σε ζεόλιθο τύπου NaP1, ένα πορώδες υλικό, η εφαρμογή του οποίου μπορεί να συμβάλει στη μείωση της θερμοκρασίας του κτιρίου. «Ενας άμεσος τρόπος που μπορεί να γίνει αυτό είναι η ενσωμάτωση της τροποποιημένης τέφρας σε φυτεμένο δώμα» λέει ο Δημ. Καραμάνης.
Σε πρώτη φάση διάφορα είδη τέφρας συλλέχθηκαν από ατμοηλεκτρικούς σταθμούς της ΔΕΗ σ' όλη τη χώρα και σε δεύτερη φάση έγιναν πειράματα προσρόφησης υγρασίας για να εξεταστεί η αποδοτικότητα της εφαρμογής της στον παθητικό δροσισμό. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως «η χρήση της ιπτάμενης τέφρας περιορίζει την αύξηση της θερμοκρασίας στις επιφάνειες του υλικού και μπορεί να επιτευχθεί διαφορά μέχρι και 8 βαθμών Κελσίου στη βάση της τροποποιημένης τέφρας σε σχέση με τη βάση του σκυροδέματος ή του κενού χώρου».
Η ιπτάμενη τέφρα είναι το κυριότερο στερεό κατάλοιπο από την καύση άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι ατμοηλεκτρικοί σταθμοί της ΔΕΗ σε Κοζάνη, Πτολεμαΐδα και Μεγαλόπολη, από τους οποίους συνέλεξαν δείγματα τέφρας οι ερευνητές, παράγουν περίπου 12 εκατομμύρια τόνους τέφρας ετησίως, από την οποία το 90% μένει ανεκμετάλλευτο.
Για την ασφαλή εφαρμογή της τέφρας ως μέσου εξατμιστικού δροσισμού αλλά και ως συστατικού δομικών υλικών προαπαιτείται η αξιολόγηση της επικινδυνότητάς της για τη δημόσια υγεία. Η συνεχής έκθεση στην ιπτάμενη τέφρα μπορεί να οδηγήσει σε δερματικές παθήσεις και αναπνευστικές διαταραχές, οπότε η ανάλυσή της και η απομάκρυνση τοξικών στοιχείων είναι απαραίτητη. Η μελέτη δείχνει, πάντως, πως όλες οι τέφρες, εκτός από εκείνη της Πτολεμαΐδας, ξεπερνούν τα όρια επικινδυνότητας και κατά συνέπεια απαιτείται η αραίωσή της με κάποιο αδρανές υλικό.
«Το επόμενο βήμα πάνω στο οποίο έχουμε ξεκινήσει να δουλεύουμε είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να ενσωματωθεί το υλικό στο κτίριο, όπως επίσης και η μελέτη των περιβαλλοντικών συνεπειών των τροποποιημένων μορφών τέφρας» καταλήγει ο Δημήτρης Καραμάνης.
(από την εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ", 10/07/2011)
========================================
Η φορολογική επιδρομή στις τσέπες μας ξεκινά από τον Ιούλιο
Ιούλιος
- Από αυτόν το μήνα ξεκινά η αυξημένη παρακράτηση φόρου (έως 25 ευρώ το μήνα) σε μισθούς – συντάξεις, λόγω μείωσης του αφορολόγητου ορίου από τις 12.000 ευρώ στα 8.000.
- Ακριβότερα έως και 40 λεπτά το πακέτο θα πωλούνται από το τέλος Ιουλίου τα φθηνά τσιγάρα. Οι καπνιστές θα τα αγοράζουν προς 2,80 έως 3 ευρώ.
- Επιτηδευματίες που εκμεταλλεύονται ταξί και χρησιμοποιούν υγραέριο ως καύσιμο κίνησης, επιβαρύνονται ήδη με αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωση που επιβαρύνει την τελική τιμή του καυσίμου, από 12,5 σε 20 λεπτά ανά χιλιόγραμμο.
- Μέσα στο μήνα θα περικοπούν 6% οι συντάξεις του ΟΓΑ.
Αύγουστος
- Μέχρι το τέλος Αυγούστου θα αρχίσουν να έρχονται τα σημειώματα για την καταβολή της έκτακτης εισφοράς στους φορολογούμενους που δήλωσαν εισοδήματα πάνω από 12.000 ευρώ.
- Τον Αύγουστο θα καταφτάσουν και τα πρώτα 10.500 ειδοποιητήρια για να πληρώσουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους οι συνολικά 900.000 οφειλέτες του δημοσίου.
- Τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου θα σταλούν τα σχετικά εκκαθαριστικά για να πληρώσουν το Τέλος επιτηδεύματος των 300 ευρώ, περίπου 1.000.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και επιτηδευματίες.
- Αύγουστο ή Σεπτέμβριο θα μπει εισφορά 3%-14% σε συντάξεις άνω των 1700 ευρώ. Επιπρόσθετη μείωση 6% θα δουν αν είναι και κάτω των 60.
Σεπτέμβριος
- Από Σεπτέμβριο ξεκινά η αποστολή ειδοποιητηρίων σε ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων άνω των 1.929 κ.εκ. και μέχρι 10 ετών, κάτοχους σκαφών αναψυχής καθώς και όσους κατέχουν πισίνες, για να πληρώσουν έκτακτη εισφορά 5% επί των τεκμηρίων διαβίωσης.
- Από 1ης Σεπτεμβρίου θα αυξηθεί από το 13% στο 23% ο ΦΠΑ σε όλα τα αναψυκτικά, τους χυμούς και τα ανθρακούχα εμφιαλωμένα νερά, καθώς και τα σερβιριζόμενα αγαθά σε εστιατόρια, ταβέρνες, πιτσαρίες, ψητοπωλεία, καφετέριες, κ.λπ.
- Από 1η Σεπτεμβρίου θα ακριβύνει το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται για τη θέρμανση χιλιάδων νοικοκυριών. Θα επιβαρύνεται πλέον με ειδικό φόρο κατανάλωσης πλέον με ειδικό φόρο κατανάλωσης 1,5 ευρώ ανά Gigagoule, δηλαδή μια επιβάρυνση που φθάνει τα 50 ευρώ το χρόνο.
- Εισφορά 3%-10% θα επιβληθεί πιθανότητα από τον Σεπτέμβριο και σε επικουρικές 300 και άνω.
Οκτώβριος
- Ακριβότερα κατά 5-6 λεπτά το λίτρο θα πωλείται από τις 15 Οκτωβρίου το πετρέλαιο θέρμανσης που χρησιμοποιούν τα νοικοκυριά λόγω της αύξησης του ΕΦΚ.
- Ακριβότερα έως 50 λεπτά θα πληρώνουν από 15 Οκτωβρίου το πετρέλαιο θέρμανσης και οι επιχειρήσεις.
- Από Οκτώβριο ή Νοέμβριο ξεκινά η πληρωμή δόσεων για επιχειρήσεις που κλείσουν με «συνοπτικό έλεγχο» τις ανέλεγκτες χρήσεις τους.
Νοέμβριος
- Αυξημένα Τέλη κυκλοφορίας έως 12,5% για το έτος 2012 θα κληθούν να πληρώσουν στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011, όλοι οι κάτοχοι οχημάτων.
- Νοέμβριο ή Δεκέμβριο θα στείλει αν προλάβει η ΓΓΠΣ και τα εκκαθαριστικά για τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας.
- Τον Νοέμβριο ξεκινά με δόσεις και η πληρωμή από όσους «τακτοποιήσουν» τα αυθαίρετά τους.
Δεκέμβριος
- Μέχρι τον Δεκέμβριο αναμένεται να ολοκληρωθεί η είσπραξη του ΕΤΑΚ του 2009, αν ξεπεραστεί το πρόβλημα με την ιδιωτική εταιρία που έχει αναλάβει την εκκαθάριση και εμφακέλωση των ειδοποιητηρίων.
================================
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου