Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Στο «κόκκινο» έχει περιέλθει η ρευστότητα της ΔΕΗ, Γερμανική βοήθεια για την κατασκευή της "Πτολεμαϊδα 5" Πνέει τα λοίσθια

Γερμανική βοήθεια στη ΔΕΗ για την κατασκευή της "Πτολεμαϊδα 5"
http://www.energypress.gr/portal/
13/12/2011 07:58


«Αχτίδα φωτός» για τη χρηματοδότηση της μονάδας «Πτολεμαΐδα 5», παρά τις μεγάλες δυσκολίες που συνεχίζουν να υπάρχουν, φαίνεται ότι δημιουργείται για τη ΔΕΗ καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει υπάρξει αρχικό ενδιαφέρον από Γερμανικές τράπεζες. Το ενδιαφέρον (ή καλύτερα η εμπλοκή των Γερμανικών Τραπεζών σε συζήτηση με τη ΔΕΗ) είναι, σύμφωνα με σχετικές εκτιμήσεις, αποτέλεσμα παρέμβασης της γερμανικής εταιρείας Babcock, η οποία ανήκει πλέον στον όμιλο της Hitachi, και η οποία μετέχει στην κοινοπραξία στην οποία κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός κατασκευής του έργου. Ως γνωστόν, το έργο κέρδισε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Hitachi.
ΟΙ Γερμανικές τράπεζες φέρονται διατεθειμένες να χρηματοδοτήσουν το έργο μέχρι ποσοστού 60%, άγνωστο βεβαίως με τι επιτόκιο και ποιους άλλους όρους. Σε κάθε περίπτωση, η ΔΕΗ θα πρέπει να εξασφαλίσει το υπόλοιπο 40%. Δεν είναι τυχαίο ότι η διοίκηση της επιχείρησης θεώρησε αναγκαίο να σημειώσει, στην ανακοίνωση που εξέδωσε για την κατακύρωση του διαγωνισμού, ότι η μονάδα θα προχωρήσει υπό την προϋπόθεση ότι θα βρεθεί χρηματοδότηση.
Η διοίκηση της ΔΕΗ παρά το γεγονός ότι δεν μπορεί να καταρτίσει συνολικό business plan, και παρότι βρίσκεται σε οικονομική ασφυξία (η οποία περιγράφεται ολοκάθαρα στην επιστολή Ζερβού που αποκάλυψε χθες το energypress) έχει την πρόθεση να προχωρήσει πάση θυσία το συγκεκριμένο έργο, όμως τα πραγματικά δεδομένα είναι αρνητικά. Όλες οι παράμετροι που καθορίζουν τη βιωσιμότητα και σκοπιμότητα του έργου (άνοιγμα λιγνιτικής αγοράς, μετοχοποίηση και πωλήσεις μονάδων της ΔΕΗ, πορεία των τιμών φυσικού αερίου, κόστος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κ.λπ.) βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Το βασικότερο όμως είναι ότι το χρηματοοικονομικό κόστος που θα έχει η ΔΕΗ για την κατασκευή ενός τόσο μεγάλου έργου φαντάζει σήμερα απλησίαστο. Το προϋπολογισμένο κόστος της μονάδας φτάνει το 1,3 δις. ευρώ, ενώ μαζί με το χρηματοοικονομικό κόστος φτάνει το 1,6 δις. ευρώ.
Πέραν του προβλήματος που υπάρχει λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, πρόβλημα που αντιμετωπίζει κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα, η ΔΕΗ έχει σήμερα μπροστά της την απειλή δραματικής μείωσης της κερδοφορίας της λόγω της εκτόξευσης του κόστους παραγωγής.
Πέραν των επαφών με τους Γερμανούς, η ΔΕΗ αναζητά λύση με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, όπως έχει γίνει και με άλλα έργα της. Επιπλέον υπάρχει πάντα στο τραπέζι η πιθανότητα να κατασκευαστεί η μονάδα από κοινού με ιδιώτη. Για το σενάριο αυτό, παρότι η ΓΕΝΟΠ αντιδρά σθεναρά, δεν έχουν αντίρρηση οι συνδικαλιστές της Δυτικής Μακεδονίας, καθώς εκείνο που φοβούνται είναι το να μην γίνει ποτέ η μονάδα, με ότι αυτό συνεπάγεται για την απασχόληση και την τοπική οικονομία. Πρόσφατα ο πρόεδρος του Σωματείου ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ κ. Γιώργος Αδαμίδης, διατύπωσε την πεποίθησή του ότι η μονάδα «Πτολεμαϊδα 5» είναι απαραίτητο να κατασκευαστεί, ακόμα και αν ο μόνος τρόπος υλοποίησης της επένδυσης είναι με τη συμμετοχή ιδιωτών, κάνοντας μάλιστα λόγο και για συμφέροντα τα οποία «θα έτριβαν τα χέρια τους στο άκουσμα μιας ενδεχόμενης ακύρωσης της κατασκευής της εν λόγω μονάδας».
Πρέπει να σημειωθεί τέλος ότι η οικονομική προσφορά που είχε καταθέσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Hitachi έληγε στις 9 Δεκεμβρίου, αλλά η ΔΕΗ ζήτησε παράταση ισχύος της, η οποία και εδόθη.
===============================================
Τρόικα : «Ενέργεια, ένας από τους τομείς με τις περισσότερες καθυστερήσεις…»
http://www.energypress.gr/portal/
13/12/2011 08:00


Καθυστερήσεις σε όλα τα μεγάλα «ανοικτά» μέτωπα της αγοράς ενέργειας, από την πρόσβαση τρίτων στο λιγνίτη και στα νερά, μέχρι τον διαχωρισμό των δικτύων μεταφοράς και διανομής, και τα κοστοβαρή τιμολόγια ρεύματος, καταγράφει η τελική έκθεση της τρόικας για την 5η αναθεώρηση του μνημονίου, που συνόδευσε την καταβολή της 6ης δόσης.
"Η ενέργεια, είναι ένας από τους τους τομείς πολιτικής"- σημειώνεται χαρακτηριστικά στην έκθεση- "που συγκεντρώνει από τις περισσότερες καθυστερήσεις σε σχέση με τους άλλους".
Την ίδια στιγμή, δύο εβδομάδες μετά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού ΠΕΚΑ Γ. Παπακωσταντίνου ότι η συμφωνία με τη Κομισιόν για τη πώληση των 4 λιγνιτικών μονάδων έχει ουσιαστικά κλείσει, ακόμη δεν υπάρχουν εκ μέρους του υπουργείου οριστικές ανακοινώσεις.
Στην τελική πάντως έκθεση της τρόικας για την 5η αναθεώρηση του μνημονίου, αναφέρεται ότι τον Οκτώβριο συμπληρώθηκαν δέκα ολόκληροι μήνες καθυστερήσεων για τον προσδιορισμό των μέτρων με τα οποία θα υλοποιηθεί ο συγκεκριμένος στόχος, δηλαδή η πρόσβαση τρίτων στο 40% της λιγνιτικής παραγωγής της ΔΕΗ. Επισημαίνεται, δε, ότι η πρόσβαση τρίτων στη λιγνιτική παραγωγή, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ το 2012. Διαφορετικά, συντρέχει ο κίνδυνος στη θέση της κρατικής (σήμερα) ΔΕΗ, να δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στο λιγνίτη.
Νερά ;
Καθυστερήσεις μετρά και η ανάθεση των υδροηλεκτρικών αποθεμάτων σε έναν ανεξάρτητο φορέα, υποχρέωση που διέπεται από την ίδια λογική με εκείνη της πρόσβασης τρίτων στο λιγνίτη. Παρ’ όλα αυτά- επισημαίνει η έκθεση- τον Οκτώβριο του 2011, οι ελληνικές αρχές απέτυχαν να καταλήξουν σε ένα μηχανισμό που θα καλύπτει αυτή την ανάγκη.
Διαχωρισμός δικτύων σε μεταφορά και διανομή
Στον τομέα των υποχρεώσεων που απορρέουν για τη χώρα από την εφαρμογή του 3ου ενεργειακού πακέτου, αν και όπως αναφέρει η έκθεση ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε το καλοκαίρι (2/8/2011), εντούτοις εκκρεμεί ακόμη ο διαχωρισμός των δικτύων μεταφοράς και διανομής στον ηλεκτρισμό, όπως επίσης και η ενδυνάμωση του ρόλου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας. Με δεδομένες τις επικείμενες ιδιωτικοποίησης στον ηλεκτρισμό (ΔΕΗ) και στο φυσικό αέριο (ΔΕΠΑ- ΔΕΣΦΑ), η έκθεση σημειώνει ότι οι μεγάλες προκλήσεις για την ελληνική κυβέρνηση είναι ο διαχωρισμός των δικτύων μεταφοράς και ηλεκτρισμού, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη μεταφορά των παγίων και του προσωπικού στις νέες εταιρείες που θα δημιουργηθούν.
Τιμολόγια
Τέλος, όσο για τα τιμολόγια στο ηλεκτρικό ρεύμα, επαναλαμβάνεται η υποχρέωση της χώρας για απελευθέρωσή τους ως το τέλος του 2011, με εξαίρεση τις χρεώσεις για τον οικιακό τομέα και τις μικρές επιχειρήσεις, καθώς επίσης ότι τα τιμολόγια λιανικής θα πρέπει να αντανακλούν πλήρως το κόστος παραγωγής ως τον Ιούνιο του 2013.

===============================================
Ανακοίνωση ΑΣΣΕ-ΔΕΗ για την αναβολή του 50ου ΓΣ της ΕΤΕ/ΔΕΗ


Πνέει τα λοίσθια ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός παρασέρνοντας και την ΕΤΕ/ΔΕΗ

Οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ, της ΔΑΚΕ και της ΣΑΔ μπροστά στην κατακραυγή του κόσμου για την αδυναμία του συνδικάτου να υπερασπιστεί τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις δεκαετιών, αποφάσισαν να αποφύγουν την κρίση των μελών του γενικού συμβουλίου. Διέκοψαν τις εργασίες του λίγες ώρες πριν την έναρξή του και ενώ βρίσκονταν όλα τα μέλη του συμβουλίου στην Αθήνα.
Με μια ανακοίνωση του τύπου «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε» ο β αντιπρόεδρος και ο γραμματέας, ανακοίνωσαν την αναβολή του γενικού συμβουλίου λόγω ασθένειας του προέδρου ! Αρνείται ακόμα και τώρα η πλειοψηφία του ΔΣ να είναι ειλικρινής απέναντι στον κόσμο που εκπροσωπεί & απέναντι στην ιστορία της ΕΤΕ/ΔΕΗ. Αρνείται να πει την αλήθεια και να αναλάβει τις ευθύνες της. Υπεκφεύγει, αναζητά δικαιολογίες κρυπτόμενη πίσω δήθεν ασθένειες, από παραγράφους και υποπαραγράφους του καταστατικού. Κρίμα, η σημερινή εικόνα είναι ντροπιαστική για το σωματείο και επιτέλους πρέπει να σταματήσουν να το εξευτελίζουν.
Το καταστατικό δίνει λύσεις για κάθε πρόβλημα που παρουσιάστηκε και για κάθε άλλο που θα μπορούσε να παρουσιαστεί. Η αναβολή του γενικού συμβουλίου δεν έχει σχέση με την απουσία του Προέδρου ή με οποιαδήποτε άλλη δικαιολογία εκφέρεται.
Η αναβολή του γενικού συμβουλίου είναι σκόπιμη απόφαση των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΑΔ για να αποφύγουν την καταψήφισή τους στις ψηφοφορίες που θα γίνονταν. Η αγανάκτηση των μελών που εκφράστηκε στις τοπικές γενικές συνελεύσεις θα αποτυπωνόταν στις εργασίες του γενικού συμβουλίου και στις ψηφοφορίες που θα γίνονταν με την καταψήφιση των εισηγήσεων.
Όπως το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ χρεοκόπησαν την χώρα, έτσι και οι παρατάξεις τους στο συνδικάτο χρεοκόπησαν την ΕΤΕ/ΔΕΗ. Ανήμποροι να αντιδράσουν στην συνεχιζόμενη εξαθλίωση των εργαζομένων, στην εξελισσόμενη διάλυση της ΔΕΗ αναζητούν με την εθελοδουλία τους, τον συμβιβασμό και την συναίνεσή τους στην κυβερνητική πολιτική, να αποσπάσουν ψίχουλα για να περισώσουν τις καρέκλες τους και τα αξιώματά τους.
Η ΕΤΕ/ΔΕΗ δεν έχει μέλλον με αυτή την πλειοψηφία. Είναι ζήτημα ζωής για το συνδικάτο η αλλαγή των συσχετισμών και ο ταξικός και αγωνιστικός του προσανατολισμός. Με δεδομένη την αποδοκιμασία της σημερινής πλειοψηφίας στις τοπικές γενικές συνελεύσεις και την βέβαιη επανάληψη της αποδοκιμασίας αυτής στο γενικό συμβούλιο που αρνήθηκαν να κάνουν, απαιτείται, η άμεση προσφυγή σε εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ. Κάθε άλλη λύση είναι μπάλωμα και το μόνο που θα κάνει είναι να διαιωνίζει στο μέλλον μια ΕΤΕ που ψυχορραγεί, με συνδικαλιστές γαντζωμένους στις καρέκλες τους.
ΤΩΡΑ αλλαγή πορείας στην ΕΤΕ/ΔΕΗ

ΑΣΣΕ/ΔΕΗ - Δεκέμβρης 2011/3

=======================================
Αυξήσεις άνω του 15% στα τιμολόγια ζητά η ΔΕΗ
Το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν ζημιογόνο και τα τοκοχρεολύσια που λήγουν το 2012 ξεπερνούν το 1 δισ. Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας έχουν μειωθεί κατά 62% σε εννέα μήνες
Στο «κόκκινο» έχει περιέλθει η ρευστότητα της ΔΕΗ, με τα ταμειακά διαθέσιμά της να έχουν μειωθεί κατά 62% μέσα σε εννέα μήνες και τα τοκοχρεολύσια που λήγουν το 2012 να ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, απειλώντας με ασφυξία την επιχείρηση.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Αρθούρος Ζερβός σε πρόσφατη επιστολή του προς τους αρμόδιους υπουργούς κρούει το καμπανάκι του κινδύνου, διεκδικώντας αύξηση στα τιμολόγια ρεύματος της τάξης τουλάχιστον του 15% για να μην κλείσει η ΔΕΗ με ζημιές το 2012, ενώ η ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ με επιστολή προς τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο ζητά να απαλλαγεί η επιχείρηση από την είσπραξη του τέλους ακινήτων, καθώς η όλη διαδικασία απειλεί με σημαντική επιδείνωση τα οικονομικά της. Ας σημειωθεί ότι το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν ζημιογόνο για τη ΔΕΗ και ότι στο εννάμηνο του 2011 τα κέρδη της ΔΕΗ μειώθηκαν κατά 83%.
Διαγωνισμοί
Ενδεικτικό της κατάστασης που βρίσκεται είναι ότι σε όλες τις τελευταίες ανακοινώσεις για κατακυρώσεις διαγωνισμών, νέα έργα κ.λπ. η ΔΕΗ εμφανίζεται επιφυλακτική για την υλοποίησή τους και τη συναρτά άμεσα από την εύρεση επαρκούς χρηματοδότησης.
Το καθαρό χρέος της ΔΕΗ στο τέλος του 2011 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 5,09 δισ. ευρώ από 4,2 δισ. ευρώ στο τέλος του 2010 και 4,05 δισ. ευρώ στο τέλος του 2009.
Οι οίκοι αξιολόγησης έχουν ήδη αρχίσει να δείχνουν κίτρινη κάρτα στη ΔΕΗ και μάλιστα την περασμένη εβδομάδα υπήρξε προειδοποίηση ότι σε περίπτωση που οι αυξήσεις των τιμολογίων δεν είναι στο επίπεδο που κρίνεται επαρκές για την αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων, τότε σε επόμενη έκθεση είναι πολύ πιθανόν να υπάρξει εκτίμηση για υψηλό κινδυνο χρεοκοπίας της επιχείρησης.
Αρχικώς η ΔΕΗ είχε ζητήσει αύξηση των τιμολογίων της για το 2012 κατά 19% μεσοσταθμικά, όμως η αύξηση αυτή φαίνεται ότι έχει απορριφθεί από τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Παπακωνσταντίνου. Τα νέα σενάρια μιλούν για αυξήσεις μεταξύ 10%-15%, με τη ΔΕΗ να επιμένει στο 15% τουλάχιστον, εκτιμώντας ότι οποιαδήποτε άλλη ανατίμηση κάτω από το επίπεδο αυτό δεν λύνει το πρόβλημα.
Οι αυξήσεις στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος θα ισχύσουν από 1/1/2012 και αναμένεται να έχουν οριστικοποιηθεί και ανακοινωθεί έως το τέλος του μήνα.
Τέλος ακινήτων
Η ΓΕΝΟΠ από την πλευρά της στην επιστολή προς τον πρωθυπουργό συνδέει άμεσα το θέμα με την είπραξη του τέλους ακινήτων και υπογραμμίζει ότι «για να καταφέρει η ΔΕΗ να εξυπηρετήσει ομαλά τις δανειακές της υποχρεώσεις θα πρέπει να απαλλαγεί από το τεράστιο βάρος που έχει δημιουργήσει η είσπραξη του τέλους.
Τόσο η ΓΕΝΟΠ όσο και πολλά στελέχη της ΔΕΗ εκτιμούν ότι οι δυσκολίες των πολιτών να πληρώσουν το τέλος έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εξόφληση των λογαριασμών ρεύματος προς τη ΔΕΗ, επιδεινώνοντας την ήδη προβληματική ρευστότητα της επιχείρησης.
Στο 13,8% η συμμετοχή του Silchester στο μετοχικό κεφάλαιο
Στο 13,80% αυξήθηκε η συνολική συμμετοχή του ξένου fund διαχείρισης κεφαλαίων Silchester στο μετοχικό κεφάλαιο της ΔΕΗ. Σύμφωνα με ανακοίνωση του fund στις 8 Δεκεμβρίου η συμμετοχή του ανήλθε στις 32.024.558 μετοχές ή 13,80%, από 10,21% που είχε το ίδιο fund stiw 15 Σεπτεμβρίου του 2011.
Η εταιρεία, που εδρεύει στο Λονδίνο, διενεργεί με την ιδιότητα του διαχειριστή επενδύσεων για τους περακάτω πελάτες Silchester International Investors International Value Equity Trust, Silchester International Investors International Value Equity Taxable Fund, Silchester International Investors International Value Equity Group Trust και Silchester International Investors Tobacco Free International Value Equity Trust και The Calleva Trust.
===================================
Οι οκτώ προβλέψεις του νέου μνημονίου
Του Σπύρου Δημητρέλη


Ανατροπές στα εργασιακά, νέο άνοιγμα του ασφαλιστικού, νέο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και εμβάθυνση της λιτότητας σχεδόν αποκλειστικά με μείωση των δημοσίων δαπανών για υγεία, κοινωνικές παροχές και μισθοδοσία του δημοσίου: πρόκειται για τα βασικά συστατικά του νέου Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, του λεγόμενου νέου μνημονίου το οποίο θα ενσωματωθεί τη νέα δανειακή σύμβαση για τη συνέχιση της χρηματοδότησης της χώρας έως το 2020.
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών έχουν ξεκινήσει τις προκαταρκτικές διαπραγματεύσεις με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας για το περιεχόμενο του νέου μνημονίου και οι πρώτες πληροφορίες από αυτές τις επαφές παραπέμπουν σε ένα μνημόνιο περισσότερο «διαρθρωτικού» περιεχομένου και λιγότερο δημοσιονομικού, καθώς την επόμενη δεκαετία η τρόικα αναμένει τη μετάλλαξη της ελληνικής οικονομίας από καταναλωτική σε παραγωγική και ανταγωνιστική. Στελέχη που συμμετέχουν στη σχετική διαπραγμάτευση προσθέτουν με νόημα, όμως, ότι βασικό συστατικό της μετάλλαξης της ελληνικής οικονομίας θα είναι η βιώσιμη δημοσιονομική εξυγίανση μέσα από μέτρα κυρίως περιορισμού του κράτους και των δημοσίων δαπανών. Επίσης, σημειώνουν ότι με δεδομένη και αποδεδειγμένη πλέον την εξάντληση της απόδοσης των φορολογικών και εισπρακτικών μέτρων, οι παρεμβάσεις στο φορολογικό σύστημα θα είναι προς την κατεύθυνση της απλοποίησής και αναδιάρθρωσής του η οποία όμως θα έχει και ταμειακό και αναπτυξιακό αποτέλεσμα.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο μνημόνιο φέρνει:

1. Νέα μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος προς την κατεύθυνση της μετατροπής του από αναδιανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό. Παράλληλα θα προβλέπεται νέα αύξηση των ορίων ηλικίας προκειμένου κανείς εργαζόμενος να μην βγαίνει στη σύνταξη νωρίτερα από τα 65 έτη ή με λιγότερα από 40 χρόνια εργασίας. Οι συντάξεις πρόκειται να συνδεθούν πιο στενά με τις εισφορές που έχει καταβάλει ο ασφαλισμένος κατά τη διάρκεια του εργασιακού του βίου και το ύψος των συντάξεων θα εξαρτάται και από την πορεία της επενδυτικής απόδοσης των εισφορών τους. Στελέχη του υπουργείου Εργασίας ήδη «καρφώνουν» την εισαγωγή του κεφαλαιοποιητικού στοιχείου στο ασφαλιστικό σύστημα υποστηρίζοντας ότι θα είναι μια νέα πηγή χρηματοδότησης των ταμείων.
2. Δεδομένη είναι η πρόβλεψη του νέου μνημονίου για μείωση του μη μισθολογικού κόστους της εργασίας μέσω μείωσης των εισφορών. Η μείωση των εσόδων των ταμείων θα χρηματοδοτηθεί με νέες μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων και περικοπές σε εφάπαξ και άλλες παροχές.
3. Αλλαγές στα εργασιακά προς την κατεύθυνση της αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της μείωσης της ανεργίας μέσω της συμπίεσης των μισθών. Το νέο μνημόνιο θα προβλέπει τη δημιουργία ειδικών οικονομικών ζωνών όπου δεν θα ισχύουν οι προβλέψεις της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, δηλαδή θα επιτρέπονται μισθοί χαμηλότεροι του κατώτατου μισθού καθώς και ειδικό φορολογικό καθεστώς. Επίσης, αναμένεται να θεσπιστεί μια περισσότερο ευέλικτη διαδικασία καθορισμού της εθνικής συλλογικής σύμβασης προκειμένου να «προσαρμόζεται» ταχύτερα στις οικονομικές συνθήκες.
4. Περικοπές στις δαπάνες για την υγεία κυρίως μέσω των οικονομικών κλίμακας. Στο πλαίσιο αυτό θα προβλέπεται η μείωση του αριθμού των νοσοκομείων, το κλείσιμο κέντρων υγείας και η περαιτέρω μείωση του κόστους των προμηθειών των νοσοκομείων.
5. Μείωση των κοινωνικών παροχών μέσω της σύνδεσής τους με περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια των ασφαλισμένων. Επιδόματα όπως το ανεργίας και των πολυτέκνων θα καταβάλλονται μόνο σε ασφαλισμένους χωρίς εισόδημα από άλλη πηγή και ακίνητη περιουσία.
6. Νέα σταδιακή αλλά μεγάλη μείωση του μισθολογικού κονδυλίου του δημοσίου μέσω συνέχισης και διεύρυνσης του μέτρου της εφεδρείας αλλά και της κατάργησης εκατοντάδων δημοσίων φορέων και οργανισμών. Η μισθολογική δαπάνη του δημοσίου προβλέπεται να μειωθεί από τα 10 δισ. ευρώ που προβλέπεται για το 2012 σε λιγότερα από 8 δισ. ευρώ έως το 2015 μέσω της μείωσης του προσωπικού και της πλήρους απόδοσης του ενιαίου μισθολογίου.
7. Δημιουργία νέου φορολογικού συστήματος που θα βασίζεται στην απλότητα. Εκατοντάδες φοροαπαλλαγές τόσο για φυσικά πρόσωπα όσο και για επιχειρήσεις πρόκειται να καταργηθούν προκειμένου αφενός να απλοποιηθεί το φορολογικό σύστημα και αφετέρου να αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα. Οι φοροαπαλλαγές στα φυσικά πρόσωπα θα χορηγούνται μόνο σε όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα.
8. Ο στόχος για εξασφάλιση 50 δισ. ευρώ έως το 2015 από ιδιωτικοποιήσεις έχει ουσιαστικά ακυρωθεί στην πράξη. Το νέο μνημόνιο θα περιλαμβάνει νέο πιο ρεαλιστικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με σαφείς και συγκεκριμένους στόχους εισπράξεων ανά έτος.

Πηγή:www.capital.gr
==============================================

Δεν υπάρχουν σχόλια: