Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Ούτε οι μειώσεις μισθών 35% που έγιναν τελευταία με βάση τις απαιτήσεις που είχε θέσει η τρόικα. Ούτε οι παρεμβάσεις του ΠΕΚΑ πέτυχαν να δώσουν πολύτιμη "ανάσα" στη ΔΕΗ.


ΔΕΗ: Σε ό,τι αφορά στη ΔΕΗ, επισημαίνονται από τους αναλυτές τα μεγάλα προβλήματα που έχει η επιχείρηση με τα χρέη της, αφού οι απλήρωτοι λογαριασμοί αυξάνονται συνεχώς λόγω της οικονομικής ύφεσης στη χώρα και τα τιμολόγια (παρά τις συνεχιζόμενες αυξήσεις τους) δεν μπορούν να αντισταθμίσουν την πολύ μεγαλύτερη αύξηση του λειτουργικού κόστους. Πρόσφατα, η Citi «γκρέμισε» την τιμή-στόχο για τη μετοχή στα 3,5 ευρώ από 15 ευρώ προηγουμένως, παρότι θεωρεί ότι στις τρέχουσες αποτιμήσεις η μετοχή προεξοφλεί τουλάχιστον 80% πιθανότητα εξόδου της χώρας από την Ευρωζώνη.
=============================
Σε δεινή οικονομική θέση από άποψη ρευστότητας βρίσκεται η ΔΕΗ

 Ούτε   οι μειώσεις μισθών 35% που έγιναν τελευταία με βάση τις απαιτήσεις που είχε θέσει η τρόικα. Ούτε  οι παρεμβάσεις του ΠΕΚΑ  πέτυχαν να δώσουν  πολύτιμη "ανάσα" στη ΔΕΗ. Οι  ανεξόφλητοι  λογαριασμοί  ρεύματος με το ειδικό τέλος ακινήτων ύψους 1,1 δισ. ευρώ και τα "κανόνια" των δύο εναλλακτικών παρόχων Energa και Hellas Power, τα τιμολόγια που δεν  αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το κόστος, και  την  ΔΕΗ  να παραμένει έρμαιο σε    πρακτικές πολιτικών αποφάσεων  που εξυπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα,  θα μετατρέπεται  σε "ένα θνησιγενές επί ζημία μονοπώλιο".
Είναι εν προκειμένω χαρακτηριστικό, ότι εγκεκριμένα δάνεια ύψους 420 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν έχουν ακόμη εκταμιευθεί, λόγω της πιστοληπτικής αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας.
Παράλληλα, η επιχείρηση δηλώνει αδυναμία να βρει κεφάλαια κίνησης μέσω τραπεζικού δανεισμού, εξαιτίας της μειωμένης ρευστότητας στο εγχώριο πιστωτικό σύστημα.
Την ίδια ώρα, η ΔΕΗ έχει υποχρεώσεις 600 εκατ. ευρώ σε δάνεια, τα οποία λήγουν στο τέλος Ιουνίου και πρέπει να αναχρηματοδοτηθούν, ενώ, επίσης έως το τέλος του επόμενου μήνα, οφείλει να αποδώσει στο Δημόσιο 260 εκατ. ευρώ από το ειδικό τέλος ακινήτων, τα οποία έχει διακρατήσει.
Στον αντίποδα, οι οφειλές του Δημοσίου προς την επιχείρηση υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ, αλλά η απόδοσή τους στη ΔΕΗ φαίνεται να είναι αδύνατη, λόγω της δραματικής υστέρησης στα έσοδα.
=================================
Περιθώριο μεγάλων ανατιμήσεων σε ρεύμα-αέριο βλέπουν στην Ελλάδα
Οι αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού το 2011 ήταν οι μικρότερες στην ΕΕ, μόλις 2,2%, όταν στους 27 έφταναν το 6,2% και στην Κύπρο άγγιζαν το 20%, δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat.
Το ηλεκτρικό στην ΕΕ των 27 χωρών μελών ακρίβυνε κατά 6,3% το δεύτερο εξάμηνο του 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2010. Επιταχύνθηκε έτσι η άνοδος των τιμών, που ήταν 5,6% για το προηγούμενο αντίστοιχο εξεταζόμενο διάστημα. Το αέριο αντίστοιχα σημείωσε μέση ανατίμηση 12,6%, έναντι 7,5%.
Στο ρεύμα, το δεύτερο εξάμηνο του 2011 και σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2010, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στη Λετονία με 27,5%, την Κύπρο με 19,4% και τις Πορτογαλία και Ισπανία με 12,9% και 12,8%. Στην Ελλάδα η αντίστοιχη ανατίμηση ήταν μόλις 2,2%.
Το ακριβότερο ηλεκτρικό σε σχέση με την αγοραστική τους δύναμη, έπρεπε να αγοράσουν οι κάτοικοι σε Κύπρο (26,7 PPS ανά 100 κιλοβατώρες), Ουγγαρία (26,4), Σλοβακία (24,9) και Γερμανία (24,2), ενώ το φθηνότερο ήταν διαθέσιμο στην Φινλανδία (11,4), την Γαλλία (12,6) και την Ελλάδα (13,5).
Στο αέριο, το δεύτερο εξάμηνο του 2011 και σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2010, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στη Βρετανία με 27,2%, το Λουξεμβούργο με 22.4% και το Βέλγιο με 21%.
Το ακριβότερο αέριο σε σχέση με την αγοραστική τους δύναμη, έπρεπε να αγοράσουν οι κάτοικοι σε Βουλγαρία (10,1), Ουγγαρία (9,7), Σλοβενία (9,6), ενώ το φθηνότερο ήταν διαθέσιμο σε Λουξεμβούργο (4,8), την Βρετανία (5,2) και την Ρουμανία (5,4).
=================================
ΣτΕ: «Ναι» στο χαράτσι της ΔΕΗ, «όχι» στη διακοπή ρεύματος
Αντισυνταγματική κρίθηκε η κύρωση για μη καταβολή του ειδικού τέλους
Δεν αντίκειται στο Σύνταγμα και στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) το λεγόμενο «χαράτσι» της ΔΕΗ, έκρινε, κατά πλειοψηφία, με απόφασή της (1972/2012) η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).

Με την ίδια απόφαση η Ολομέλεια του ΣτΕ ακυρώνει τη σχετική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών 1211/2011 κατά το μέρος που προβλέπει ότι θα διακόπτεται η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε όποιον δεν καταβάλλει το Εκτατο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ). Το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι η διακοπή αυτή είναι αντίθετη προς το Σύνταγμα.

Πιο συγκεκριμένα, στην πολυσέλιδη απόφασή της (67 σελίδες) η Ολομέλεια του ΣτΕ κρίνει ότι το ειδικό τέλος αποτελεί φόρο προσωρινού χαρακτήρα (διετή) που στηρίζεται σε γενικά και αντικειμενικά κριτήρια, όπως εμβαδόν, τιμή ζώνης κ.λπ.

Σύμφωνα με την άποψη της πλειοψηφίας των μελών της Ολομέλειας του ΣτΕ, το επίμαχο τέλος δεν παραβιάζει τις συνταγματικές διατάξεις (που προστατεύουν την ιδιοκτησία, την αναλογικότητα, την ισότητα, την κατανομή φορολογικών βαρών κ.λπ.) ούτε την ΕΣΔΑ, αποτελώντας συνταγματικά ανεκτό περιορισμό της περιουσίας υπό τις δεδομένες συνθήκες.

Και αυτό επειδή - σύμφωνα με την απόφαση - το μέτρο ελήφθη για την αντιμετώπιση επείγουσας ανάγκης σοβαρού δημόσιου συμφέροντος και προκειμένου να καλυφθεί άμεσα πρόσθετο δημοσιονομικό έλλειμμα σε περιβάλλον οικονομικής ύφεσης, ενώ ταυτόχρονα έχει προσωρινό μόνο χαρακτήρα και δεν μπορεί να καταστήσει δημευτικό.

Ακόμη, η πλειοψηφία δέχθηκε ότι ναι μεν το επίδικο τέλος προστιθέμενο σε άλλα φορολογικά μέτρα συνεπάγεται αυξημένη επιβάρυνση των πολιτών, όμως το γεγονός αυτό δεν το καθιστά μη ανεκτό περιορισμό της περιουσίας ενόψει των σοβαρών και επειγόντων δημοσιονομικών λόγων για τους οποίους επιβλήθηκε.

Αντίθετα, η μειοψηφία υποστήριξε ότι το μέτρο είναι αντίθετο σε συνταγματικές διατάξεις και στην ΕΣΔΑ και δεν λαμβάνει υπόψη του τη φοροδοτική ικανότητα του κάθε πολίτη.

Σύμφωνα με την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, αντισυνταγματική είναι η δυνατότητα διακοπής ρεύματος που προβλέπεται και στο άρθρο 53 του Ν. 4021/2011 για όποιον δεν καταβάλλει το τέλος.

Το ΣτΕ κρίνει ότι αποτελεί συνταγματικώς ανεπίτρεπτη επέμβαση στη συμβατική σχέση μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος και προσβολή του δικαιώματος του πρώτου για ελεύθερη απόλαυση των απορρεόντων από τη σχετική σύμβαση προμήθειας δικαιωμάτων του.

Ακόμη, η Ολομέλεια του ΣτΕ δέχθηκε ότι με την κύρωση της διακοπής του ρεύματος σε φορολογούμενο, επειδή δεν είναι συνεπής με φορολογικές υποχρεώσεις άσχετες προς τις απορρέουσες από τη σύμβαση παροχής ρεύματος υποχρεώσεις του, παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, διότι πρόκειται περί μέτρου το οποίο οδηγεί σε αναίρεση της καθολικότητας της παροχής υπηρεσιών κοινωφελούς δικτύου και εξυπηρετήσεως για λόγο ο οποίος δεν είναι συναφής με την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας.

Σημειώνεται ότι η πλειοψηφία των μελών της Ολομέλειας έθεσε και ζήτημα παραβίασης όχι μόνο της οικονομικής ελευθερίας αλλά και της συνταγματικής προστασίας της ανθρώπινης αξίας, γιατί η διακοπή συνεπάγεται στέρηση αγαθού ζωτικής σημασίας για την αξιοπρεπή διαβίωση.

Αντίθετα, η μειοψηφία υποστήριξε ότι είναι συνταγματική η διακοπή ρεύματος λόγω του εθνικού συμφέροντος σκοπού της άμεσης αντιμετώπισης του δημοσιονομικού προβλήματος και επειδή προβλέπεται στη νομοθεσία και σε άλλες περιπτώσεις.
================================
ΠΗΡΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΕΓΚΑΙΡΩΣ
Bloomberg: Το κόλπο της Μέρκελ που εκτίναξε στα ύψη το ελληνικό χρέος
Τα πακέτα διάσωσης που χορηγούνται στην Ελλάδα και εξασφαλίζονται μέσω των Μνημονίων, δεν σώζουν τους Έλληνες αλλά τους Γερμανούς φορολογούμενους και τις γερμανικές τράπεζες.

Αυτό αναφέρουν στο σημερινό Bloomberg View, τη στήλη γνώμης που υπογράφουν οι συντάκτες του πρακτορείου, έχοντας, όπως υποστηρίζουν, μελετήσει προσεκτικά τις κινήσεις κεφαλαίων στην Ευρώπη και τους ισολογισμών των κεντρικών τραπεζών.
Κι αυτό γιατί όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έσπευσαν να διασώσουν τις χειμαζόμενες από την κρίση χώρες, προσέφεραν στις γερμανικές τράπεζες τη δυνατότητα να πάρουν πίσω τα λεφτά τους, επισημαίνει το Bloomberg.
Οι «κακοί» Έλληνες και οι «καλοί» Γερμανοί
«Στα εκατομμύρια λέξεις που έχουν γραφτεί για την κρίση χρέους της Ευρώπης, η Γερμανία παρουσιάζεται συνήθως ως ο υπεύθυνος ενήλικος και η Ελλάδα ως το σκανταλιάρικο παιδί. Σύμφωνα με αυτήν την κλασική αφήγηση της κρίσης, η συνετή Γερμανία είναι απρόθυμη να διασώσει τον επαίτη της Ευρώπης, την Ελλάδα, η οποία δανείστηκε περισσότερα από όσα μπορούσε και τώρα πρέπει να πληρώσει τις συνέπειες.
Οι γερμανικές τράπεζες ήταν το μέσο διευκόλυνσης της Ελλάδας. Κυρίως λόγω των χαλαρών ρυθμίσεων, οι γερμανικές τράπεζες διέθεσαν τεράστια ποσά και έτσι απέκτησαν τα χρόνια πριν από την κρίση τεράστια έκθεση στις περιφερειακές χώρες της Ευρώπης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (ΤΔΔ), ως τον Δεκέμβριο του 2009 η έκθεση των τραπεζών στην Ελλάδα, στην Ιρλανδία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία και στην Ισπανία έφτανε στα 704 δισ. δολάρια. Ποσό κατά πολύ μεγαλύτερο από το συνολικό άθροισμα των κεφαλαίων τους.
Με λίγα λόγια, δάνεισαν πολύ περισσότερα από όσα μπορούσαν να αντέξουν.
Οταν η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έσπευσαν να διασώσουν τις χειμαζόμενες από την κρίση χώρες, προσέφεραν στις γερμανικές τράπεζες τη δυνατότητα να πάρουν πίσω τα λεφτά τους, σημειώνει το πρακτορείο.
Ουσιαστικά, διέσωσαν τις γερμανικές τράπεζες καθώς και τους φορολογούμενους, οι οποίοι αν δεν αποπληρώνονταν τα δάνεια θα έπρεπε να στηρίξουν αυτές τις τράπεζες. Σε αντίθεση με μεγάλο μέρος της βοήθειας προς την Ελλάδα, η στήριξη στις γερμανικές τράπεζες προσφέρθηκε αυτόματα, ως μια λειτουργία της δομής της νομισματικής ένωσης.
Πως έγινε αυτό
Οταν οι γερμανικές τράπεζες απέσυραν χρήματα από την Ελλάδα, οι άλλες κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης αντιστάθμισαν συλλογικά τις συγκεκριμένες εκροές με δάνεια προς την Κεντρική Τράπεζα της Ελλάδος.
Τα δάνεια αυτά εγγράφηκαν στον ισολογισμό της Bundesbank, της κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας, ως απαιτήσεις στην υπόλοιπη ευρωζώνη. Ο μηχανισμός αυτός, σχεδιασμένος για να κρατά σε ισορροπία τους ισολογισμούς της ευρωζώνης, έκανε πιο εύκολη την απόσυρση των γερμανικών ιδρυμάτων από τις θέσεις τους.
Σε αντίθεση με τις απαιτήσεις των ιδιωτικών τραπεζών, οι απαιτήσεις της Bundesbank ήταν εν μέρει μόνο ευθύνη της Γερμανίας. Αν η Ελλάδα αποκήρυσσε το χρέος της, οι απώλειες θα κατανέμονταν μεταξύ όλων των κρατών-μελών της ευρωζώνης, ανάλογα με τη συμμετοχή τους στην ΕΚΤ. Το μερίδιο της Γερμανίας θα ήταν στο 28%, σημειώνουν οι συντάκτες.
Με λίγα λόγια, τα τελευταία δύο χρόνια, μεγάλο μέρος του ρίσκου που βρισκόταν στους ισολογισμούς γερμανικών τραπεζών μεταφέρθηκε στους φορολογούμενους όλης της ευρωζώνης.
Είναι δύσκολο να υπολογιστεί ακριβώς πόσο επωφελήθηκε η Γερμανία από την ευρωπαϊκή της διάσωση.
Μια ένδειξη θα ήταν το ποσό που απέσυραν οι γερμανικές τράπεζες από τις χώρες της ευρωζώνης από την έναρξη της κρίσης. Σύμφωνα με την ΤΔΔ, τράβηξαν 353 δισ. δολάρια από τον Δεκέμβριο του 2009 ως το τέλος του 2011. Μία άλλη ένδειξη θα ήταν η αύξηση των απαιτήσεων της Bundesbank στις υπόλοιπες κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης. Αυτή αντιστοιχεί σε 466 δισ. ευρώ από τον Δεκέμβριο ως τον Απρίλιο του 2012, αλλά περιλαμβάνει και μη Γερμανούς καταθέτες, που μετέφεραν τα χρήματά τους σε γερμανικές τράπεζες.
Στον αντίποδα, η Ελλάδα έλαβε συνολικά 340 δισ. ευρώ σε επίσημα δάνεια για να ανακεφαλαιοποιήσει τις δικές της, για να αντικαταστήσει τα κεφάλαια που έφυγαν στο εξωτερικό, για να αναδιαρθρώσει το χρέος της και να βοηθήσει τις τράπεζες να τα βγάλουν πέρα. Μόνο 15 δισ. ευρώ ήρθαν κατευθείαν από τη Γερμανία. Τα υπόλοιπα προήλθαν από την ΕΚΤ, την ΕΕ και το ΔΝΤ.
Η αλλαγή της χρηματοπιστωτικής έκθεσης της Γερμανίας έχει τεράστια σημασία για τον ηγετικό της ρόλο στην απάντηση της Ευρώπης στην κρίση, διαπιστώνει το Bloomberg View.
«Προτού οι γερμανικές τράπεζες τραβήξουν πίσω τα κεφάλαιά τους, διακινδύνευαν να χάσουν πολλά λεφτά στην περίπτωση που η Ελλάδα έφευγε από το ευρώ. Τώρα οι ζημίες θα επιμεριστούν μεταξύ των φορολογούμενων όλης της ευρωζώνης - ιδίως της Γαλλίας, οι τράπεζες της οποίας έχουν ακόμα πολλά ενεργά δάνεια στην Ελλάδα. Ενδεχομένως, αυτό εννοούν ορισμένοι Γερμανοί αξιωματούχοι όταν λένε ότι η ευρωζώνη είναι καλύτερα προετοιμασμένη για μια ελληνική έξοδο».
Τώρα η Γερμανία θα πρέπει να δεχθεί όσα είχε αρνηθεί
Ωστόσο, το κόστος από επιστροφή της Ελλάδας στη δραχμή θα επιστρέψει στη Γερμανία. Αν ο τραπεζικός πανικός και η αναταραχή στις αγορές ανάγκαζαν την Πορτογαλία, την Ισπανία, την Ιταλία και άλλες χώρες να φύγουν και αυτές από το ευρώ, οι απώλειες θα εξαφάνιζαν μεγάλο μέρος των κεφαλαίων των γερμανικών τραπεζών. Πιθανή διάλυση του ευρώ θα είχε σημαντικές επιπτώσεις και στις εξαγωγές της Γερμανίας, ενώ θα διακινδύνευε και την ύπαρξη της ίδιας της Ε.Ε. και την προσπάθεια να μην επαναληφθούν οι φρικαλεότητες των δύο παγκοσμίων πολέμων.
Για να αποτρέψει αυτήν την κατάληξη, με ή χωρίς την Ελλάδα, η Γερμανία θα πρέπει να κάνει όσα έχει αρνηθεί ως τώρα και ακόμη περισσότερα. Θα πρέπει να συμφωνήσει να επιτραπεί στην ΕΚΤ να καλύψει το χρέος των κρατών-μελών. Να συναινέσει στη δημιουργία ενός μηχανισμού στην ευρωζώνη που θα μετέφερε χρήματα σε οικονομικά αδύναμες χώρες, με τον ίδιο αυτοματοποιημένο τρόπο με τον οποίο έγινε η διάσωση της Γερμανίας. Και επίσης να δεχθεί ένα κοινό ευρωπαϊκό ταμείο ασφάλισης των ανέργων θα ήταν ένα πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Την ώρα που η Αγκελα Μέρκελ επεξεργάζεται ποιο θα είναι το επόμενο βήμα στην ευρωπαϊκή κρίση, πρέπει να έχει καλά στο μυαλό της ότι η χώρα της χρωστάει πολλά στο ευρωσύστημα όπως και η Ελλάδα, καταλήγει η ανάλυση.
================================
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΕΝΩΠΙΟΝ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
Της πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία ¨Σωματείο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας ΔΕΗ - Επιχειρήσεων Ηλεκτρικής Ενέργειας ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ¨, που εδρεύει στην Πτολεμαΐδα (οδός Βασ. Κων/νου 4) και εκπροσωπείται νομίμως.
Προς:
1. Τον κ. Αρθούρο Ζερβό υπό την ιδιότητά του ως Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, Διευθύνοντος Συμβούλου και νομίμου εκπροσώπου της ΔΕΗ Α.Ε., κατοικοεδρεύοντα ως εκ της εν λόγω ιδιότητάς του ομοίως.
2. Την Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία ¨Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού¨, Ανώνυμη Εταιρεία (ΔΕΗ Α.Ε.), που εδρεύει στην Αθήνα (οδός Χαλκοκονδύλη 30) και εκπροσωπείται νομίμως.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου, κατά την έκτακτη συνεδρίασή του την Κυριακή 27-5-2012, αποφάσισε την αποστολή Εξώδικης Δήλωσης – Πρόσκλησης.
Κύριε Πρόεδρε
Μετά την εντονότατη απαίτηση των εργαζομένων που εκπροσωπούμε και με δεδομένο ότι ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ, μετά την απόσχιση των εταιριών ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ είναι η πολυπληθέστερη επιχειρησιακή Συνδικαλιστική Οργάνωση Προσωπικού στη ΔΕΗ ΑΕ, ασκώντας κάθε νόμιμο δικαίωμά μας, με την παρούσα σας γνωστοποιούμε τα ακόλουθα:
Είναι γνωστό ότι από 1.11.2011 τέθηκε σε εφαρμογή η διάταξη της παραγράφου 5, του άρθρου 31 του Ν. 4024/11, που αναφέρει ότι : «Στις επιχειρήσεις και στους Οργανισμούς, το μέσο κατά κεφαλήν κόστος των πάσης φύσεως αποδοχών, επιδομάτων, αποζημιώσεων και αμοιβών γενικά του πάσης φύσεως προσωπικού, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 65% του μέσου κατά κεφαλήν αντίστοιχου κόστους της Επιχείρησης, του Οργανισμού ή της Εταιρείας, όπως αυτό είχε διαμορφωθεί κατά την 31.12.2009».
Είναι επίσης γνωστό, ότι από τις 14/2/2012 ισχύει ο νόμος 4046/12 που καταργεί τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου, που λήγουν με την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας του εργαζόμενου ( ΚΚΠ/ΔΕΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ, άρθρο 34 ) και τις μετατρέπει σε αορίστου χρόνου, για τις οποίες ισχύουν οι ρυθμίσεις του ν.2112/1920.
Αυτοί είναι οι δύο κυρίαρχοι λόγοι για τους οποίους πρέπει άμεσα να υπογραφεί η νέα ΕΣΣΕ (παρότι η Μετενέργεια στη ΔΕΗ ΑΕ λήγει στις 14/5/2013), με δεδομένο ότι η σύμβαση των ετών 2008-2009 στη ΔΕΗ ΑΕ θεωρείται αορίστου χρόνου και με βάση τον ν. 4046/12 λήγει στις 14/2/2013.
Οι υπηρεσίες της επιχείρησης (ΔΑΝΠΟ) επεξεργάστηκαν διάφορα σενάρια για τον τρόπο εφαρμογής της παραγράφου 5 του άρθρου 31 του ν. 4024/11 και μετά την σύμφωνη γνώμη της Διοίκησης της ΔΕΗ ΑΕ κατέληξαν σε ένα παράνομο σχέδιο, που βασίζεται στην αδικία και στην αντιπαραγωγική λογική, αφού οι μειώσεις που επιβλήθηκαν στο προσωπικό που εργάζεται στα Ορυχεία και στους Σταθμούς Παραγωγής εδώ και 7 μήνες ξεπερνούν το 48%.
Παράνομο γιατί παραβιάζει τις διατάξεις των νόμων 3385/2005 και 3863/2010, σύμφωνα με τις οποίες καθορίζεται η αμοιβή για την υπερεργασία, την υπερωρία ημέρας και νύχτας, καθώς και την αμοιβή της Κυριακής ή της Αργίας.
Επιπρόσθετα, καταστρατηγεί το σύνολο των ΕΣΣΕ που ρυθμίζουν μισθολογικά θέματα, αφού αυθαίρετα περικόπτει κατά 35% τις μεταβλητές αποδοχές και τα ειδικά επιδόματα των εργαζομένων στη ΔΕΗ ΑΕ.
Κύριε πρόεδρε
Την Πέμπτη 24/5/2012 πραγματοποιήθηκε το Δ.Σ. της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ στο οποίο το προεδρείο παρουσίασε το τελικό κείμενο των διαπραγματεύσεων με την ΔΕΗ ΑΕ για την υπογραφή της νέας ΕΣΣΕ.
Παρότι το κείμενο ψηφίστηκε από 16 συμβούλους της ΓΕΝΟΠ, πρέπει να γνωρίζετε ότι το σωματείο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ ως Επιχειρησιακή Συνδικαλιστική Οργάνωση που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στα Ορυχεία και στους Σταθμούς Παραγωγής, κρίνει ως αναγκαίο κακό το άρθρο 35 (ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΚΠ/ΔΕΗ), διαφωνεί όμως κάθετα στα παρακάτω άρθρα του κειμένου που παρουσιάσθηκε ως τελικό.
Α. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Δεν γίνεται καμία αναφορά για τον τρόπο εφαρμογής στις ήδη επιβληθείσες μειώσεις που έγιναν στους εργαζόμενους της επιχείρησης, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο νόμο 4024/11 και παραπέμπει σε αποφάσεις της Διοίκησης, τις οποίες δεν γνωρίζουμε.
Β. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΒΑΡΔΙΑΣ
Ποινικοποιείται η ασθένεια, αφού δεν καταβάλλονται προσαυξήσεις στους μισθωτούς που εργάζονται σε πρόγραμμα φυλακής (βάρδια) και απουσιάζουν από αυτή λόγω νοσηλείας σε νοσηλευτικά ιδρύματα, εξαιτίας των ειδικών και επικίνδυνων συνθηκών εργασίας, που δημιουργούν υψηλά ποσοστά νοσηρότητας από χρόνιες και ανίατες ασθένειες. Ασθένειες που χρόνια τώρα απαιτούμε να χαρακτηρισθούν ως επαγγελματικές.
Γ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Μεταφέρει χρονικά (και πιο συγκεκριμένα για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών μετά την υπογραφή της Σύμβασης), τον χαρακτηρισμό των επιδομάτων ειδικών συνθηκών και επικινδύνου εργασίας, όταν για το ίδιο ζήτημα μετά από κινητοποίηση που πραγματοποίησε το Συνδικάτο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ, κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την ΕΣΣΕ, στις 2.5.2012, ο Γενικός Δ/της Οικονομικών Υπηρεσιών και ασκών καθήκοντα Γ.Δ.ΑΝ.ΠΟ, με επιστολή προς τους εργαζόμενους αναφέρει ότι το θέμα θα εξεταστεί το αργότερο εντός διμήνου. Θυμίζουμε επίσης, ότι η ΕΣΣΕ των ετών 2008-2009 όριζε, ότι εάν έως τις 30 Ιουνίου του 2009 γίνει εξορθολογισμός των ειδικών επιδομάτων, θα διατεθεί από την επιχείρηση προς τους μισθωτούς το ποσό των 25 εκ. ευρώ, αλλά με ευθύνη της ΓΕΝΟΠ δεν ολοκληρώθηκε. Γι΄αυτό δεν δικαιολογείται καμία καθυστέρηση. Ο χαρακτηρισμός να γίνει ΤΩΡΑ.
Τέλος, με δεδομένο ότι θα ισχύουν τα όσα μας μετέφερε η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ στην απόφαση του Δ.Σ. της ΔΕΗ ΑΕ, με την οποία θα ρυθμίζονται – εξειδικεύονται οι μισθολογικές ρυθμίσεις, συμπεριλαμβάνεται παράγραφος που στην ουσία δημιουργεί έναν «Μηχανισμό Στήριξης» σε βάρος και πάλι των εργαζομένων στα Ορυχεία και στους Σταθμούς Παραγωγής. Η ρύθμιση αυτή ορίζει ότι τυχόν αποκλίσεις στην μισθοδοσία της επιχείρησης, που θα προκύπτουν από μισθολογικές διαφορές λόγω αναθέσεων καθηκόντων, μισθολογικών κλιμακίων και μεταβλητών, θα αποκαθίστανται τον επόμενο μήνα από την περεταίρω μείωση των ειδικών επιδομάτων. Ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ θεωρεί ότι η μείωση αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει το 35%.
Κύριε πρόεδρε
Με βάση τα παραπάνω, το Συνδικάτο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ, ως η πολυπληθέστερη Επιχειρησιακή Συνδικαλιστική Οργάνωση του Προσωπικού της ΔΕΗ ΑΕ ΔΕΝ εξουσιοδοτεί την ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ να υπογράψει το σχέδιο της ΕΣΣΕ που παρουσιάστηκε στο Δ.Σ. της ΓΕΝΟΠ την Πέμπτη 24/5/2012 και καλεί τη διοίκηση της ΔΕΗ ΑΕ σε άμεση συνάντηση-διαπραγμάτευση.
Σε διαφορετική περίπτωση, με ευθύνη του Σωματείου, θα προβούμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια, μηδέ εξαιρουμένων και των απεργιακών κινητοποιήσεων.
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα, στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία ¨Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, Ανώνυμη Εταιρεία (ΔΕΗ Α.Ε.), που εδρεύει στην Αθήνα (οδός Χαλκοκονδύλη 30) και εκπροσωπείται νομίμως, για να λάβει γνώση για τις νόμιμες συνέπειες.
Για το Σωματείο Παραγωγής
Ηλεκτρικής Ενέργειας ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ¨
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Γιώργος Αδαμίδης Αθανάσιος Μάστορας
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Αντώνη Ρουπακιώτη
Υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Ζανιά
Υπουργό ΠΕΚΑ κ. Γρηγόριο Τσάλτα
ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ
==============================

Δεν υπάρχουν σχόλια: