Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

Ωστόσο η αποκοπή μονάδων από το σώμα της ΔΕΗ προκαλεί και θα προκαλέσει πολιτικές αντιδράσεις,θα αναδειχθεί πιθανώς σε εστία κρίσης στο εσωτερικό της κυβέρνησης.

Η μικρή ΔΕΗ το μείζον θέμα της διαπραγμάτευσης με την τρόικα
Στην Αθήνα την Κυριακή οι εκπρόσωποι των δανειστών - Οι συνομιλίες αρχίζουν τη Δευτέρα


Η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και η μικρή ΔΕΗ αποτελούν τα μείζονα θέματα της τρέχουσας κρίσιμης διαπραγμάτευσης με την τρόικα,που φθάνει την Κυριακή στην Αθήνα. Η κυβέρνηση παρότι αισιοδοξεί δεν κρύβει τις δυσκολίες που κρύβει η διαπραγμάτευση που αρχίζει τη Δευτέρα.

Ιδιαιτέρως απασχολεί η στάση των βουλευτών στα θέματα της ελευθέρωσης των αγορών του γάλακτος και των φαρμάκων αλλά και σε αυτό της μερικής ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ. Ειδικότερα στην περίπτωση της ΔΕΗ ,όπου θα απαιτηθεί η συγκρότηση ενός μπουκέτου ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων, αποτελούμενο από λιγνιτικές, υδροηλεκτρικές και θερμικές μονάδες, πετρελαίου και αερίου, που θα αποκοπούν από τη ΔΕΗ και θα πωληθούν σε ιδιώτες, έλληνες η ξένους.

Αυτό το σχήμα μικρής ιδιωτικής ΔΕΗ υποτίθεται θα έλθει επιβεβαιώσει και να στηρίξει την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Η τρόικα απαιτεί συμφωνία και στο θέμα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο η αποκοπή μονάδων από το σώμα της ΔΕΗ προκαλεί και θα προκαλέσει πολιτικές αντιδράσεις,θα αναδειχθεί πιθανώς σε εστία κρίσης στο εσωτερικό της κυβέρνησης. Οποτε η διαπραγμάτευση με την τρόικα κρύβει δυσκολίες που μπορεί να αποδειχθούν ανυπέρβλητες
=============================
Σύσκεψη ενόψει της άφιξης της τρόικας
Οι εκκρεμότητες ενόψει της αυριανής έλευσης της τρόικας στην Αθήνα θα συζητηθούν στην απογευματινή σύσκεψη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης -υπό τον Αντώνη Σαμαρά- στο υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πλέον φλέγοντα ζητήματα της διαπραγμάτευσης είναι η απελευθέρωση της αγοράς του γάλακτος και της αγοράς των φαρμάκων καθώς επίσης η μερική ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ.

Πάντως μετά τη συνάντησή τους Σαμαράς και Βενιζέλος εμφανίστηκαν αισιόδοξοι ως προς την επίτευξη συμφωνίας με την τρόικα, πριν από το επόμενο Eurogroup και παρά τις πρόσφατες επικρίσεις από πλευράς Όλι Ρεν περί καθυστερήσεων της ελληνικής πλευράς.
===============================
Ενεργειακό της Ρόδου: Οι ερασιτέχνες ενεργειακοί όταν αρθρογραφούν να γράφουν όλη την αλήθεια

Γράφει ο 
Αθανάσιος Δηλανάς 
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός 
πρώην Δ/ντής ΔΕΗ Σορωνής 

Στην εφημερίδα ΡΟΔΙΑΚΗ της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2014 δημοσιεύθηκε στη σελίδα ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΡΟΔΙΑΚΑ άρθρο των κυρίων Παναγιώτη Αυγερινού και Δημήτρη Γρηγοριάδη με τίτλο “Το ενεργειακό της Ρόδου: Εξοικονόμηση μόνο λόγω κρίσης”. Τα στοιχεία που αναγράφονται όσον αφορά τα απόλυτα μεγέθη της ζήτησης και των δαπανών σε καύσιμα είναι μεν σωστά πλην όμως δεν δίδεται καμία εξήγηση για το πώς προκύπτουν.
Οι συγγραφείς κόπτονται για την προστασία του περιβάλλοντος και για την οικονομία αλλά και αποφεύγουν να αναφέρουν πως έφθασε η ΔΕΗ να πληρώνει τα κατά την διατύπωσή τους, ανατριχιαστικά ποσά για τα καύσιμα;
«Μήπως όμως κ. Γρηγοριάδη έπρεπε για την αμερόληπτη ενημέρωση της κοινής γνώμης να αναφέρετε για την δική σας αρνητική συνεισφορά (σαν μπροστάρης στην επιτροπή αγώνα της Θολού) τόσο στην εκτόξευση του ποσού για τα καύσιμα όσο και στην αύξηση των εκπομπών καυσαερίων προς το περιβάλλον για το οποίο κόπτεσθε;;;;
Σαν ειδικός στο ενεργειακό της Ρόδου θα σχολιάσω μερικά σημεία του άρθρου (όχι όλα για να μην μακρηγορήσω).
1. Θα αναφερθώ στην οικονομική και περιβαλλοντική ζημία που η επιτροπή αγώνα της Θολού προκάλεσε όταν την άνοιξη του 2008 σταμάτησε την εγκατάσταση και λειτουργία των Ηλεκτροπαραγωγών Ζευγών (Η/Ζ) που έφερε η ΔΕΗ στη Σορωνή για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του νησιού και να μειώσει το κόστος παραγωγής.
Τα ζεύγη αυτά έμειναν με υπαιτιότητα της επιτροπής επί 2 χρόνια δηλαδή μέχρι τις 30 Ιουλίου 2010 ανενεργά. Ως συνέπεια αυτής της ενέργειας ήταν να λειτουργούν το 2008, 2009 και μέχρι 30 Ιουλίου 2010 εντατικότατα οι αεριοστρόβιλοι με περίπου διπλάσια κατανάλωση πετρελαίου για να μην σβήσει η Ρόδος.
Οι αεριοστρόβιλοι εκτός του ότι κάνουν υπερβολική κατανάλωση καυσίμου δεν προβλέπονται για συνεχή λειτουργία. Επειδή όμως, λόγω μη λειτουργίας των ζευγών, λειτουργούσαν συνεχώς ένας αεριοστρόβιλος (ο μεγαλύτερος του σταθμού) υπέστη μη επισκευάσιμη βλάβη και αχρηστεύθηκε.
Η Ρόδος κινδύνευε με μακροχρόνιες διακοπές ρεύματος. Αλλά και τότε δεν βάλατε νερό στο κρασί σας. Τότε παρενέβη ο κ. εισαγγελέας και ανέλαβε προσωπικώς την ευθύνη για να λειτουργήσουν πράγμα που συνέβη στις 30 Ιουλίου 2010.
Επειδή όπως προανέφερα τα Ηλεκτροπαραγωγά Ζεύγη έχουν περίπου τη μισή κατανάλωση από τους αεριοστροβίλους έκανα μια μελέτη και υπολόγισα τόσο την οικονομική όσο και την περιβαλλοντική ζημία (περισσότερα καυσαέρια στην ατμόσφαιρα) από την αναγκαστική λειτουργία των αεριοστροβίλων για τα έτη 2008 έως τον Ιούλιο του 2010. Η μελέτη είναι διαθέσιμη για κάθε ενδιαφερόμενο.
Από την μελέτη προκύπτει ότι οι αεριοστρόβιλοι που λειτούργησαν αναγκαστικά τα έτη 2008, 2009, Ιούλιος 2010:
Α) καταναλώσαν 11.682.045 λίτρα περισσότερο πετρέλαιο ντίζελ απ’ ότι θα κατανάλωναν τα Η/Ζεύγη. Ζημία: Εισήχθησαν περισσότερα πετρέλαια από το εξωτερικό.
Β) το επιπλέον αυτό πετρέλαιο κόστισε 11.337.042 ευρώ. Ζημία για τη ΔΕΗ και την οικονομία.
Γ) το περιβάλλον επιβαρύνθηκε με 30.137.805 χιλιόγραμμα επιπλέον καυσαέρια (CO2)
Δ) Η ΔΕΗ επιβαρύνθηκε επιπλέον με την εξαγορά μέσω των παραπάνω εκπομπών. Δεν γνωρίζω το ακριβές ποσόν.
Σας ερωτώ λοιπόν κ. Γρηγοριάδη σαν μέλος και πρωτοπαλίκαρο της επιτροπής αγώνα είστε ικανοποιημένος για την οικονομική και περιβαλλοντική ζημία που προκλήθηκε;;;; Σας είχα τότε με άρθρο μου ενημερώσει ότι με τα Η/Ζεύγη οι εκπομπές θα μειωθούν. Τα αγνοήσατε όμως επειδή ο στόχος σας δεν ήταν η προστασία του περιβάλλοντος αλλά το SHOW για ψηφοθηρικούς λόγους.
Σημείωση: Δυστυχώς τα Η/Ζ και μετά την εγκατάστασή τους με την εντολή του κ. εισαγγελέα λειτούργησαν τα 4 τελευταία χρόνια ελάχιστα λόγω των συνεχιζόμενων αντιδράσεων. Φαίνεται ότι για την εξυπηρέτηση των στόχων τους κάποιοι προτιμούν τις αυξημένες εκπομπές καυσαερίων και την τεραστία οικονομική επιβάρυνση. Πως είναι λοιπόν δυνατόν να απορούν που τα πετρέλαια τα 4 τελευταία χρόνια κόστισαν 500 εκατομμύρια ΕΥΡΩ;;;
Από παρόμοιες αντιδράσεις λειτούργησαν ελάχιστα και τα ενοικιαζόμενα Η/Ζ των υποσταθμών Αφάντου και Ιαλυσού.
Εάν τα Η/Ζ λειτουργούσαν κανονικά το κόστος αυτό (500 εκατ. ΕΥΡΩ) θα ήταν κατά 50 εκατομμύρια ΕΥΡΩ μικρότερο!!
2) Γίνεται λόγος στο άρθρο για την οικονομία στην κατανάλωση ενέργειας που επήλθε λόγω της κρίσης.
α) Πράγματι ένα μικρό μέρος της μείωσης επήλθε λόγω της κρίσης κυρίως επειδή έκλεισαν αρκετά καταστήματα και επιχειρήσεις ή έγινε διακοπή ηλεκτροδότησης από τη ΔΕΗ. Συνειδητή όμως εξοικονόμηση από την κοινωνία δεν έγινε. Δυστυχώς έχουμε συνηθίσει στην υπερκατανάλωση και τη σπατάλη σε όλους τους τομείς και η μείωση που θα έχουμε στους λογαριασμούς της ΔΕΗ με την οικονομία ενέργειας δεν μας εντυπωσιάζει.
β) Η κυριότερη αιτία της μείωσης της ζήτησης το 2013 ήταν το ήπιο καλοκαίρι και ο ελαφρύς χειμώνας που είχαμε στην περιοχή μας. Δεν είχαμε κανένα καύσωνα και γενικά οι θερμοκρασίες δεν ήταν υπερβολικά υψηλές το περασμένο καλοκαίρι ούτε πολύ χαμηλές τον περασμένο χειμώνα. Για τους λόγους αυτούς τα κλιματιστικά μηχανήματα και οι ηλεκτρικές θερμάνσεις λειτούργησαν λιγότερο κατά το 2013.
γ) Μεγάλη οικονομία έγινε και από την αναβάθμιση του δίκτυο υψηλής τάσεως του νησιού από τα 66.000 Βολτ στα 150.000 Βολτ, και τους κλειστούς υποσταθμούς. Με την αναβάθμιση μειώνονται οι απώλειες μεταφοράς κατά 2,2-2,3 φορές. Επειδή το δίκτυο έχει αναβαθμισθεί μέχρι στιγμής κατά 50% η μείωση των απωλειών και επομένως της ζήτησης ενεργείας το 2013 ήταν περίπου 5.000.000 κιλοβατώρες. Οταν το τρέχον έτος ολοκληρωθεί η αναβάθμιση η μείωση των απωλειών - η εξοικονόμηση θα ξεπεράσει τα 10.000.000 κιλοβατώρες.
Σημείωση: Δυστυχώς και εκεί η επιτροπή έβαλε το χεράκι της με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η έναρξη του κλειστού υποσταθμού Σορωνής κατά περίπου 2 χρόνια..!!
3) Θα ήθελα να αναφερθώ και σε άλλα σημεία του συγκεκριμένου άρθρου όπως στις ανεμογεννήτριες, τα φωτοβολταϊκά, στην υποβρύχια ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών, και στην τεραστία οικονομική και περιβαλλοντική ζημία που προκαλείται από τη παρεμπόδιση της εγκατάστασης του νέου εργοστάσιο στη νότια Ρόδο από μία άλλη ομάδα οικολόγων - περιβαλλοντολόγων!!!!! Ομως δεν θα το πράξω για να μην κουράσω τους αναγνώστες. Ελπίζω να μου δοθεί η ευκαιρία να το κάνω μια άλλη φορά.
Συμπεράσματα
1. Καλό είναι οι διάφοροι πολιτικάντηδες να μην το παίζουν ξερόλες και να αφήνουν τους ειδικούς να ασχολούνται με τα ειδικά θέματα.
2. Τα εξειδικευμένα θέματα δεν είναι για πολιτική εκμετάλλευση και ψηφοθηρία.
3. Οταν οι πολιτικάντηδες και οι πολιτικοί κάνουν πολιτική εκμετάλλευση και ψηφοθηρία με τα ενεργειακά θέματα προκαλούν τεράστια ζημία στην οικονομία και στο περιβάλλον όπως αποδείχθηκε παραπάνω.

Πηγή : Ενεργειακό της Ρόδου: Οι ερασιτέχνες ενεργειακοί όταν αρθρογραφούν να γράφουν όλη την αλήθεια - Η ΡΟΔΙΑΚΗ http://www.rodiaki.gr/article.php?id=271879&catid=37&maincatid=1#ixzz2u9HvEQ2u
Follow us: rodiaki.efimerida on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια: